Kamppailulajien tyhmien kysymysten kerho (Kysy mitä vaan, joku vastaa kuitenkin)

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Tässä kanssa yks joka alottelee Tammikuussa vaparin. Kyselisin että mitäs fyysisiä ominaisuuksia kannattaa harjoittaa etukäteen jos mahdollista? Muutamasta suunnasta tullu infoa, että aerobinen kunto tulee ainakin olemaan kovilla ja niskan/kaulan seutua kandeis kanssa vahvistaa.

Mikäs on tän porukan mielipide asiaan?
Riippuu paljon seurasta, mutta ihan nollakunnollakin pääsee mukaan. Käy lenkillä ja vahvista keskivartalon lihaksia tarvittaessa. Eli vatsoja, selkiä ja punnerruksia. Ei liikkuvuuden lisäämisestäkään haittaa ole.

Meidän eikä monen muunkaan seuran alkeiskurssilla sparrata lainkaan pystyä. Meillä opetellaan liikeradat oikein ja sitten lyödään/potkitaan pädejä. Mutta koska meillä ei ole varaa ostaa omia sparrihanskoja kaikille peruskurssilaisille, taikka emme voi vaatia heidän ostavan kalliita varusteita peruskurssia varten niin olemme päättäneet että tämä on paras vaihtoehto. Säkkihanskoja saavat lainata kun lyövät pädejä.
Meillä jyväskylässä tulee pystysparri kuvioihin heti kun jengillä on myös pystykamat. Niiden hankkimiseen kannustetaan ja niistä tehdään yhteistilaus.

olikohan veijari joka sanoi tuolla painonveto-thredissä että kun saunotaan nesteitä pois niin saunan kuuluisi olla lämmin eikä kuuma. miksi? eikös se hiki paremmin virtaa kun kehon täytyy enemmän haihduttaa lämpöä, vai sisältyykö tähän nyt joku suurempi terveydellinen riski?

olikohan veijari joka sanoi tuolla painonveto-thredissä että kun saunotaan nesteitä pois niin saunan kuuluisi olla lämmin eikä kuuma. miksi? eikös se hiki paremmin virtaa kun kehon täytyy enemmän haihduttaa lämpöä, vai sisältyykö tähän nyt joku suurempi terveydellinen riski?
En nyt ole mikään ekspertti, mutta tulis mieleen, että esim. 55 asteisessa saunassa pystyy oleskelemaan huomattavasti pidempään kuin 90 asteisessa saunassa. Siellä joutuu kuitenkin istumaan suht pitkiä aikoja, joten kuuma sauna käy äkkiä sietämättömäksi.

Tämä on siis ihan puhdasta mutuilua. Viisaammat korjatkoon, jos olen ihan mettässä.

Eikös tossa nyt ole ihan sama juttu ku lähtisit lenkkeilemään hikoilemismielessä... Eli kannattaako vetää älytöntä spurttia taikka hölkätä matalammalla sykkeellä? Niinku nyt varmaan ymmärsit, ni ei siellä tulikuumassa saunassa voi istua niin kauaa ennen ku iskee lämpöhalvaus tjms. Kyllä se hiki virtaa 80 asteessa yhtä lailla kun 120 asteisessa.

Renzo Gracie dokkarista tuli mieleen, että aika hauskaa että tolla tasolla jätkät ei tiedä miten saunotaan pois ekstra kilot. Pyyhkeen kanssa se pyyhki hikiään... ja ihmetteli kun ei oikeen tahdo paino tippua. Eli siis sillä luottokortilla se kannattaa tehdä että jää huokoset auki...

Itse en alle 3 metrisiin sekaantuisi. Mielestäni viisimetrisillä saa aikaan kaikkein jämyimmän paketin, mutta kolmimetriset puuvillaiset joustamattomat välttävät jo.

Itse ostin juuri Fairtexin 5 metriset. 2,5 metriset olivat imo aika turhat, vaikken aikuinen olekaan. Noita on vittumaista kelata, mutta parhaan tuloksen saa.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mitenköhän noi käsisiteet sidotaan....?

Ja kannattaako ostaa 2,5 metrin vai 5 metrin käsisiteet....?

Osta nuo pidemmät. Lyhyet alkaa vaan vituttaa, kun ei saa hyvää pakettia aikaiseksi.

Ite arvuuttelin jossain vaiheessa sitomisen kanssa, varsinkin sen osalta, että sitoako sormien välistä vai ei.

Päädyin siihen, että tällä saa ylivoimaisesti parhaan paketin:

http://www.youtube.com/watch?v=iMmEVQrAVjk

Piti kysymäni että onko tuota Martin Holmia näkynyt vielä kehissä, kun muistaakseni lupaili vuonna 2007 palailemansa???

Olisi mukava nähdä paras pohjoismaalainen pystyottelija jälleen menossa mukana kun ei tuota ikääkään(32) vielä liikaa ole...

Olen helmikuussa 2009 aloittelemassa BJJ:tä ja haluaisinkin nyt vinkkejä saliharjoitteluun.

Olen reilut 7kk käynyt salilla 3krt/viikossa ilman mitään varsinaista saliohjelmaa. Kysymykseni kuuluukin, että minkälaista ohjelmaa suosittelisitte silmälläpitäen tuota BJJ:tä?

Olen helmikuussa 2009 aloittelemassa BJJ:tä ja haluaisinkin nyt vinkkejä saliharjoitteluun.

Olen reilut 7kk käynyt salilla 3krt/viikossa ilman mitään varsinaista saliohjelmaa. Kysymykseni kuuluukin, että minkälaista ohjelmaa suosittelisitte silmälläpitäen tuota BJJ:tä?

Ihan niinkuin mistään mitään tietäisin, mutta keskittyisin vahvistamaan keskivartalon lihasten kestävyyttä. Paljon ja mahdollisimman monipuolisia vatsalihasliikkeitä, pitkää sarjaa. Niskoja et myöskään voi liikaa vahvistaa.

Itse lähtisin treenaamaan erilaisilla perusliikkeisiin, kuten pysty- ja penkkipunnerrukseen, dippiin, leuanvetoihin, soutuihin, kyykkyihin, maasta- ja rinnallevetoihin, keskittyvillä kuntopiireillä. Voimakestävyys on BJJ:ssä kohtalaisen iso etu. Ei nimittäin paljoa lämmitä olla helvetin vahva, jos lihakset ovat piipussa ensimmäisen epäonnistuneen lopetusyrityksen jälkeen.

Maksimivoimakaan ei pahitteeksi ole, mutta minä en tiedä höyhensarjalaisena sen hankkimisesta mitään.

Jaahas...postaan "ongelmani" tähän. Onko MMA Vantaa ja Pancrese Vantaa ainoat vantaan (pääasiassa myyrmäki, kaivoksela, martinlaakso, varisto yms) seurat jotka täällä toimivat? Ei sillä että seuroissa jotain vikaa olisi. Muistelin että joskus ainakin myyrmäen urheilutalolla kickboxingia järjestettiin Combat academyn toimesta, mutta lienee lopettanut. Etsin siis läheltä Kick -thaiboxing seuraa joka toimisi myyrmäessä tai lähiympäristössä??!!

Itseasiassa ei oo pahan matkan päässä tuo kehähaiden temppeli. en muistanukkaan koko paikkaa, eli kiitti vinkistä...otanpa yhteyttä :rock:

Jaahas...postaan "ongelmani" tähän. Onko MMA Vantaa ja Pancrese Vantaa ainoat vantaan (pääasiassa myyrmäki, kaivoksela, martinlaakso, varisto yms) seurat jotka täällä toimivat? Ei sillä että seuroissa jotain vikaa olisi. Muistelin että joskus ainakin myyrmäen urheilutalolla kickboxingia järjestettiin Combat academyn toimesta, mutta lienee lopettanut. Etsin siis läheltä Kick -thaiboxing seuraa joka toimisi myyrmäessä tai lähiympäristössä??!!

Vantaan tikkurilassa toimii suomen menestynein potkunyrkkeilyseura Vantaan Kamppailukeskus: http://www.kamppailukeskus.net/

Mikä on tämän heiton nimi?
20sd4cm.jpg

Back
Ylös Bottom