Kaksi haukkariliikettä samassa treenissä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kharn
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Kharn

Banned
Morjens,

olen aloitellut tämän saitin ohjelmat aloittelijoille- threadista löytyneen 3-jakoisen ohjelman tekoa. Haukkaritreenissä ohjelmassa on kuitenkin hauiskäännöt käsipainoilla, ja tämän lisäksi scott- tangolla ( ei ole merkattu kp/scott, vaan siis ihan erikseen ) ja käytännössä tämä nyt ei omalla kohdalla jotenkin toimi.

Teen kumman tahansa ensin, niin jälkimmäiseen ei enää riitä puhti tekemään niillä painoilla millä muuten riittäisi ( tällähetkellä teen 6 toiston sarjoja isommalla intensiteetillä, viimekuun taas tein isommalla volyyymillä. )

Teenkö jotain väärin, vai kannattaisiko jompikumpi vaan jättää kokonaan pois? Tuntuu jotenkin pöntöltä alkaa tekemään toista liikettä räpiköiden painoilla, jotka on ohitettu jo aikoja sitten vain siksi että kaikki energia on poltettu ensin tehtyyn liikkeeseen... liekkö siitä edes hyötyä?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tietenki väsyneenä on vähemmän voimaa ku muuten. Kolmijakosessa kaks hauisliikettä on kyllä mun mielestä ihan hyvä. Ihan fiksua vois kylläkin olla sellanen, että ekassa liikkeessä teet vaan niitä lyhkäsempiä sarjoja ja tokassa liikkeessä sitten yli kymmentä toistoa. Jälkimmäisessä ei tartte kiinnittää painoihin ehkä yhtä paljoa huomiota, vaan pyrkiä väsyttämään lihas mahdollisimman hyvin.

On siitä hyötyä. Mä saatan tehdä 5-6 liikettä hauiksille, tai mille hyvänsä lihasryhmälle, ja kaikissa neljä sarjaa. Arvata saattaa että lopussa painot ei ole kummoiset, mutta antaa se silti kasvuärsykettä.

Suosittelen ensiksi tekemään tankoliikkeen lyhyemmillä toistoilla ja isommilla romuilla. Toinen liike sitten "ihansamapaljonrautaakunhanTUNTUU" -periaatteella.

Ok, eli parempi tehdä sitten niillä pienillä painoilla kuitenkin kuin jättää tekemättä se toinen liike.

jos tuntuu että voima loppuu niin pidä vaikka viikon tauko, itsellä oli hauikset ennen joulua todella rasittuneet, tuntui että ensimmäisessä sarjassa loppui voimat. joululoma tuli pidettyä taukoa ja nyt kulkee taas hyvin. kreatiiniakin voi kokeilla jos ei ole ennen juonut niin luulisi huomaavan eron:)

jos tuntuu että voima loppuu niin pidä vaikka viikon tauko, itsellä oli hauikset ennen joulua todella rasittuneet, tuntui että ensimmäisessä sarjassa loppui voimat. joululoma tuli pidettyä taukoa ja nyt kulkee taas hyvin. kreatiiniakin voi kokeilla jos ei ole ennen juonut niin luulisi huomaavan eron:)

Joo, toista hauisliikettä ei voi tehdä samoilla painoilla ku edellisellä kerralla ku sen teki ekana liikkeenä. Varmaanki lepoviikon paikka... Only in Pakkis.

Zone-sarja -42%
Mä teen yleensä ensin tankoliikkeen esim seisaaltaan hauiskääntö tangolla tai scott, 3-4 sarjaa "isoilla painoilla". Sitten joku käsipaino vetkutus tai muu erikoisliike pienemmillä painoilla ja enemmän toistoja, ei pitäis puhti loppua. Jos noi liikkeet haluat välttämättä pitää niin tekisin ensin sen scottin ja sitten sen kp hauiskäännön vähän kevyemmillä tai sitten teet jotain muuta noiden liikkeiden väliin, että palaudut enemmän.

On siitä hyötyä. Mä saatan tehdä 5-6 liikettä hauiksille, tai mille hyvänsä lihasryhmälle, ja kaikissa neljä sarjaa. Arvata saattaa että lopussa painot ei ole kummoiset, mutta antaa se silti kasvuärsykettä.

Tuossa nyt ei ole mitään järkeä, vähiten nyt hinkata jotain pikkulihasta kuudellakin eri liikkeellä :face: Jos tietää mitä tekee, kaksikin liikettä per lihasryhmä riittää mutta joku kolme on varmaan yleisesti sopiva, ei se liikkeiden määrä todellakaan ole avainsana. Mitä järkeä on tehdä loppupään liikkeet kevyellä pumppauksella (kuten itsekin totesit) kun 2-3:lla liikkeellä saa lihaksen tuhottua kunnolla ja thats it, sitä pumppia kun on aivan turha vain ylläpitää.. Tuo postauksesi on kyllä niin täyttä paskaa kun ilmeisen aloittelijalle suosittelet tommosia liikemääriä.

Tuossa nyt ei ole mitään järkeä, vähiten nyt hinkata jotain pikkulihasta kuudellakin eri liikkeellä :face: Jos tietää mitä tekee, kaksikin liikettä per lihasryhmä riittää mutta joku kolme on varmaan yleisesti sopiva, ei se liikkeiden määrä todellakaan ole avainsana. Mitä järkeä on tehdä loppupään liikkeet kevyellä pumppauksella (kuten itsekin totesit) kun 2-3:lla liikkeellä saa lihaksen tuhottua kunnolla ja thats it, sitä pumppia kun on aivan turha vain ylläpitää.. Tuo postauksesi on kyllä niin täyttä paskaa kun ilmeisen aloittelijalle suosittelet tommosia liikemääriä.
Ei ole paskaa. En minä suosittele kenellekkään mitään, annan vain havainnollistavan esimerkin volyymista.

Oon treenannut pitkään nelijakoista, jossa oli kaks kovaa työsarjaa per lihasryhmä ja se ei toiminut mulle niin hyvin kuin tämä nykyinen. Olen treenannut myös DC-tyylistä yhden sarjan treeniä, sekään ei antanut samanlaista vastetta kuin tämä. Toki, siitä olisi voinut saada enemmän irti jos olisi pysytellyt siinä pidempään ja saanut palautumiskyvyn tasolle joka sallii frekvenssin noston. Ei sohvalta mukaan revitty aloittelija tämmöisestä selviytyis ja kierto pitäis olla kaks viikkoa että palautuu, mutta minulle toimii. 200-300 toistoa/lihasryhmä teen tällä hetkellä, se on aika paljon mutta minulle ei yhtään liikaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ihmispilkkaa täällä, perkele. Jos isolla volyymilla tekeminen toimii, niin mikä siinä on hauskaa? Lakipiste kun tykkää voimasta, niin juuri viimeisen hauistreenin alkuun tein 6x4x50kg suoralla tangolla ja suoralla selällä, sekä 6x6x180kg vipuvarsidippejä. Sen jälkeen vielä neljä superia, kussakin neljä sarjaa. Missä menin vikaan? Pumppi oli kamala, hapot oli kamalat ja kädet kasvaa miinuskaloreilla. Kasvaisko ne paremmin jos jättäisin monta hyvää liikettä tekemättä?

Eiku tää on tää pakkiksen tyyli. Tissiä ja selkää voidaan hinkata 100-liikettä per treeni mut hauiksia ei saa treenata. Maximissaan 1 sarja treenin loppuun, välillä sekin on liikaa :D

En ole lähdössä tekemään viittä haukkariliikettä. En ajatellut että tätä minulle suositeltiinkaan, vaan että Rommelin oma preferenssi. Nou hätä. :kippis1:

En ole lähdössä tekemään viittä haukkariliikettä. En ajatellut että tätä minulle suositeltiinkaan, vaan että Rommelin oma preferenssi. Nou hätä. :kippis1:
Noniin. Mutta kyllä niitä hauiksia voi tehdä enemmän kuin yhden liikkeen, vaikka painoissa tuleekin takapakkia. Se kertoo vain siitä, että liike on tehty oikein ja lihas on väsynyt. Se on hyvä merkki, ei huono.

Morjens,

olen aloitellut tämän saitin ohjelmat aloittelijoille- threadista löytyneen 3-jakoisen ohjelman tekoa. Haukkaritreenissä ohjelmassa on kuitenkin hauiskäännöt käsipainoilla, ja tämän lisäksi scott- tangolla ( ei ole merkattu kp/scott, vaan siis ihan erikseen ) ja käytännössä tämä nyt ei omalla kohdalla jotenkin toimi.

Teen kumman tahansa ensin, niin jälkimmäiseen ei enää riitä puhti tekemään niillä painoilla millä muuten riittäisi ( tällähetkellä teen 6 toiston sarjoja isommalla intensiteetillä, viimekuun taas tein isommalla volyyymillä. )

Teenkö jotain väärin, vai kannattaisiko jompikumpi vaan jättää kokonaan pois? Tuntuu jotenkin pöntöltä alkaa tekemään toista liikettä räpiköiden painoilla, jotka on ohitettu jo aikoja sitten vain siksi että kaikki energia on poltettu ensin tehtyyn liikkeeseen... liekkö siitä edes hyötyä?

Älä tee ensimmäisiä sarjoja finaaliin. Tee vaikka sellaisella painoilla että menee 3x6 niin että sen vikan sarjan saa vasta vääntää ns kuuppa punaisena. Sitten menee varmasti se seuraavakin liike paremmin.

vielä parempi olisi tehdä ihan tangolla seisten ensin ja sitten sitä scottia.

Ja tosiaan vaikka bodailee niin ei kannata todellakaan joka treenissä tehdä epäonnistumiseen asti.

Jos mä nyt oman heitän tähän soppaan. Teen aluksi aina kp:lla hauiskääntöä sitten suoralla tangolla ja viimeiseksi scotissa. Toimii mulla erittäin hyvin ja tämä siis ihan perusrunko.
Välillä tulee sitten tehtyä taljapumppailua, hammereita sun muita fiiliksen mukaan ja vaihtelun vuoksi.

Noniin. Mutta kyllä niitä hauiksia voi tehdä enemmän kuin yhden liikkeen, vaikka painoissa tuleekin takapakkia. Se kertoo vain siitä, että liike on tehty oikein ja lihas on väsynyt. Se on hyvä merkki, ei huono.

No voi tosiaan tehdä ja kannattaa enemmän kuin yhden, se on vaan eri homma kuin se kuusi liikettä. Et sä nyt oikeasti voi väittää jonkun 25 hauissarjan olevan optimaalista, uskallan väittää että jaloille moiset sarjat jäisi tekemättä kun onhan se haban pumppaaninen ny kivaa. Ja tuokin aika tyhmää kun joku vertasi hauista selkään, joskaan en siinäkään nää tarpeelliseksi yli 4 liikettä tehdä, ei myöskään mun silmään ole näkynyt rinnalle tai selälle suositeltavan 3-4 enempää liikkeitä täällä per treeni... JA volyymia voi toteuttaa paremminkin kuin hitonmoisella liikkeiden määrällä. Tuokin on pelkkää spekulaatiota sulta, paljonkos ne ny on miinuskaloreilla lihasta kasvaneet, sekun on aika mahdoton yhtälö jos ei ensimmäisiä kertoja salilla heilu. Elä sekoita nestepöhöä ja muita lihaskasvuun ;)

Btw, taas hauisketju, näitä tuntuu tulevan kuin sieniä sateella :face: Vois välillä vaikka aloittelijoiden peruskysymyksiin tunkea eikä tehdä jokaisesta asiasta uutta ketjua, tämäkään asia kun ei ole muuta kuin yksinkertainen.

No voi tosiaan tehdä ja kannattaa enemmän kuin yhden, se on vaan eri homma kuin se kuusi liikettä. Et sä nyt oikeasti voi väittää jonkun 25 hauissarjan olevan optimaalista, uskallan väittää että jaloille moiset sarjat jäisi tekemättä kun onhan se haban pumppaaninen ny kivaa.

Uskallan väittää, että olet väärässä. Tämän voit käydä itse toteamassa lainaamasi henkilön treenipäiväkirjasta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom