Kananmunan rasva

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jippuli
  • Aloitettu Aloitettu
Jos syö muuten lähes rasvatonta ruokaa, mutta ottaa kananmunista n. 50g rasvaa päivässä, niin hoitaako nämä munan rasvat sen kehon tarvitseman rasvansaannin? Ettei tarvitse alkaa lisäilemään mitään rypsäreitä ruokaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Riippuu kulutuksesta. Mutta käytännössä miehille suositellaan vähintään 100g rasvaa hyvän hormonitoiminnan ylläpitämiseksi. 50g kananmunista 50g rypsäristä riittänee.

Hm. Onko rypsiöljy järkevin vaihtoehto? Miten nää margariinit, esimeriksi Oivariini. Sellanen olis siinä mielessä käyttäjäystävällisempi vaihtoehto, että sen sais siististi leivänpäälle. Mutta onko rypsäri ainut järkevä vaihtoehto?

Unohda margariinit, ainakin jos ne on vaan niitä kovia rasvoja. jotai omega3 hässäkkää tai rypsi/oliivi öljyä. ja tulee rasvaa varmaan päivän mittaan muualtakin? Lihat,pähkinät,jne?

Hm. Onko rypsiöljy järkevin vaihtoehto? Miten nää margariinit, esimeriksi Oivariini. Sellanen olis siinä mielessä käyttäjäystävällisempi vaihtoehto, että sen sais siististi leivänpäälle. Mutta onko rypsäri ainut järkevä vaihtoehto?

Eihän se rypsäri AINUT järkevä vaihtoehto ole, mutta varmasti helpoin. Itse lorautan rypsäriä suoraan pullosta rahkan sekaan, eikä sitä huomaa edes rahkan maussa. Menee kuin väärä raha ja rasvat tulee saatua paljon helpommin kuin keittelemällä munia aamusta iltaan.

Eihän se rypsäri AINUT järkevä vaihtoehto ole, mutta varmasti helpoin. Itse lorautan rypsäriä suoraan pullosta rahkan sekaan, eikä sitä huomaa edes rahkan maussa. Menee kuin väärä raha ja rasvat tulee saatua paljon helpommin kuin keittelemällä munia aamusta iltaan.
Oliiviöljyä saa hukattua salaattilautasellekin helposti ton 50g...

ja nyrkkisääntönä: mitä monipuolisemmin rasvoja tai mitä muuta tahansa, sen parempi.

Oliiviöljyä saa hukattua salaattilautasellekin helposti ton 50g...

ja nyrkkisääntönä: mitä monipuolisemmin rasvoja tai mitä muuta tahansa, sen parempi.

Jep. Tosiaan unohtui mainita se, että olen nyt jonkinlaisella dieetillä. Lähinnä hiilarit olen siistinyt ruokavaliosta, ja kokonaiskaloreissa miinusta n. 500.

Miten nää margariinit, esimeriksi Oivariini.

Niin no, rasvojahan ne voit ja margariinitkin sisältävät. Katsoin tuossa juuri työpaikan jääkaapista jonkun Floran ravintosisältöä, ja siinä näytti lukeneen 70 g rasvaa 100 g:ssa. Suosittelisin silti edelleen sitä öljyä täydentämään rasvojen saantia muun ruokavalion ohella. Tai no, mikäs siinä jos tykkää mättää päivää kohden kolmasosan margariinipaketista naamariin.

Ja tuohon jippulin mainitsemaan diettiin liittyen, niin eihän sillä ole merkitystä onko bulkilla vai dietillä. Vain määrät vaihtelee, lähteet on samat.

noista voista ja margaariinista saa kyl aika heikosti päivän mittaa tota rasvaa ku ei sitäkää nyt iha joka ruoan pääl viitti laittaa. tai mist sitä tietää tykkääks joku syödä banaaninsa voilla

Miksi kukaan ei mainitse voita? Voita kannattaa syödä! Lukekaa alkajaisiksi seuraavat yksitoista blogiartikkelia:
Peikko, toivottavasti :rolleyes:
Vaikka kannattaahan sitä toki syödä, ei nyt ihan järjettömästi kuitenkaan..

noista voista ja margaariinista saa kyl aika heikosti päivän mittaa tota rasvaa ku ei sitäkää nyt iha joka ruoan pääl viitti laittaa. tai mist sitä tietää tykkääks joku syödä banaaninsa voilla

Tottakai sitä rasvaa tulee muistakin päivän ruoista, mutta tuossa aikaisemmin viitattiin tohon n. 100g suositukseen, ja laskelmien mukaan mulla jää se hieman vajaaksi (70-80g). Tota muutamankymmenen gramman raon paikkailemista nyt mietiskelin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom