Moikka, eka postaus foorumille..
Pieni alustus:
Elikkäs olen harrastanut kuntosalilla käymistä n. 1/2 vuotta josta viimeiset puoli vuotta todella aktiivisesti neljää kertaa viikossa. Olen pitänyt puolen vuoden aikana yhden totaalilepoviikon ja yksi treeni on jäänyt väliin välipäivinä, muuten treenit on suoritettu 99,9% ohjelman mukaisesti toistoja myöten.
Nyt kun on tullut lueskeltua paljon lehtiä/foorumeita sun muita niin aina sieltä on putkahtanut sama asia esille, eli pitää syödä että kasvaa. No minähän olen syönyt ja kasvua on tullut paljon.
Sitten tullaan tähän ongelmaani.
Eli kasvan miinuskaloreilla.
Päätin huvikseni kokeilla kalorilaskuria ja meinasin pudota penkiltä. Tein monta erilaista "ruokailupäivää" ja tulos oli aina 2200 kcal - 2600 kcal, joka on käsittääkseni hyvin vähän tälläiselle 86 kg ja 184,5 cm 21v miehelle? Vai olenko väärässä?
Jos olen, niin haluaisin nyt vinkkejä kuinka nostaa kaloreita helposti.
Vastaus on varmasti syömällä enemmän, mutta mitä?
Tässä esimerkkipäivä ruokailuineen.
Aamupala 6:50
-all bran muroja n. 100g ja rasvatonta maitoa 2 dl
-rasvatonta raejuustoa 100g
-appelsiinimehua 2 dl + CLA ja vitamiinit
Välipala 8:45-9:30
-3 mandariinia tai banaani tai joku vastaava hedelmä
-kahvi maidolla
Lounas 10:30-12:00 joka riippuu aivan henkilöstöruokalan tarjonnasta, mutta esim.
-reilut puoli lautasta salaattia (lehtisalaattia, tomaattia, kurkkua, punasipulia, kaalia) jonka päälle aurongonkukan ja seesamin(?) - siemeniä, molempia 1 tl, ei salaatinkastiketta
-kirjolohikiusausta puoli lautasellista
-1-2 palaa ruisleipää johon kevyesti flora milda levitettä
-2 lasia rasvatonta maitoa
Välipala 13:45-14:30
-rasvaton maitorahka 200g + 120g ananaspaloja(ilman mehua) tai purkillinen mangopilttiä
-kahvi maidolla
Päivällinen 16:30-17:30
-salaattia taas se reilut puoli lautasta
-naturell broilerin suikaleet 300g, jasminriisiä 100g
-lasi vettä + CLA
(tähän väliin vielä yksi välipala jos on kova nälkä ennen treeniä, yleensä muroja n. 80 g tai banaani tai vast.)
Treeni 19:30-22:00
Iltapala/Yöjuoma/Palautusjuoma/ 22:00-22:30
-30g star nutrition whey 80 + 3,5 dl rasvatonta maitoa
-kourallinen maapähkinöitä
Tuollanen, pari kohtaa haluan nostaa vielä esille.
-Ensimmäinen välipala voi olla jonkun mielestä turha, mutta muuten tulee liian kova nälkä ennen lounasta ja tuntuu ettei jaksa.
-Tiedän että treenaan todella myöhällä, mutta saan käydä ilmaiseksi salilla joka on ennen tuota aivan täyteen ammuttu ja siellä on rajallinen määrä laitteita. Tämä muuttunee kesään mennessä kun tulee muutto sjoelle.
-Tiedän myös että palautusjuomaan kuuluisi myös hiilareita, mutta myöhän nauttimisajankohdan vuoksi olen jättänyt ne tykkänään pois.
Nyt kaipaisin kommentteja; mitä puuttuu, mitä voisi jättää pois, minkä voisi korvata jollain, ihan mitä vaan..
Kertokaa myös jos jätin jotain tärkeää mainitsematta.
