Kaikki vinopenkistä

Meta title: 💥 Kaikki vinopenkistä – yläpekin kovin rakennusliike ja kiistaton testipenkki äijille

Meta description: Keskustelua vinopenkin kulmista, tekniikasta, tunne–paino -tasapainosta ja variaatioista – miten yläpeksi oikeasti saadaan kasvamaan?**

Tekeekö porukka rintapäivänä sekä normi penkin että vinopenkin? Ite oon tehny samassa treenissä ensin normin ja sen jälkeen vinon, ei tosin samoilla sarjoilla/toistoilla. Kannattaisko pitää vain jompi kumpi pääliikkeenä ja tehdä toisen tilalla vaikka vipareita käsipainoilla tms.? Vaihtais vaan pääliikettä jonkun viikkojen jälkeen? Ite kyl tykänny tehdä molemmat samassa treenissä, mut aina normi penkin pääliikkeenä...

Ite kanssa teen pystypunnerrusta mutten vinopenaa. Eikös se pystypunnerrus olkapäiden ja ojentajien lisäksi kuitenkin jonkun verran vaikuta ylärintoihinkin?
Ei sillä rintaa päälikkeenä kannata treenata kuitenkaan.

Onko tää vinopenkki kuinka tärkeetä? Jos tekee penkkiä monta kertaa viikkoo ja myös ristitaljaa rinnalle, niin onko tälle käyttöä?

^^ No voihan sitä vaihteen vuoksi tehdä. Jotkut väittää että tulee penkki/miestissit kun tekee pelkkää penaa, vinopenkillä tulee sitä massaa sinne ylärintaankin.

Tietenkin, voihan vinopenkin osittain korvata pystypunnerruksella eteen, tangolla. Ottaa osittain samoihin lihaksiin.

^^ No voihan sitä vaihteen vuoksi tehdä. Jotkut väittää että tulee penkki/miestissit kun tekee pelkkää penaa, vinopenkillä tulee sitä massaa sinne ylärintaankin.

Tietenkin, voihan vinopenkin osittain korvata pystypunnerruksella eteen, tangolla. Ottaa osittain samoihin lihaksiin.

Koitin tänään ensimmäistä kertaa ikinä vinopenkkiä, ja tuntu kyllä aivan pirun hyvältä! :D :thumbs:

Vinopena on ollut meikän ykkösliike jo pidempään. Aiemmin oli ns. penkkiaddiktio eli normipenaa tuli runkattua kyllästymiseen asti. Sitten onneks tajusin lopettaa sen pelleilyn ja siirryin tasapenassa kässäreihin. Vinopentti on kyllä meikälle paljon luonnollisemman tuntunen liike kuin normipena tangolla...teknik sano ryssä ku saranan näki...

Vinopenassa saa/pitää olla aika loiva kulma ja kapeampi ote kuin normi pena, esim. pikkurillit merkkeihin voimannosto tangoilla. Tietenki riippuu välityksistä, mutta tuo on tutkittu ottavan enemmän rintaa, tietyt alueetki siinä oli lueteltu muttei nyt tule mieleen. Ja vinopenkissä yläruntu ottaa kovasti runtua ja penapenaa voi pitää enemmän rinnan yleismassaliikkennä.

Voiko normipenkkiä ja vinopenkkiä tehä samaan treenikertaan tai onko se järkevää? teen penkkiä 5x5 ja vinoa 3x8 ja oon alottelija.

Voiko normipenkkiä ja vinopenkkiä tehä samaan treenikertaan tai onko se järkevää? teen penkkiä 5x5 ja vinoa 3x8 ja oon alottelija.

Verrattain monet tekee,itsekkin mukaanlukien.Sarjat molemmissa 5*5,2.5kg lisää/treeni.Lisäksi ristitalja4-5*8-10 maltillisilla painoilla.voimatreeni.Tostakin saatetaan olla montaa mieltä.

Kiitos ! vielä semmonen kysymys, kun teen liikkeen noin 45 asteen kulmassa ja en saa oikeen kunnolla liikettä kohdistettua tuohon rintaan eli toisinsanoen teen sen väärin, eli pitäisikö vielä loiventaa tuota kulmaa vai teenköhän muuten vaan suorituksen sitten väärin, oisko tähän liikkeeseen joku hyvä video jollain näytää tai jtn ?

Kiitos ! vielä semmonen kysymys, kun teen liikkeen noin 45 asteen kulmassa ja en saa oikeen kunnolla liikettä kohdistettua tuohon rintaan eli toisinsanoen teen sen väärin, eli pitäisikö vielä loiventaa tuota kulmaa vai teenköhän muuten vaan suorituksen sitten väärin, oisko tähän liikkeeseen joku hyvä video jollain näytää tai jtn ?

Kokeile ainakin loiventaa kulmaa. 45 astetta on aika pystyssä vinopenkiksi.

Itse treenaan kotona pelkällä vino penkillä, kyllähän sillä kovempia tuloksia saa ja kun sitten menee kavereiden kanssa salille ja nostaakin sen 20-30% enemmän kun kotona, on aika tyytyväinen olo ^^

Itse treenaan kotona pelkällä vino penkillä, kyllähän sillä kovempia tuloksia saa ja kun sitten menee kavereiden kanssa salille ja nostaakin sen 20-30% enemmän kun kotona, on aika tyytyväinen olo ^^

Siis väitätkö että vinopenkissä saa enemmän rautaa ylös kuin normipenkissä ??

Siis väitätkö että vinopenkissä saa enemmän rautaa ylös kuin normipenkissä ??

Oisko tarkottanut sitä et vinolla lihasten kehitys pare?Pena kuiteski 20...

Kannattaako tehdä samana treenipäivänä sekä normipenkkiä että vinopenkkiä?
Ite oon tehny pelkästään normipenkkiä ja jättäny vinopenkin melko vähälle, nyt suunta muuttuu.
En ole kokeillut, mutta tuntuu että normipenkin jälkeen ei olisi niin paljon energiaa rinnoissa et jaksais vielä vinoa putkeen tehä.
Mitä ootte mieltä? Miten teen ton penkin kans?

Kannattaako tehdä samana treenipäivänä sekä normipenkkiä että vinopenkkiä?
Ite oon tehny pelkästään normipenkkiä ja jättäny vinopenkin melko vähälle, nyt suunta muuttuu.
En ole kokeillut, mutta tuntuu että normipenkin jälkeen ei olisi niin paljon energiaa rinnoissa et jaksais vielä vinoa putkeen tehä.
Mitä ootte mieltä? Miten teen ton penkin kans?

Ite en tekis. Vinopenkkiä jos joskus teen niin kapean penkin jälkeen kevyesti. Kuitenkin ottaa lähes samoihin lihaksiin kun normipenkki, niin tulee turhan paljon rasitusta.

Back
Ylös Bottom