kaloreista..

Miten jengi voi saada jonku 4000kcal syötyä päivässä? Minä ku tein ton www.kalorilaskuri.fi setin, nii se sano et mun päivittäinen kulutus olis n 2100kcal .. Syön päivittäin:

2 kunnon ateriaa perunaa/riisiä/pastaa ja lihaa/kalaa/kanaa
750g maitorahkaa
6 ruisleipää + päälle leikkelettä
1 lautasen kaurapuuroa
2 kananmunaa
1 lautasen muroja.

Noilla kaikilla päästää kaloreihin 1152kcal ?? eli jää melkein 1000kcal vajaaksi päivän kulutuksesta, sitten kun pitäisi vielä saada 300-500kcal lisää, että lihoaisi.. eli yhteensä joku 2400-2600kcal päivässä. Lisäsin tuohon 1dl oliiviöljyä ja pullon kokista, kalorit nousivat johonkin 2750kcal paikkeille :D Teenkö vaa sillei, että katson, että saan protskuja tarpeeksi ja syön noin jatkossakin paitsi että lisään öljyn ja 1,5L kokista peesiin? :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Syön päivittäin:

2 kunnon ateriaa perunaa/riisiä/pastaa ja lihaa/kalaa/kanaa
750g maitorahkaa
6 ruisleipää + päälle leikkelettä
1 lautasen kaurapuuroa
2 kananmunaa
1 lautasen muroja.

Noilla kaikilla päästää kaloreihin 1152kcal ??

Todellakin paikka useammallekin kysymysmerkille.

En hetkeekään usko tuohon kalorimäärään noilla syömisillä, kannattaa harjoitella laskurin käyttöä uudestaan. Esim. kolmesta purkista Ehramia ja 6 viipaleesta Vaasan ruispaloja tulee jo yli 800 kcal. Tuohon vielä puuro, murot, kananmunat ja leikkeleet päälle niin sulla on reilusti miinuskaloreita noissa pääaterioissa.

Viimeksi muokattu:
Pienet on nuo 2 "kunnon" ateriaa... Älä juo sitä kokista. Oikeeta ruokaa vaan enemmän, sellasta joka uppoo paremmin, vaikka pastaa ja jauhelihakastiketta.

Pienet on nuo 2 "kunnon" ateriaa... Älä juo sitä kokista. Oikeeta ruokaa vaan enemmän, sellasta joka uppoo paremmin, vaikka pastaa ja jauhelihakastiketta.

älä? Mut sehän tossa oliki pointtina :D Oon vissii kehva tai jotai ku en osaa käyttää tota laskurii .. ku tost yhe kokispullon arvoks tuli enemmä ku kahest kunnon ateriast yhteensä =DD mjoo .. osaisko joku sanoo paljon noista safkoista tulee _ILMAN_ öljyä .. Emmä kokista juokkaa. Ku en osaa käyttää tota laskuria =DD

Todellakin paikka useammallekin kysymysmerkille.

En hetkeekään usko tuohon kalorimäärään noilla syömisillä, kannattaa harjoitella laskurin käyttöä uudestaan. Esim. kolmesta purkista Ehramia ja 6 viipaleesta Vaasan ruispaloja tulee jo yli 800 kcal. Tuohon vielä puuro, murot, kananmunat ja leikkeleet päälle niin sulla on reilusti miinuskaloreita noissa pääaterioissa.

En oikeen ymmärtänyt tuota kohtaa .. Mutta jos nyt jotenkin ymmärsin? Niin minulla on oikeasti jo 1000 kaloria kun olen safkannut nuo sinun mainitsemat setit? Siihen päälle vielä 2 kunnon ateriaa, jossa varmasti tulee suht sama satsi?

HUOM: tuosta puuttui vielä palautusjuoma, jossa se 350kcal :o

En oikeen ymmärtänyt tuota kohtaa .. Mutta jos nyt jotenkin ymmärsin? Niin minulla on oikeasti jo 1000 kaloria kun olen safkannut nuo sinun mainitsemat setit? Siihen päälle vielä 2 kunnon ateriaa, jossa varmasti tulee suht sama satsi?

HUOM: tuosta puuttui vielä palautusjuoma, jossa se 350kcal :o

Jep.

3 prk Ehram ~450 kcal
6 palaa ruisleipää ~350 kcal
puurosta helposti ~200 kcal (riippuu toki määrästä)
Tuossa on tonni täynnä vaikka suurin osa päivän ruuista puuttuu.

Ulkopuolisen on mahdoton sanoa paljonko sun "2 kunnon ateriaa" sisältää energiaa, mutta mulla on esim. normilounas helposti 500 kcal. Sun laskelmat siis on pahasti pielessä. Voi olla että joku viitseliäs tulee ja laskee kalorit sun puolesta, suosittelen kuitenkin että opettelet ite.

Edit. Niin boldatussa kohdassa "vitsikkäästi" tarkoitin sitä että jos muista ruuista saat jo vaikka 2000 kcal niin pääaterioissa pitäis olla -850 kcal että päästäis tohon lopputulokseen.

Edit2. No varmasti pääset noilla syömisillä yli 2100 kcal.

Jep.

3 prk Ehram ~450 kcal
6 palaa ruisleipää ~350 kcal
puurosta helposti ~200 kcal (riippuu toki määrästä)
Tuossa on tonni täynnä vaikka suurin osa päivän ruuista puuttuu.

Ulkopuolisen on mahdoton sanoa paljonko sun "2 kunnon ateriaa" sisältää energiaa, mutta mulla on esim. normilounas helposti 500 kcal. Sun laskelmat siis on pahasti pielessä. Voi olla että joku viitseliäs tulee ja laskee kalorit sun puolesta, suosittelen kuitenkin että opettelet ite.

Edit. Niin boldatussa kohdassa "vitsikkäästi" tarkoitin sitä että jos muista ruuista saat jo vaikka 2000 kcal niin pääaterioissa pitäis olla -850 kcal että päästäis tohon lopputulokseen.

Jep jep.. kelasinki jo heti alussa, että laskelmat on pielessä. Noniin eli rahka, ruispalat ja puuro niin 1000kcal kasassa. 350kcal lisää palkkarista ja kananmunat, murot, leikkeleet, levikkeet tekee varmasti jo ainakin 1700kcal yhteensä. Sitten "kunnon aterialla" koulussa aina yhden lautasellisen oli mitä oli ja kotona 1,5 - 2 lautasellista, joten veikkaan että pääsen ainakin 2100kcal ohi. :rolleyes:

Opetteles itse nuo laskemiset ja palataan sitten uudestaan asiaan. Tuon teinilängvitsin voi myös jättää pois, jos meinaa saada opastusta...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom