Kamppailulajien tyhmien kysymysten kerho (Kysy mitä vaan, joku vastaa kuitenkin)

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Hei muuten.. kauanko teillä kestää säkkihankat käytössä? ite oon nyt saanu vajaan vuoden sisään tuhottua kahdet.. :wtf: Siis pinta on pysyny hyvänä mut sisukset on murentunu ja lopulta ei oo ollu pehmustetta jäljellä juuri ollenkaan, varsinkaan rystysten kohdalla.. vai liekkö vikana vaan halppis merkin hanskat kun ei kestä?

Taitaa olla hanskoissa vika. Itse muutama vuosi sitten ostin Everlastin säkkihanskat ja hyvin ovat kestäneet käyttöä.

Onko haittaa painissa tosta kovamuovista? Ei ole käyttäjäkokemusta itsellä, nääs:D Tilaan molemmat, siitä sitten valitsee kummat paremmat, treenien mukaan.

En tiedä haitasta, mutta miten semmoinen pehmeä suoja mitään suojaa?

Mitä säkkihanskoihin tulee, niin minulla on ollut Fairtexin säkkihanskat käytössä jotain 4 vuotta. Saumoissa alkaa olla pientä kulumaa, mutta pehmuste on aivan ehjä. Ja niitä on kuitenkin käytetty ihan aktiivisesti kilpatreeneissä. Samassa ajassa olen tuhonnut varmaan lähemmäs kymmenet nyrkkeilyhanskat.

Itsellä on käytössä edelleen nahkaiset Nahka-saken säkkihanskat, jotka on ostettu muistaakseni vuonna -95. Eihän nuissa enää mitään pehmikettä ole nahan alla rystysten kohdalla, mutta jumaleissön että on sitten hyvin käteen sopivat! Mitä kokeillut jos vaikka ja minkämoisia matkan varrella, ei ole vielä kertaakaan mieleen tullut nuista luopua ja uusiin vaihtaa.

Alkanut taas kiinnostamaan kamppailulajien aloittaminen. Magailu tässä käynyt nyt mielessä niin arvon magan harrastajat kertokaahan kyseisestä lajista jotain?

Millasia treenit ovat? Pysyykö mielenkiinto kauan? Onko sparrailua etc.?

kiitoksia vastauksista.. kylläpä tuo sitten taitaa olla vika ihan hanskoissa.. tosiaan kun tuossa puol vuotta sitten ostin fairtexin hanskat sparriin niin eipä niissä juuri käytön jälkeä huomaa.. Ja siinäpä se juuri kun alkais hanska olla hyvin muotoutunut käteen, niin heti on pehmusteet palasina.. Paljonhan muut tuntuvat twinsin ja fairtexin hanskoja suosivan, joten täytyy ehkä testata jotain vähän laadukkaanpaa merkkiä..

Green Hill, Top Ten ja Crest on ollut vissiin viime aikoina hirveen suosittuja.
Näistä Crest suomalainen firma.
Suosi suomalaista - Potki säkkiä.

Tietääkö kukaan paljonko ammattitason vapaaottelijat keskimäärin ottaa voimanostoliikkeissä? Joku on ihan varmasti kokeillut joskus noitakin hommia vaikka ne ei reeniohjelmaan kuuluisikaan. Alemmat painoluokat kiinnostaa enemmän kuin Lesnarit jne.

Jim Miller taisi ottaa mavessa 200kg ja ottelee kevyessä sarjassa. Tuskin kukaan mitään kyykkyjä yms ottaa kovin isoilla romuilla tuolla. Rauta kangistaa jne.

Juu, erityisesti kyykkääminen kangistaa. Siksipä esim. painonnostajat onkin niin hitaita ja kankeita.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mikä on paras kirja/leffa jonkin taistelulajin opetteluun? Juuri nyt ei ole mahdollista mennä taisteluklubeihin

Kaikki kuvalliset tee-niin-ja-niin opukset voi unohtaa alkuksi, ilman treenipohjaa niistä ei ole juurikaan hyötyä.

Suosittelen kirjaa: Cheap Shots, Ambushes And Other Lessons: Down And Dirty Book On Streetfighting and Survival (Marc "Animal" MacYoung). Tuo ei siis ole mikään "opi itsepuolustusta 10 minuutissa olohuoneessasi" tyyppinen opus, joita on kirjastot piukassa. Vaan se on "ohjekirja työkaluille, joita tarvitset oppiaksesi itsepuolustusta". Siinä puhutaan yleisesti väkivallasta ja siihen liittyvistä ilmiöistä kuten katutappelun ja kamppailulajien eroista, aseista, vihasta, kostamisesta, pahiksista jne. Kirja olettaa että harrastat jotain lajia tai pian aloitat. Mutta takaan sen, kun tämä kirja on avannut silmäsi, et enään yksinkertaisesti pysty olemaan aloittamatta jonkin lajin harjoittelua! Lisäksi se on kirjoitettu hyvin objektiivisesti sekä se on erittäin hauska, sisältää paljon mustaa huumoria.

Hei, olen tiputtanut painoa heinäkuun puolenvälin jälkeen n. 5kg, vhh ruokavalion avulla. Ja lasken syömiseni kalorilaskuri.comin avulla. 2vk sitten aloitin bjj:n (2xvk) ja oheen muuta jumppaa, sekä käytännössä tuplasin hiilarin määrän jotta jaksaa vääntää. Kuitenkin kalorit sama -500kcal / päivä kuin vhh:llakin. Mutta nyt painoni on noussut n. 1.5-2kg parissa viikossa... Nestettäkö?

Viime kerralla kun olin thaimaassa treenaamassa, aluksi jalkapohjiin tuli paljon rakkoja. Nytten kun on uusi matka tiedossa niin mietin vain että onko mitään keinoa totuttaa jalkoja siihen kovempaan treeni alustaan? Jotta näitä rakkoja ei tulisi vai pitääkö ottaa matkaan pari teippirullaa ja hammasta purren kestää nämä rakot?

Ei välttämättä mikään typein mahdollinen kysymys, mutta...

Olen suuresti kiinnostunut BJJ:n aloittamisesta. Kiinnostaisikin tietää, että kuinka paljon kyseisen lajin parissa vietetään aikaa polvien päällä? Itselläni on siis pienehkö polviongelma - kun joudun laskemaan vartaloni painon polvieni päälle, tuntuu polvissa ikävää painetta. Nouseminen kyseisestä asennosta sattuu ja polven natisevat. Hyvänä esimerkkinä, intissä korpoaminen sattui polviin hemmetisti.

Eli kaikista tuskallisinta on se, että joutuu viettämään pidemmän aikaa polvien päällä. Pieni aika ei pahemmin tunnu. Toisena kysymyksenä, voisiko jollain (polvituet tms?) ehkäistä tätä polviin kohdistuvaa rasitetta. Kiitos!

Olen suuresti kiinnostunut BJJ:n aloittamisesta. Kiinnostaisikin tietää, että kuinka paljon kyseisen lajin parissa vietetään aikaa polvien päällä? Itselläni on siis pienehkö polviongelma - kun joudun laskemaan vartaloni painon polvieni päälle, tuntuu polvissa ikävää painetta. Nouseminen kyseisestä asennosta sattuu ja polven natisevat. Hyvänä esimerkkinä, intissä korpoaminen sattui polviin hemmetisti.

Eli kaikista tuskallisinta on se, että joutuu viettämään pidemmän aikaa polvien päällä. Pieni aika ei pahemmin tunnu. Toisena kysymyksenä, voisiko jollain (polvituet tms?) ehkäistä tätä polviin kohdistuvaa rasitetta. Kiitos!

Taitaapi sitten ole sinulle väärä laji. Ikävä sanoa näin mutta polvet ja koivet nyt yleensä ovat aika kovassa rasituksessa. Toki voit kokeilla miten jotkut polvituet auttaisivat tilannetta.

Ylipainoa tai vanhoja vammoja? Jos ei kumpaakaan niin saattaa homma hoitua ihan jo sillä, että polvea tukevat lihakset vahvistuu ja suojaa/tukee paremmin. Kyllähän BJJ:ssä polvillaankin ollaan, kaiken muun ohella. Tatami myöskin pehmentää hiukan, mie ainakin lähtisin ennakkoluulottomasti kokeilemaan.

Ylipainoa tai vanhoja vammoja? Jos ei kumpaakaan niin saattaa homma hoitua ihan jo sillä, että polvea tukevat lihakset vahvistuu ja suojaa/tukee paremmin. Kyllähän BJJ:ssä polvillaankin ollaan, kaiken muun ohella. Tatami myöskin pehmentää hiukan, mie ainakin lähtisin ennakkoluulottomasti kokeilemaan.

Ei ole ylipainoa (182 / 77) tai vanhoja vammoja. Itse en ole vielä koskaan löytänyt tai saanut selvää vastausta tuohon polviongelmaan. Paikansin ongelman n. 12-14 vuotiaana harrastettuani karatea. Karatessa istutaan paljon polviasennossa, ja tuolloin muistaisin tuon natinan sekä paineentunnon alkaneen.

Salilla olen käynyt kokonaisuudessaan n. 3 vuotta. Ensin 15-17 vuotiaaksi, nyt aloitin tämän vuoden tammikuussa jälleen habailun (eli kohta 9kk mittarissa). Salilla en ole koskaan treenannut jalkoja, johtuen juurikin tästä ongelmasta. Olen nyt kuitenkin aloittelemassa kolmijakoista reeniohjelmaa, johon oleellisesti kuuluvat myös jalat. Ehkä kannattaisi vain purra hampaat yhteen ja ruveta reenaamaan juurikin kyykkyjä ym. Juostessa ja arkielämän askareissa polvet pelaavat niin kuin pitääkin - ongelma onkin tämä painon asettaminen polvien päälle sekä koukistusliike.

Kiitos rohkaisusta. BJJ todellakin kiinnostaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom