Kaikki Softaajat Huoomio!!!

Ueshiba : koskas sulla on m120 virit ollut ? :D ei taija olla. Kuin se vakiojouskari siellä sisällä. Ja ainakin sun mpsd5 on kahva jo varmaan niin väljä että ilman kunnon patenttia et sitä moottoria saa säätöihin. Hoppikumikin tais siitä mennä ? Paskat rattaat siinä on.
Ja jos joutuu hieman enemmän aukomaan asetta ei oo kova hinta laadusta ? Ja paljon vähemmän maruilla on noita "sunnuntai kappaleita" kuin ics ja classic armyllä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
iivili sanoi:
Tarkoitus olisi ettiä joku aikuisista koostuva ja fiksu porukka Tampereelta ja pyrkiä messiin. Muutama kaveri ja pikkuveli ovat softanneetkin jo joitain vuosia, heiltä olen saanut paljon tietoa ja mielipiteitä asiasta.
JomBa sanoi:
hmm, lueskelin vähän lisää nii tommonen jousiviritteinen glockki vois olla ihan hyvä alkuun, pitäis vaan löytää tampereelta joku hyvä porukka et pääsis vähä kokeileen
Jos saatte Tampereen seudulle harrastajia kasaan, täältä löytyisi yksi entinen innostunut softaaja, jos vain porukkaan mahtuu. Kolmisen vuotta sitten tuli vehkeet hommattua, mutta alkuinnostuksen jälkeen jäi AK47 + vermeet varastonnurkkaan pölyttymään. Kiinnostus jatkaa on kova, mutta taistelutovereista pula! :thumbs:

Directions^: Rattaat on kyllä hyvät, mutta laakerit on aivan perseestä. Ja pistoolikahva on väljä ja ilman omia patentteja ei sitä saakkaan säätöön. Mutta ei ca:aalta ja ics:ässältä enää niitä "sunnuntai" kappaleita tule.

Ripe sanoi:
Tämmöinen tyhmä kysymys mutta mikä tuossa touhussa on parempaa/erilaista kun splättiksessä? (paintball). Jälkihän noista ei ilm. jää eli osumat on vaikea laskea?

No paitball- ammukset ovat ihan sikakalliita verrattuina noihin softiksen pikkukuuliin. Muuten kyllä paintball on paljon miehekkäämpää. Ja osumat sentään tuntuu ja näkyy ja aseet tuntuvat oikeasti oikeilta aseilta. Kuulapyssyt nyt ovat semmoisia muovisia leluja.

No splätissähän jaa sitä maalia, en tiedä minkä laista se maali on, mutta kyllähän se pesussa lähtee. Silti, sitähän ei oikein voi pelata "missä vain" kuten softia. Vai häviääkö se maali sateessa, vai...

Kyllä ne splättiksen kuulat ovat ihan luontoystävällisiä ja lähtevät sateen mukana sekä maatuvat normaalisti luontoon. Teoriassa splattiskuulia on mahdollista jopa syödä!

Softiskuulat taas puolestaan jäävät luontoon eivätkä maadu.

kyssäreitä vanhalta splättääjältä:
1. mitä eroa kaasu- ja sähköaseiden suorituskyvyssä?
2. kuinka luotettavia aseet on? eli meneekö jumiin, hajoileeko jne
3. kuinka pitkälle voi ampua järkevästi, eli että toinen ei ehdi väistämään, osuma tuntuu ja kuula ei laske/hidastu liian paljon
4. paljonko maksaa hyvät vehkeet? eli siis esim. kunnon konepistooli ja siihen tarvittavat kilkkeet.

Ratu sanoi:
No paitball- ammukset ovat ihan sikakalliita verrattuina noihin softiksen pikkukuuliin. Muuten kyllä paintball on paljon miehekkäämpää. Ja osumat sentään tuntuu ja näkyy ja aseet tuntuvat oikeasti oikeilta aseilta. Kuulapyssyt nyt ovat semmoisia muovisia leluja.

No riippuu vähän aseista onko ne muovisia leluja. Ja jos on niin saahan niihin ostettua metallia ja samalla tulee vähän painoakin. Ja tosta miehekkyydestä nyt en tiedä, maku kysymys. Mutta itse pidän airsoft aseista sen takia että ne näyttävät aidoilta, kun taas yleensä paintball aseet eivät. Mutta olen melko aidonkin näköisiä paintball aseita nähnyt muuten olisivat miltei olleetkin mutta kaasusäiliö (vai mikä on?) "pilasi" ulkonäön. Mutta jos en softausta olisi valinnut pelaisin paintbalia.

Näin vanhana himosoftaajana voin vastata peveliukselle.

1. Kaasut eivät toimi hirveän hyvin kovilla pakkasilla, myös muutenkin enemmän ongelmia. Ongelmat johtuvat lähinnä tiivisteistä. Kaasujen paras puoli on ns: blow back-ominaisuus, eli aseessa on rekyyli.

2. Aseet ovat erittäin luotettavia, mutta ne vaativat säännöllistä huoltoa. Putsaat ja kuivaat pelin jälkeen.

3. Fiksu kantomatka hieman viritetyllä aseella on noin 80m. Tätä pidemmälle ammuttaessa rupeaa tuuli vaikuttamaan lentorataan. Ei niitä kuulia kyllä usein kerkeä väistämään, joten pidemmällekkin voi hyvällä säällä ampua.

4. Kunnon vehkeet saat nykyään jo 250-350€. Kannattaa ostaa käytettynä, säästät huomattavasti.

Aloittelevan softaajan paketin (laadukas vemppupisla, maski, kuulia, maastopuku, lisälippaita)saa jo 100-150€, aseesta riippuen jopa muutamaa kymppiä halvemalla (olettaen silti että luotettava ase, jos ostaa halpisaseen, hinta on tietenkin pienempi). Tietenkin joillakin voi olla maastopuku jo ennestään kotona.

Kannattaa kyllä unohtaa noi "vemput" (keraviritteinen jousikättöinen). Aloita harrastus vähintään kaasutoimisella puoliautomaattipistoolilla. Suosittelen kuitenkin ostamaan suoraan sähkökäyttöisen täysautomaatti konepistoolin tai rynnäkkökiväärin. Sniper henkinen ase on myös harkitsemisen arvionen.

Noilla "vempuilla" saat kyllä vaan paskan maun koko harrastuksesta. Isompiin peleihin, noin 50 ihmistä ei edes oteta vemppu sankareita ja voit miettiä kuinka kivaa on ampua laukaus kerrallaan, kun takasin ammutaan 800 laukausta/min sarjaa. itse en enään harrasta lajia ajanpuutteen takia ja olen jo myynyt omat tavarani, mutta helvetin hauskaa se kyllä oli. Ehkä vielä joskus kavereiden kanssa ostetaan vermeet ja aloitetaan alusta.

ueshiba sanoi:
Mutta itse pidän airsoft aseista sen takia että ne näyttävät aidoilta, kun taas yleensä paintball aseet eivät. Mutta olen melko aidonkin näköisiä paintball aseita nähnyt muuten olisivat miltei olleetkin mutta kaasusäiliö (vai mikä on?) "pilasi" ulkonäön.

Juu löytyyhän noita ihan "oikean" asen näköisiä splättiksiäkin. Hinta taas pomppaa silloin aika naurettaviin lukemiin. Minusta vain splättikset "tuntuvat" enemmän oikeilta aseilta, ei pelkästään ulkonäön perusteella. Niissä on senverta jykevämpi mekanimi ja kovempi ammuksen lähtöääni. Ja osumasta ei todellakaan jää epäselvyyttä. Mutta mielipideasioitahan nämä on.

Tuolta löytyy esimerkkejä näistä "hieman" hintavimmista paintball-aseista:http://www.tacticalmarkers.com
WG-65-Elite-Tactical.jpg

table_background_products_new.gif

WG-65-RISelite-320.jpg

url

fysio sanoi:
Silloin kun minä olin nuori ei ollut ongelmia osumien laskemisessa. Meillä kun käytettiin ilmakivääreitä, harva osuma jäi epäselväks. Pelit loppu siihen kun eräs sankari vietiin tk:een, piti poistattaa yksi ammus ohimolta.
Eipä voi juuri muuta kommentoida kuin, että :david:

Tyggis sanoi:
Kannattaa kyllä unohtaa noi "vemput" (keraviritteinen jousikättöinen). Aloita harrastus vähintään kaasutoimisella puoliautomaattipistoolilla. Suosittelen kuitenkin ostamaan suoraan sähkökäyttöisen täysautomaatti konepistoolin tai rynnäkkökiväärin.
Näin on tarkoitus toimia.

Kustannuksia laskeskelin joskus suunnilleen näin:
- pääase (sähköase, tod.näk. AK-47 tai Steyr AUG Maruilta) noin 300€
(- vara-aseeksi blowback pistooli, meniskö siihen noin satku)
- maastopuku armeijan ylijäämäkamaa noin 50€
- maiharit myös ylijäämää/käytettyä noin 50€
- Sansein maski noin 30€
- kuuliin aluksi vaikkapa satku

Eli kyllähän tossa tulee jo alkuinvestoinnille ihan kohtalaisesti summaa, yli 500€, mutta voivoi. Ton jälkeen ei pitäisi mennä ihan hirveesti kamojen huoltamiseen ja ylläpitoon rahaa kumminkaan, eikä ite sotimiseenkaan, mitä ny kuulia joutuu osteleen. Aluksi pärjään varmaan pelkällä pääaseellakin ihan hyvin, vara-aseen voi sitten ehkä myöhemmin laittaa, jos jaksaa ja raskii, kuten myös tst-liivin jne. sälää.

Nooh, mulle ensimmäinen homma on löytää sopivia porukoita, keiden kanssa pääsisi sotimaan. Vermeiden ostaminen ei tule olemaan ongelma, eikä vie paljoa aikaa, mutta sopivan porukan löytäminen voi ollakin vaikeampaa.

Mitä järkeä on taas vastakkainasettelussa, viittaan siis splättis vs. softaus juttuun? Näin maallikon silmään yhtä vähän järkeä, kuin ikivanhassa voimailu/kehoilu vastakkainasettelussa. Sama kai se on, kunhan vain jokainen keskenään pääsee pitämään hauskaa kivan harrastuksen parissa. :) Edelleenkin joku tykkää tyttärestä, toinen äidistä ja kolmas enosta. :D ...mutta niin kauan, kun ei ketään millään lailla loukata, eikä lakeja rikota, voi jokainen tehdä, mitä haluaa.

Tällainen kysymys paljonko teilla on airsoftin parissa rahaa kulunut?

Tuli itse harrastettua lajia yläasteikäisenä ja on mulla kavereita, jotka harrastavat vieläkin. Itsellä meni sillon se 3-400€ aseeseen, mutta kaverit tilaavat osia japanista asti ja kuulemma yhteen aseeseen on saattanut upota helposti yli 1000€.

Softaatko?

Juu elikkäs enpä löytänyt mitään sopivampaa paikkaa tälle topikille. Mutta ihan uteliaisuuttani tiedustelen onko täällä softaamisesta kiinnostuneita?

Ite oon softannu parissa joukkueessa ihan kylillä sovittuja "matseja" toisiaan vastaan.. :P Nyt se on kyl jääny tauolle jo pidemmän aikaa mutta aattelin että joskos taas kesällä rupeis softaan.

Mulla oli tollanen ihan normi P90 äänenvaimentimella ja punapistetähtäimellä. Ja käsiaseena tais olla joku desert eaglen variaatio. Iso tykki kumminki. Ja olipa vielä tosi kätevä (en tiiä mikä se oikeesti oli) poketti. Seittemän kuulaa meni lippaaseen ja mahtu ihan mihin vaan.. tosi kätevä lähitaistelussa vara-aseena jos sattu lippaat loppuun kesken kummastaki isommasta.

Ihan hauska harrastus oli kyllä.. kyl siinä kuntoki kasvaa ku juoksee mettässä isolla alueella viis tuntii päiväs useamman kerran viikos :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom