Kaksi karpasta yhdella iskulla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Marlee
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Kaksi karpasta yhdella iskulla...

Eli onko ok jo ei tuu lihaskipuja? Ma oon vuosia treenannu on/off ja nyt alottelin tossa kesalla ja siita saakka on manny omasta mielesta hyvin. Edellisiin treeneihin erona on vaan lihaskivun puute. mika taas sinallaan on hyva mut mietin et treenaankohan liian pliisusti vai onko palautumiset, venytykset ja muut vaan menny niin nappiin et kipua ei oo? Ku ma muuten on sen sortin ihminen et uk hommaan ryhdytaan ni tehdaan se kunnolla eli en ole yksi niista MeNaisia lukevista loitontaja laitteen suurkuluttajista. ;) Vahan lihakset on jaykkana treenista seuraavana paivana mut ei mitaan siihen verrattuna kun ennen oli vaikeuksia paasta vaikka pytylle. U know what I mean!

Ja toinen on pirulaisen ojentajat...miten treenata niita? Ma oon aina niita treenannu ja ne on minusta ne mun kehon heikoinlenkki. Toisaalta taas pirun tarkeet ku timmit ojentajat tekee koko kasivarsista hyvat! Ni pitasko ne treenata 2 kertaa vkossa ja milla rutiinilla?

Kiitokset.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Lihasarkuus ei ole mikään kehityksen tae, ainakaan niin etteikö kehitystä tulisi ilman kipuja. Älkää kertoko ettei tämä jatkuva kipuilu tarkoita kehitystä. :hyper: Enemmänkin mutuilen niin, että jos aina tulee älyttömän kipeät lihakset moneksi päiväksi, jossain on vikaa (itsellä ilmeisesti venyttelyn puute eli lihakset on tosi jäykät ihan ilman treeniäkin). Mitä muut on mieltä?

Treenaatko ojentajia monipuolisesti? Tarpeeksi kovaa? Riittävästi liikkeitä? Mä jumitan usein toistamaan samoja liikkeitä ikuisuuksia, ja kun tekee sitten penkin lisäksi vaikka yhtä "uutta" liikettä pari sarjaa niin ojentajat sanoo seuraavana päivänä ett oijoivoi. Vaihtelua!!

Edit: säännöllinen treenaaminen vähentää myös lihasarkuutta, ainakin periaatteessa. Täällä kävelevä poikkeus.

Ma treenaan ojentajat (siis erikseen) taljassa ja sit teen dippia mut kun ei viela oikeen voimat riita kunnon sarjoja omalla painolla dippamaan ni pitaa hakea avitusta dippikoneesta...joka taas on rikki salilla missa kayn. Joten treeni on jaany nyt vaan taljaan. Eli miten muuten? Ja monta eriliiketta pitas ojentajille olla? Riittasko vaikka toi talja ja joku esim missa tangolla seistessa punnertaa ylospain niskan takaa...en tiia mika sen nimi on siis sali jargonilla. Jatuleehan niille treenia penkissa ku teen ne rinnan kanssa samana paivana. Ja mietin et pitasko niita ojentajia treenata enemman, vaikka 2 kertaa viikossa eli lisaksi CV paivana kun ne on mun heikkokohta ni saisemman treenia. Mita mielta on prot?

Ma treenaan ojentajat (siis erikseen) taljassa ja sit teen dippia mut kun ei viela oikeen voimat riita kunnon sarjoja omalla painolla dippamaan ni pitaa hakea avitusta dippikoneesta...joka taas on rikki salilla missa kayn. Joten treeni on jaany nyt vaan taljaan. Eli miten muuten? Ja monta eriliiketta pitas ojentajille olla? Riittasko vaikka toi talja ja joku esim missa tangolla seistessa punnertaa ylospain niskan takaa...en tiia mika sen nimi on siis sali jargonilla. Jatuleehan niille treenia penkissa ku teen ne rinnan kanssa samana paivana. Ja mietin et pitasko niita ojentajia treenata enemman, vaikka 2 kertaa viikossa eli lisaksi CV paivana kun ne on mun heikkokohta ni saisemman treenia. Mita mielta on prot?

Moikka!
Mä treenaan aina kehitettävän lihasryhmän kaks kertaa viikos,esim.olkapäille teen yhden kovan treenin ja yhden kevyen treenin viikos.Hyviä ojentaja liikkeitä(ainakin omasta mielestäni) on ranskalainen punnerrus maaten tangolla,pushdown taljassa,dippi,ranskalainen punnerrus istuen käsipainolla sekä kapea penkki.Usein teen ranskiksen tangolla ja kapeen penkin superina,saa todella hyvän tuntuman ja kehitystä on tullut :) Kantsii kokeilla ;)

ojentajaliikkeitä

Mulle tulee tällaisia mieleen: kapea penkki, lankkupenkki, vinopenkki laitteessa (jolloin sen voi säätää niin korkealle että tulee vain loppuojennus) tai käsipainoilla, ranskalainen penkillä maaten mutkatangolla (tästäkin on variaatioita laskeeko tangon otsalle vai pään taakse penkille) tai ranskis lattialla maaten käsipainoilla, dippi (kannattaa tehdä omalla painolla vaikka muutaman sentin liikettä jos suinkaan pystyy, siitä se lähtee!), tate's press (penkillä istuen käsipainot tuodaan kasvojen eteen "sisäkierrossa" ja siitä ojennus ylös, vaikea selittää). Niin, ja tietysti taljassa voi tehdä. Mä treenaan ojentajat 4-5 päivän välein, varmasti parhaiten erottuvat lihakseni (penkkifriikki, ei mahda mitään). :hyper:

Edit: mun mielestä kovimpia ojentaja liikkeitä ovat ne, joissa paino pysäytetään jokaisella toistolla. Näitä siis esim. ranskalainen punnerrus lattialla käsipainoilla ja samainen liike tangolla niin että tanko lasketaan joka kerta penkille pään taakse. Ei pysty yhtään auttamaan heivaamalla vaan jokaisen toiston joutuu tekemään täydellä teholla. Ja tietysti lankkupenkki kunnollisella pysäytyksellä.

itselleni on tehonnut täällä edella mainittu superi: ranskalainen EZtangolla ja kapea penkki päälle; myös seisten yhdella käsipainolla ja yhdella kädella kerrallaan tehtävä ranskalainen on aika hyvä ja tiedysti dippi... vaikka se on se vaikein...

Lihaskipujahan tulee silloin, jos on liian pitkä tauko treenien välillä - eli se ei ole hyvä merkki - tai silloin, kun on vaihtanut ohjelman - hyvä merkki. Näin siis minun kokemukseni mukaan. Treeniesi säännöllisyys ilmeisesti poikkeaa aiemmasta treenaustyylistäsi. Siis hyvä juttu. Mutta varmaan kohta kannattaa ohjelmaa vaihtaa, jos se on ollut jo kesästä saakka.

Vahan lihakset on jaykkana treenista seuraavana paivana
---
Ja toinen on pirulaisen ojentajat...miten treenata niita?

Tää on varmaan aika henkilökohtanen juttu, kuinka kipeä on "vähän jäykkä" kenellekin, mutta mulla itellä tuntuu että vähintään "vähän jäykäks" pitäs kunnon treenistä tulla, sillon on saanu hyvin treenin sinne mihin pitikin. Näin siis vaan omalla kohdalla. Jos niin kipeeks tulee, ettei sjmv:n jälkeen parina päivänä voi istuu just pytylle kunnolla niin sitten meni vähän överiks :) Takareidet tuntuu sillon ihan "tulehtuneilta" ja toipuu kauemmin.

Ojentajille dippi on kurko liike :thumbs:

Lihaskipujahan tulee silloin, jos on liian pitkä tauko treenien välillä - eli se ei ole hyvä merkki - tai silloin, kun on vaihtanut ohjelman - hyvä merkki. Näin siis minun kokemukseni mukaan. Treeniesi säännöllisyys ilmeisesti poikkeaa aiemmasta treenaustyylistäsi. Siis hyvä juttu. Mutta varmaan kohta kannattaa ohjelmaa vaihtaa, jos se on ollut jo kesästä saakka.

Mä olen kyllä hieman eri mieltä.Treenaan 5-6 kertaa viikossa ja joka kerta saan lihakset kipeiks.Ja lihaskipu on useimmiten hyvä merkki,sillon tietää että treeni on mennyt perille!! näin ainakin mulla ja kehitystä on tullut hyvin :rock:

Hmm, eli jos ei ole rampa seuraavana päivänä, niin kehitystä ei tapahdu? Miksi sitten sarjapainot kuitenkin nousevat tasaisesti?

Ohjelmassani on kyykkyä 3 kertaa viikossa. Teen niin isoilla painoilla kuin pystyn eivätkä lihakset ole seuraavana päivänä kipeät, tietysti treenin jälkeen tuntuu siltä, että jotain on jotain tehnytkin, mutta esim. ei ole vaikeuksia liikkua. Jos kyykkää joka toinen päivä niin miten olisi edes mahdollista rampauttaa itsensä joka kerta...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hmm, eli jos ei ole rampa seuraavana päivänä, niin kehitystä ei tapahdu? Miksi sitten sarjapainot kuitenkin nousevat tasaisesti?

Koska kuten jo aiemmin totesin, lihasarkuus ei ole mikään kehityksen määre. Vaikka mihinkään ei ikinä koskisi niin kehitystä tapahtuu kunhan treenaa kunnolla.

Koska kuten jo aiemmin totesin, lihasarkuus ei ole mikään kehityksen määre. Vaikka mihinkään ei ikinä koskisi niin kehitystä tapahtuu kunhan treenaa kunnolla.

Mun mielestä ei voi treenaa kauheen kovaa jos ei koskaan tule paikat kipeiksi!Sillon on kyl jossain vikaa.

Ohjelmassani on kyykkyä 3 kertaa viikossa. Teen niin isoilla painoilla kuin pystyn eivätkä lihakset ole seuraavana päivänä kipeät, tietysti treenin jälkeen tuntuu siltä, että jotain on jotain tehnytkin, mutta esim. ei ole vaikeuksia liikkua. Jos kyykkää joka toinen päivä niin miten olisi edes mahdollista rampauttaa itsensä joka kerta...

No jos kyykkäät joka toinen päivä niin ei varmasti tulekaan jalat kipeiksi koska lihas ehtii tottuun.Mut esim.mä en vois kyykätä joka toinen päivä koska sillon kun teen kyykkyä niin teen sen niin kovaa et menee monta päivää
palautua siitä.Riippuu ihan siitä kuinka sen treenin vetää ja vetääkö aina samalla tavalla vai käyttääkö erikoistekniikoita ja muutenkin vaihteleeko liikkeitä.

Riippuu ihan siitä kuinka sen treenin vetää ja vetääkö aina samalla tavalla vai käyttääkö erikoistekniikoita ja muutenkin vaihteleeko liikkeitä.

Minä mitään vaihtele, minä teen mitä ohjelmassa lukee. Sen takia mulla se ohjelma on... kun muuten en tietäis mitä pitää tehdä :)

Sanokaas sitten, kuinka usein ohjelmaa pitäisi vaihtaa? Oon tehnyt tuolla nyt syyskuun 11. päivästä. En haluaisi vaihtaa, koska siinä on vain liikkeitä, joista tykkään ja muutenkin sitä on mukava tehdä, muutenkin kuin sen takia, etteivät lihakset tule liian kipeiksi, tietysti niissä jonkun verran tuntuu, että jotain on tehty. Hölkkään sellaiset 5-6 aamulenkkiä viikossa, joten ei ole varaa rampauttaa jalkoja ainakaan treenillä IKINÄ.

Kolmen kuukauden välein ois hyvä vaihtaa ohjelmaa. Tästäkin varmaan löytyy erilaisia mielipiteitä. Teet aika paljon aerobista.. Riippuu tietysti tavotteista minne tähtäät, että onko se ok vai nou :)

Eikö se lihasten kipeytyminen johdu siitä, että treenistä on aiheutunut pieniä lihasrevähtymiä? Näin olen jostakin lukenut. Muistan vielä jostain harjoittelun aamuhämäristä sen ajan, kun esim. juoksulenkin jälkeen reisilihakset olivat kipeät. Nyt ne ovat siinä kunnossa, että ei enää koskaan juoksin miten pitkään hyvänsä, ole juokseminen aiheuttanut lihasten kipeytymistä. Sama ilmiö on kuntosalitreenissä. Jos treeneissä on ollut pitkä tauko, lihakset kipeytyvät, mutta säännöllisesti treenatessa tätä ei tapahdu - ja treenipainot nousevat tasaisesti. Kehitystä tapahtui varmaan silloinkin, kun revin itseni kipeäksi joka treenissä, mutta sanoisin, että kehitystä tapahtuu varmemmin, kun kipuja ei ole lainkaan. Kyllä sen siellä salilla tuntee, tehoaako vai ei. :rock:

Mutta siis minun puolestani kukin saa rääkätä itsensä, mihin kuntoon haluaa. Kunhan tässä nyt jorisen. :rolleyes:

Mun mielestä ei voi treenaa kauheen kovaa jos ei koskaan tule paikat kipeiksi!Sillon on kyl jossain vikaa.

Höpsistä. Kuten tuossa yllä on jo monta kertaa todettu, lihaskipu ei todellakaan ole mikään kehityksen tae.

Ja varsinkaan naturaalitreenaajan ei ole edes järkevää vetää treenejään niin "kovaa", että joku tietty lihasryhmä on monta päivää melkein käyttökelvoton sen jälkeen. Tästä on ollut tuolla yleisellä puolella juttua monestikin, ja sigussani olevista linkeitä löytyy joitakin parhaita postauksia ko. aiheesta.

Itsehän treenaan nykyään voimatyylisesti, ja aika harvoin minulla on mitään kunnon DOMSeja. Mutta niin vain tulokset ovat nousseet, ja lihaakin tarttunut siinä sivussa jopa paremmin, kuin niillä loppuun asti runtatuilla bodytyylin treeneillä. ;)

EDIT: Ja tuo ohjelman vaihtamisen tarvekin on pelkkä myytti, lihas kun ei tiedä, millä liikkeellä sitä rasitetaan, se vain supistuu ;) Myös tämä myytti on teilattu tuolla yleisellä puolella jo ties kuinka moneen kertaan. Sen sijaan sarjapituuksia, -määriä ja kuormitusta olisi kyllä hyvä vaihdella, eikä pelkästään lineaariseen nousujohteisuuteen pyrkien (se kun tyssää jossain vaiheessa väistämättä), vaan jonkinlainen jaksottelu ja aallottaisuus olisi hyväksi bodypuolen treenaajallekin.

Zone-sarja -42%
Höpsistä. Kuten tuossa yllä on jo monta kertaa todettu, lihaskipu ei todellakaan ole mikään kehityksen tae.

Ja varsinkaan naturaalitreenaajan ei ole edes järkevää vetää treenejään niin "kovaa", että joku tietty lihasryhmä on monta päivää melkein käyttökelvoton sen jälkeen. Tästä on ollut tuolla yleisellä puolella juttua monestikin, ja sigussani olevista linkeitä löytyy joitakin parhaita postauksia ko. aiheesta.

Itsehän treenaan nykyään voimatyylisesti, ja aika harvoin minulla on mitään kunnon DOMSeja. Mutta niin vain tulokset ovat nousseet, ja lihaakin tarttunut siinä sivussa jopa paremmin, kuin niillä loppuun asti runtatuilla bodytyylin treeneillä. ;)

EDIT: Ja tuo ohjelman vaihtamisen tarvekin on pelkkä myytti, lihas kun ei tiedä, millä liikkeellä sitä rasitetaan, se vain supistuu ;) Myös tämä myytti on teilattu tuolla yleisellä puolella jo ties kuinka moneen kertaan. Sen sijaan sarjapituuksia, -määriä ja kuormitusta olisi kyllä hyvä vaihdella, eikä pelkästään lineaariseen nousujohteisuuteen pyrkien (se kun tyssää jossain vaiheessa väistämättä), vaan jonkinlainen jaksottelu ja aallottaisuus olisi hyväksi bodypuolen treenaajallekin.

Höpsistä itselles! Juurikin natutreenaajaan pitäisi vetää treenit niin kovaa kun mahdollista,kun se lihaskehitys ei ole niin huimaa.Kukin tietysti treenaa tyylillään mut jos haluaa että lihakset kehittyy niin hampaat irvessä treenaileen :D Mulla ainakin toimii ja niin myös monella muulla.Naisilla vaan yleensä on tapana lepsuilla treeneissä kun ei jakseta eikä haluta tehdä kovaa kun se sattuu.Itse olen salilla käynyt kohta 9v. ja vasta tänä vuonna olen oppinut treenaamaan optimaalisesti lihaskehityksen kannalta! Kovat treenit --> isommat lihakset :rock:

Höpsistä itselles! Juurikin natutreenaajaan pitäisi vetää treenit niin kovaa kun mahdollista,kun se lihaskehitys ei ole niin huimaa.Kukin tietysti treenaa tyylillään mut jos haluaa että lihakset kehittyy niin hampaat irvessä treenaileen :D Mulla ainakin toimii ja niin myös monella muulla.Naisilla vaan yleensä on tapana lepsuilla treeneissä kun ei jakseta eikä haluta tehdä kovaa kun se sattuu.Itse olen salilla käynyt kohta 9v. ja vasta tänä vuonna olen oppinut treenaamaan optimaalisesti lihaskehityksen kannalta! Kovat treenit --> isommat lihakset :rock:

Tässä tullaankin taas siihen, mitä treeniltään haluaa;) Koko ja voima, vaikka osittain käsi kädessä kulkevatkin, ovat kaksi eri asiaa. Tuosta Gillyn viestistä kun klikkaa ton "hyvää treeniasiaa", löytyy tarkempaa tietoa asiasta. Ja puhtaasti voimapuolta treenanneiden kroppia kun katsoo, niin eiköhän sieltä sitä massaakin löydy:worship: Itse kun tässä voimia haen tätä nykyä myös alakroppaan, niin tarkkailenpa samalla tuota reiden ympärysmittaa..

Jeps, voimatreeniä täälläkin. Huom. aloittelijan voimatreeniä. Toimii - tulokset nousee, olo on hyvä ja jaksaa hölkytellä aamulenkin melkein joka aamu kun ei ole lihakset revitty rikki. En löydä korjattavaa.

Latest posts

Back
Ylös Bottom