Kalaöljykapseleiden hinta/laatusuhde ja niiden erot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja trill
  • Aloitettu Aloitettu
Moi,

Tässä ajattelin kysyä, että onko teillä kokemusta erilaisista kalaöljykapseleista, ja siitä miten ne ovat vaikuttaneet?

Etsin kapseleita joissa olisi mahdollisimman suuri EPA/DHA-pitoisuus.
Tällä hetkellä käytän Leaderin kalaöljykapseleita, halpoja kun ovat. Tosin ei aina pitäis katsoo vaan hintaa. Leaderin kapseleissa on yhteensä 340mg EPA/DHA, josta EPA 200mg, ja DHA 140mg, eli ei niin kovin paljoa. Kalliiksihan nämäkin tulee kun niitä pitää niin paljon vetää että saa noita kahta rasvahappoa...

Eli siis joo, jos jollain on ehdotus hyvästä kalaöljykapselimerkistä, ehdotus on tervetullut.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minä olen käyttänyt FAST:in, Optium Nutrionin ja Leaderin kalaöljy kapseleita ja eniten EPA/DHA:ta on Leaderilla.

Ite otan Fastia, 2-3 kpl päivässä. Ohjeissahan muistaakseni kielletään 2kpl/päivä ylittäminen, mutta eipä tuosta ole ainakaan vielä ollut haittaa. Minkälaiset määrät muilla on käytössä?

Nestemäinen on aina halvempaa per omega3 yksikkö, kuin kapselit. Nestemäinen Epamar 100ml pulloissa tai Möller Omega3 250ml pullossa ovat omega kolmosia per € suhteeltaan parhaita, mitä olen nähnyt.

Pullojen kyljessä suositellaan teelusikallista, otan ruokalusikallisen, eli vähintään tuplamäärän. Ei ongelmia.

"Vahva Vitamar Omega-3 + ADE SITRUUNANMAKUINEN kalaöljy"

On muuten herkkua verrattuna mölleriin ja muistaakseni halvempaakin :kippis1:

Mölleripullo oli aika riittoisa (paskanmakuinen), mutta tämä maistuu raakanakin pelkästään sitruunaöljylle (joka on aromina), mutta yleensä tulee otettua lightcolan kanssa (colat suuhun ja öljyt perään).

Enkä muuten ikinä osta enää kapseleita...

Vuorokausiannoksessa (10ml) 1300 mg EPA ja 1000 mg DHA.

:offtopic: Mul ois 2 purkkia Möllerin Tuplaa, joiden parasta ennen 1/2006. Eli noita riittäs vielä puoleks vuodeks mut häviikö tehot tai voiko tulla vatsaoireita (nämä kyllä varmaan sit huomaan)?

Ite kokeilin aikoinaan kaikenlaisia, kunnes löysin Optimumin kalaöljykapselit. Maksaa halvimmillaan jotain 8e/100kapselia. Ja tossa on vain sitä ihteään, eli kalaöljyä, eikä ole jatkettu rasvaliukosilla vitskuilla A,E,D jne... Niitä meikäläinen saa muutenkin tarpeeksi!

Suosittelen noita kovasti!

L0b0 sanoi:
Ite kokeilin aikoinaan kaikenlaisia, kunnes löysin Optimumin kalaöljykapselit. Maksaa halvimmillaan jotain 8e/100kapselia. Ja tossa on vain sitä ihteään, eli kalaöljyä, eikä ole jatkettu rasvaliukosilla vitskuilla A,E,D jne... Niitä meikäläinen saa muutenkin tarpeeksi!

Suosittelen noita kovasti!
Hmm täysin samaa mieltä, itselläkin on tuo Optiumin kapseli paketti ja otan yhden aamulla ja yhden illalla.

Maksoin itseni kipeäksi tässä juurikään tuollaisista tolosen e-epa kapseleista(sanovat että läpäisee aivoveriesteen tehokkaammin vrt. tavalliseen epaan). Tosin mulla niiden toivottu vaikutus on jotain muuta kuin turvattu mielenrauha vitamiinitarpeen täyttymisestä. Siihen mulla on riittänyt ihan noiden pirkan ja sellaisten kalaöljykapselit.

Kalaöljykapseleita kannattaa ottaa yksi päivässä, treenipäivinä voi huoletta ottaa kaksikin. Sama pätee vitamiineihin.

Niin, ja tietysti riippuen viikottain syödyn kalaruoan määrästä.

Jsa sanoi:
Kalaöljykapseleita kannattaa ottaa yksi päivässä, treenipäivinä voi huoletta ottaa kaksikin. Sama pätee vitamiineihin.

Niin, ja tietysti riippuen viikottain syödyn kalaruoan määrästä.

...sekä hiukan myös kapseleiden rasvahappopitoisuuksista.

Nytpäs meninkin vallan kusettamaan. Ei nuo mun kapselit tolosen nimellä liikukkaan. Mistähän lie moinen mielenpinttymä tullut.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Oh hoh, tulipa vastauksia...

ajattelin tässä vaan, että onko kukaan katsonut biotestin flameout kapseleiden arvoja, löytyy siis t-nation.comista.. niissähän on aika paljon enemmän noita rasvahappoja ku normaalisti...

Tulehduksen estämistä/vähentämistä lähinnä haen kalaöljykapseleilla.

Luin mm. kokeesta, jossa suurill EPA/DHA määrillä (väh. 4g/päivä) saatiin tulehdus kuntoon. Olen myös monta kertaa suurten kalaöljymäärien nauttimisen vaikutuksista. Koitan huomenna katsoa jos löydän tuon testin...

m80 sanoi:
"Vahva Vitamar Omega-3 + ADE SITRUUNANMAKUINEN kalaöljy"

On muuten herkkua verrattuna mölleriin ja muistaakseni halvempaakin

Mölleripullo oli aika riittoisa (paskanmakuinen), mutta tämä maistuu raakanakin pelkästään sitruunaöljylle (joka on aromina), mutta yleensä tulee otettua lightcolan kanssa (colat suuhun ja öljyt perään).

Enkä muuten ikinä osta enää kapseleita...

Vuorokausiannoksessa (10ml) 1300 mg EPA ja 1000 mg DHA.

Yhdyn täysin seuraavaan! Ei ole parempaa vastaan tullut. Kaikki natsaa, maku, arvot ja hinta. Yleensä ei saa halvalla hyvää, mutta tämä on poikkeus.:kippis1:

pretereo sanoi:
Yhdyn täysin seuraavaan! Ei ole parempaa vastaan tullut. Kaikki natsaa, maku, arvot ja hinta. Yleensä ei saa halvalla hyvää, mutta tämä on poikkeus.:kippis1:

Tämän innoitettuna tuli itsekin eilen ostettua tuota ja ei ole paluuta enää nappeihin. Kiitoksia tuosta. :kippis1:

Itse olen luontaistuotekaupan myyjän kuullut sanovan, että näissä pulloöljyissä olisi paljon enemmän mm. kaikenlaisia raskasmetalleja kuin kapseleissa. Ja raskasmetallit kuulemma voivat pikässä juoksussa kuormittaa maksaa...

Front Raise sanoi:
Itse olen luontaistuotekaupan myyjän kuullut sanovan, että näissä pulloöljyissä olisi paljon enemmän mm. kaikenlaisia raskasmetalleja kuin kapseleissa. Ja raskasmetallit kuulemma voivat pikässä juoksussa kuormittaa maksaa...
:anssi: . Toki kannattaa myyjän kapseleita suosia, koska ne ovat arvokkaampia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom