Kamppailulajien uutislinkit



Hivenen halvalla nyt päästiin tittelimatsiin. Kyllähän Erceg on ihan kelpo ottelija mutta "melko" vähissä on vielä voitot kärkiukoista.

Piti oikein tarkistaa että oliko nyt aprillipäivä.

Oli kyllä sellainen silmien hieraisu hetki kun näki tuon. Kuvassakin Ergek näyttää ihan joltain random putkimieheltä. Viime vuonna teki Ufc debyytin eikä varmasti moni edes tiedä kaveria. Flyweightissä vähän nihkeä tilanne. Oli vissiin ainoa top 10 vaihtoehto Mokaevin lisäksi joka olisi ollut loogisempi valinta, mutta joku "järkevä" syy Ufcn kihoilla täytyi olla miksei häntä valinneet. Mutta en valita. Mahtavaa kun mestarit pysyvät aktiivisena omissa painoluokissaan.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aika usein nykyään kitistään fighter paystä, mutta välillä tulee näitä konkreettisiä keissejä vastaan ja alkaa kiehumaan.


View: https://www.instagram.com/p/C3dYbFARlbQ/?igsh=MXg2eXd1aWhvc2h2MQ==


Millä vitun logiikalla Whittaker vetää vieläkin tollasella liksalla? Vuosia kiikkunut kärjessä, ex mestari, aina viihdyttävä, markkinoitava, myytävä, esimerkki, mw goatin "nemesis" ja 300k+100k? Mitä vittua?

Olen kova khabib fanboy, mutta millä dana tarjoilee 40miltsin porkkanaa khabibille ja maksaa Whittakerille tälläsiä liksoja?
 
Aika usein nykyään kitistään fighter paystä, mutta välillä tulee näitä konkreettisiä keissejä vastaan ja alkaa kiehumaan.


View: https://www.instagram.com/p/C3dYbFARlbQ/?igsh=MXg2eXd1aWhvc2h2MQ==


Millä vitun logiikalla Whittaker vetää vieläkin tollasella liksalla? Vuosia kiikkunut kärjessä, ex mestari, aina viihdyttävä, markkinoitava, myytävä, esimerkki, mw goatin "nemesis" ja 300k+100k? Mitä vittua?

Olen kova khabib fanboy, mutta millä dana tarjoilee 40miltsin porkkanaa khabibille ja maksaa Whittakerille tälläsiä liksoja?


Mutta miltä näyttää kovat luvut? Miten paljon myi konkreettisesti PPV:tä mestarina? Entä sen jälkeen, kun ollut mainissa? Eli kuinka moni oikeasti ostaisi Whittakerin takia PPV:n tai laittaa telkkarin päälle.
 
Mutta miltä näyttää kovat luvut? Miten paljon myi konkreettisesti PPV:tä mestarina? Entä sen jälkeen, kun ollut mainissa? Eli kuinka moni oikeasti ostaisi Whittakerin takia PPV:n tai laittaa telkkarin päälle.
Vaikee sanoa kun lukuja ei enää kerrota. Ja vaikka kerrottaisiinkin, niin niissäkään luvuissa ei erotella kenen ottelijan vuoksi kukin kortin osti. Väitän kuitenkin miehen olevan toisiksi myyvin mw. Seuraajia taitaa olla costan kanssa hyvin lähekkäin kakkos sijalla. Costa ei taas ole pieneen ikuisuuteen voittanut yhtään mitään. Esimerkiksi DDP:llä on mestarina yli puolet vähemmän seuraajia. Leon Edwardsin seuraajat suht samoissa.

Tuoko Whittaker kassaan enemmän vai vähemmän kuin esimerkiksi arlovski? Tilipussi on suht sama. Molemmat kokeneita ex mestareita, sillä erolla, että Whittakerissa voi piillä vielä tulevaisuuttakin.

Whittaker tuo varmasti vähemmän kassaan kuin Khabib. Onko se noin 100x vähemmän, niinkuin purse yrittää kertoa?
 
Eihän se nyt tuolla tavalla mene, että päämatsin ottelupalkkio olisi suoraan suhteessa liikevaihtoon saati voittoon.

Jos meillä on Whittakerin tähdittämä tapahtuma, jossa muut kulut ovat 3 miljoonaa ja Whittakerin palkkio 400 k ja se tuottaa 5 miljoonaa, niin UFC:lle jää voittoa 1,6 miljoonaa.

Jos meillä taas on Khabibin tähdittämä tapahtuma, joka tuottaa 50 miljoonaa, niin muiden kulujen 3 miljoonaa ja Khabibin palkkion 40 miljoonaa jälkeen UFC:lle jää voittoa 7 miljoonaa.

Luvut ovat ihan päästä heitettyjä ja tietenkin ison tapahtuman yleiskulut ovat oikeasti suuremmat. Esimerkistä kuitenkin näkee, että vaikka ottelupalkkio on 100x, niin jo 10x tuotot riittävät siihen, että UFC saa yli 4x enemmän rahaa.
 
Eihän se nyt tuolla tavalla mene, että päämatsin ottelupalkkio olisi suoraan suhteessa liikevaihtoon saati voittoon.

Jos meillä on Whittakerin tähdittämä tapahtuma, jossa muut kulut ovat 3 miljoonaa ja Whittakerin palkkio 400 k ja se tuottaa 5 miljoonaa, niin UFC:lle jää voittoa 1,6 miljoonaa.

Jos meillä taas on Khabibin tähdittämä tapahtuma, joka tuottaa 50 miljoonaa, niin muiden kulujen 3 miljoonaa ja Khabibin palkkion 40 miljoonaa jälkeen UFC:lle jää voittoa 7 miljoonaa.

Luvut ovat ihan päästä heitettyjä ja tietenkin ison tapahtuman yleiskulut ovat oikeasti suuremmat. Esimerkistä kuitenkin näkee, että vaikka ottelupalkkio on 100x, niin jo 10x tuotot riittävät siihen, että UFC saa yli 4x enemmän rahaa.
No matikkaa on aika perseestä laskea päästä heitetyillä luvuilla ja vetää siitä vielä johtopäätöksiä.

Kuitenkin aina puhutaan myyvistä ottelijoista, vaikkei hyvin myyneistäkään yksittäisistä ppv illoista voi päätellä mitään. Koska pää kortilla on 10-12 ottelijaa. Dana jauhaa nykyään lähinnä kuinka tietyt ottelijat trendaa somessa. "Mällin ja Chiton face off trendas niin vitusti, että nyt paukkuu kaikki ennätykset" jne. Mitään ppv lukuja ei kuitenkaan kerrota kuin hyvin harvoin ja silloinkin lähinnä puhutaan top10 tai top5 myynneistä, eikä mitään tarkkaa.
 
Uskon että Dana White tai ainakin UFC:n talousjohtaja tietää, miten paljon Khabibille voidaan maksaa niin, että UFC tulee pääsemään voitolle hänen paluutapahtumastaan.
Varmasti. Siltikin tommonen kulurakenne 40mil/50mil on sen luokan riski ettei tuota alettaisi edes järjestämään. Keskiarvoltaan ufc maksaa kuitenkin liikevaihdostaan 16-20% ottelupalkkioihin, niin en usko, että edes yhtä eventtiä vedettäis tommoisella tuotto näkymällä yhden miehen maksaessa 40miltsiä.

Niinkuin sanoin, hatusta heitetyillä luvuilla tätä on ihan turha pähkäillä.
 
Joo ei varmasti ainakaan niin, että luvattaisiin 40 miljoonan takuupalkka, koska se olisi hirmuinen riski UFC:lle, jos myynti ei vetäisikään. Ainakin aiemmin systeemi meni niin, että pääottelijat saivat tietyn summan esim. jokaista yli 200 000 myytyä PPV-lähetystä kohti.

Tähänhän voi rakentaa vaikka minkälaisia malleja niin että ottelijan osuus kasvaa sitä suuremmaksi, mitä enemmän PPV myy ja sitten spekuloida, että jos niitä myytäisiin X miljoonaa, niin palkkio olisi 40 miljoonaa.

Tuo Dana Whiten hehkutus 40 miljoonan palkkiosta perustuu varmaan johonkin tällaiseen, ellei ole ihan vaan sitä mitä sylki suuhun tuo. Eikö Conorkin väittänyt saaneensa jostain loppupään UFC-matsista 80 miljoonaa tms. aivan absurdin summan, mikä ei varmasti pitänyt paikkaansa?

Siitä en ole huolissani, että UFC tekisi tappiota, jos saisi Khabibin tekemään comebackin.
 
Mä olen ollut Paskahousun kanssa eri mieltä monesta asiasta mutta nyt kyllä läikähti yli! 😄

Luulin oikeasti että kaveri kiehuu siitä miten alipalkattuja ottelijat ovat, tuo purkaus Whittakerin palkasta on aivan käsittämätön. Miten vitussa voi väittää että Top-3-5 ottelija maailmassa kohtuu isossa painoluokassa on ylipalkattu jos saa 300k +100k voitosta kerran tai pari vuodessa? Totta munassa entisten mestarien jotka ovat vieläkin aivan kärjen tuntumassa pitääkin olla hyvin palkattuja? Missä muussa näin isossa urheilulajissa ja "liigassa" pelaajat saavat noin kusista palkkaa jos ovat maailman mittakaavalla vähintäänkin top-5?

Koeta nyt paskahousu nukkua kuitenkin yösi hyvin, UFC voisi maksaa ottelijoilleen kaksinkertaista liksaa ja olla silti täysin tuottava osakeyhtiö. UFC on aika uniikki tapaus maailmassa siinä miten vähän ottelijat saavat kokonaistuotosta vs about kaikki muut isommat urheilulajit. Ihan pähkähullua ajatella tuota jonkun yhden staran kuvitellun palkkion kautta tietämättä kulurakenteita oikeasti.

Ai vittu tää oli kyllä hyvä, mä oikeasti luulin pienen hetken että olisin ollut jostain samaa mieltä paskahousun kanssa 😄😄
 
Mä olen ollut Paskahousun kanssa eri mieltä monesta asiasta mutta nyt kyllä läikähti yli! 😄

Luulin oikeasti että kaveri kiehuu siitä miten alipalkattuja ottelijat ovat, tuo purkaus Whittakerin palkasta on aivan käsittämätön. Miten vitussa voi väittää että Top-3-5 ottelija maailmassa kohtuu isossa painoluokassa on ylipalkattu jos saa 300k +100k voitosta kerran tai pari vuodessa? Totta munassa entisten mestarien jotka ovat vieläkin aivan kärjen tuntumassa pitääkin olla hyvin palkattuja? Missä muussa näin isossa urheilulajissa ja "liigassa" pelaajat saavat noin kusista palkkaa jos ovat maailman mittakaavalla vähintäänkin top-5?

Koeta nyt paskahousu nukkua kuitenkin yösi hyvin, UFC voisi maksaa ottelijoilleen kaksinkertaista liksaa ja olla silti täysin tuottava osakeyhtiö. UFC on aika uniikki tapaus maailmassa siinä miten vähän ottelijat saavat kokonaistuotosta vs about kaikki muut isommat urheilulajit. Ihan pähkähullua ajatella tuota jonkun yhden staran kuvitellun palkkion kautta tietämättä kulurakenteita oikeasti.

Ai vittu tää oli kyllä hyvä, mä oikeasti luulin pienen hetken että olisin ollut jostain samaa mieltä paskahousun kanssa 😄😄
Paskahousu vastatkoon itse, mutta minä ainakin ymmärsin, että hän juurikin totesi Whittakerin olevan alipalkattu, EI ylipalkattu.
Tässä suora lainaus tuosta Paskahousun viestistä:

"Millä vitun logiikalla Whittaker vetää vieläkin tollasella liksalla? Vuosia kiikkunut kärjessä, ex mestari, aina viihdyttävä, markkinoitava, myytävä, esimerkki, mw goatin "nemesis" ja 300k+100k? Mitä vittua?
Olen kova khabib fanboy, mutta millä dana tarjoilee 40miltsin porkkanaa khabibille ja maksaa Whittakerille tälläsiä liksoja?"
 
UFC:n emoyhtiö TKO Group maksoi Rockille 30 miljoonaa dollaria (osakkeina) johtokunta paikasta ja jatkossa puoli miljoonaa vuodessa + bonukset joten nämä työntekijöiden (ottelijoiden) palkkiot tosiaan tuntuvat kovin pieniltä. Orjamarkkinat.
 
Mä olen ollut Paskahousun kanssa eri mieltä monesta asiasta mutta nyt kyllä läikähti yli! 😄

Luulin oikeasti että kaveri kiehuu siitä miten alipalkattuja ottelijat ovat, tuo purkaus Whittakerin palkasta on aivan käsittämätön. Miten vitussa voi väittää että Top-3-5 ottelija maailmassa kohtuu isossa painoluokassa on ylipalkattu jos saa 300k +100k voitosta kerran tai pari vuodessa? Totta munassa entisten mestarien jotka ovat vieläkin aivan kärjen tuntumassa pitääkin olla hyvin palkattuja? Missä muussa näin isossa urheilulajissa ja "liigassa" pelaajat saavat noin kusista palkkaa jos ovat maailman mittakaavalla vähintäänkin top-5?

Koeta nyt paskahousu nukkua kuitenkin yösi hyvin, UFC voisi maksaa ottelijoilleen kaksinkertaista liksaa ja olla silti täysin tuottava osakeyhtiö. UFC on aika uniikki tapaus maailmassa siinä miten vähän ottelijat saavat kokonaistuotosta vs about kaikki muut isommat urheilulajit. Ihan pähkähullua ajatella tuota jonkun yhden staran kuvitellun palkkion kautta tietämättä kulurakenteita oikeasti.

Ai vittu tää oli kyllä hyvä, mä oikeasti luulin pienen hetken että olisin ollut jostain samaa mieltä paskahousun kanssa 😄😄
Joko tää on sarkasmia tai sitten mun viesti meni ohi, yli ja lujaa 😆
 
Joko tää on sarkasmia tai sitten mun viesti meni ohi, yli ja lujaa 😆
Nyt mun täytyy uudella lukemisella sanoa että minä olin väärässä. Me olimme sittenkin samaa mieltä kerrankin jostain, pyydän mitä nöyrimmin anteeksi tästä väärinkäsityksestä omalta osaltani. :love::nolo:

Edit. Ja pakko sanoa että siis aiemmassa viestissäni argumentoin ihan itseäni vastaan selvästi, ihan fiksusti oli asia esitetty täällä ennen kuin aloin heittää kiviä. Pitkä tauko foorumilta itsellä vittumaisen sairastelun takia ja luin aivan liian hätäisesti ennen kuin aloin viskoa pilkkakirvestä ja hössöttää.

Eli Mea Culpa, Mea Maxima Culpa.
 
Viimeksi muokattu:
UFC:n emoyhtiö TKO Group maksoi Rockille 30 miljoonaa dollaria (osakkeina) johtokunta paikasta ja jatkossa puoli miljoonaa vuodessa + bonukset joten nämä työntekijöiden (ottelijoiden) palkkiot tosiaan tuntuvat kovin pieniltä. Orjamarkkinat.

Tuo johtuu tietysti miehen taloudellisesta merkityksestä WWE:lle. Hän on kaikkien aikojen tunnetuin showpainija. Tai kaikkien aikojen tunnetuin ihminen, joka on showpaininut, koska suurin maine on tullut painiuran jälkeen. IG-seuraajia on kevyet 400 miljoonaa ja koko tili on nyt täynnä WWE-sisältöä.


Johnson on nyt viime aikoina myös esiintynyt WWE:n lähetyksissä ja aikoo jopa painia seuraavassa Wrestlemaniassa. Tällaisen toiminnan arvo WWE:n liiketoiminnalle on aivan käsittämättömän suuri. Ei hänelle tyhjästä makseta.
 
Moni on sanonut että Rockilla on hyvä bisnespää, tai ainakin lähellä joku jolla on, melkein aina ollut oikeassa paikassa oikeaan aikaan viimeisen vuosikymmenen aikana. Sai tuon nimensäkin oikeudet itselleen joka on massiivinen asia tulojen suhteen. Tyyppi on myös ollut pitkälti viime vuosina suurin leffatähtikin koko maailmassa. Maailmassa löytyy varmaan tubettajia tai tiktokkareita jotka antaisivat Rockin ripuloida päälleen videolla jos vaan saisivat sillä tyypin edes hetkeksi kameran eteen.
 
22.6 UFC Saudi-Arabia
Khamzat VS Whitakes
Pavlovich VS Volkov
Johnny Walker VS Volkan Oez...
Shara... Magomedov VS Ihor Potieria

Khamzatista ei taas tiedä mikä on kunto ja paino kun mies tuntuu ottelevan kerran vuodessa, Whitaker taas tuntuu olevan uran kanssa vähän laskusuunnassa. Pavlo VS Volko on ihan oikea HW matsi josta kummatkin on ihan oikeita hevareita. Walker on yleensä ihan hauska ja matsit ei yleensä kestä täyttä aikaa ja Shara... on 13-0 voittamaton venakko.. Ihan kunnollista korttia on rakentamassa.

Kiinnostavimmat matsit mitkä tällä hetkellä mainittu. Mukana myös Gastelum (meh)
 
Back
Ylös Bottom