Kaikki Tony Halmeen puheet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kimppu
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Määkin otan osaa tähän keskusteluun. Sanonpa vain muutaman asian omalta kohdaltani. Olin erään huolto aseman pihassa ja sinne tuli romaanilaisia No yksi niistä kysyi multa että se haluasi soittaa. Mä sanoi että jos haluut soittaa mee tonne huolto asemalle soittaan. Sitten se rupes vittuileen ja yritti käydä vielä kiinni.

Ja kerron yhdestä toisesta kerrasta. Multa joku naapuri yritti viedä lompakon. Mutta se ei onnistunut kun mä vedin sitä turpaan.

Sanonpa vain että somaalesta ei ole muuhun kun aurausviitoiksi talvella.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Sauron
Ja kerron yhdestä toisesta kerrasta. Multa joku naapuri yritti viedä lompakon. Mutta se ei onnistunut kun mä vedin sitä turpaan
Käytitkös turpiinvedossa ennaltaehkäisevää iskua?

Originally posted by Omna
Uskomatonta populistista roskaa.

Voiko kukaan pelätä niin paljon ulkomaalaisia, kuten Halme väitti puheessaan joka meni jotensakin näin:

" Ulkomaalaisten naapurissa asuvat nukkuvat huonosti "

Luulis, ettei Tonyn kokosen miehen tarviisi noin pelätä....

No niin, luin tämän threadin kerran vielä läpi, ja täytyy sanoa, että itseänikin alkoi vähän omat jutut hävettämään.

Ei sillä, että en seisoisi mielipiteitteni takana, ei, ne ei ole muuttuneet miksikään, eikä varmaan koskaan draamattisesti tule muuttumaankaan.

Se mikä omissa jutuissani pisti silmään nyt niitä luettuani on se, että syytän Tonya provokaatiosta ja ihmisten pelottelusta. No itse aloitan kuitenkin keskustelun todella korkealuotaavan filosofisesti, "uskomatonta populistista roskaa". Voiko pahempaa provokaatiota heittää Tonyn faneille? :D

Jatkan myös pelottelulla ja provokaatiolla. Samaan hengenvetoon tulee kuitenkin vaadittua asenteetonta älyllistä keskustelua...

No, puolustukseksi sanottakoon, että olin aika efedriinipäissäni..;:D

Helppo on minun täältä nimimerkin takaa huudella Tonyllekin, että sun mielipiteet on täyttä roskaa...No nimimerkin takaa myös pahoittelen Tony, että näin on tullut tehtyä.

Eli päätin tällä kertaa aloittaa maailmanparantamisen itsestäni ja yritän jatkossa välttää turhia kärjistyksiä. En todellakaan ole Tonyn kanssa samaa mieltä monestakaan asiasta, päinvastoin. Mutta on hyvä, että Tonyn tapainen henkilö on eduskunnassa, se näköjään ainakin herättää keskustelua ja tärkeintähän on, että asioista puhutaan.

Jos Suomen tilanteeseen tyytymättömät eivät saa ääntään kuuluviin, niin sehän johtaa oman teoriani mukaan turhautumiseen -> vihaan -> agressioon -> väkivaltaan. Eli parempi on, että kaikki mielipiteet noterataan, olivatpa ne sitten kuulijan mielestä miten aunuksesta tahansa.

Helpompi on näköjään vaatia suvaitsevaisuutta kuin olla itse suvaitsevainen, mutta oppia ikä kaikki.

Originally posted by Sauron
Määkin otan osaa tähän keskusteluun. Sanonpa vain muutaman asian omalta kohdaltani. Olin erään huolto aseman pihassa ja sinne tuli romaanilaisia No yksi niistä kysyi multa että se haluasi soittaa. Mä sanoi että jos haluut soittaa mee tonne huolto asemalle soittaan. Sitten se rupes vittuileen ja yritti käydä vielä kiinni.

Ja kerron yhdestä toisesta kerrasta. Multa joku naapuri yritti viedä lompakon. Mutta se ei onnistunut kun mä vedin sitä turpaan.

Sanonpa vain että somaalesta ei ole muuhun kun aurausviitoiksi talvella.

Mä olen ottanut painimatsin myös tumman ihmisen kanssa, kun tuli erimielisyyttä 10 taalan omistusoikeuksista.

10 taalaa en saanut takas, leuka tuli kipeäks, mutta olipa tällä ghettojen kasvatillakin näkemisen arvoinen ilme kun Suomi poika ei luovuttanut vaan taisteli 10 taalastaan siihen asti, kunnes hänen kymmenen parasta kaveria aikoi tulla tasaamaan tilannetta.

Hengissä selvisin ja olen ajatellut, et varmasti oli kymmenen taalan arvonen kokemus, tota on mukava muistella lapsenlapsille kiikkutuolissa vanhana. Ja se raha meni varmaankin tarpeeseen, taaskun mulle se ei tehnyt kummostakaan lovea matkabudjettiin.

Enemmän olis ottanut päähän, jos joku puli olis sen asematunnelissa napannut, eihän siinä olis ollut mitään hohdokasta tarinaa sitten kerrottavana..:D

Originally posted by JohnnyB
Tuota noin, kukahan sitä syyttikään Halmetta pelkojen lietsomisesta ja populismista? Ettei vain Omna nyt syyllistyisi siihen itse?!
Älä ole nössö, ole esimerkkinä, laita nyt ensiksi vaikka 100 euroa kuussa Afrikan nälkää ja kurjuutta kärsiville.
Tai mikä vielä parempi, otat ja lähdet tekemään oikeita tekoja sinne Afrikkaan.

JhonnyB ja muut, eikös me lyödä kättä päälle? En mä livenä omia poliittisia näkemyksiä tuo läheskään näin vahvasti esille koko ajan, eli varmaan tultas mekin livenä ihan hyvin juttuun.

Originally posted by Antti
Ei musta toi ennakkoasenne ole niin kauhee juttu. On se sitten sitäkin positiivisempi juttu kun joku ulkomaalainen osoittautuukin ei-rikolliseksi ja rehelliseksi vaikka onkin täys MUTAKUONO.:D

Totta>>>

Kun taloustieteet sotkettiin tähän mukaan, niin hifistellään nyt kunnolla...

Opiskelen itse taloustieteitä ja muistaakseni kuluttajakäyttäytymisen luennolla oli puhetta, että on parempi olla neljän tähden hotelli ja ylittää odotukset antamalla viidentähden palvelua, kuin olla viiden tähden hotelli jolloin ei ole juurikaan mahdollisuuksia ylittää odotuksia... ja alittaminen on taas on vaarallista..........

Tämä ei ollut mikään kannanotto vaan ihan taloustieteellinen/markkinoinnin näkökulma asiakkaan odotusten ylittämisestä ja alittamisesta.:D :david: :david: :david: :david:

Ois varmaan voinut olla vähän paremminkin hereillä siellä luennoilla, mutta täällä oli valmiita maistereita jotka voivat nyt vapaasti alkaa kertomaan asenteista ja niiden vaikutuksista.
:david:

Hei ootteko nähnyt ikinä nekereitä leipäjonossa?
Tai asunnottomina?
Perkele jos tänne ulkomaalaisia halutaan niin töihin tienaamaan eikä ilmaiseksi tänne siipeilemään meidän kustannuksella.
En ole rasisti, mut vituttaa kun suomalaisii joutuu jonottamaan leipäjonossa ja odottelemaan kämppää jopa vuosia.
Sitten tulee nää saatanan somalit ym. alkuasukkaat /ryssät ja niille lyödään kaikki käteen , vaikka eivät ole ikinä maksaneet täne mitään , ei ne eikä niiden sukulaiset.
Kaiken kukkuraksi Tonyn viittaama rikollisuus tulee niitten mukana.
ajatella kuinka pieni määrä niitä on suhteessa suomalaisiin ja silti tekee esim. pk-seudulla saman verran rikoksii kuin suomalaiset

Rikos --> takas bambumajaan periaate pitäis olla ja töihin vaikka katuja lakaisemaan tai ei penniikään rahaa.

Nimimerkillä: Pari nekrukärpästä on joutunut karistamaan silmiltä,kun luulivat että olin naapuri ja ne suomalaisii!

Ainiin vielä sellainen asia ,et aina valitetaan esim. puliukoista joita on kaduilla stadissakin. Mitä vittuu... Ne on sentään maksanut juomissaan viinoissa hirveet verot ja sillä maksaneet ansaitun sossuhoidon kun rupee olemaan huonossa kunnossa, mut ei perkele nekuille kämpät tosta noin vaan ja fattasta fyrkkaa ja suomalaiset veronmaksajat kadulle jotka on maksanut tai ainaskin niitten suku veromarkkoja tän yhteiskunnan hyväksi.

Yhteiskunta tekee suomalaisista pikkuhiljaa rasisteja!
Perkele alkoi vituttamaan, meen goisaa.
:curs: :curs:

Originally posted by AsteriX
Tai asunnottomina?
En mutta suomalaisia pulsuja kyllä.
Ainiin vielä sellainen asia ,et aina valitetaan esim. puliukoista joita on kaduilla stadissakin. Mitä vittuu... Ne on sentään maksanut juomissaan viinoissa hirveet verot ja sillä maksaneet ansaitun sossuhoidon kun rupee olemaan huonossa kunnossa,
No voi jösses, millä rahalla sinä luulet että ne viinansa ostavat? Sossurahoilla. Ja luuletko tosiaan että heidän alkoholin käytöstään kertyvät verotulot kattaisivat kaikki ne kulut jota heistä lopulta koituu... :david:

Originally posted by AsteriX
Tai asunnottomina?
Perkele jos tänne ulkomaalaisia halutaan niin töihin tienaamaan eikä ilmaiseksi tänne siipeilemään meidän kustannuksella.
En ole rasisti, mut vituttaa kun suomalaisii joutuu jonottamaan leipäjonossa ja odottelemaan kämppää jopa vuosia.
Sitten tulee nää saatanan somalit ym. alkuasukkaat /ryssät ja niille lyödään kaikki käteen , vaikka eivät ole ikinä maksaneet täne mitään , ei ne eikä niiden sukulaiset.
Kaiken kukkuraksi Tonyn viittaama rikollisuus tulee niitten mukana.
ajatella kuinka pieni määrä niitä on suhteessa suomalaisiin ja silti tekee esim. pk-seudulla saman verran rikoksii kuin suomalaiset

Rikos --> takas bambumajaan periaate pitäis olla ja töihin vaikka katuja lakaisemaan tai ei penniikään rahaa.

Nimimerkillä: Pari nekrukärpästä on joutunut karistamaan silmiltä,kun luulivat että olin naapuri ja ne suomalaisii!

Ainiin vielä sellainen asia ,et aina valitetaan esim. puliukoista joita on kaduilla stadissakin. Mitä vittuu... Ne on sentään maksanut juomissaan viinoissa hirveet verot ja sillä maksaneet ansaitun sossuhoidon kun rupee olemaan huonossa kunnossa, mut ei perkele nekuille kämpät tosta noin vaan ja fattasta fyrkkaa ja suomalaiset veronmaksajat kadulle jotka on maksanut tai ainaskin niitten suku veromarkkoja tän yhteiskunnan hyväksi.

Yhteiskunta tekee suomalaisista pikkuhiljaa rasisteja!
Perkele alkoi vituttamaan, meen goisaa.
:curs: :curs:

Hauskaa, "En ole rasisti, ,mutta nekrut takas bambuimajaan , perkele..."

En ole :david: vaikka mulla on musta, puhuva Pontiac Trans Am with the välkkyvalo nokalla...

:thumbs:

Vitsi vai onko ? hehe!

Somalin kirje kotiin
Osoittaakseen kertakaikkisen pakolaismyönteisyytensä VANHA ERKKI äityi tässä päivänä eräänä avustamaan naapurustoonsa pesiytynyttä rättipääräähkää, aitoa suomensomalia kirjoittaen kirjettä viimeksi mainitun veljelle, sanelun mukaan näin kuuluen:

Rakas velini!

Nyt päättänyt minä kirjoittaa kotiin minun suku. Minä ollut monta vuotta Suomessa nyt. Minä voin hyvä. Oikein hyvä. Se on kaksi vuotta kun kirjoittanut viimeksi. Ei hyvä. Kuinka iso on meidän perhe nyt. Kun minä matkustanut kotoa meitä 89 yhteen laskettu.Teitä paljon enemmän nyt. Luulen minä. Minä hankkinut oma perhe. Suomalainen nainen. Hän olla hyvä. Oikein hyvä. Hän saada lapsi ja minä saada raha Suomen valtio. Hän saada taas lapsi ja minä saada taas raha Suomen valtio.

Sitten minä väsyä. Minun lääkäri sano minulle. Ei niin paljon työtä. Minä toimessa nyt Sairasvakuutuskassa. Hyvin hyvä firma. Haarakonttoria yli koko Suomi. Ei paljon työtä, vaan saada rahaa. Joskus minä työssä toinen suomalainen firma. Sosiaalitoimisto, iso firma konttoria joka puolella Suomi. Helppo työ, vain saada raha. Suomi kansa hyvä, mutta vähän tyhmä. Ei saada pitää vuohi tai kana asunnossa, se olla tyhmä mitä. Suomi miehet kummallisia. Ne vain tekee työ aina. Minä ei ymmärtää. Suomi mies ei sanoa mitä jos minä käydä tervehtiä hänen vaimo. Hän sanoa demokratia. Hän ei tulla hulluksi. Hän vain tulla hulluksi, jos vuohi tai kana asunnossa. Hän ei olla viisas. Vain nuori suomimies pystytukka ei pidä minä katsomassa hänen tyttö, sanoa minä raiskata tyttö, riehuu kovasti. Sillon tule poliisi korjaa pois nuori rähinämies. Suomi turvallinen maa. Oikein hyvä.

Minulla hyvin hieno asunto. Me vain ulkomaalainen, joilla olla hieno asunto. Ne olla kallis, Suomi mies ei ansaita niin paljon raha kuin me. Hänellä vain paljon työ. Koko päivän hän ansaita hyvin vähän rahaa joka menee valtiolle, joka antaa raha minun firma. Se olla hyvin hyvä. Jos ei pidä tapetti väri tai keittiö kaappi, vain sutata tapetti ja potkia mäskä koko kaappi. Kaupunki lähettä mies laittama uusi hieno. Turku kaupunki hyvä. Saada palkinto pakolainen hoitamisesta. Ei turha. Paljon antelias.

Minu mieli koko meidän suku tulla Suomi. Te vain homma lentolippu kaikille. Te kätke liput Sosiaalitoimisto maksaa kun te tulee. Suomi paljon kylmä mut lämmin vaatteet. Valtio anta pakolainen lapset Luhtahaalarit. Luhta hyvä merkki. Oikein hyvä. Suomalainen ei vara ostaa Luhta haalari. Ainoa valkoinen kun varaa pitää Luhta vaate Don Johnson, mutta hänkin ulkomaalainen.

Meillä aikuisilla myös tyylikkäät vaatteet. Pitää olla tyylikkäät kun istua paljon kahviloissa. On hyvä me istuu kahviloissa kun suomalaiset ei ehdi. Oikein hyvä. On ajateltu hyvin ulkomaalainen Turussa, kun laitettu lasikatot talojen ylle. Ei meille koskaan kylmä katukahvilassa vai.

Ne rakentaa uusi suuri taloja täällä joki ranta. Se tulee paljon kalliiksi niin me voida saada se koko perheelle. Jos vain me asua siinä voi pitää vuohia ja kanoja parvekkeella. Se olla hyvä mitä. Mikään suomalainen perhe ei varaa asua siinä, niin me saada se. Minä aamulla puhua minun firma kanssa tästä. Minä toivoo te kaikki tulla. Te nyt varmaan 125 perheessä nytte. Niin te olla kaikki Tervetulla Suomi Turkuun.

Veljesi Ibranam

Originally posted by AKV
Siinä missä törkeästi rötöstelevät ulkomaalaiset pitäisi laittaa Suomesta pois, voisi valtio kukaties olla myöntämättä yrittäjätukia tms. näille "etnistä puhtautta" kannattaville yrittäjille

Niin eli käytännössä firmojen olisi pakko palkata neekereitä tai muuten kilpailukyky kärsisi.Voi jumalauta mitä tekstiä!!

Originally posted by possu

Tämä ei ollut mikään kannanotto vaan ihan taloustieteellinen/markkinoinnin näkökulma asiakkaan odotusten ylittämisestä ja alittamisesta.:D :david: :david: :david: :david:

Ois varmaan voinut olla vähän paremminkin hereillä siellä luennoilla, mutta täällä oli valmiita maistereita jotka voivat nyt vapaasti alkaa kertomaan asenteista ja niiden vaikutuksista.
:david:

Eivät kai "maisterit" ole tuollaista sanoneet?

Ja se suuri kysymys tässä onkin, onko markkinointi tieteellistä? :)

Originally posted by osku
Niin eli käytännössä firmojen olisi pakko palkata neekereitä tai muuten kilpailukyky kärsisi.Voi jumalauta mitä tekstiä!!

Käytännössä firmoilla olisi edelleen vapaus noudattaa sellaista palkkaamispolitiikkaa kuin haluaisivat. Jos herr überführer Direktor ei halua palkata "mutiaisia" ihan sen ihonvärin takia, niin hänellä olisi siihen oikeus. Mutta valtion ei tarvitsisi tukea hänen yhteistä oksaa sahaavaa firmaansa. Valinta olisi edelleen firmalla.

Aivan sama asia kuin esim. se, ettei työttömän tarvitse ottaa vastaan tarjottua työtä mutta jos hän ei niin tee, niin voi karenssi napsahtaa päälle. Oma valinta.

offtopic

Originally posted by Agony
Eivät kai "maisterit" ole tuollaista sanoneet?

Sanoneet mitä?

Ja se suuri kysymys tässä onkin, onko markkinointi tieteellistä? :)

Suurempi kysymys lienee, että onko yleensä mikään tieteellistä jos sitä ei voida matemaattisesti todistaa. Onko kansantaloustiede tai laskentatoimi tieteellisempää sen vuoksi, että pyöritään niin teoreettisella tasolla, etsien mittauskohteita. Oli markkinointi sitten tiede tai ei, mutta ihmettelen miksi sitten kansantaloustieteen ja laskentatoimen opiskelijat reputtavat markkinoinnin tentit , sillä luulisi että sellaisille supertieteenharjoittajille tuommoinen epätieteellinen oppi olisi ihan piis of nakki. No mutta eni vei... mulle ei vittuilla!!!:rolleyes:

Re: offtopic

Suurempi kysymys lienee, että onko yleensä mikään tieteellistä jos sitä ei voida matemaattisesti todistaa.

Itse asiassa matematiikkaa ei usein pidetä tieteenä, juuri sen takia että se ei ole empiiristä. Esimerkiksi Popperin mukaan tieteelliset hypoteesit ovat sellaisia, joita voidaan testata ja jotka voidaan falsifioida.

Oli markkinointi sitten tiede tai ei, mutta ihmettelen miksi sitten kansantaloustieteen ja laskentatoimen opiskelijat reputtavat markkinoinnin tentit , sillä luulisi että sellaisille supertieteenharjoittajille tuommoinen epätieteellinen oppi olisi ihan piis of nakki. No mutta eni vei... mulle ei vittuilla!!!:rolleyes:

Ehkäpä "kevyemmät" aineet kuten markkinointi eivät sovi kaikille, samoin kuin analyyttiset aineet eivät sovi toisille.

Ja miksi "tieteenharjoittajien" automaattisesti pitäisi pärjätä jossain muussa aineessa kuin omassaan?

Re: Re: offtopic

Itse asiassa matematiikkaa ei usein pidetä tieteenä, juuri sen takia että se ei ole empiiristä. Esimerkiksi Popperin mukaan tieteelliset hypoteesit ovat sellaisia, joita voidaan testata ja jotka voidaan falsifioida.

No jaa... Kuka päättää mitä pidetään ja mitä ei. Oman alan tieteenharjoittaja pitää varmaankin omaa alaansa mitä tieteellisimpänä.

