Kalorit 3000kcal???!!

No niin...Kuulumisia yölepakolta!!!

Eli laskin ne saaturin kalorit 2600 ja enää ei niin karmaise tuo vaakakaan ja kroppa näyttää (outoa?) jo viikon tuolla "dietillä" olemisen jälkeen paljon paremmalta. Tai sitten kuvittelen:)
Vaikeinta on yllätävää kyllä niiden kaloreiden pitäminen siellä 2600 kun meinaavat nyt sitten ryöstäytyä käsistä, lisäksi ongelmaksi tullut yöheräily kipujen lisäksi nälkään! Vedän iltapalaksi (yövuoron päätteeksi) caseiinipirtelön (244kcal ja n.50g prot).

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Markku sanoi:
Mielestäni treinerin ohje oli ihan hyvä, varsinkin kun sinulla oli syömishäiriöitä taustalla. Painosi heittelee päivittäin melkoisesti nestetasapainon ym. mukaan, mutta jos tuo 2kk/3kg pitää paikkansa ja on mitattu samalla tavalla, painonnousu olisi ollut noin 50g päivässä. Treenaavalle tuo painonnousu tarkoittaa noin 350 kcal yli päivittäisen kulutuksen.

Eli sinulla on seitsemän treeniä viikossa, neljä punttia ja kolme aerobista?

Siinä tapauksessa 2650 kcal kulutus voi pitää paikkansa - ja mikäli painon nousu on oikein mitattu niin varmasti pitääkin. Minkälaista työtä teet? Keskiarvotaulukoiden mukaan kulutuksesi = perusaineenvaihdunta + normaalit arkiaskareet + kevyt toimistotyö olisi noin 1700-1800 kcal / pv ja siihen lisää liikunta noin 300-400 kcal / pv.

Jos treenaat kovaa, liikut paljon muutenkin ja teet fyysistä työtä, tuo kulutus on ihan mahdollinen.

Seuraava vaihe olisi varmaan kaloreiden säätäminen siihen 2600 kcal / pv ja sitten katsot 2kk päästä uudestaan mikä tilanne.

:offtopic: Itse 181/96 mitoilla treenaan 2-3 kertaa viikossa punttia, teen kevyttä konttorityötä, ajan autolla kaikki autoa pitemmät matkat, inhoan hyötyliikuntaa, ja viimeisen kuukauden keskiarvokalorit 2950 kcal. Paino laskee (toivottavasti vyötäröltä) noin 1kg / kk.

Olen sh ja teen toistaiseksi pelkkää yötyötä. Eli tätä sa...nan istumista tietsikalla tai istumista potilaam luona...Kuuntelutyö..ei tässä rasitu korvat.

Rasvat

ööööö. Saanko liian vähän rasvaa..Silloin tällöin jopa alle 34 g pvä...??? Nimimerkillä "Umpitollo"

hömppä sanoi:
ööööö. Saanko liian vähän rasvaa..Silloin tällöin jopa alle 34 g pvä...??? Nimimerkillä "Umpitollo"

Saat. Väh. 40g ois hyvä syödä rasvaa, mulla menee n. 1g/painokilo tai vähän alle. Mut huom! Syö laadukasta rasvaa.

hmmph...Pitääs joo varmaan lisäillä tuota öljyä. Ei palais kaikki pannuun kii;)
Tietääköhän kukaan yleisoireet rasva-aineenvaihdunnan häiriölle? Eräs hemmo joskus koetti sitä mulle rautalangasta vääntää. Ei saanut väännettyä.

Halo sanoi:
Saat. Väh. 40g ois hyvä syödä rasvaa, mulla menee n. 1g/painokilo tai vähän alle. Mut huom! Syö laadukasta rasvaa.

Mulla kanssa menee 40-75g rasvaa päivässä - pellavansiemenöljyä, rypsiöljyä, auringonkukansiemeniä ja sitten se kaikki rasva, mitä on elintarvikkeissa kuten maidossa. Hyviä rasvoja suurin osa ja ravintoaineiden suhteet on prot 23,3 %, hh 46,8 % ja rasv 29,9 % eli mulle ihan tavoitteen mukaiset.

Edit. Mulla rasvanpuute on ilmennyt limakalvojen kuivuutena, ihon hilseilemisenä, silmien kuivumisena, suupielien repeämisenä... Should I go on? Mun kroppa on jotenkin yliherkkä puutoksille, voi riippua hormonipillereistä, kun ne ehkäisevät vitamiinien imeytymistä muutenkin ja sit jos ei saa rasvaa, ei rasvaliukoiset vitamiinit imeydy. Mut täähän on siis vain mutua. Parempi kuitenkin syödä sitä rasvaa, niin ei tarvi kärsiä. :)

Mulla ei mitään kyseisiä oireita...Mikä on aika outoa. Joskus oon miettinyt laskenko oikein rasvat, mutta oikein kai lasken. En tiedä liittyykö tuohon sitten hassu himo kaikkeen ylirasvaseen kuten juustonaksuihin, pizzaan....Mutta auta armias kun kiskasen sen pizzan, maha sekasin seuraavan päivän...

Hellllp!

No niin. Siis mikä mulla mättää kun kaikki menee vaikean kautta?! Siis nyt syön sen 2600 kcal + mässäily pvä. Aiemmin valitin ähky olosta, mutta nyt mun on alkanut oleen NÄLKÄ! Mitä v....a nyt? Enkö mä muka saa tarpeeksi ravintoa vai mikä on? Painokin laski hitusen alaspäin:eek:
Huuoh. Just kill me please.:wall:

Mulla on tällä hetkellä kalorit n. 3000kcal + yks mässäyspäivä viikossa, pituutta 168cm ja paino on 64,5kg. 3 x aerobista vko:ssa, josta 2 x aamuisin tyhjään vatsaan n. 60min ja salitreeniä 3 x vko:ssa. Tämä toimii mulla, lihasta tulee, paino nousee n. 0,5kg/vko:ssa ja rasvat tippuu. Kysyin kerran yheltä ex-naiskehoilijalta, että kannattaako mun nostaa kaloreita lisää ja vaustaus oli seuraava: "Turha nostaa lisää vain lisäyksen takia, mutta jos nälkää on, niin sitten tietysti voi lisätä ruokamäärä!"
Jokainen meistä on yksilö ja kroppa reagoi eri tavalla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom