Kaikki ylätaljasta

Meta title: 💥 Kaikki ylätaljasta – klassinen selkäliike, joka voi joko rakentaa siivet tai jäädä pelkäksi käsivedoksi

Meta description: Keskustelua ylätaljan tekniikasta, oteleveyksistä, lihastuntumasta ja variaatioista – miten saada selkä oikeasti töihin eikä pelkät olkatoppaukset.

No herran tähden jätä se ylätalja jo pölyttymään sitte ja lisäpainovyö lanteille ja vetämään leukoja :D. Ylätaljan ja leuanvedon suhdetta vois kuvailla vähän niinkun kyykyn ja prässin välistä suhdetta. Kyykky hakkaa prässin mennen tullen. Prässi ja ylätalja on vaan tavallaan korvikkeita alkuperäsille esikuvilleen.

:anssi: Tee taljaa vaan, jos hyvältä tuntuu.

Joo mä oon kans tätä mieltä että taljaa vaan teet jos siltä tuntuu. Jos nyt otetaan tää kyykky-prässi -vertaus niin ite en tykkää yhtään tehä kyykkyä, kun ei oikee liikkuvuus ja liikerata tunnu oikeenlaiselta. (tosin hinkkaan silti) Prässin taas saan tuntuu pirun hyvin siellä missä pitääkin. Niin siis jos leuat ei tunnu hyvältä niin älä tee. Kun ylätalja sujuu niin mikäs siinä.

Nyt oon kyllä joutunu muuttaa mieltäni ylätaljan paremmuudesta leuanvetoon verrattuna! Nimittäin aiemmin kun oon koittanut pari hassua leukaa tehdä ja seuraavana päivänä manannut kun ei tunnu missään ja ylätalja on paljon parempi ja blablabla, niin eillen kun oikein keskityin vetämään leukoja myötäotteella niin kyllä nyt on latsit paljon arempana kuin taljan jäliltä.. Salilla vielä kun on semmonen loistava päistä taivutettu tanko jossa kiskoa.:)

Nyt oon kyllä joutunu muuttaa mieltäni ylätaljan paremmuudesta leuanvetoon verrattuna! Nimittäin aiemmin kun oon koittanut pari hassua leukaa tehdä ja seuraavana päivänä manannut kun ei tunnu missään ja ylätalja on paljon parempi ja blablabla, niin eillen kun oikein keskityin vetämään leukoja myötäotteella niin kyllä nyt on latsit paljon arempana kuin taljan jäliltä.. Salilla vielä kun on semmonen loistava päistä taivutettu tanko jossa kiskoa.:)
Sama

Voi selittyä silläkin, että ennen et ole niitä kovemmin tehnyt ja nyt kun teit niin paikat tulee kipeäksi heti. Samaa voi tapahtua aika monen muunkin liikkeen kohdalla, jos ei niitä useasti ole tehnyt ja heittää ohjelmaan mukaan ja vetelee ankarammin, niin paikat pamahtaa mehevästi kipeäksi.:thumbs: -> Lihaskipu

No herran tähden jätä se ylätalja jo pölyttymään sitte ja lisäpainovyö lanteille ja vetämään leukoja :D. Ylätaljan ja leuanvedon suhdetta vois kuvailla vähän niinkun kyykyn ja prässin välistä suhdetta. Kyykky hakkaa prässin mennen tullen. Prässi ja ylätalja on vaan tavallaan korvikkeita alkuperäsille esikuvilleen.

No hohhoijaa taas.. :anssi::lol2:

Joo no tänään kokeilin myötäotteella ja vähän leveämmin niin kyllähän se ihan hyvältä tuntuu noinkin päin mutta tosiaan enemmän rautaa nousee kyllä vastaotteella...

No hohhoijaa taas.. :anssi::lol2:

No niin, olihan se MUN mielipide asiasta, mutta se on näköjään vielä hauskaakin. Tehkää miten parhaaks asian ite näätte, ketään en ole käskenyt tekemään niinkuin minä sanon. Käsitin että pakkotoisto.com on keskustelufoorumi jossa tavoite on vaihtaa mielipiteitä ja bodailuaiheisen informaation levittäminen. Mites voitko tarkentaa miksi se on paskapuhetta? Olen avoin kuulemaan eriäviä mielipiteitä ja oppimaan uutta.

miten alas toi pitäs saada vedettyä?tässä koneella koittelin liikettä enkä saa kuvitteellista tankoa lähellekkään rintaa.jää uupumaan jotain 10cm.salilla huomannu ihan saman.tuntuu kuin joku ottais vastaan eikä vaan mene.niiku latsit ojentajiin tai jotain..

Heräs tällänen mielenkiinnon kohde kuin ylätalja
on varmasti eroa tekeekö kapealla V kahvalla, lapiolla, leveällä otteella eteen tai taakse, mutta onko ihan hirveesti eroa teenkö esim. v kahvalla tai lapiolla ?
entäs sitten tuo alatalja, leveä ote vai tuo samainen v kahva ? jokaista liikettä ei varmaan kannata pistää samaan treeniin.

Ylätaljassa kapee ote ja V-kahva ei välttämättä eroo paljoo, mut levee ote on taas eri asia. Molempia kannattaa käyttää ja laiposta sen verran, et aikatavalla sama ku levee ote normi taljatangolla, mut toisille sopii toinen paremmi ku toinen. Eli kokeile molempia.

Alataljassa kannattaa kokeilla myös molempii.

Loppujen lopuks aivan sama, samoihin lihaksiin ottaan. Tosin toiset saattavat saada paremman tuntuman kapealla tai leveällä otteella. Kannattaa vaihelle aina silloin tällöin, muttei kannata asiaa pahemmin stressata :thumbs:

meiän salilla n. 95 % ihmisistä tekee ylätaljan päin hevon vittua (metrin heijaus maksimaalisilla painoilla)

pitäis varmaan tulostaa tää ja teipata laitteeseen

miten alas toi pitäs saada vedettyä?tässä koneella koittelin liikettä enkä saa kuvitteellista tankoa lähellekkään rintaa.jää uupumaan jotain 10cm.salilla huomannu ihan saman.tuntuu kuin joku ottais vastaan eikä vaan mene.niiku latsit ojentajiin tai jotain..
Kokeile taaksepäin nojaamista vähäsen, mutta kumminkin niin että vartalo pysyy paikoillaan vedon aikana.

Back
Ylös Bottom