Ehkäpä "kevyemmät" aineet kuten markkinointi eivät sovi kaikille, samoin kuin analyyttiset aineet eivät sovi toisille.

Millähän perusteella voit sanoa markkinointia "kevymmäksi" aineeksi? Tuskin sen kevyempää kuin muutkaan taloustieteen aineet.

Ja miksi "tieteenharjoittajien" automaattisesti pitäisi pärjätä jossain muussa aineessa kuin omassaan?

En sanonut automaattisesti!

Siellä missä minä opiskelen, markkinoinnin opiskelijat eivät reputa pääsääntöisesti muita kuin markkinoinnin kursseja, toisin kuin ei-markkinoinnin pääaineopiskelijat. No mulla ei oo mitään muita tieteenaloja vastaan vaan mua vaan ärsyttää, kun porukka ei tiedä mitään markkinoinnista ja tekee hirveet johtopäätökset.

Miksi sitten tieteenharjoittajan pitää väittää että joku toinen tieteenala ei ole tiedettä vaikka asiaan ei ole perehtynyt? Ja voiko kyseistä henkilöä edes kutsua tieteenharjoittajaksi jos hän näin toimii?

No nyt menee jo vähän liian offtopiciksi!!!:david:

Re: Re: Re: offtopic

Miksi sitten tieteenharjoittajan pitää väittää että joku toinen tieteenala ei ole tiedettä vaikka asiaan ei ole perehtynyt? Ja voiko kyseistä henkilöä edes kutsua tieteenharjoittajaksi jos hän näin toimii?

Tässä täytyy kuitenkin muistaa yksi asia: Sanaa "tiede" tulisi käyttää ilman arvolatausta, vaikka monet ihmiset luulevatkin, että jos jotain ainetta kutstutaan "epätieteelliseksi" niin tämä olisi suoraa kritiikkiä kyseistä ainetta kohtaan. Esim matematiikka ei tavallisimman määritelmän mukaan ole "tieteellistä". Tämä ei kuitenkaan tee siitä lainkaan vähemmän arvostettavaa tai vähemmän vaativaa.

Re: Re: Re: Re: offtopic

Tässä täytyy kuitenkin muistaa yksi asia: Sanaa "tiede" tulisi käyttää ilman arvolatausta, vaikka monet ihmiset luulevatkin, että jos jotain ainetta kutstutaan "epätieteelliseksi" niin tämä olisi suoraa kritiikkiä kyseistä ainetta kohtaan. Esim matematiikka ei tavallisimman määritelmän mukaan ole "tieteellistä". Tämä ei kuitenkaan tee siitä lainkaan vähemmän arvostettavaa tai vähemmän vaativaa.

Ymmärrän sen ja olen aivan samaa mieltä(Ja sorrun itse monesti kuvittelemaan, että muut puhuvat arvolatauksen kanssa). Mutta silti monet nostavat itsensä ja oman alansa muiden yläpuolelle täysin tietämättömänä muista aloista. Leikkimielinen ja terve kilpailu karkaa monesti käsistä ja sen jälkeen ei arvosteta vitsailun kohdetta ollenkaan...asenne on sellainen ettei enää perehdytä kyseiseen alaan millään tasolla, koska se on niin ala-arvoista. Turhan monet ihmiset omaksuvat oman alansa asenteet sellaisenaan kilpailevaa tai rinnakkaista alaa kohtaan.

Edit: Ihmiset olettavat myös toni halmeen olevan eduskunnassa aivan pelle, vaivautumatta ottamaan selvää mitään asioista joita hän siellä ajaa... (Oli pakko ohjata hieman topickiin päin;) )

....Tämä ei ollut mikään kannanotto vaan ihan taloustieteellinen/markkinoinnin näkökulma.....

Ja se suuri kysymys tässä onkin, onko markkinointi tieteellistä? :) [/B]

Eli en sanonutkaan, että markkinointi ois tieteellistä, vaan taloustieteellistä.

Tämä meni nyt vähän totiseksi....

:D ;) :rolleyes: :kippis1: :evil: :thumbs: :whip: :D

eduskunta:whip: halme

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom