kaivarissa rähinää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wasted
  • Aloitettu Aloitettu
Kun tykkää kerran nuoret tapella keskenään niin antaa tapella. Mitä sitä poliisia suotta väliin viemään jos kerran se vaan pahentaa asioita.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko se nyt niin vaikea myöntää, että tämä on täsmälleen sitä samaa skeidaa, mitä tapahtuu Ranskassa, Ruotsissa, Englannissa jne. päivittäin? Ja tätä on tulossa Suomeenkin paljon lisää.
Oletkos ajatellut ettei kyse ole kaikkien kohdalla myöntämisestä. Jotkut eivät vain välttämättä usko että näin tulee käymään ennen kuin omin silmin näkevät. En siis mitenkään dissaa sanojasi, itse uskon myös mellakoinnin lisääntyvän pikkuhiljaa.
ps.Tuskin tuota Länsi-Euroopassakaan ihan päivittäin tapahtuu :D

Kun tykkää kerran nuoret tapella keskenään niin antaa tapella. Mitä sitä poliisia suotta väliin viemään jos kerran se vaan pahentaa asioita.
Korjaa jos olen väärässä mutta tappelut ovat harvoin sellaisia reilua kehässä käytäviä nyrkkeilymatseja. Yleensä nuorisotappelut ovat kaikkea muuta kuin reiluja. Tappelut tapahtuvat monesti täysin yllättäen ja mahdollisesti täysin sivullinen ihminen voi joutua pahasti pahoinpidellyksi ja saattaapi vielä saada elinikäiset vammat.

Poliisi on toiminut aivan oikein kun on mennyt keskeyttämään alkaneen rähinän. Ainoat idiootit tässä tapauksessa ovat olleet nämä ryhmittymät, jotka ovat katsoneet ettei poliiseilla ole oikeutta komentaa heitä ja ovat alkaneet mellakoida.

Kerronpa tapauksen Joensuusta vappuna. Ilosaaressa oli valtavasti porukkaa vappupäivänä ja joku erittäin humalainen teini alkoi uhoomaan ja haastamaan riitaa lähes kaikkien ohikulkevien kanssa. Kaksi poliisia näki tilanteen - häirikkö rautoihin, kantoon ja autoon. Koko Ilosaari, satoja ihmisiä, hurrasi ja taputti poliiseille.

Kerronpa tapauksen Joensuusta vappuna. Ilosaaressa oli valtavasti porukkaa vappupäivänä ja joku erittäin humalainen teini alkoi uhoomaan ja haastamaan riitaa lähes kaikkien ohikulkevien kanssa. Kaksi poliisia näki tilanteen - häirikkö rautoihin, kantoon ja autoon. Koko Ilosaari, satoja ihmisiä, hurrasi ja taputti poliiseille.

Joensuun kulttuuri olis ainakin ton perusteellla rikkaampaa.

Olin paikalla. Se mitä näin meni niin, että joku tyyppi juoksi alas sitä mäkeä ja pari poliisia tuli perässä ja vähän niitten jälkeen porukkaa juoksi kattomaan tilannetta. En kyllä nähnyt mitä siel tapahtu, kun en jaksanut mennä lähemmäksi katsomaan. Sitten sinne alko tulee poliiseja paljon.

Muutama vuosi takaperin Ilosaarirockissa joukko punkkareita kävi kimppuun takaapäin keskellä päivää vilkkaalla kadulla. Ei kiinnostanut ohikulkijoita vaikka tämä porukka kehui kovaan ääneen kuinka "luuseri" sai ansionsa mukaan. Eikä kiinnostanut poliisiakaan. Kehoitettiin vaan rivien välistä kasvamaan isommaksia ja puolustautumaan itse.
Ilosaarirock on ollut totaalisessa boikotissa tuosta lähtien eikä Joensuukaan missään suuressa suosiossa ole. Tuntuu olevan enemmän tai vähemmän näiden "minä olen niin erilainen nuori ettei toista niin erilaista olekaan ja tavikset katsovat minua kieroon kun eivät ymmärrä erilaisuudesta yhtään mitään toisin kuin minä"-hörhöjä. Ja näiden hörhöjen määrä moninkertaistuu Ilosaarirockin aikaan yli sietokyvyn. Erilaisuus on rikkaus mutta huomionkipeys ei ole erilaisuutta.:urjo:

[provo]En malta olla vertaamatta tätä Radio Novan tapahtumaa, jossa oli musana vain listahittejä ja kevyttä poppista Tuska Open Airiin ja Nummirockiin, jotka ovat olleet vuosia (Nummi, Tuska toki aina) 100% hevitapahtumia. Tulos: monena vuotena hevifestareilla pyöreä 0 väkivaltatapausta, ei raiskauksia, ryöstöjä, pahoinpitelyitä, ei mitään väkivaltaa. Mielenkiintoista, että sitten esim. RMJ:stä tai jostain Kaivarin Radio Novan kevytmusa tai tanssimusatapahtumasta yleensä aina kuulee jotain väkivaltapaskaa, eikä yleensä ole tapaus tai kaksi, vaan useampia.[/provo]

Provosta viis, mutta olisi mielenkiintoista setviä, miksi näin?

Minä epäilen, että Tuskan festarivieraat ovat paikalla itse musiikin takia (hevareita) kuin monilla muilla hulinafestareilla, joihin saapuu kansaa enemmän ryyppääminen ja perseily mielessä kuin artistien takia.

[provo]En malta olla vertaamatta tätä Radio Novan tapahtumaa, jossa oli musana vain listahittejä ja kevyttä poppista Tuska Open Airiin ja Nummirockiin, jotka ovat olleet vuosia (Nummi, Tuska toki aina) 100% hevitapahtumia. Tulos: monena vuotena hevifestareilla pyöreä 0 väkivaltatapausta, ei raiskauksia, ryöstöjä, pahoinpitelyitä, ei mitään väkivaltaa. Mielenkiintoista, että sitten esim. RMJ:stä tai jostain Kaivarin Radio Novan kevytmusa tai tanssimusatapahtumasta yleensä aina kuulee jotain väkivaltapaskaa, eikä yleensä ole tapaus tai kaksi, vaan useampia.[/provo]

Tuskassa porukka on usein aikalailla samanhenkistä, kun vastaavasti noissa muissa mainitsemissasi tapahtumissa se ryhmä, joka siitä musiikistä pitää on aika rikasta. Eiköhän Anna Abreun faneja löydy straight outta comptonin kaverista natsiin asti.

Jotenkin luulen, että 100% räppihoppari boomboxinsa kanssa saisi kyllä pientä pahoinpitelyä kohdalleen Tuskassakin.

Ehkä porukoilla menee Tuskassa ja muilla hevifestareilla enemmän energiaa moshaukseen ja fiilistelyyn muutenkin.

Jotenkin luulen, että 100% räppihoppari boomboxinsa kanssa saisi kyllä pientä pahoinpitelyä kohdalleen Tuskassakin.
Mä en usko. Ootko koskaan käynyt esimerkiksi Tuskassa tai Nummirockissa?
Ja mitä se bokseineen siellä ylipäänsä tekisi?

Eiköhän tollaset 'saat käkättimeen, koska kuuntelet erilaista musiikkia kuin minä' -tapahtumat rajoitu alle 15-vuotiaiden keskuuteen. Tai sitten olen elänyt tavallista järkevämpien ihmisten ympäröimänä.

Niin ja Tuskassa ei pahemmin näy somppuja & muita mudattajia.

Olin 15-vuotiaana hopparikuteet päällä tuskassa ja ei kyllä kukaan tullu sanomaan mitään. Lähinnä ne isot tatuoidut hevarit tuli pummimaan röökiä ja jauhamaan paskaa mun kanssa. Musiikista sai nauttia hyvässä ilmapiirissä. Että silleen.

Muutama vuosi takaperin Ilosaarirockissa joukko punkkareita kävi kimppuun takaapäin keskellä päivää vilkkaalla kadulla. Ei kiinnostanut ohikulkijoita vaikka tämä porukka kehui kovaan ääneen kuinka "luuseri" sai ansionsa mukaan. Eikä kiinnostanut poliisiakaan. Kehoitettiin vaan rivien välistä kasvamaan isommaksia ja puolustautumaan itse.
Ilosaarirock on ollut totaalisessa boikotissa tuosta lähtien eikä Joensuukaan missään suuressa suosiossa ole. Tuntuu olevan enemmän tai vähemmän näiden "minä olen niin erilainen nuori ettei toista niin erilaista olekaan ja tavikset katsovat minua kieroon kun eivät ymmärrä erilaisuudesta yhtään mitään toisin kuin minä"-hörhöjä. Ja näiden hörhöjen määrä moninkertaistuu Ilosaarirockin aikaan yli sietokyvyn. Erilaisuus on rikkaus mutta huomionkipeys ei ole erilaisuutta.:urjo:
Harmi juttu :( Ilosaarirock on kyllä mun ymmärtääkseni yksi näistä kaikkein rauhallisimmista tapahtumista. Poliisit seisoskeli vieressä eivätkä tehneet mitään vai?

Kyl tää aika paljon johtaa musiikista.. kuinka monessa hevibiisissä käsketään fight the power kehutaan bling blingiä haukutaan poliisia ja fuck the systemoidaan?

Olen itse ollut JV:nä Tuskan "talviversiossa" FME:ssä, ja kolmen vuoden kokemuksella joudun väsyneenä vahtimestarina toteamaan, että voiko helpompaa keikkaa olla!?!

Jengiä on Kaapeli täys, mutta matseja on ihan nolla tai yksi. Tais olla tänä vuonna kaksi. Samoin Tuskassa mulla on paljon frendejä töissä ja kuulemma helppo keikka. Itse en mene sen musan takia sinne, mutta ei tarvitsis edes kahta sekunttia miettiä kumpaan menisin töihin, RMJ:hin vai Tuskaan jos joutuis valitsemaan..

Luulen että toi yhteinen musamaku ja "festarikokemus" pitää jengin aisoissa ja hyvällä hapella. Onhan ne heviääliöt ja muut varsin villin näköistä porukkaa, mutta mulla ei niistä ole käytöksen takia MITÄÄN pahaa sanottavaa. :thumbs:

Useissa paikoissa missä järjestetään erilaisia teemabileitä, räppi-iltoja pidetään yleisesti ottaen pahimpina rähinäiltoina. Syytä tähän en tiedä, mut kai sillä on jotain tekemistä sen lapsellisen uhoamisen kanssa, mikä ko. musiikkiin liittyy.

Kyllä se varmaan on joku sellainen yhteishenkijuttu noissa hevifestareissa. Nummirokissa viime vuonna olin ekaa kertaa ja hyvin pystyi mennä tuntemattomienkin juttuihin ja kuljeskella yksin kattomassa bändejä.
Toissa vuonna taas olin Vaasassa Rockperryssä vai mikä olikaan ja siellä jotain bändiä katsellessa meinasin saada turpaani kun olin kuulemma jonkun kaveria töninyt (en todellakaan ollut) ja joku yritti heittää tyhjällä limsapullolla kun kiertelin aluetta. Ei oo helppoa olla alfauros. :(

Täällä saadaan kyllä asiasta kun asiasta aikaan jonkin sortin rotukeskustelu. Tai sitten syy on vasemmistossa. Hämmästyttävää, voi helvetti sentään.

Kun verrataan Tuskaa ja RMJ:tä, mutulla voisi heittää että RMJ on juuri sellainen koko nuoren kansan rällestysfestari jonne kaikki peräkylän uunotkin tulevat vetämään pään täyteen kaikkinen ennakkoluuloine ja isoine egoineen. Kaiken lisäksi tuo tapahtuu vieläpä juhannuksena, jolloin kaikki on ihan varmasti niin naamat kuin vain pystyy. Ilmaiskonsertit on ongelmallisia juuri siksi, että ne ovat ilmaisia. Sinne kun voi sitte kaikki lähteä sikailemaan ihan for free. Vielä kun saa vinettoakin ottaa ihan vapaasti niin avot.

Tohon poliisin käytökseen mun mielipiteeni on se, että kaikki ylimääräinen väkivalta pitää ehdottomasti jättää pois. Mikäli joku mellastaa niin sen voi pistää rujosti kyllä nippuun, mutta liiallinen voimankäyttö provosoi vain lisää vaikeuksia. Poliisin tarkoitus on musta rauhoittaa tilanne, pistää nujakoijat aisoihin ja huolehtia ihmisten turvallisuudesta. Ja mihin se linja sitten vedettäisiin jos voimankäyttöä kovennettaisiin? Kuka päättää mikä on voimankäyttöä ja mikä silkka turpaanvetoa poliisin toimesta?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom