Ei niitä rankingejä kannata niin tiukalla silmällä katsoa. Fedor ei omana primenaan ollut vain rankingien perusteella paras HW. Tuskin kukaan, joka Fedoria pitää goattina, perustaa mielipiteensä vain sille, että Fedor oli ranking ykkönen. Sen nyt vaan yksinkertaisesti tiesi ja tietää koko vaparimaailma, että sieltä about vuodesta 2002-2010 ennen Werdum matsia, Fedor yksinkertaisesti oli kiistaton raskaansarjan kuningas. Vai ootko tästä eri mieltä? Ja jos olet, niin kerro missä kohtaa ja kuka oli Feukkaa edellä?
Myönnän toki niinkuin olen aikaisemminkin myöntänyt että oli kuningas, kiistaton taas ei. Fedor onnistui välttämään vuosia tiettyjä ottelijoita kieltäytymällä UFChen menosta, 2008-2010 oli jo JDS Carwin Lesnar mukana, Mir oli jo aikaisemmin, nämä kaikki jäivät näkemättä. Priden jälkeen jos Fedor olisi liittynyt UFChen ura olisi voinut olla merkittävästi erilainen, ainakaan UFC ei olisi lyönyt vastaan middleweight Lindlandia tai freakshow Hong Man Choita. Voit tarkistaa Fedor-Werdum ketjusta mielipiteitäni kuinka pidin myös varmana että Fedor ei häviä Werdumille, vaikka paljon kritisoinkin Fedorin päätöksiä en ole ikinä miehen taitoja epäillyt. JanneM voi todistaa että leukani tippui lattiaan kun Werdumin lukko napsahti kiinni, Janne istui alle metrin päässä.
UFC:n ja SF:n HW rosteria on paha verrata. Itse en osaa valita kummassa on paremmat ottelijat. Ehkä vuoden lopussa kun turnaus on käyty, voidaan nähdä SF:n hw:den todellinen kuosi. Nyt on paljon hypeä monen ympärillä ja mun mielestä ihan syystäkin. UFC:ssä varteenotettvia on Cain, JDS, Carwin, Lesanderi, Mir. Sitten Schaub, Russow, Nelson no joo.. kai neki ansaitsee maininnat. Strikeforcessa Overeem, Fedor, Werdum, Silva, Barnett, Kharitonov. Barnett vielä kysymysmerkki ja Del Rosario, Kyle ja Rogers voidaan mainita siinä missä Schaubit sun muut juuefsiissä. Koita ny noista alkaa arvuuttelemaan, että jos laitetaan vaikka 10 UFC vs 10 SF HW jäbää vastakkain, niin mikä on lopputulos? Siinä mielessä vammanen väittely.
Varmasti on paha verrata mutta pitäisin silti keskiarvoa useammalta suurimmalta mma saitilta luotettavampana kuin yksittäisen fanin mielipidettä, mikä tahansa keskiarvo on lähempänä totuutta kuin yksittäinen arvio.
Itse henk.koht kuumottaa katsoa enää ikinä yhtään Fedorin matsia. Syke on niin korkealla jo kun ottelijoita esitellään häkissä. Vitut, syke on jo niin korkealla kun keisari kuulutetaan sisään ja takaraivossa koko ajan se ajatus, että jos se nyt häviää, menee päivä pilalle. Silva matsin jälkeen oli tyhjä olo ja tuntui kun yksi hieno aikakausi tässä HELVETIN hienossa lajissa sai päätöksen. Sitten sitä huijaa itseään ja miettii, että ei tässä mitään hätää, kaikki häviää joskus. Kukaan ei ole ikuisesti paras. Mutta silti vituttaa niin suunnattomasti. Voi olla, että Silva matsin jälkeen vitutti niin paljon, että jos nyt häviää Hendolle niin on vaan yksinkertaisesti aika hyvästellä Mestari. Alan muuten jo kuulostaa ihan MikaT2:lta hehe. Erona vain Tito ja FE :D