Kalle Aaltonen valmistautuu SM-kilpailuun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ruhl
  • Aloitettu Aloitettu
Olisi varmaan parempi jossain muussa vaikka uimahyppääjänä sehän vaatii sinnikkyyttä ja peräänantamattomuutta eikä ole vaaraa ylikunnosta . sitä vaan että kyllä meille kaikille löytyy oikea laji se pitää vain itse tiedostaa mihinkä on potenttiaalia
kehonrakennuksen voisi ainakin jättää kakkos lajiksi.
Mutta toisaalta vaatiihan se pokkaa tulla tulla lavalle oli kunto mikä tahansa eikä kalle
ollut edes turun kisojen karmein ilmestys olihan sillä -70 nuorissa kaveri joka oli varmaan lyönyt vedon ja kuittasi ison summan rahaa kun nousi lavalle vai olisiko ollut peräti kysymyksessä polttari tai vastaava tempaus......

Duracell sanoi:
Sulla on varmaan Kallen treeneistä enemmän tietoa, joten en lähde asiasta vääntämään. Rasvanpolttolenkit keskellä kyllä yötä kuulostaa jo aika hurjalta McGyver touhulta..
Siis nuo tietoni ovat suurimmilta osin Kallen itsensä kirjoittamista artikkeleista, joista ensimmäinen julkaistiin aikoinaan BK-Sportsmagissa ja toinen BK:n nettisivuilla.

Tässä ote tuosta ensimmäisestä artikkelista, joka kertoi Kallen valmistautumisesta vuoden 2003 noviisien SM-kisoihin:
ONGELMAT ALKAVAT

Yksi asiaan vaikuttava tekijä oli varmasti massakauden alhaiset kalorit
ja sitä kautta alhaiset dieettikalorit. Treenipäivinä söin off-seasonin
lopussa noin 3300-3400 kcal ja lepopäivinä noin 3000 kcal. Tämä siitä
syystä, että muuten off-season painoni olisi noussut aivan liian nopeasti.
Vuoden vaihteessa 2002/2003 yritin syödä hetken aikaa noin 3500
kcal päivässä parin viikon ajan ja painoni alkoi nousta n.1,5kg /viikko,
joten se siitä. Laskettuani kaloreita hiukan, vähitellen nostelin ne aina
noihin edeltä mainittuihin lukuihin asti.

Toinen virhe oli varmasti aerobisten lisääminen viidestä tunnin kerrasta,
10 tuntiin viikossa.
Eli tein aerobisia kuntopyörällä viitenä päivänä
viikossa aamuin illoin. Lepopäiviä aerobisista pidin sunnuntaisin,
ja silloin kun jalkapäivä osui kierrossa kohdalle. Tähän lisäykseen ei ollut
varsinaisesti mitään järkevää syytä näin jälkeenpäin ajatellen, mutta
kai perimmäisenä syynä tyhmä päähän pinttymä tietystä lavapainosta.

JÄÄHYVÄISET LIHAKSILLE

Lopullinen niitti tuli sitten Turun katsastusten jälkeen kolme viikkoa
ennen Lahden SM-kisoja. Vaikka itse uskonkin, että ne suurimmat
menetykset ja virheet olivat jo tapahtuneet paljon ennen tätä. Silloin
kuitenkin mietin, että mitä voisin, ja ennen kaikkea ehtisin vielä tehdä.
Ja ratkaisu löytyi: olin lukenut jostain, että 80-luvun bodylegenda Gary
Strydom oli joskus aikanaan katsonut tarpeelliseksi tehdä aerobisia
keskellä yötä. Muutenkin olen aina ihaillut ja arvostanut kehonrakentajia,
jotka jaksavat tehdä kovaa työtä vuodesta toiseen: Arnold,
Mentzer, Viator, Platz, Yates ja Suomessa esim. Vellu Niskanen,
Jerry Ossi ja Marko Savolainen tässä muutamia nimiä, väheksymättä
ketään muita. No, kuitenkin takaisin itse asiaan. Strydomin esimerkin
mukaisesti aloin siis tehdä aerobisia myös yöllä. Eli nyt tein aerobisia
aamuisin n. klo 6-8.00, treenin jälkeen päivällä noin kello 18.00, nyt
aloin kävellä myös öisin noin kello 24.00. Jokainen sessio kesti tunnin.
Tässä vaiheessa poljin kuntopyörää enää vain treenin jälkeen, sillä
yksinkertaisesti en pystynyt polkemaan sen enempää, ilmeisesti reidet
olivat hiukan tulehtuneet.
Mutta oli varsin piristävää päästä kävelemään
ulos. Miten pitkiä matkoja sitten kävelin. Vaikea sanoa, laitoin
sekuntikellon rullaamaan ja kävelin mahdollisimman kovaa tunnin
ajan. Viimeiset pari viikkoa kävely oli lähinnä sitä, että pyrin pysymään
tajuissani (ja huomasinkin, että kun ei pysähdy niin ei myöskään voi
pudota)
, välttämään turhia törmäilyjä kanssa eläjiin (sitä muuten voi
käydä dieetilläkin kaupungilla viikonloppuöisin) ja tietenkin kivun
sietoa. Voin vain kuvitella miltä sitä näytti aivokuolleena, vähemmän
vakaasti hoipertaessa perjantai-iltana humppaväen seassa platiniumit
jalassa, pipo silmillä. Ja tähän tuli vielä päälle tietenkin ns. hyötyliikunta,
kuten koulumatkat ja kauppareissut yms. Tavallisesti en näitä arkisia
askareita mainitsisi, mutta tuossa vaiheessa jokainen askel tuntui.

TUSKA JATKUU

Samalla kun lisäsin aerobisia, niin päähäni pilkahti myös ajatus siitä,
että 2300 kalorissa on 500 kaloria liikaa, joten ei kun tuumasta toimeen.
Ravintoainejakauma oli suunnilleen 300 g proteiinia, 80-100 g
hiilihydraatteja ja 30-40 g rasvaa.
Tätä noudatin kuusi päivää viikossa
ja sitten tankkasin yhden päivän hiilareita.
Yksi koko dieetin ajan minua vaivannut juttu oli unenpuute ja tämähän
nyt on varmasti palautumisen kannalta hiukan heikompi juttu.
Nukun normaalisti noin 5-8 tuntia. 10 dieettiviikon jälkeen unet jäivät
sinne 4-6 tunnin seutuville ja lopulta viimeisinä viikkoina nukuin "hyvänä
päivänä" sellaiset 2-3 tuntia.
Mutta näin jälkeenpäin kun muistelee,
mitä muistaa, niin ainakin hauskaa oli. Tosin yksin, mutta kivaa oli
kuitenkin. Koulussakin sitä vetäytyi aina takariviin ja hihitteli yksinään
jotain "hassuja" juttuja, ja tietenkin kommentoi asioita (ilmeisesti, onneksi,
kuitenkin usein kommentit osuivat kohdalleen, mutta saattoivat
ne välillä vähän lipsuakin...).
KP:n mukaan minulla on dieetin edetessä ja aivotoiminnan vähetessä
aina vaan enemmän asiaa. Ja on tuosta joku muukin joskus
maininnut. Elokuvien katsominen osoittautui hiukan hankalaksi.
Erään leffan ensimmäistä viittä minuuttia katsoin valehtelematta 10
kertaa uudestaan ennen kuin luovutin, sillä en yksinkertaisesti pysynyt
perässä, joten elokuvien katselu jäi lopulta vähäiseksi. Toisinaan sitä
taas havahtui kun makasi kotona paljaalla lattialla, ilmeisesti oli vähän
nukuttanut?
Eli tuollaista meno on viime vuoden kisadieetillä ollut. En tiedä teistä muista, mutta omasta mielestäni tuollainen kuulostaa melko älyvapaalta touhulta. Aerobista 15 kertaa viikossa, mukaanlukien keskellä yötä. Samaan aikaan kaloreita 1800, jossa hiilihydraattia 80 grammaa? (En tiedä mitä järkeä on syödä 80 grammaa hiilaria päivässä, koska ketogeeninen dieetti muuttuu tehokkaaksi vasta kun hiilarit ovat reilusti alle 50 grammassa / päivä ja toisaalta jos ei haluta vetää ketogeenista on syötävä yli 100 g hiilaria per päivä. En siis vain käsitä, mikä järki tuossa 80 grammassa on ollut takana...) Jalat tulehtuneina viikkokaupalla ja yöunet olematonta tasoa, eikä Kalle siltikään ole tajunnut että on pahasti ylikunnossa?

Tuossa on menty niin pahasti metsään että tekee pahaa ajatellakin. Itse en ole fysiikaltani läheskään Kallen tasoa, mutta jopa minun korviini tuollainen ruljanssi kuulostaa ehdottoman tehokkaalta keinolta menettää lihat ja ryssiä dieetti. Kallella on kyllä asenne paikallaan, mutta tietotaito vaikuttaa korkeintaan keskinkertaiselta (ja tämä ei ole vittuilua Kallea kohtaan, lähinnä harmistunut toteamus).

Tunnen Kallen monen vuoden ajalta. Kallen suhtautuminen kehonrakennukseen on hyvin armoton ja työtä pelkäämätön. Kalle haluaa itse oppia ja ymmärtää kaiken kehonrakennuksesta. Erityisesti hän haluaa tietää mikä juuri hänelle itselleen toimii. Eli miten saada lihaa massakaudella ja miten päästä kuntoon kisoihin. Lihaksia Kalle on hankkinut viimeisen neljän vuoden aikana natuna yli 5kg vuosittain(tunnetun kehonrakennustuomarin arvio, ei mun). Kuntoon pääseminen kisoihin on ollut vaikeampaa. Tänä vuonna näytti, että Kalle on löytänyt systeemin joka tosiaan hänelle toimii. Näin Kallen kunnon pe iltana Turun hotelli ramadan saunatiloissa ennen punnituksia. Hänellä oli takana kolmen päivän tyhjennykset ja tyhjä mies olikin mutta silti paljon isompi kuin viime vuonna. Tiukkuuden suhteen oli tapahtunut vielä radikaalimpi kehitys. Rinta,hartiat,ojentajat ja etureidet säikeillä. Vatsat, kyljet ja kaikki erottui hyvin. Punnitusten jälkeen oli tarkoitus tankata. Kohta syömisen aloittamisen jälkeen Kalle huomasi, että mahassa alkoi kiertää ja ruoka ei mennyt eteenpäin. Muutaman aterian jälkeen menimme taas saunatiloihin laittamaan värejä. Kallen vointi huononi koko ajan ja lopulta kaikki mahan sisältö tuli pukuhuoneen lattialle. Ruokamyrkytys tai jotain. Ruoat pääsi olemaan pitkään lämpimässä. Eikä se vointi siitä helpottanut. Pahoinvointia, heikotusta ja lihasten kramppailua pitkälle seuraavaan päivään. Kolmen päivän tyhjennys muuttui viiden päivän tyhjennykseksi ilman tankkausta. Lisäksi haluan muistuttaa, että pitkillä miehillä täyttyminen vie aikaa. ei se Vellukaan aina ole ollut massiivinen. Ja Kallen kisaväreistä voin kohta valmistuvan lääkärin tietämyksellä kertoa, että Kallella on hyvin vaalea, kuiva ja atooppinen iho. Olen levittänyt värejä muillekin ja huomannut, että ihmisissä on eroja tässäkin suhteessa. Itse uskon, että Kalle tulee vielä näyttämään mikä mies hän kehonrakentajana on. Varmaan tämänkin saitin jutut Kallesta sitten muuttuvat.

ls68210 sanoi:
Tunnen Kallen monen vuoden ajalta. Kallen suhtautuminen kehonrakennukseen on hyvin armoton ja työtä pelkäämätön. Kalle haluaa itse oppia ja ymmärtää kaiken kehonrakennuksesta. Erityisesti hän haluaa tietää mikä juuri hänelle itselleen toimii. Eli miten saada lihaa massakaudella ja miten päästä kuntoon kisoihin. Lihaksia Kalle on hankkinut viimeisen neljän vuoden aikana natuna yli 5kg vuosittain(tunnetun kehonrakennustuomarin arvio, ei mun). Kuntoon pääseminen kisoihin on ollut vaikeampaa. Tänä vuonna näytti, että Kalle on löytänyt systeemin joka tosiaan hänelle toimii. Näin Kallen kunnon pe iltana Turun hotelli ramadan saunatiloissa ennen punnituksia. Hänellä oli takana kolmen päivän tyhjennykset ja tyhjä mies olikin mutta silti paljon isompi kuin viime vuonna. Tiukkuuden suhteen oli tapahtunut vielä radikaalimpi kehitys. Rinta,hartiat,ojentajat ja etureidet säikeillä. Vatsat, kyljet ja kaikki erottui hyvin. Punnitusten jälkeen oli tarkoitus tankata. Kohta syömisen aloittamisen jälkeen Kalle huomasi, että mahassa alkoi kiertää ja ruoka ei mennyt eteenpäin. Muutaman aterian jälkeen menimme taas saunatiloihin laittamaan värejä. Kallen vointi huononi koko ajan ja lopulta kaikki mahan sisältö tuli pukuhuoneen lattialle. Ruokamyrkytys tai jotain. Ruoat pääsi olemaan pitkään lämpimässä. Eikä se vointi siitä helpottanut. Pahoinvointia, heikotusta ja lihasten kramppailua pitkälle seuraavaan päivään. Kolmen päivän tyhjennys muuttui viiden päivän tyhjennykseksi ilman tankkausta. Lisäksi haluan muistuttaa, että pitkillä miehillä täyttyminen vie aikaa. ei se Vellukaan aina ole ollut massiivinen. Ja Kallen kisaväreistä voin kohta valmistuvan lääkärin tietämyksellä kertoa, että Kallella on hyvin vaalea, kuiva ja atooppinen iho. Olen levittänyt värejä muillekin ja huomannut, että ihmisissä on eroja tässäkin suhteessa. Itse uskon, että Kalle tulee vielä näyttämään mikä mies hän kehonrakentajana on. Varmaan tämänkin saitin jutut Kallesta sitten muuttuvat.
Osaatko sinä kertoa mikä motivoi Kallea? Miksi mennä kisoihin kun on 100% varma viimeinen sija tiedossa? Miksi mies ei kerää kunnolla lihaa ja mene kisoihin kun sitä voi sanoa kisaamiseksi? Kuntohan on kaverilla hyvää rantakuntoa, mutta mitä helvettiä kaveri kehonrakennuslavoilla tekee? Fitness olisi hyvä paikka tuolla kropalla. Tämä ei ole dissaamista, vaan ihan selkeää faktaa, kunto nyt vain ei ole bodauslavojen tasoinen, sanoi sitten Kallen ylistäjät ja hyysääjät mitä tahansa. Ja edelleen huomautan, että mielestäni kova kunto noin niinkuin salillakävijäksi.

Olet oikeassa on tietenkin totta kun kaikki mennee päin p.. niin minkä teet mutta se mitä kirjoitin edellä on minun mielipiteeni ja....
väreistä vielä sen verran ,että semmoista ukkoa olekkaan kun vetää pro tanit pintaan
etteikö tulisi oikea väri nahkaan .
Mutta kaiken kaikkiaan onnea ja menestystä valitsemallenne uralle eihän sitä koskaa tiedä "jonakin päivänä kalle näyttä ja nimä joudun syömään samani"

ls68210 sanoi:
Kalle haluaa itse oppia ja ymmärtää kaiken kehonrakennuksesta. Erityisesti hän haluaa tietää mikä juuri hänelle itselleen toimii. Eli miten saada lihaa massakaudella ja miten päästä kuntoon kisoihin.
Tällaisen kuvan sain itsekin kun puhuin Kallen kanssa Lahden kehonrakennusleirillä 2003. En vain käsitä, miksi Kalle ei voi lyhentää tuota oppimisprosessia esimerkiksi palkkaamalla valmentajan? Tietysti yrityksen ja erehdyksenkin kautta oppii jotakin, mutta helvetin tuskaista se yleensä on verrattuna siihen että joku muu näyttää miten voisi olla hyvä tehdä.

ls68210 sanoi:
Itse uskon, että Kalle tulee vielä näyttämään mikä mies hän kehonrakentajana on. Varmaan tämänkin saitin jutut Kallesta sitten muuttuvat.
Jos Kalle saa treenimetodinsa ja ruokavalionsa hieman järkevämpään kuntoon kuin nuo hänen kirjoittamansa artikkelit antavat ymmärtää, voin hyvin uskoa että miehestä tulee aivan eri kaliiberin kehonrakentaja. Omasta mielestäni jo Kallen nykyinen kunto (nuo salilla otetut kuvat) on varsinkin natikaksi aivan helvetin kova, mutta kehonrakennuslavalle vielä liian heikko.

Kalle on pitkän linjan miehiä. Ei hän kuvittelekaan menestyvänsä vielä. Kisat ja dieetit potkii Kallea hemmetisti eteenpäin. Treenit ja muukin lajille omistautuminen on paljon intensiivisempää kun on kisat tiedossa lähiaikoina, eikä joskus vuosien päästä. Ja lisäksi pitkällä miehellä massojen kerääminen kestää. Jenkkilässä pitkät miehet on usein yli kolmekymppisiä ennen kuin kamppailevat kovista sijoituksista. Ne fitnessmiehet on ihan oma lukunsa. Ei niitä voi verrata kehonrakennuslavoilla olleisiin. Niillä on eri valot.

Mä näin kans kallen punnituksessa ja kisoissa,koska olin siel itekin.En kans ymmärrä miks joku menee kisoihin,tietäen et on varmasti viimeinen.Ihan eri planeetalta kun muut samassa sarjassa kilpailevat.Vois harkita lajin vaihtoa...

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
ls68210 sanoi:
Kalle on pitkän linjan miehiä. Ei hän kuvittelekaan menestyvänsä vielä. Kisat ja dieetit potkii Kallea hemmetisti eteenpäin. Treenit ja muukin lajille omistautuminen on paljon intensiivisempää kun on kisat tiedossa lähiaikoina, eikä joskus vuosien päästä. Ja lisäksi pitkällä miehellä massojen kerääminen kestää. Jenkkilässä pitkät miehet on usein yli kolmekymppisiä ennen kuin kamppailevat kovista sijoituksista. Ne fitnessmiehet on ihan oma lukunsa. Ei niitä voi verrata kehonrakennuslavoilla olleisiin. Niillä on eri valot.
Jokavuotinen dieettaaminen ei takuulla auta lihasmassan kehitykseen, sen nyt pitäisi olla jo tiedossa. Lihojen poltto miinuskaloreilla varman viimeisen paikan tiedossa ei vain mene ainakaan mun kaaliin.

Mike sanoi:
Jokavuotinen dieettaaminen ei takuulla auta lihasmassan kehitykseen, sen nyt pitäisi olla jo tiedossa.
Tästä olen eri mieltä.

Itse ainakin uskon, että kerran vuodessa dieettaaminen on pitkän aikavälin kehityksen kannalta parempi vaihtoehto kuin usean vuoden nonstop-bulkki. Tietysti kisakuntoon asti dieettaaminen saattaa monelta viedä suhteettoman pitkän ajan jotta siitä olisi vuosittain tehtynä mitään hyötyä pitkällä tähtäimellä. Siinä vaiheessa kun vuoden 52 viikosta ollaan dieetillä yli 20, mennään jo mielestäni yli sen pisteen missä vuosittainen dieetti edistäisi kehitystä.

Toisaalta 10 vuoden yhtäjaksoisen bulkin jälkeen on useimmilla niin paljon ylimääräistä kropassa, ettei sitä enää yksinkertaisesti jakseta dieetata pois.

ls68210 sanoi:

Joo leikataan 10cm jaloista pois ja himmenetään valoja kun kalle tulee lavalle
niin eiköhän alkaa kallekin näyttämään kovalta. :thumbs:

Järkee syödä kisadieetillä 30-40g rasvaa ja kävellä sit 3h päivässä ja olla vielä löysä. Oon varma, ertä noi ravintojakaumat mitä tos sanottiin ei oo todellisia. Jos joku kävelee 3h vuorokaudessa ja syö 2300kcal, niin sitä tosiaan on kireä, eikä löysä, niinkuin tässä tapauksessa.

Tosta kun heittäis ton rasvan helvettiin ruokavaliosta ja puolittais kävelyt ja oikeesti söis 2300kcal, niin varmasti pääsis Kallekin kireeksi.

Kyllä omasta mielestäni kerran vuodessa diettaaminen ehdottomasti auttaa lihakasvussa, mutta on aivan eri asia vetää kisadietti kerran vuodessa kuin "vain dietti". Eli kisadiettiä en todellakaan lähtisi vetämään ihan muuten vain, se on kuitenkin lopussa sen verran kovempaa touhua kuin se "vain dietti", että lihaa palaa myös varmasti mukakana.

Ja tankkaamisesta, mielestäni jos vasta punnituksen jälkeen edellisenä iltana aletaan tankkaamaan, ollaan kyllä hakoteillä. Kyllä tankkaus tulee aloittaa jo monia päiviä ennen kisaa, esim. jos kisa on la, aloittaisin itse tankkauksen kunnosta vähän riippuen keskiviikkona, ihan viimeistään torstaina. Ei yhdessä yössä saada mitään tankkauksella enää pahemmin tankattua, menee vaan kroppa ihan sekaisin pahimmassa ylilyöntitapauksessa.

Hulkki sanoi:
Tästä olen eri mieltä.

Itse ainakin uskon, että kerran vuodessa dieettaaminen on pitkän aikavälin kehityksen kannalta parempi vaihtoehto kuin usean vuoden nonstop-bulkki. Tietysti kisakuntoon asti dieettaaminen saattaa monelta viedä suhteettoman pitkän ajan jotta siitä olisi vuosittain tehtynä mitään hyötyä pitkällä tähtäimellä. Siinä vaiheessa kun vuoden 52 viikosta ollaan dieetillä yli 20, mennään jo mielestäni yli sen pisteen missä vuosittainen dieetti edistäisi kehitystä.

Toisaalta 10 vuoden yhtäjaksoisen bulkin jälkeen on useimmilla niin paljon ylimääräistä kropassa, ettei sitä enää yksinkertaisesti jakseta dieetata pois.
Kuka on puhunut bulkista? Plus kaloreilla on pakko olla jotta kehitystä saisi aikaan, on turha hukata aikaa miinuskaloreilla vuosittain kun muutenkin kehitys on onnettoman hidasta.

Hulkki sanoi:
No shit? Tässä oli kuitenkin kyse lihasten tulehtumisesta, ei kipeytymisestä.

Mistähän sen erottaa onko ne tulehtuneet 7-8päiväksi niinkuin kalle sanoi vai kipeytyneet 6päiväksi?? Siitäkö 1 päivän erosta... selittäkää :hyper:

kyllä itse ainakin huomaan milloin lihas on tulehtunut ja milloin kipeä treenistä. Tulehtunut lihas on niin kipeä että esim. tulehtuneella jalalla kävely on todellista tuskaa ja lihas on myös kosketusarka. Itse en ainakaan näe mitään järkeä vetää treenejä niin piippuun että lihas tulehtuu näin kipeäksi.

edit. älkää PLIIS julistako tuota kalleonnatu-juttua kun ette sitä varmaksi tiedä kuitenkaan. kunnon puolesta voisi ollakkin periaatteessa.

Mike sanoi:
Kuka on puhunut bulkista? Plus kaloreilla on pakko olla jotta kehitystä saisi aikaan, on turha hukata aikaa miinuskaloreilla vuosittain kun muutenkin kehitys on onnettoman hidasta.
Oma teoriani on, että ainainen pluskaloreilla olo pienentää tasaisesti ravinnon käytön hyötysuhdetta. 5000kcal per päivä dieeteissä ei voi olla muusta kysymys. 10 vuotta söin itse kuin hevonen ja keho adaptoitui safkan määrään. Nyt kun pidän kuntoa kireänä käytännössä ympäri vuoden niin viikon tai jopa viikonlopun mässäilyjakso tuo painoa aivan älytöntä vauhtia.

Sitten teoriaan: Jotta dieetistä olisi massojen hankinnassa hyötyä, niin tuo rebound dieeting jälkeen pitäisi viedä ohi siitä pisteestä, missä oltaisiin plussia syömällä. Mitään faktoja mulla ei ole väitteen tueksi, mutta olen hulkin kanssa samaa mieltä: isoimmat lihat säilyttävillä dieettikausilla saadaan massakausiinkiin lisää tehoa.

JJJ sanoi:
Järkee syödä kisadieetillä 30-40g rasvaa ja kävellä sit 3h päivässä ja olla vielä löysä. Oon varma, ertä noi ravintojakaumat mitä tos sanottiin ei oo todellisia. Jos joku kävelee 3h vuorokaudessa ja syö 2300kcal, niin sitä tosiaan on kireä, eikä löysä, niinkuin tässä tapauksessa.

Tosta kun heittäis ton rasvan helvettiin ruokavaliosta ja puolittais kävelyt ja oikeesti söis 2300kcal, niin varmasti pääsis Kallekin kireeksi.

Kyllä ne ravintojakaumat taitavat valitettavasti olla todellisia...
Kallen rasvat olisivat palaneet paremmin kun olisi nostanut kaloreita ja vähentänyt lenkkejä.
Ei aineenvaihdunta pysy käynnissä tuolla tavalla, se siirtyy säästöliekille jolloin korkeentaan lihakset palaa. Liika on liikaa

Aikoinaan omissa kilpailuissani kalorit oli 3000 vielä viimeisellä viikolla, ja aerobista oli tunti aamulla. Ja hyvin rasva paloi ja olo on hyvin pirteä ja terve vielä kisapäivänäkin eikä mikään paikka krampannut, kiitos onnistuneen viimeistelyn.

Kalle saisi ottaa itseään niskasta kiinni ja treenata kovaa pari vuotta, ei se jokavuotinen kilpailu ton kokoiselle kaverille ole hyvästä jos yritetään etsiä lihasmassaa. Ja sitä lähes 190cm/87,5kg kaveri todella tarvitsee...

Ps. tarkoitus ei ole ilkeillä mutta esim dream tan:lla saa kyllä värit todella tummaksi vaikka olisi miten atooppinen iho.

Tsemppiä ja pitkää kilpailutaukoa Kallelle!

Back
Ylös Bottom