Kamala Kipu!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fleksio
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
45
Esitietoina sen verran, että olen 25-vuotias nainen, pituutta 173, painoa 65. Treenailin vielä opiskeluaikoina salilla säännöllisesti, joskin aina vähän samaan tyyliin. Silloin lihasten kipeytyminen tuntui kuitenkin asiaankuuluvalta seikalta. Uskoin ajatukseen "no pain no gain".

Treenailu jäi muutamaksi vuodeksi, mutta nyt olen taas innostunut saliharjoittelusta. Tavoitteena hyvännäköinen naisellinen kroppa (joskin siitä varmaan on paljon näkemyseroja näillä sivuilla...) Teen fyysisesti kohtuullisen rasittavaa työtä ja kärsin siitä kuinka lihakset ovat n. 3 päivää erittäin kipeät treenin jälkeen. Opiskeluaikana se ei varmaan niin paljon haitannut kun sai päivät lojua pulpetin takana. Työelämässä kipu ei tunnu hyvältä.

En tosin ole nyt montaa viikkoa tosissani treenannut, mutta tarkoitus olisi tehdä saliharjoittelusta taas elämäntapa. Onko vinkkejä kipuun? Kannattaisiko magnesiumia kokeilla? Palautusjuomia en välitä käyttää, olen kova syömään, joten nautin kalorit mielummin kunnon ruuan muodossa (esim. rahka, kananmunat). Vai kannattaisiko jopa mietoa buranaa kokeilla pahimpaan kipuun? Älkää muuten ehdottako kylmägeeliä näillä pakkasilla!

Kivunlievitysvinkkejä siis kaivataan! Kiitos etukäteen.

P.S. Takareidet ovat mun heikoin lenkki, helkkarin kireät lihakset ja niin pirun kipeät treenin jälkeen!

T. Aloittelija jälleen

:curs:

Venyttelyä ehdottaisin minäkin (eli älä tee niin kuin minä teen, teen niin kuin minä sanon... nimim. luvattoman laiska venyttelijä :nolo: ).

Ja kyllä ottaisin myös palautusjuoman mukaan - sitä kun on, monestakin syystä, kiinteällä ravinnolla aika vaikeaa täysin korvata. Palautusjuoman kalorimäärä ei muuten yleensä ole kovin korkea (täysin lonkalta heitettynä 200-350 kcal keskimäärin), joten kyllä sitä kiinteää ruokaakin riittää sen lisäksi syötäväksi runsain mitoin... :)

Tuleeko paikat kipeäksi ihan kevyestäkin treenistä?Uskosin että kun lisäät hyvät lämmitelyt ja venyttelyt ennen treeniä ni ei paikat kipeydy, ainakaan yhtä paljon.Itse kärsin juuri kanssa tuosta samasta ennen kuin tosiaankin rupesin lämmitelemään enemmän ennen treeniä ja tunti treenin jälkeen kevyt vennytely?

Äläkä pistä mahaasi sököksi sillä buranalla. Muutenkaan ei voi pitää järkevänä pillerin ottamista, jos asian voi korvata esim. mainituilla verryttelyllä ja venyttelyllä.

Itse uskon enemmänkin filosofiaan no brain, no gain, just pain ;)

Fleksio sanoi:
Palautusjuomia en välitä käyttää

Mulla tulee lihat selvästi kipeemmiksi jos joskus sattuu jäämään palautusjuoma syystä tai toisesta väliin. En jättäis mistään hinnasta pois.

Palautusjuoman minäkin pitäisin mukana, ei siihen kuitenkaan tartte mitään älytöntä määrää tavaraa ottaa.

Muutkin hyvät neuvot jo tuli, eli venyttelyä. Lisäksi kevyt aerobinen treenin perään auttaa kummasti varsinkin jalkojen palautumisessa.

Mutta todennäköisesti myös tottuminen treenaamiseen poistaa suurimmat lihaskivut.

Totutteleminen vie aikansa. Kevyttä treeniä vaan venyttelyn kanssa, ei sarjoja loppuun eikä maksimipainoilla. Myös se voi auttaa, ettei venytä lihaksia treenatessa eikä heti treenin jälkeen liikaa (ei esim. päästä raajoja suoraksi toistojen välissä). Kierto voisi olla sellainen, että koko kropan voisi treenata läpi päivässä tai kahdessa... Parin-kolmen viikon päästä sitten vähän tiukempia sarjoja ja ehkä pidempää kiertoa pikkuhiljaa. Ei kai mitkään lääkekikkailut kannata?

Ja jos työssä on vielä paljon kävelyä tms. jalkatyötä, jalat eivät palaudu niin hyvin. Muutenkin tahtovat mennä helposti jumiin kun koko päivän kävelee.
Ainakin allekirjoittaneella.

Juha77 sanoi:
Ja jos työssä on vielä paljon kävelyä tms. jalkatyötä, jalat eivät palaudu niin hyvin. Muutenkin tahtovat mennä helposti jumiin kun koko päivän kävelee.
Ainakin allekirjoittaneella.

Mulla taas täysin päinvastoin, tosin olen tätä "kävelyduunia" tehnyt jo kohta 6 vuotta, joten aika hyvin kintut jo tottuneet.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
joo itsekin (itseasiassa nytkin kohta lähdössä) aina jalkatreenin/maastavedon jälkeen joko illalla tai seuraavana päivänä lähden kävelemään. ja nimenomaan siksi, että ne jalat/alaselkä palautuisivat nopeammin.

Back
Ylös Bottom