Kiitos jo etukäteen!
Pieni alustus:
Elikkäs olen harrastanut kuntosalilla käymistä n. 1/2 vuotta josta viimeiset puoli vuotta todella aktiivisesti neljää kertaa viikossa. Olen pitänyt puolen vuoden aikana yhden totaalilepoviikon ja yksi treeni on jäänyt väliin välipäivinä, muuten treenit on suoritettu 99,9% ohjelman mukaisesti toistoja myöten.
Nyt kun on tullut lueskeltua paljon lehtiä/foorumeita sun muita niin aina sieltä on putkahtanut sama asia esille, eli pitää syödä että kasvaa. No minähän olen syönyt ja kasvua on tullut paljon.
Sitten tullaan tähän ongelmaani.
Eli kasvan miinuskaloreilla.
Päätin huvikseni kokeilla kalorilaskuria ja meinasin pudota penkiltä. Tein monta erilaista "ruokailupäivää" ja tulos oli aina 2200 kcal - 2600 kcal, joka on käsittääkseni hyvin vähän tälläiselle 86 kg ja 184,5 cm 21v miehelle? Vai olenko väärässä?
Jos olen, niin haluaisin nyt vinkkejä kuinka nostaa kaloreita helposti.
Vastaus on varmasti syömällä enemmän, mutta mitä?
Tässä esimerkkipäivä ruokailuineen.
Aamupala 6:50
-all bran muroja n. 100g ja rasvatonta maitoa 2 dl
-appelsiinimehua 2 dl + CLA ja vitamiinit
Välipala 8:45-9:30
-3 mandariinia tai banaani tai joku vastaava hedelmä
-kahvi maidolla
Lounas 10:30-12:00 joka riippuu aivan henkilöstöruokalan tarjonnasta, mutta esim.
-reilut puoli lautasta salaattia (lehtisalaattia, tomaattia, kurkkua, punasipulia, kaalia) jonka päälle aurongonkukan ja seesamin(?) - siemeniä, molempia 1 tl, ei salaatinkastiketta
-kirjolohikiusausta puoli lautasellista
-1-2 palaa ruisleipää johon kevyesti flora milda levitettä
-2 lasia rasvatonta maitoa
Välipala 13:45-14:30
-rasvaton maitorahka 200g + 120g ananaspaloja(ilman mehua) tai purkillinen mangopilttiä
-kahvi maidolla
Päivällinen 16:30-17:30
-salaattia taas se reilut puoli lautasta
-naturell broilerin suikaleet 300g, jasminriisiä 100g
-lasi vettä + CLA
(tähän väliin vielä yksi välipala jos on kova nälkä ennen treeniä, yleensä muroja n. 80 g tai banaani tai vast.)
Treeni 19:30-22:00
Iltapala/Yöjuoma/Palautusjuoma/ 22:00-22:30
-30g star nutrition whey 80 + 3,5 dl rasvatonta maitoa
-kourallinen maapähkinöitä
Tuollanen, pari kohtaa haluan nostaa vielä esille.
-Ensimmäinen välipala voi olla jonkun mielestä turha, mutta muuten tulee liian kova nälkä ennen lounasta ja tuntuu ettei jaksa.
-Tiedän että treenaan todella myöhällä, mutta saan käydä ilmaiseksi salilla joka on ennen tuota aivan täyteen ammuttu ja siellä on rajallinen määrä laitteita. Tämä muuttunee kesään mennessä kun tulee muutto sjoelle.
-Tiedän myös että palautusjuomaan kuuluisi myös hiilareita, mutta myöhän nauttimisajankohdan vuoksi olen jättänyt ne tykkänään pois.
Nyt kaipaisin kommentteja; mitä puuttuu, mitä voisi jättää pois, minkä voisi korvata jollain, ihan mitä vaan..
Kertokaa myös jos jätin jotain tärkeää mainitsematta.
Kiitos jo etukäteen!