Kamppailulajit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Luihu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pyöriikös forumilla kamppailulajien harrastajia? Mitä lajeja harrastatetaan ja kuinka järjestätte puntti- ja treenikierron?

Harrastin taekwondoa yli neljä vuotta ennenkuin aloin harrastamaan punttia. Nopeasti, mutta varmasti punttihommat syrjäyttivät wondoiluni, mutta en silti ole lopettanut rakasta wondoa, vaan aioin palata sen pariin heti kun alan jossain vaiheessa diettailemaan ja jätän sillon salin kakkossijalle.

Salia kun ei yksikertaisesti voi harrastaa täysillä samaan aikaan kun panostaa johonkin niinkin nopeatempoiseen ja fyysisesti rasittavaan lajiin kuin taekwondo.

Hokutoryu jujutsua on tullut reenattua aika matsipainotteisesti joitakin vuosia. Mukavaa touhua, ei vaan meinaa löytyä tarpeeksi painavia reenikavereita, onneksi on muutama jonkun kilon kevyempi pätevä äijjä että löytyy taluttajia tällekki aasille ;)

Voimareeni menee kaksijakoisella ohjelmalla rinta/yläselkä/olkapäät ja toisena päivänä jalat ja kädet, kädet on jääny kyllä aika paitsioon, ei niitä jaksa kunnolla kyykyn/vedon jälkeen reenata eikä ole niin motivaatiotakaan, kun eivät ole kaikista olennaisimmat lihakset nujuamisessa. Jalkapäivänä vaihtelen kyykkyä ja vetoa ja ylipäätään koitan kierrättää vähän sarjapituuksia eri viikoilla että pisimmillään 15 toistoa ja lyhimmillään 6. Reeni on ylipäätään ehkä vähän liian kehoilutyylistä, eli enemmän voisi tehdä räjähtävää voimaa, rinnallevetoja etc, mutta kun ei elämä pelkästään lajin ympärillä pyöri (naisten perässä pitää välistä keritä juoksemaan ;) niin ei tule tehtyä niin ryppysellä otsalla.

Sellaisen hassun jutun tuossa huomasin, että kun "vakavammin" alkoi voimaharjottelua lisäämään, niin tuntuma matolla on sellainen että tilanteessa saa sitä voimaa käytettyä "helpommin", vaikkei salituloksilla pääse kehumaan kuin paikallisen ala-asteen välitunneilla. Ja tuon voiman lisääntymisen on kyllä kuuleman mukaan jotkut sparrivastustajatkin huomanneet, ettei se ihan täysin mun päässä ole.

Tästä kamppailulajien voimaharjoittelusta oli joskus kevätkesällä threadi, joka bannattiin kun homma meni kiinnostavaksi akateemiseksi pohdiskeluksi että miten hyvin 60kg ninja savupommeilla varustettuna paketoi 135 kilon hirmusen spodarin.

Shorinji Kempoa on tullut harrastettua jo reilu nelisen vuotta. Noita treenejä en kyllä vedä maksimitehoilla, otan ton lähinnä venyttelynä ja palautteluna... paitsi jos otetaan matsin poikasta :evil:.

Ai niin, lentokoneeseehan mulla ei oo enään mitään asiaa ilman että kädet amputoitaisi. Aseethan pitää jättää pois koneesta. :D

En enään aktiivisesti kamppailulajeja harrasta, mutta on tullut harrastettua Karatea, Shaolin kungfua sekä Kickboxingia, sekä jonkin verran vapaaottelua. Kyllä se minun kohdalla on joko tai, eli kyllä tämä saliharrastus voitti kamppailulajit. Kyllä vieläkin tulee pidettyä taitoja yllä, mutta ei aktiivisesti.

:p

hola,

jepsis käyn Wado-ryu-reeneissä pari kertaa viikossa ja punttia saman verran. Taitaa kaikilla kahta lajia harrastavilla olla tää ylikunto-ongelma.

Itse en oo vielä saanu näitä juttuja oikeen kohdalleen. Nykyään vetelen vuoroviikoin joko rankkaa punttia tai sitten rankkoja wado-reenejä + sillointällöin off-viikko.
Yllättävän hyvin noi tulokset saa jopa nousuun järkevällä jaottelulla. Mulle siis toimii (jotenkuten) toi vuoroviikko-homma.

Punttireenit keskittyvät tietenkin perusliikkeisiin, varsinkin maastavetoa teen lähes joka viikko.

Yritän etsiä Kultaista keskitietä, koska kumpaakaan harrastusta EN lopeta. Ilmoittelen, jos löydän paremman sydeemin ku toi vuorottelu.

thaiboxing ja perkeleen ylikunto.

jos yrittääkin vetää 3x kovaa salireeniä +2x tb reeniä niin johan on se perkeleen NUHA ja väsytys niskassa välittömästi.

kumpaakaan harrastusta EN lopeta. Ilmoittelen, jos löydän paremman sydeemin ku toi vuorottelu.

Itsehän olen sitäkin ajatellut, että alkaisi treenaamaan kuin oikea urheilija ;), eli rytmittäisi hommat viikkokiertojen lisäksi vuositasolla. Pitäisi selkeästi voimakautta jonkun aikaa, jolloin ei aattelisi mitään kiristelyjä, söisi hyvällä ruokahalulla ja vetäs 3-4 punttireeniä lujaa viikossa. Matolla kävis vähän sparraamassa tekniikkaa, ettei saa pahasti turpaan kun alottaa uudelleen kunnolla treenaamaan. Sitten vastaavasti kun lajitreeniä vetäisi, olisi voimaharjoittelu enemmänkin ylläpitävää pari kertaa viikossa, ettei jalat ja olkapäät olisi sitten aina lajireenissä ihan tukossa.

Tällä viisiin nojatuolista ajateltuna kuulostaa ihan toteuttamiskelposelta systeemiltä, onko käytössä kellään? On meinaan toi nuha ja 24x7 väsymys itsellenikin tuttua kun ei kuitenkaan aina malta jättää niitä viimesiä kiekkoja tangosta pois vaikka järki sanoiskin että nyt vaan vähä pumppaillaan.

Mtmm: Kiinnostava tarjous, vaan eipä tää threadi vielä ole liioista viesteistä lukukelvottomaksi menny.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nyrkkeilyä harrastan (2x viikossa), lähinnä hyvikseni eli normaalia body reeniä päälle

Taekwondoa hippailen melkeinpä joka päivä. Välillä tulee eksyttyä Krav Magaa höntsäilemään. Tuon lisäksi tietenkin pitää käydä lenkillä ja salilla :)

Minä harrastan nyrkkeilyä ja lukkopainia, välillä myös vapaaottelutyylistä treeniä. Punttia kerran tai kaksi viikkoon ja vähintään se yksi lepopäivä viikossa. Maksimivoimaa tai lihasmassaa en tällä treenimäärällä pysty kasvattamaan, sen olen hyväksynyt, joten punttitreeni on lähinnä ylläpitävää. Viime aikoina olen tehnyt aika paljon rinnallevetoja ym. räjähtävää voimaan kehittäviä harjoitteita. Olen siis puhdas harrastelija, mitään kilpailullisia tavoitteita ei ole.

wing tsunia harrastan ja just äskettäin lisänny punttitreenin.

saa nähä miten käy...

Karatea (wado-ryu) kahdesti viikossa ja siihen sovellan punttia kaksi-kolme kertaa viikossa. Samana päivänä puntti+karate eivät sovelly yhteen... valitettavasti.

Mä harrastan rähinöintiä nakkikiskalla ja kaupan kassalla 2xvko.Reenikierto mulla on 4xkertaa salireeni ja sitte loppuviikosta rähinöintiä. Oon kyl ajatellu vähentää kertaan viikossa kun meinaa ylikuntoa pukata ja on aina rapakunnossa.

Kaikki ketkä harrastaa jotain kamppalulajeja niin ei voi panostaa täysillä saliin, minun mielipide on joko sali tai taistelulajit, kumpaakin ei pysty samanaikaisesti panostaa. Sellaset ketkä käy nyt jossain karatea vääntämässä hakee todennäkösesti salilta vain yleiskunnon kohotusta ja on tietenkin siinä toivossa että lihaksien kehitys on maximalinen.......Niin jos sit alkaa roinaa vetämään voi ehkä pärjätäkkin.

Originally posted by koirrah
Taekwondoa hippailen melkeinpä joka päivä. Välillä tulee eksyttyä Krav Magaa höntsäilemään. Tuon lisäksi tietenkin pitää käydä lenkillä ja salilla :)

Hohojaaa........

Hokutoryu Ju-jutsua trenaan pari kertaa viikossa ja salilla käyn 4-5krt/vk jakoa oon miettiny mutta mitää erikoisempaa en oo siihen keksiny.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom