Kaikki ylätaljasta

Meta title: 💥 Kaikki ylätaljasta – klassinen selkäliike, joka voi joko rakentaa siivet tai jäädä pelkäksi käsivedoksi

Meta description: Keskustelua ylätaljan tekniikasta, oteleveyksistä, lihastuntumasta ja variaatioista – miten saada selkä oikeasti töihin eikä pelkät olkatoppaukset.

Mun mielestä soudunkin vertailu on vähän niin ja näin. Ei tarvitse olla paljoa pystymmässä niin pystyy käyttämään huomattavasti enemmän painoja kuin vaakasoudussa.

Vähän kyllä turha ketju, aloittaja haluaa vertailua mutta ei anna itse mitään pohjaa sille. Tai noh, tiedänpähän nyt pelätä homoksi muuttumista, kun puhelin on tänä päivänä joka paikassa mukana. Aika moni teollisuuden myyjä/asiantuntija/pikkupomo yms vaan joutuu olemaan hätätapauksissa tavoitettavissa pitkin päivää ja iltaa. Tuskin siellä luurin toisessa päässä kovin arvostetaan vastausta "en mä mikään vitun homo ole"..

Esim. hyljesoutu on aika hyvä selkävoimien mittari. Tossa jos aikoo kusettaa mitenkään, ni saa olla jo niin kekseliäs, et nostan hattua.
Jos meinaat soutua, jossa maataan penkin päällä, niin saahan siinäkin vähän fuskattua. Alussa sellainen nykäisy, että edes munat ei kosketa enää kunnolla penkkiin. Siitä sitten vapaapudotuksella tanko alas ja samalla rykäisyllä ylös. Toki mitään järkeähän siinä ei ole ja ei toi nyt helpoin liike ole fuskaamiseen.

Pienenä offtopiccina näin eilen kun joku veivas 70kg hauiskääntöä. Hallitulla vipillä ylös ja suhteessa hitaammilla negatiivisilla alas. Luultavasti toimiva liike kyseiselle sankarille, sen verran ainakin oli käsissä kokoa.

Viimeksi muokattu:
Kovia on ylätaljatulokset. Vedän itte leukoja 50Kg lisäpainolla yhen-kaks ja toistoja menee 20+ ilman painoja. Käytän ylätaljaa tehdessäni about 40-50 kilon vastuksia semmosille reippaan kympin sarjoille.

Kovia on ylätaljatulokset. Vedän itte leukoja 50Kg lisäpainolla yhen-kaks ja toistoja menee 20+ ilman painoja. Käytän ylätaljaa tehdessäni about 40-50 kilon vastuksia semmosille reippaan kympin sarjoille.

Yhtälö ei täsmää. Vai siis per käsi?

Viimeksi muokattu:
Ja puhtaasti tehtäessä ei treenata lonkankoukistajiakaan eli ei käytetä reisitukea.

Samaa mieltä. Tai strictit soutuliikkeet tangolla/käsipainoilla. Leuois on se hyvä puoli, et pistetään toi 70kg johki vyölle, ni ilman todellista voimaa, se ei vaan sieltä ylös tule, vaikka kuinka räpiköis.
Tai sit haluun nähä, ku joku tekee lisärileuoissa kymmeniä kiloja suuremman tuloksen, mihin pystyis strictimmällä tyylillä. Itellä täysin strictin, & vauhdikkaamman lisärileuan välinen ero on jtn pari hassua kiloa. Pelkäl omal painol jos heiluu, ja kippaa laittoman paljo, ni saa toki jo aika paljo enemmän toistoja.

Juuri tuon takia leuat lisäpainoilla on päällikkö kun mennään maksimikuormaan niin kaikenlaiset crossfit heijarit ym. räpiköinnit auttaa yllättävän vähän.

Samasta syystä maastaveto on loistava voimatesti. Voimamiestyyliin ainoastaan se merkitsee pääseekö tangon kanssa suoraksi seisomaan vai ei. Saa reisikannattaa ja tehdä vaikka mitä taikatemppuja ja niiden merkitys on olematon.

Yhtälö ei täsmää. Vai siis per käsi?

Mika tehny joko per käsi, tai sit ei oo vaan yli 40-50kg koittanu.
50kg leualla menee väkisin kyl paljo enemmän. Itel ylätaljan sarjapainot yleensä jtn 80-110kg. Puhtaasti. Cheatilla en tiiä, ku en harrasta.

No ei vaan ihan kahdella kädellä. Kympin jälkeen jo meidän salin vehkeessä hyytyy 50 kilolla komeesti, 15 on jo kova sana. Kaasutan kyllä nykyään joka lajissa pitkissä sarjoissa aika nopeeta. Tekniikka on se että vedän sen sieltä ylhäältä alas sen verran että saa selän suoraa ja rinnan ulos ja vähän käsiä koukkuun. Sitten alan pumppaamaan ja en päästä jännitystä pois sarjan aikana.Hyvin toiselta se tietysti näyttääkin kun vaikkapa nuo Allanin videot ylempänä.

Yks rintatankoonleuka viidelläkympillä tuohon perään todisteeksi etten valehtele ainakaa siitä :)

No ei vaan ihan kahdella kädellä. Kympin jälkeen jo meidän salin vehkeessä hyytyy 50 kilolla komeesti, 15 on jo kova sana.

No huh-huh, todella raskas talja! Tolla vois tehdä vedonlyönti rahoja joltain, "et muuten saa ylätaljassa x-kiloa, jos mennään meidän salille kokeilemaan." :LOL:

Muuttumista? Sinähän olet, ystävä hyvä, umpihomo, jos puhelin on salilla mukana. Itse asiassa jos omistat edes älypuhelimen, niin olet homo, mutta sillai ihan vähän vain. Sellainen höpsishomo.
Oon kyllä ollu aina enempi perse kuin tissimiehiä, mutta nythän se selitys sillekin löytyi :whistle:

Oon tainnu tästä ennenkin sanoa, mutta ylätalja kuin ylätalja, niin 90 kiloa enempää ei liiku nätisti. Lisäpainoleukaa oon vetänyt 165 kg x 1 (omapaino ja lisurit yhteenlaskettuna). Tolla ysikympilläkin oon tainnut kiskoa taljassa jonkun ruman nelosen-vitosen maksimissaan, en muista tarkkaan.

Mun mielestä soudunkin vertailu on vähän niin ja näin. Ei tarvitse olla paljoa pystymmässä niin pystyy käyttämään huomattavasti enemmän painoja kuin vaakasoudussa.

Vähän kyllä turha ketju, aloittaja haluaa vertailua mutta ei anna itse mitään pohjaa sille. Tai noh, tiedänpähän nyt pelätä homoksi muuttumista, kun puhelin on tänä päivänä joka paikassa mukana. Aika moni teollisuuden myyjä/asiantuntija/pikkupomo yms vaan joutuu olemaan hätätapauksissa tavoitettavissa pitkin päivää ja iltaa. Tuskin siellä luurin toisessa päässä kovin arvostetaan vastausta "en mä mikään vitun homo ole"..
Ketju on toki turha, mutta ainakin älykännyköihinsä addiktoituneisiin se näyttää toimivan. Antakaa palaa vaan :-)

Juuri näin ja itseasiassa 30-40 euron kännykän hintahaarukka viittaa homostelussa vahvasti mieltymykseen alistua ja ottaa tavaraa vastaan. Lähempänä kolmeakymmentä tämä tapahtuisi liukasteen kanssa, mutta siirryttäessä lähemmäs neljänkymmen euron hintaa tullaan hiljalleen niinsanotulle "kuivana kakkoseen - alueelle", jolle tämä tapaus todennäköisesti asettuu.

Juuri näin ja itseasiassa 30-40 euron kännykän hintahaarukka viittaa homostelussa vahvasti mieltymykseen alistua ja ottaa tavaraa vastaan. Lähempänä kolmeakymmentä tämä tapahtuisi liukasteen kanssa, mutta siirryttäessä lähemmäs neljänkymmen euron hintaa tullaan hiljalleen niinsanotulle "kuivana kakkoseen - alueelle", jolle tämä tapaus todennäköisesti asettuu.
Oho. Styroksipainot vyöllä leukoja vetävä miekkonenkin aktivoitui. Maltoit sentään irrottautua kännykästäsi vedon ajaksi.

Hei! Tahtoisin kysyä voiko ylätaljan leveältä tehdä lapiokahvalla, että onko lapiokahva sama kuin leveällä otteella tehty ylätalja? Kiitoksia!

Eipä niillä paljo eroa ole lihasaktivaatiossa. Lapio on omasta mielestäkin luonnollisempi vetää, niin leuoissa kun ylätaljassakin.

Ite diggaan kolmiokahvasta. Helppo painottaa joko käsiä, ja menee omille lavoille paljo paremmin ku leveet taljat. Leuoissa en huomaa suurta eroa.

Back
Ylös Bottom