Wondadog sanoi:Hmm, nähtävästi olen arvioinut tuon kulutukseni väärin. 195cm/93kg, teen toimistotyötä, ja ainoa liikuntani on HIIT 3krt viikossa, nyt alkaa 7 minuuttia, ja punttaus. 2vk olen syönyt 3500kcal (mistä ekalla viikolla vielä tuli n.600-800kcal päivässä namista) ja paino on vieläkin pudonnut 0.5kg... ???
Nyt olen jättänyt namit pois, mässään vain joka toinen viikonloppu...![]()
Voiko mun normaalikulutus tosiaan lähennellä 4000kcal?
Ja sen verran vielä, onko ohjelmani nyt massankasvatukseen suurinpiirtein kunnossa:
Keskiviikkona työntävät: Penkkipunnerrus, ojentajat (oliko se nyt ranskalainen punnerrus), jalat ja lopuksi pystypunnerrus
Lauantaina kulmasoutu käsipainolla nojaten penkkiin, pystysoutu tangolla, haukkari tangolla ja vatsat.
Kaikissa sarjoissa teen painoja kesken lisäämättä tai vähentämättä 3 x 12 puhdasta toistoa minuutin palautuksilla.
Eikös noi siis tarkoita että kolmas sarja menee just-ja-just sen 12 puhtaasti?
Teen rauhalliset tasaiset liikkeet pitäen huolen että "negatiivitoisto" kestää yhtä kauan kuin puserrus...
AIemmin tein koko kropan 3 krt/vk. NYt mulle kaikki suosittelee että teen yhden lihaksen vain kerran viikossa... Voiko se tosiaan olla parempi kuin että tekisin sen kahdesti, eikö se ehdi palautumaan? Vai onko tämä taas näitä yksilöjuttuja...?
Terve
Minusta on aika turhaa laskeskella kaloreita ja ihmetellä paljonko se kulutus milloinkin on, sitä ei koskaan saa tarkkaan tietää. Jos haluat painoasi nostaa niin se onnistuu parhaiten tarkkailemalla vaa'asta lukemaa ja säätelemällä sen mukaan ruuan määrää. Ehkä se kaloreiden laskeminen sitten tuossa säätelyssä auttaa kun monet sitä tekee, mene ja tiedä.
Tuo sinun ohjelmasi on mielestäni melko kehno. Jos meinaat harjoitella painoilla 2 kertaa viikossa suosittelisin esimerkiksi vuorokerroin kyykky/mave, leuanveto, jokin penkkipunnerrus, pystypunnerrus/vipunostot, ja käsille jotain valinnaista vemputusta. Hyvä ratkaisu voisi olla myös perinteinen työntö/veto/jalat jako jolloin viikkoon tulisi 3 harjoituskertaa. Erilaisia hyviä harjoitusmenetelmiä on useita, valitse niistä itsellesi sopivin. Tuo mitä sinulle on sanottu yhden kerran/lihas harjoittelemisesta viikossa ei ole totta. Mielestäni itsesi kannattaa perehtyä lisää voimaharjoitteluun jolloin voit säädellä harjoitteluasi itse ja saavuttaa parempia tuloksia.