kalorilaskupulma!

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
36
Käväsin tossa personal-trainerilla salilla joka teki mulle ruokavalion dieetille mikä alkaa ensi maanantaina 20.2.2006.

Laitettiin lähtökaloreiksi 3500kcal, proteiinia 270 ja hiilareita 400g.
Tein sitte äsken laskurilla mallisyömiset päivällä missä tuli proteiinia 267g ja hiilareita 413g ja rasvaa 26g. Tässä tuli sitten kaloreita vain 2900kcal !! :curs:

eli onko traineri laskenu sitten väärin vai teinkö ite jotai väärin kun ei 3500kcal tullut täyteen?
oon aika uus tässä laskusysteemissä että kaikenlainen apu on tervetullutta :kippis1:

Fragman- sanoi:
Käväsin tossa personal-trainerilla salilla joka teki mulle ruokavalion dieetille mikä alkaa ensi maanantaina 20.2.2006.

Laitettiin lähtökaloreiksi 3500kcal, proteiinia 270 ja hiilareita 400g.
Tein sitte äsken laskurilla mallisyömiset päivällä missä tuli proteiinia 267g ja hiilareita 413g ja rasvaa 26g. Tässä tuli sitten kaloreita vain 2900kcal !! :curs:

eli onko traineri laskenu sitten väärin vai teinkö ite jotai väärin kun ei 3500kcal tullut täyteen?
oon aika uus tässä laskusysteemissä että kaikenlainen apu on tervetullutta :kippis1:

Johtuiskohan alhaisista rasvoistasi?

Meah sanoi:
Johtuiskohan alhaisista rasvoistasi?

paljos niitä rasvoja sitte kannattais ottaa?

meinaan siis et kannattaako sitä ottaa 500kcal pelkistä rasvoista näin dieetillä?

No en mä osaa sanoa sitä sulle tarkkaan, mut ite oon 178cm/64kg ja 17v. tyttö, ja syön rasvoja n. 60g päivässä. Eli reilusti enemmän veikkaisin. Kysäseppä traineriltas..:)

Hiilarit ja proteiini sisältää neljä kaloria per gramma.
Rasva taas yhdeksän.
Hiilareista ja prostkusta tulee yhteensä 1080+1600=2680kcal. ( (270g*4kcal)+(400g*4kcal) )
Rasvasta saa siis 820kcal, eli saat nauttia sitä päivässä 820/9=91g

Edit: Laskuvirhe

Meah sanoi:
No en mä osaa sanoa sitä sulle tarkkaan, mut ite oon 178cm/64kg ja 17v. tyttö, ja syön rasvoja n. 60g päivässä. Eli reilusti enemmän veikkaisin. Kysäseppä traineriltas..:)

no kato perkele, pistinpä 71g rasvoja ni nousi tonne ~3300kcal :kippis1:

mutta entäpä onko sitte dieetillä kannattava?

m80 sanoi:
Noista PT:n P 270 + H 400 tulee 4kcal/g -laskusäännön mukaan yhteensä 2680 kcal. Jos halutaan saada 3500 kcal täyteen tulee rasvaa nauttia päivittäin lisäksi (3500-2680):9 = 91 grammaa.

267-413-26 -setistä sain kaloreiksi yhteensä 2954 kcal.

Profiilin mukaan olet 179cm pitkä ja painat 80kg. Esimerkiksi omapaino x 24 -kaavan mukaan sun peruskulutus on noin 2000kcal / vrk.

Tuossa PT:n laatimassa dieetissä on ilmeisesti kysymys massanhankinnasta/bulkista, koska 80kg painavalle kaverille tuo kalorimäärä vaikuttaa aika suurelta ellet harrasta aktiivisesti jotain muutakin lajia puntin lisäksi.

jup, tänä päivänä painan 84kg (iltapäivä) että pitänee korjata se tuonne profiiliin. söin ennen tätä ~4500kcal ja kulutus pyörii siinä 3500kcal paikkeilla koska harrastan nyrkkeilyä ja liikuttua tulee muutenkin jonkin verran päivässä (kävelyä paikasta toiseen).

Fragman- sanoi:
jup, tänä päivänä painan 84kg (iltapäivä) että pitänee korjata se tuonne profiiliin. söin ennen tätä ~4500kcal ja kulutus pyörii siinä 3500kcal paikkeilla koska harrastan nyrkkeilyä ja liikuttua tulee muutenkin jonkin verran päivässä (kävelyä paikasta toiseen).

Olin hitaampi kuin elämä, joten poistin viestini. Olin näköjään myös viestin poistamisessa hitaampi kuin elämä :D

Hyvien rasvojen saanti on dieetillä vähintään yhtä tärkeää kuin normaaliruokavaliossa...

Kokonaiskalorimäärä on se, joka on painonpudotuksen kannalta oleellista. Eli vaikka söisit 100g rasvaa päivässä, mutta olet kokonaiskaloreissa alle kulutuksen, rasva palaa...

jep :) mutta paljon noita rasvoja voi nyt 180cm / 84kg kaveri vetää dieetillä? (jos tuohon nyt voi vastata)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Fragman- sanoi:
jep :) mutta paljon noita rasvoja voi nyt 180cm / 84kg kaveri vetää dieetillä? (jos tuohon nyt voi vastata)

niin paljon kun sielu sietää kunhan ollaan miinuskaloreilla. jos on suunniteltu että 3500kcal pitäis olla niin vedä sitten se 90g että tulee täyteen.

Fragman- sanoi:

No en nyt mene vannomaan mutta mielestäni kyllä voit ainakin vähintään tuon 50-60g niitä ainakin syödä. Kunhan muistat vain ottaa rasvat hyvistä lähteistä, esim: rypsiöljy, oliiviöljy, omegarasvahapot, pellavansiemenöljy yms.

m80 sanoi:
Olin hitaampi kuin elämä, joten poistin viestini. Olin näköjään myös viestin poistamisessa hitaampi kuin elämä :D

Hyvien rasvojen saanti on dieetillä vähintään yhtä tärkeää kuin normaaliruokavaliossa...

Kokonaiskalorimäärä on se, joka on painonpudotuksen kannalta oleellista. Eli vaikka söisit 100g rasvaa päivässä, mutta olet kokonaiskaloreissa alle kulutuksen, rasva palaa...

selvä, kiitos tästä :thumbs:

nyrkkeilijä sanoi:
fragman missä harrastat nyrkkeiyä?

Nyrkkeilen Espoon Luolakarhuissa tapiolan väestönsuojassa. Tosin on vähän nyt haparoinu, en oo 2vk käyny ja tänäänki jäi väliin. mutta kyllä tää tästä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom