Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Oletkos ajatellut ettei kyse ole kaikkien kohdalla myöntämisestä. Jotkut eivät vain välttämättä usko että näin tulee käymään ennen kuin omin silmin näkevät. En siis mitenkään dissaa sanojasi, itse uskon myös mellakoinnin lisääntyvän pikkuhiljaa.Onko se nyt niin vaikea myöntää, että tämä on täsmälleen sitä samaa skeidaa, mitä tapahtuu Ranskassa, Ruotsissa, Englannissa jne. päivittäin? Ja tätä on tulossa Suomeenkin paljon lisää.
Korjaa jos olen väärässä mutta tappelut ovat harvoin sellaisia reilua kehässä käytäviä nyrkkeilymatseja. Yleensä nuorisotappelut ovat kaikkea muuta kuin reiluja. Tappelut tapahtuvat monesti täysin yllättäen ja mahdollisesti täysin sivullinen ihminen voi joutua pahasti pahoinpidellyksi ja saattaapi vielä saada elinikäiset vammat.Kun tykkää kerran nuoret tapella keskenään niin antaa tapella. Mitä sitä poliisia suotta väliin viemään jos kerran se vaan pahentaa asioita.
Kerronpa tapauksen Joensuusta vappuna. Ilosaaressa oli valtavasti porukkaa vappupäivänä ja joku erittäin humalainen teini alkoi uhoomaan ja haastamaan riitaa lähes kaikkien ohikulkevien kanssa. Kaksi poliisia näki tilanteen - häirikkö rautoihin, kantoon ja autoon. Koko Ilosaari, satoja ihmisiä, hurrasi ja taputti poliiseille.
Lista äärivasemmiston tapahtumista.
Kerronpa tapauksen Joensuusta vappuna. Ilosaaressa oli valtavasti porukkaa vappupäivänä ja joku erittäin humalainen teini alkoi uhoomaan ja haastamaan riitaa lähes kaikkien ohikulkevien kanssa. Kaksi poliisia näki tilanteen - häirikkö rautoihin, kantoon ja autoon. Koko Ilosaari, satoja ihmisiä, hurrasi ja taputti poliiseille.
[provo]En malta olla vertaamatta tätä Radio Novan tapahtumaa, jossa oli musana vain listahittejä ja kevyttä poppista Tuska Open Airiin ja Nummirockiin, jotka ovat olleet vuosia (Nummi, Tuska toki aina) 100% hevitapahtumia. Tulos: monena vuotena hevifestareilla pyöreä 0 väkivaltatapausta, ei raiskauksia, ryöstöjä, pahoinpitelyitä, ei mitään väkivaltaa. Mielenkiintoista, että sitten esim. RMJ:stä tai jostain Kaivarin Radio Novan kevytmusa tai tanssimusatapahtumasta yleensä aina kuulee jotain väkivaltapaskaa, eikä yleensä ole tapaus tai kaksi, vaan useampia.[/provo]
Provosta viis, mutta olisi mielenkiintoista setviä, miksi näin?
Mä en usko. Ootko koskaan käynyt esimerkiksi Tuskassa tai Nummirockissa?Jotenkin luulen, että 100% räppihoppari boomboxinsa kanssa saisi kyllä pientä pahoinpitelyä kohdalleen Tuskassakin.
Jotenkin luulen, että 100% räppihoppari boomboxinsa kanssa saisi kyllä pientä pahoinpitelyä kohdalleen Tuskassakin.
Harmi juttu :( Ilosaarirock on kyllä mun ymmärtääkseni yksi näistä kaikkein rauhallisimmista tapahtumista. Poliisit seisoskeli vieressä eivätkä tehneet mitään vai?Muutama vuosi takaperin Ilosaarirockissa joukko punkkareita kävi kimppuun takaapäin keskellä päivää vilkkaalla kadulla. Ei kiinnostanut ohikulkijoita vaikka tämä porukka kehui kovaan ääneen kuinka "luuseri" sai ansionsa mukaan. Eikä kiinnostanut poliisiakaan. Kehoitettiin vaan rivien välistä kasvamaan isommaksia ja puolustautumaan itse.
Ilosaarirock on ollut totaalisessa boikotissa tuosta lähtien eikä Joensuukaan missään suuressa suosiossa ole. Tuntuu olevan enemmän tai vähemmän näiden "minä olen niin erilainen nuori ettei toista niin erilaista olekaan ja tavikset katsovat minua kieroon kun eivät ymmärrä erilaisuudesta yhtään mitään toisin kuin minä"-hörhöjä. Ja näiden hörhöjen määrä moninkertaistuu Ilosaarirockin aikaan yli sietokyvyn. Erilaisuus on rikkaus mutta huomionkipeys ei ole erilaisuutta.:urjo:
[provo]En malta olla vertaamatta tätä Radio Novan tapahtumaa, jossa oli musana vain listahittejä ja kevyttä poppista Tuska Open Airiin ja Nummirockiin, jotka ovat olleet vuosia (Nummi, Tuska toki aina) 100% hevitapahtumia. Tulos: monena vuotena hevifestareilla pyöreä 0 väkivaltatapausta, ei raiskauksia, ryöstöjä, pahoinpitelyitä, ei mitään väkivaltaa. Mielenkiintoista, että sitten esim. RMJ:stä tai jostain Kaivarin Radio Novan kevytmusa tai tanssimusatapahtumasta yleensä aina kuulee jotain väkivaltapaskaa, eikä yleensä ole tapaus tai kaksi, vaan useampia.[/provo]