Kalorit 3000kcal???!!

Ikä
43
Elikkäs. Apua!

Treenaan 4 x vko:ssa, aerobista 3 x vko 30-60 min kerrallaan (kävelyä tai sitten jotain laitetta sitkuttaen). Pituutta on 166 cm ja painoa nyt 57kg.

Kalorit ovat nyt siinä 3000, tämä ns. treinerin ohje aluksi, sitten ähkyyntymisen vuoksi hän kertoi et voin tiputtaa sinne 2600 kcal. Well...nyt olen pystynyt syömään sen 3000 kcal ja syön yhä. Paino on noussut tuon kaloreitten noston jälkeen n. 2 kk:ssa 3 kg. :itku: ...En tahtoisi kovin läskiintyä, vaan tarkoitus olisi hankkia sitä lihasmassaa. treeni on kulkenut kieltämättä paremmin noilla kaloreilla, mutta tuntuu että sitä läskiä tulee runsaasti...

ELI: mitä pentelettä teen? Treinerikin ilmeisesti puhelakossa tai jotain. :wall:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
3000 kcal 57 kiloiselle naiselle? No huh huh.

Pikaisesti laskemalla sain sinulle noin 2300 kcal kulutuksen tuolla harjoittelumäärällä. Yksilökohtaisia eroja tietysti löytyy.

Jos sinusta tuntuu että läskiä tulee tuolla kalorimäärällä runsaasti, olet luultavammin oikeassa. Itse olen laskeskellut nostavani omat ylläpitokalorini tuohon hieman yli 3300 - 3500 kieppeille. Olen tosin lähes satakiloinen mies.

OutOfShape sanoi:
3000 kcal 57 kiloiselle naiselle? No huh huh.

Pikaisesti laskemalla sain sinulle noin 2300 kcal kulutuksen tuolla harjoittelumäärällä. Yksilökohtaisia eroja tietysti löytyy.

Jos sinusta tuntuu että läskiä tulee tuolla kalorimäärällä runsaasti, olet luultavammin oikeassa. Itse olen laskeskellut nostavani omat ylläpitokalorini tuohon hieman yli 3300 - 3500 kieppeille. Olen tosin lähes satakiloinen mies.
I may be stupud, mutta tarkotus siis se penteleen lihasmassan saanti..eli mitähän sillon pitäs syödä ton kulutuksen yli? Ja toinen probleema tässä on lievähkö syömishäirö tausta, great... :nolo:

hömppä sanoi:
I may be stupud, mutta tarkotus siis se penteleen lihasmassan saanti..eli mitähän sillon pitäs syödä ton kulutuksen yli? Ja toinen probleema tässä on lievähkö syömishäirö tausta, great... :nolo:

Hups...Jooh. Sain juuri pyyhkiä hikikarpaloita otsaltani..helpotuksen huokaisu...Otann euvosta vaaarin ja tiputan ne kalorit. Ei tarvi sitten kohta rahtivaakaa;) heheheh.

Toinen hullunkurinen kysymys:
Olen sinnikäästi laskenut vihkoon ylös päivän ruokasaldon, jotta olen oppinut ateriarytmityksen ja sen kalorimäärän....Onko siinä mitään järkeä laskea koko ajan kaikki pilkkua viilaten?...Tulipa tässä jo eka kirosana, kun tajusin et taas pitää oppia syömään 400kcal vähemmän...arghs. Syöminenhän tässä prkle vaikeinta on, ei se treenaaminen! (Se on se orgasmeja aiheuttava tekijä koko treenitouhussa:))

hömppä sanoi:
Olen sinnikäästi laskenut vihkoon ylös päivän ruokasaldon, jotta olen oppinut ateriarytmityksen ja sen kalorimäärän....Onko siinä mitään järkeä laskea koko ajan kaikki pilkkua viilaten?

No milläs syöt esim 2600Kcal päivässä jos et laske kaikkea?
Mä olen itse tykästynyt www.kalorilaskuri.fi se on aika helppoa sinne paukuttaa omat ruokailut päivittäin.

Perhana jo kolmas kerta kun mainostan tuota, nyt tarttee rajottaa jo ei mulle siitä makseta :lol2:

Pyranha sanoi:
Mä olen itse tykästynyt www.kalorilaskuri.fi se on aika helppoa sinne paukuttaa omat ruokailut päivittäin.

Perhana jo kolmas kerta kun mainostan tuota, nyt tarttee rajottaa jo ei mulle siitä makseta :lol2:

Tulis kalliiksi...Mulla ei oo himassa konetta:) Sekin vielä Olen neiti Pessimistisyys...Joten siis eikun jatkamaan vihkoon raapustelua. :wanha:

hömppä sanoi:
Elikkäs. Apua!

Treenaan 4 x vko:ssa, aerobista 3 x vko 30-60 min kerrallaan (kävelyä tai sitten jotain laitetta sitkuttaen). Pituutta on 166 cm ja painoa nyt 57kg.

Kalorit ovat nyt siinä 3000, tämä ns. treinerin ohje aluksi, sitten ähkyyntymisen vuoksi hän kertoi et voin tiputtaa sinne 2600 kcal. Well...nyt olen pystynyt syömään sen 3000 kcal ja syön yhä. Paino on noussut tuon kaloreitten noston jälkeen n. 2 kk:ssa 3 kg. :itku: ...En tahtoisi kovin läskiintyä, vaan tarkoitus olisi hankkia sitä lihasmassaa. treeni on kulkenut kieltämättä paremmin noilla kaloreilla, mutta tuntuu että sitä läskiä tulee runsaasti...

ELI: mitä pentelettä teen? Treinerikin ilmeisesti puhelakossa tai jotain. :wall:
jos et halua lihoa mutta haluat lihasta, niin sinuna reenaisin +-0 kaloreilla, rasvakudos pienenee kyllä ja lihasta tulee tilalle, hitaasti mutta varmasti.

neutraali sanoi:
jos et halua lihoa mutta haluat lihasta, niin sinuna reenaisin +-0 kaloreilla, rasvakudos pienenee kyllä ja lihasta tulee tilalle, hitaasti mutta varmasti.

Kysymys: mistä se lihas sinne tulee jos on plus miinus nolla ravinto....?

Lihas kasvaa kun nostotulokset nousee, eli painot tai toistot. Tulokset nousee kun syö tarpeeksi. Ei kannata syödä liikaa. Rasvaa saa pois diettaamalla.

hömppä sanoi:

Ei se ole sentään aivan niin, että lihasta ei tule, jos kalorit ovat ylläpitovaiheessa. Kyllä siinä varmasti tulee lihasta, mutta kuten neutraali sanoi niin hitaasti mutta varmasti.

hömppä sanoi:
Tulis kalliiksi...Mulla ei oo himassa konetta:) Sekin vielä Olen neiti Pessimistisyys...Joten siis eikun jatkamaan vihkoon raapustelua. :wanha:

Itsekin merkitsen syömiset vihkoon ja hyvin se toimii. Tarpeeksi kauan kun niitä merkkailee niin alkaa muistamaan suurimmasta osasta ruoka-aineita ravintoarvot ulkoa niin sitten ei tarvitse enää kuin kirjoittaa ylös :)

Tuohon alkuperäiseen viestiin pitää sanoa,että 3000kcal kuulostaa minunkin mielestäni aika paljolta, kun itsellä on bulkkikauden kalorit 3000-3500kcal, paino nousee silloin varmasti ja olen kuitenkin "muutaman" kilon painavampi kaveri.

training_day sanoi:
Itsekin merkitsen syömiset vihkoon ja hyvin se toimii. Tarpeeksi kauan kun niitä merkkailee niin alkaa muistamaan suurimmasta osasta ruoka-aineita ravintoarvot ulkoa niin sitten ei tarvitse enää kuin kirjoittaa ylös :)

Itse käytän Crosstrainer - nimistä tietokonesoftaa ja täytyy sanoa, että oli aluksi todella perseestä kirjailla aina niitä ruokia ja ravintosisältöjä sinne ohjelmaan. Nyt kun sieltä löytyy lähes kaikki ruoat mitä tyypillisesti syön ja lisäksi ruokaa laittaessa alkaa energiasisältö jo suurin piirtein hahmottua mieleen, on homma helppoa. Laittaa safkan, pari hiiren klikkausta ja syöty sapuska on ylhäällä.

Sitten vaan tarvittaessa (päivän) viimeisellä aterialla säätää kaloreita hieman tarvittaessa, jotta päivän tavoite täyttyy.

OutOfShape sanoi:
Itse käytän Crosstrainer - nimistä tietokonesoftaa ja täytyy sanoa, että oli aluksi todella perseestä kirjailla aina niitä ruokia ja ravintosisältöjä sinne ohjelmaan. Nyt kun sieltä löytyy lähes kaikki ruoat mitä tyypillisesti syön ja lisäksi ruokaa laittaessa alkaa energiasisältö jo suurin piirtein hahmottua mieleen, on homma helppoa. Laittaa safkan, pari hiiren klikkausta ja syöty sapuska on ylhäällä.

Sitten vaan tarvittaessa (päivän) viimeisellä aterialla säätää kaloreita hieman tarvittaessa, jotta päivän tavoite täyttyy.

Mistä tuon saa ja maksaako jotain? voisi piruuttaan testata, jos vaikka pääsisi vihkosta eroon.

training_day sanoi:
Mistä tuon saa ja maksaako jotain? voisi piruuttaan testata, jos vaikka pääsisi vihkosta eroon.

Tuolta. Ohjelma itsessään maksaa reilu 40 €. Siihen voi syöttää omat sapuskat, valmiit ateriat sekä treenit. Hyvä softa. Kokeile ilmaisella kokeiluversiolla täältä.

hömppä sanoi:
tiedän monta naista jotka ovat muokanneet todella onnistuneesti kroppaansa tuollaisella +-0 kaloreilla. naiset bulkilla on aika ällöttävä näky. sinä haluat varmaan sellaisen perus lihaksikkaan "fitness" vartalon ja se ei mitään bulkkeja kaipaa, kehonrakentajat on erikseen.

Mun ylläpitokalorit on 3000 kcal ja painan 120 kg, lisäksi muistutan ainakin etäisesti ukkoa ;-) ----> 3000 kcal on aivan liikaa painoisellesi naiselle!

Wintikka sanoi:
Mun ylläpitokalorit on 3000 kcal ja painan 120 kg, lisäksi muistutan ainakin etäisesti ukkoa ;-) ----> 3000 kcal on aivan liikaa painoisellesi naiselle!
itse en kaloreita laske, mutta kerrattain katsoin päivän kalorit suurinpiirtein niin siinä 3500kcal hujakoilla ne mulla on ja paino pysyy samassa. eikä hirveitä kalori heittoja varmaan suuntaan tai toiseen juuri tule. lisäksi liikun päivittäin paljon tai siis enemmän mitä ns normaali ihmiset.

hömppä sanoi:

Mielestäni treinerin ohje oli ihan hyvä, varsinkin kun sinulla oli syömishäiriöitä taustalla. Painosi heittelee päivittäin melkoisesti nestetasapainon ym. mukaan, mutta jos tuo 2kk/3kg pitää paikkansa ja on mitattu samalla tavalla, painonnousu olisi ollut noin 50g päivässä. Treenaavalle tuo painonnousu tarkoittaa noin 350 kcal yli päivittäisen kulutuksen.

Eli sinulla on seitsemän treeniä viikossa, neljä punttia ja kolme aerobista?

Siinä tapauksessa 2650 kcal kulutus voi pitää paikkansa - ja mikäli painon nousu on oikein mitattu niin varmasti pitääkin. Minkälaista työtä teet? Keskiarvotaulukoiden mukaan kulutuksesi = perusaineenvaihdunta + normaalit arkiaskareet + kevyt toimistotyö olisi noin 1700-1800 kcal / pv ja siihen lisää liikunta noin 300-400 kcal / pv.

Jos treenaat kovaa, liikut paljon muutenkin ja teet fyysistä työtä, tuo kulutus on ihan mahdollinen.

Seuraava vaihe olisi varmaan kaloreiden säätäminen siihen 2600 kcal / pv ja sitten katsot 2kk päästä uudestaan mikä tilanne.

:offtopic: Itse 181/96 mitoilla treenaan 2-3 kertaa viikossa punttia, teen kevyttä konttorityötä, ajan autolla kaikki autoa pitemmät matkat, inhoan hyötyliikuntaa, ja viimeisen kuukauden keskiarvokalorit 2950 kcal. Paino laskee (toivottavasti vyötäröltä) noin 1kg / kk.

Pyranha sanoi:

kiitos tuosta linkistä, vaikuttaa hyvin näppärältä. itselläni lähinnä se onkelma ettei syö läheskään tarpeeks tai riittävän usein. ton kanssa on helpompi olla huijaamatta itseään. :whip:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom