Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Koska se tekee youtube-videoita ja kutsuu itseään sifuksiMiksi uskoisin jotain tyyppiä, jolla ei ole edes yhtä paljon näyttöjä kuin minulla? Millä perusteella se nyt tietäisi asiat paremmin ja minun kannattaisi ottaa siitä mallia eikä toisin päin?
Voihan niitä voimantuottotapoja jaotella miten haluaa ja puhua hallitsevansa ties mitä metodeja. Mutta oleellista on se, että miten niillä miestä kaatuu.
Jos nyt vaikka leirin vetäjää valitaan, niin kyllähän se valitaan näyttöjen perusteella. Eli joku semmoinen, joka itse on suoriutunut tilanteista hyvin tai sellainen, joka on opettanut muita suoriutumaan hyvin.
Miksi uskoisin jotain tyyppiä, jolla ei ole edes yhtä paljon näyttöjä kuin minulla? Millä perusteella se nyt tietäisi asiat paremmin ja minun kannattaisi ottaa siitä mallia eikä toisin päin?
Voihan niitä voimantuottotapoja jaotella miten haluaa ja puhua hallitsevansa ties mitä metodeja. Mutta oleellista on se, että miten niillä miestä kaatuu.
Miksi uskoisin jotain tyyppiä, jolla ei ole edes yhtä paljon näyttöjä kuin minulla? Millä perusteella se nyt tietäisi asiat paremmin ja minun kannattaisi ottaa siitä mallia eikä toisin päin?
Ei kiinnosta sinänsä koko aihepiiri, mutta komppaan Andya ja lisään vielä, että miksi ottaa oppia ukolta jolla ei ole näyttöjä, eikä koko lajilla ole mitään näyttöjä toimivuudesta. En ikinä usko lajeihin, jossa käydään läpi mahdollisia skenaarioita sen sijaan, että sparrataan kovaa. Tää on vähän kuin tiede vs uskonnot, tieteellä ei ole vastauksia vielä kaikkeen, mutta uskonnoilla ei mihinkään. Se ei tietenkään estä ketään uskomasta.
Pitäisikö nyt näiltäkin mennä kyselemään ohjeita treenaamiseen?
Paljonko maksat jos tulen pitämään leiriä voimantuotosta ilmassa tai huonossa tasapainossa? ;) Okei, en ole ekspertti varsinkaan ensinmainitussa, mutta kyllähän noita nyt treenataan monellakin salilla. Voimantuotosta matossa en tiedä paljonkaan, mutta muuan JPP saattaisi tietää siitä jutun jos toisenkin.
Mutta sitä en voi millään käsittää, että miksi minun kannattaisi lähteä hakemaan oppia joltain karatesenseiltä tai kungfusifulta, jos ei ole mitään näyttöä siitä, että heidän oppinsa olisivat jotenkin tehokkaita kamppailun oppimisen kannalta? Tai jos sitä näyttöä on niin mitä ja millaista se on?