Kaloreista..

Eiks se oo periaattees aika sama et miten paljo niitä kaloreita tulee kunhan tulee proteiinintarve täytettyy, eli esim. jos tarvis päiväs protskui yhteensä vaikka 180g, ja jos syö 200g, ni eiks se oo pääasia et tulee täytettyy tää tarve, vaik kalorimäärä yhteensä oliski vaa jossai 2000kcal hujakoil, iha vaa lihaskasvun kannalt tälläst kyselisin. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Saattaa toimia johonkin pisteeseen asti, mutta jos treenaat paljon niin tolla 2000 kcal per päivä et pääse pitkälle.. Myös hiilihydraattien ja rasvan määrään pitää kiinnittää huomiota jos haluaa treenaamisesta täyden hyödyn irti. Kannattaa lukea tällä sivustolla esim. aloittelijoiden osiossa olevia ohjeita ravinnosta ja kokeilla. Oma tyyli löytyy ennen pitkää niin treenin kuin syömisenkin kanssa.

No ei tasan ole sama paljonko niitä kaloreita tulee. Miljuunassa threadissä on jo puhuttu että kaloritasapaino ratkaisee sen, tuleeko painoa lisää vai laskeeko se. Eli jotta saat kasvatettua lihasmassaa, tule sinun syödä tarpeeksi kaloreita kulutukseesi nähden (+200 ... +500 kcal), sekä mielellään saada proteiinia vaikka se 2-3 g/ painokilo.

Itse olen lukenut jostain tällaista, että kokonaiskalorimäärä on tärkeämpi kuin minkään yksittäisen ravintoaineen saanti. Tottahan silti kannattaa pyrkiä syömään proteiinia se pari grammaa per painokilo ja hiilareita tulee melko helposti ainakin tarpeeksi kun syö perusruokaa

Kalorit merkkaa enemmän lihaksenkasvatuksessa kuin proteiinin määrä.

Mitkä ruuat sisältävät paljon kaloreita?

Että tietäsii vähän mitä nimenomaan kannattaisi syödä, jos halajaa paljon kaloreita...
Leipä sisältää aika vähän, mutta oudosti taas vehnäjauhossa on melkein 400kcla/100g, eli jos itse leipoisi siitä pienen satsin sämpylöitä, niin siin saisi jo 1000-1500 kcal :)

Itse tehdyt sämpylät meinaan uppoo sata kertaa paremin kun mauton ruisleipä...

Mitkä ruuat sisältävät paljon kaloreita?
Eivät mitkään kovin terveelliset, koska paljon kaloreita=paljon rasvaa (yleensä). 400g maksalaatikossa on kaloreita siinä 800 paikkeilla, ei sitä enempää välttämättä tarvitse yhdelle aterialle. Kannattaa juoda maitoa ruuan kanssa, siitä saa hyvin proteiinia, kalsiumia ja energiaa

Pähkinät, öljyt, rasvainen liha. Myös rasvaiset maitotuotteet (täysmaito, juustot, voi).

Just sopivasti popsin tässä maapähkinöitä ja jutun innostamana kaivoin pussin esiin.

100 g sisältää:

26 g proteiinia, hiilihydraattia 13 g, kaloreita 530 ja rasvaa 43 g.

Joskus vaan tulee himo näihin, yhdessä rusinoiden kanssa. Mut se himo iskee vaan joulun alla!

Ite oon monesti koittanu metsästää sellasia ei paahdettuja yms. maapähkinöitä, ei oo viel vaa silmää oikee osunu. :D heräs himo heti ku alettii puhuu pähkinöist..

Michael90, kyllä niitä löytyy joka kaupasta. Ei tosin kannata etsiä mistään sipsihyllyjen luota.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom