Kalorilaskuri muuttuu Sulamoksi

Onko todellista? :o en ole ikinä ollut palvelun maksava asiakas enkä tule olemaankaan mutta tuollainen on kiinnostavaa. Ja asia nimenomaan pitää ja kannattaa käsitellä täällä ja kaikkialla muualla minne bannien uhri vaan keksii.

Sulamon ylläpitäjä (ilmeisesti?): olet yksi saakelin tollo. Olet omaksunut bisneksen tekemisen asennevamman numero yksi: sinusta asiakkaat ovat väärässä. Kutsut tätä tarpeeksi "rauhoittua". Tämä yksistään saa sinut näyttämään mäntiltä. Esimerkiksi herjaukset sun muut olisivat ihan eri asia. Sait hyvää palautetta ja päätit olla ottamatta siitä hyötyä irti ja ainoastaan käänsit sen itseäsi vastaan. Onneksi olkoon.

Toiseksi: suomalaiset eivät oikein ole tottuneet sensuuriin, tiedätkö. Suomessa sitä tupataan pitämään varsin inhottavana tapana hoitaa asioita. Saati kilpailtua bisnestä, jossa olet todellakin korvattavissa.
Otan aiheen puheeksi aina kun palvelusta tulee vastaan keskusteluja netissä tai vaikka kasvotusten. Teen mielelläni oman pienen osani sen eteen että sinun kaltaisesi bisnesmiähet eivät tuollaisella toiminnalla ainakaan saisi haluamaansa. Onneksi en ole ainoa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ratkaisuksi ehdotan, että ylläpito palauttaa välittömästi bannatut käyttäjätilit anteeksipyynnön kera. Mielellään julkisen, ei privaatin. Ja menetetty, maksettu käyttäjäaika korvataan takaisin.
Tämä oli 10 vuoden historian ensimmäinen banni.
Ketään ei ole bannattu kritiikistä tai palautteen antamisesta.
Pyydän toki anteeksi omalta osaltani.
Käyttäjätilisi on palautettu.

En löytänyt sivuilta infoa, toimiiko myös windows puhelimissa?
Sivun mobiilipuolta testataan uusilla iOS Safari ja Android Chrome -selaimilla. Tarkoituksena on ottaa nyt tulevan Windows 10 mukana tuleva selain mukaan. Luultavasti uusimmat Windows Phone puhelimet ja niiden Internet Explorer -selaimet toimivat jo nyt, mutta niitä ei ole erikseen testattu.

Kahden viikon aikana keskustelu oli hiljentynyt vanhalla puolella sen verran, ettei se ajanut alkuperäistä tarkoitustaan.
Korvaava chat (johon aktiiviset kirjoittelijat olivat jo siirtyneet) löytyy uudelta puolelta, johon myös kaikilla laskurilaisilla on pääsy.
Mitä nyt kalorilaskuria aina keväisin käyttelen vuosittain, niin toki chat oli hiljentynyt verraten viime vuoteen, mutta kyllä siellä muutama sama vakio naama ainakin kirjoitteli, kuin viime vuonna. Ja minkä ihmeen takia se pitää poistaa, jos se hiljeni hieman. Tuskimpa se palvelinta rasittaakaan suunnattomasti :)

Vuodenaikaan nähden chat oli tosi hiljainen ja antoi vaikutelman, että laskuri olisi autiompi kuin se todellisuudessa on. Se ei ajanut enää alkuperäistä tarkoitustaan kuten avun ja ohjeiden antamista. Foorumi jäi suorittamaan tätä virkaa. Tammikuun jälkeen hiljentymistä olisi tietysti odotettavissa entisestään. Pääsivu keveni ja nopeutui jonkin verran poiston ansiosta. Tarkoitus on keskittyä tärkeisiin ja voimissaan oleviin alueisiin, kuten blogeihin ja ryhmiin. Tietysti sitä tärkeintä eli ruokavaliopuolta unohtamatta.

Mä oon aina ärsyyntynyt, kun joku käyttämäni nettisivu uudistuu. Aina alkuun näyttää huononnukselta ja mitään ei meinaa löytää, mitä sieltä etsii. Tämäkin uudistus ärsytti alkuun, mutta nyt jo alkanut tottua sulamoon. Sitä etusivun 30 eniten käytetyn tuotteen listaa kaipaa vielä. Vai saako sulamossa tuota 10 eniten käytetyn listaa jostain kasvatettua? Punttitreenien kalorin kulutukset näyttäisi tulevan vähän eri suuruisiksi kalorilaskurissa ja sulamossa.

Etsin uutta kalorilaskuria ja törmäsin tähän keskusteluun. Ei hyvää päivää että Sulamon toiminta vetää sanattomaksi. Asiakaspalvelu on tosiaan samalla tasolla kun graafinen ilme.

Minä oikeasti pidin tai siis pidän vanhasta kalorilaskurista. Se on monella tapaa simppeli ja toimiva. Ulkoasu on tietysti väkisinkin vanhanaikainen eikä se mikään ihme ole kun miettii kalorilaskurin ikää. Yritin kovasti tottua tuohon sulamoon, mutta en vaan päässyt siihen sisälle. Sitä oli todella ärsyttävä ja hankala käyttää. Ymmärtääkseni alkuperäisellä kalorilaskurilla on ollut ihan mukavat määrät maksavia käyttäjiä, ihmettelenkin sitä, että miksi sulamosta piti tehdä niin erilainen.

Ylläpitäjä kertoi minulle syyksi sen, että sulamo olisi parempi käyttää mobiililaitteilla ja padeilla ym. Ymmärrän ajatuksen sillä päätetietokoneiden ja kannettavien käyttö on varmasti vähentynyt todella paljon. Ihmiset haluavat päivittää heti taskussa kulkevalla älypuhelimella. Fine, kuulostaa järkevältä. Minä kuitenkin käytin älypuhelimellani tai ipadillani mieluummin kalorilaskuria kuin sulamoa. En saanut sulamoa toimimaan järkevästi iphonella tai samsungilla joten luovutin. Sulamon ulkoasu ei miellytä silmääni yhtään vaikkakin ulkoasu on minulle sivuseikka. Myös liikaa yksityiskohia ja ominaisuuksia sulamossa on. En voi sille mitään, että en tarvitse juuri mitään niistä ominaisuuksista joita sulamoon on kalorilaskurin toimintojen lisäksi lisätty. Ne vain häiritsevät laskurin käyttöä.

Ymmärrän kyllä senkin että ylläpitäjä on nähnyt runsaasti vaivaa tuotoksensa eteen ja hän kokee kritiikin henkilökohtaisena loukkauksena. Ylläpitäjä kai itse ohjelmoi ja tekee hommat alusta loppuun? Asiakaspalautetta ei kuitenkaan kannata ottaa hyökkäyksenä tai henkilökohtaisena loukkauksena. Meitä ihmisiä vain on niin moneen lähtöön. Itse en ole helpoimmasta päästä asiakkaita. Olen vaativa ja suorasanainen. Olen joissain asioissa jääräpää ja jokin yksityiskohta voi ajaa siihen että kieltäydyn käyttämästä jotain palvelua tai tuotetta kokonaan. Kaikkia ei voi miellyttää, mutta palaute olisi mukavaa ottaa kuitenkin vastaan vaikka se olisikin tehtävä hammasta purren.

Vanha kalorilaskuri takaisin pysyvään käyttöön (ehkä grafiikkapäivityksillä) niin tulen taas asiakkaaksesi. Oletko ajatellut että voisit siirtää kalorilaskurin vaikka omalle sivulle / servulleen ja maksua vastaan käyttöön tottakai? Uskon että sillekin olisi käyttäjiä jos hinta on vaan kohdallaan.

Alkuun vaikutti sekavalta mutta parin päivän käytön jälkeen tuntuu jouhevammalta kuin KL. Ainakin itsellä KL:n 30 suosituinta näytti jatkuvasti mitä sattuu. Toimii itselläni hyvin lumia 1020:n selaimessa ilman ongelmia (tähän asti).

Toistaiseksi ainoa napinan kohde on se, että liikunta osiossa tasapaino ei muka ole joogassa. Prkl! Mittaus puolella mukava lisä nuo ympärysmitat jne. Ulkoasu on ollut alkujärkytyksen jälkeen miellyttävämpi mutta makuasia...

onko tälle mitään uutta ilmaista vaihtoehtoa, ihme sellout touhua. Kännykälle ainakin olis mutta ei jaksais sitä aina näpytellä

Testasin Sulamoa pari viikkoa. Ihan ok se minulle oli - mahdolliset puhelinongelmat eivät haittaa, koska olen aina käyttänyt Kalorilaskuriakin lähinnä tietokoneella. Alkutotuttelun jälkeen alkoi pyöriä ihan kivasti.

Mutta olen ehkä hieman takajaloillani näistä, että ihmiset saavat banneja kritisoidessan palvelua. En voi olla miettimättä, että mikäköhän olisi tilanne, jos itselleni tulisi käytössä jokin ongelma tms. johon esittäisin kehitysehdotuksia. Lentäisikö siitä pihalle saman tien, vaikka olisi vuoden käyttöaika maksettu?

Netissä on niin paljon ilmaisia palveluita (joka asiaan), että maksulliset voivat kilpailla niiden kanssa lähinnä sen palvelun tuoman lisäarvon kautta. Toiseksi, kokemukset huonosti hoidetusta asiakaspalvelusta leviävät netissä kulovalkean tavoin ja ollessaan tosiperäistä se palvelee kuluttajaa.
Yksi tuollainen "ilman syytä saadut bannit" -viesti olisi itseltäni hukkunut vain taustakohinaan, ainahan sellaisia huutelijoita on. Useampi taas... ei hyvä.

Miten edes uskaltaisin maksaa esim. vuoden jäsenyydestä?
Pääasia kuitenkin on, etten halua tukea sellaista toimintaa.

Samalla vaivalla kun opettelee Sulamon käytön, entinen Kalorilaskurin käyttäjä voi opetella minkä tahansa, ilmaisenkin vaihtoehdon.

Mutta olen ehkä hieman takajaloillani näistä, että ihmiset saavat banneja kritisoidessan palvelua. En voi olla miettimättä, että mikäköhän olisi tilanne, jos itselleni tulisi käytössä jokin ongelma tms. johon esittäisin kehitysehdotuksia. Lentäisikö siitä pihalle saman tien, vaikka olisi vuoden käyttöaika maksettu?

Miten edes uskaltaisin maksaa esim. vuoden jäsenyydestä?
Pääasia kuitenkin on, etten halua tukea sellaista toimintaa.

Sama juttu, kun jo maksettu käyttöaika umpeutuu niin en tule enää jatkamaan tämän takia. Palvelu itsessään on kyllä ihan hyvä ja sulamo on selkeästi kehitysaskel vanhasta, en vaan itsekään halua tukea tämmöistä toimintaa harjoittavaa yrittäjää. Katsotaan lähteekö mullekin banni nyt tästä kommentista :) No eipä tuota käyttöaikaakaan ollut enää paljon jäljellä...

Palautteiden tai kehitysehdotusten antamisesta ei anneta käyttökieltoa.
Vain yksi lyhyt käyttökielto on annettu koko kymmenen vuoden historian aikana.
Kehitysehdotuksia voi lähettää uuden palvelun Palaute -sivun kautta (yläosassa sinisellä alueella).
Palvelua kehitetään jatkuvasti näiden kehitysehdotuksien pohjalta.

Täällä kun kerran on selkeästi Sulamon ylläpitoa paikalla, niin sivusto lakkasi toimimasta uudella Firefox Nightly -selaimella 38.0a1 (2015-02-12). Jokin TLS-varmennusten ongelma. Seuraava virheilmoitus tulee vain:

Secure Connection Failed

An error occurred during a connection to www.sulamo.fi. Cannot communicate securely with peer: no common encryption algorithm(s). (Error code: ssl_error_no_cypher_overlap)

The page you are trying to view cannot be shown because the authenticity of the received data could not be verified.
Please contact the website owners to inform them of this problem.

Olen käyttänyt Sulamoa nyt muutaman kuukaden ja pääosin olen ollut tyytyväinen muutokseen. Huomattavasti käyttäjäystävällisempi käyttöliittymää mobiilikääyttöön [so far].

Yksi asia on alkanut vaan jyrsimään. Nuo ihmisten omat reseptit julkisella puolella. Vituttaa aivan ylitsepääsemättömän paljon nuo Teuvon tonnikalaleipä tai ArTon oma maitokahvi -lisäykset. Mitä vittua ihmisen päässä liikkuu, kun pitää mennä tuollaista "julkista" datapankkia sotkemaan omilla vitun söperryksillä, kun niille voisi helposti tehdä reseptin. Kun joka tapauksessa joutuu laskemaan ne kalorit itse, niin eikö samalla vaivalla tai vähemmälläkin tee sitä reseptiä sinne. Tai joku vatipää, joka on lisännyt whopper hampurilaisen lisäjuustolla ja -pekonilla, laskenut tästä kalorit /100g, mutta ei ole vaivautunut sitten ilmoittamaan tuotteen kokoa jolloin koko lisäys on täysin käyttökelvoton muille paitsi lisääjälle itselleen. (joo, söin hampurilaisen dietillä)
Tai ne, joiden pitää väkisin saada kirjoittaa se oma muoto siitä tuotteesta sinne, vaikka siellä on jo selkeä tuote olemassa kyseiselle tuotteelle. Ei kelpaa se "Violan kevyt 13% tuorejuusto", kun pitää päästä lisäämään se oma lisäys sinne samasta tuotteesta ilman sitä kevyt -sanaa.

8eQqot7.gif

Tuo otti aivoon jo kalorilaskurissa, mutta tämä uusi käyttöliittymä on vielä arempi tuolle, kun tuloksia on rajattu määrä ja se oma vitun makaroonilaatikko saattaa blokata sen oikean hakutuloksen.

Nyt HETI alusta kova linja noiden omien reseptien, teuvojen ja terttujen omien töherryksien ja duplikaattien kanssa ja liipasta helvettiin ne sieltä julkiselta puolelta, kun niistä saa sen reseptin sinne tehtyä helposti. Muuten tuo datakanta on taas yhtä sillisalaattia puolen vuoden päästä ja täysin mahdoton käyttää tuon uuden käyttöliittymän kanssa. Eikä siitä sen jälkeen viitsi enää maksaa mitään. Suoraan sivulle ilmoitus, mistä nuo omat reseptit saa ilmoitettua ja vaikka pari vapaaehtoista moderaattoria hoitamaan asiaa, jos ei omat resurssit riitä. Luulisi käyttäjäkunnasta pari vapaaehtoista liikenevän jos saa vaikka vapaan käyttöoikeuden.

Eikä olis paha jonkinlainen +/- systeemi lisäyksille, jossa kääyttäjät voisi antaa äänenstä hyvälle tai huonolle lisäykselle ja riittävästi miinuksia saaneet karsittaisiin pois.

Vielä voisi lisätä ominaisuuden, jossa saisi itse noita omakäyttämiä tuotteita poistaa suosikkilistalta. Nyt jos ostaa vaikka jonkin margariinin jossa on sana "Voi", etkä enää yhden purkin jälkeen sitä käytä niin hakusanalla "voi" se kummittelee aina siellä listalla.

Kiitos.

Voisko lepo-/treenipäivien makroja saada talletettua erikseen? Ei tarvisi lähes joka päivä kirjoitella asetuksiin uusiksi käsin, jos syklittää esim leangains-tyylisesti.

Suositut

Back
Ylös Bottom