Kaikki Softaajat Huoomio!!!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olen ollut asiasta kiinnostunut ja opiskellut airsoftista nyt hieman. IronMindin huomautus osuu todella ytimeen. Kyseessähän on pohjimmiltaan kuivatut herneet & henkarinputki pikkupoikien leikistä edelleenkehitetty aikuisten versio, eli tod.näk. pirun kivaa. :D

Tarkoitus olisi ettiä joku aikuisista koostuva ja fiksu porukka Tampereelta ja pyrkiä messiin. Muutama kaveri ja pikkuveli ovat softanneetkin jo joitain vuosia, heiltä olen saanut paljon tietoa ja mielipiteitä asiasta.

joo kuten odu jo sanoikin niin älkää sekoittako kilpapeinttii ja tätä puskaSPLÄTTÄYSTÄ.

paintballissa ei ole tarkoitus todellakaan simuloida mitään sotaa tai viitata ainoallakaan tavalla siihen. Liitto on kieltänyt esimerkiksi kaiken maastokuvioiden käyttämisen varusteissa yms. eikä pelejä enää viedä metsiin niinkuin 90 luvulla, vaan kaikki kilpailut pelataan supair tyylisillä kentillä.

itsekkin tuota joku vuosi sitten tuli vielä harrastettua mutta rahaa alkoi menemään niin perkeleesti vehkeisiin että päätin pistää pillit pussiin.

IronMind sanoi:

ei vaan ulkonäöllisesti ja ominaisuuksilta identtisiä normaalikuulan kanssa mutta 04kesänä ammutut kuulat oli totaalisesti kadonneet 05keväällä lumien sulaessa...

edit: siinä pussissakin lukee isolla jotaki bio-blaablaa...

nyrkkeilijä sanoi:
ei yks o.25 grammaa painava kuula saastuta vaikka onki muovia ne alkaa vasta saastuttaa kun niitä on miljoonia siella :) jos joku on kiinnostunu tästä aiheesta nii tsekatkaa nää www.nemesis.fi ja www.prohobby.fi
meiä tiimin sivut on täs jos joku haluu tulla ottaa matsii :)--> www.freewebs.com/specialwolfs
ai kun yks kuula on vaan 1/4 gramman niin se sillon ookaan roska vaan osa luontoa. :david:
selekta kertoo threadin alussa ampuneensa 200 000 kuulaa = 50000g muovia eli 50kg. ja tuskin niitä sinne metsään yksin mennään ampumaan eli joku perus "iskuryhmä" voi kylvää ympärilleen pyssyleikeillään 400kg muovia. järkevän ihmisen puuhaa.. :thumbs:
kieltäisin lailla muovikuulat jos vaan pystyisin.

Paljos tuohon softaus harrastukseen menee suunnalleen rahaa jos sitä alkaisi pelaa? Mikä olisi hyvä/halpa/(Tehokas) ase siihen. Mitä kaikkea varusteita harrastukseen tarvii?

Mikä olisi hyvä/halpa/(Tehokas) ase siihen.
Riippuu ihan miten haluat harrastaa. Kaveriporukalla ostetut parin kympin jousiviritteiset pistoolit, kuulat ja maskit... Hauskaa riittää varmasti tuollakin. Realistisempaan mättöön sähköaseet ym. kilkkeet niin useampia satasia saa rahaa menemään.. Yksin kallista asetta ei kannata alkaa hankkimaan, vaan aina kannattaa joku kaveriporukka saada hommaan mukaan ja kysellä millaisiin sijoituksiin he ovat valmiita - jengi kun vähenee kummasti jos muilla on jousipistoolit ja yhdellä puolet pidemmälle ampuva automaattiase...

Esim. maruin valmistama ak-47 on toimiva ratkaisu ekaksi aseeksi. Quakenetissä oli muistaakseni kanava #airsoftkauppakeskus (lue kanavan säännöt ensin), jossa noita tarvikkeita kauppaillaan. Yleistä tietoa ja esim. paikkakunnan pelitilanteista kannattaa kysellä vaikka ircnetistä #airsoft.

nevahood sanoi:
Riippuu ihan miten haluat harrastaa. Kaveriporukalla ostetut parin kympin jousiviritteiset pistoolit, kuulat ja maskit... Hauskaa riittää varmasti tuollakin. Realistisempaan mättöön sähköaseet ym. kilkkeet niin useampia satasia saa rahaa menemään.. Yksin kallista asetta ei kannata alkaa hankkimaan, vaan aina kannattaa joku kaveriporukka saada hommaan mukaan ja kysellä millaisiin sijoituksiin he ovat valmiita - jengi kun vähenee kummasti jos muilla on jousipistoolit ja yhdellä puolet pidemmälle ampuva automaattiase...

Esim. maruin valmistama ak-47 on toimiva ratkaisu ekaksi aseeksi. Quakenetissä oli muistaakseni kanava #airsoftkauppakeskus (lue kanavan säännöt ensin), jossa noita tarvikkeita kauppaillaan. Yleistä tietoa ja esim. paikkakunnan pelitilanteista kannattaa kysellä vaikka ircnetistä #airsoft.

Jeesjees. Olen ajatellut hankkia jonku ihan kunnon aseen. Joku tuollainen Ak-47 tai joku colt/m-16 kiinnostaisi. Kumpi on parempi, kaasu- vai sähkökäyttöinen ase? :)

www.splatweb.net -> peintin foorumi (puska ja subi)

www.paintball.fi -> enemmän kisapuolen juttuja, mutta myös puskasta jotain.

Softis ja peintti eroaa hinnaltaan ja pelityyliltään aika paljon.
Softaajat pelaavat enemmän skenaario tyyppisiä pelejä, jossa on jokin päämäärä (kuten myös jotkut puskapeinttipelit).

Kilpapeintti on oma juttunsa,jota voi verrata vaikka pesäpalloon.
Joukkueet ottavat mittaa toisistaan molemmissa. Peintissä vaan ammutaan se pallo, kun pesäpallossa se lyödään/heitetään...

Niin ja sännöt on erilaiset... ja kenttä... ja kamat...
Kilpapuolella peintissä kamat on poikkeuksetta sähköisesti ohjattuja.

Ei sotketa softista ja peinttiä keskenään.. molemmat kyllä mukavia.
Peintissäkin on saatavilla nykyään simu-tyyppisiä mutkia, jotka näyttää erehdyttävästi oikealta aseelta.
Paintin kuulat hajoaa luontoon ja ovat syötäviä...siis tarvittaessa...

Asseri sanoi:
Jeesjees. Olen ajatellut hankkia jonku ihan kunnon aseen. Joku tuollainen Ak-47 tai joku colt/m-16 kiinnostaisi. Kumpi on parempi, kaasu- vai sähkökäyttöinen ase? :)

Jos ak-47 niin maruin. Jos coltin hommaat niin valitse valmistaja huolella maruin ics ja classic armyn suosittelen skippaamaan heti kättelyssä.

Jos kaasu asetta hommaat niin laadukas gbb tai tarkkuuskivääri joka maksaa miljoonia, ja kaasu on myös kallista.

Joskus poikasena tuli muutamat taistelut käytyä. Varusteina tuolloin maruin glock17 vemppu, sensein maski ja verkkari/villapaita -commandohabitus. Glock meni sittemmin rikki yrittäessäni keventää sitä...

SeLektA sanoi:
Jos ak-47 niin maruin. Jos coltin hommaat niin valitse valmistaja huolella maruin ics ja classic armyn suosittelen skippaamaan heti kättelyssä.
miksi ics pitäisi skipata? ics coltti on suht halpa ja "täysin metallinen" ja 2 osainen boxi joten jos virittää tai säätää ei tarvitse koko paskaa aukoa. Ja minun mielestä siinä on hieman paremmat sisuskalut kuin maruilla esim. rattaat minulla kestänyt m120 virit. mulla tosin ics sd5.

mutta tossa toi nettisivu www.assaultsquad.net

Onhan tuo softaus aina hieman kiehtonut mutta oon aatellu että ilkeääkö sitä nyt enää tän ikäsenä alottaa... Kun noita pistooleita katselin nettisivuilta niin heräsi kysymys että onko nuo jousiviritteiset pyssyt sellaisia että joutuu joka kuulan ampumisen jälkeen lataamaan uudestaan. Tuollainen markettipyssy löytyy jostain romujen seasta mutta se on kyllä ihan p*ska.

JomBa sanoi:
Onhan tuo softaus aina hieman kiehtonut mutta oon aatellu että ilkeääkö sitä nyt enää tän ikäsenä alottaa...
hassua kuinka vanhana sitä itseään pitää 18-vuotiaana. :)

JomBa sanoi:
Onhan tuo softaus aina hieman kiehtonut mutta oon aatellu että ilkeääkö sitä nyt enää tän ikäsenä alottaa
Leikin joskus 23-28-v kovasti puhallusputkisotasta pikkuveljen kanssa välineinä kuivatut herneet ja henkariputket. Toki ite pikkupoikana kavereiden kanssa leikittiin kovasti samaa hernesotasta. Oli niin kivaa, että nyt 31-v voisin mielelläni liittyä sopivaan airsoftporukkaan ja jatkaa kivaa leikkisotimisharrastusta. :D Sama asiahan siinä on kyseessä, vähän jalostettuna vain.

Miksi pitäisi abstraktien ikävuosien takia lopettaa joku kiva juttu, joka ei mitenkään ketään loukkaa? Kuuntelen mä vieläkin mielelläni Black Sabbathia, ihan kuten silloin kauaan sitten 9-v. Jotkut jutut vain pysyy ja paranee, kuten lapsenmielisyys. :D Mukavahan se on aikuisenakin saada vastapainoa haudanvakavalle työelämälle, velkojen makseluille yms. tylsille aikuiselämän asioille.

iivili sanoi:
Miksi pitäisi abstraktien ikävuosien takia lopettaa joku kiva juttu, joka ei mitenkään ketään loukkaa? ... Mukavahan se on aikuisenakin saada vastapainoa haudanvakavalle työelämälle, velkojen makseluille yms. tylsille aikuiselämän asioille.
Pittää paikkasa. Kaikkia kolmekymppisiä ei kiinnosta istua puku päällä kahvikuppi kädessä kutsuilla selvinpäin keskustelemassa tylsistä aiheista tai katsomassa telkkarista vain uutiset ja A-studio ja nauraa vain poliittisille satiireille ja silloinkin vain hekottelemalla eh-eh-eh ja sitten vakavoitua taas katsomaan raporttia lähi-idästä. Jos tulee sketsiviihdettä niin me ei saada nauraa, naama näkkärille heti. Ellei sitten tule hassu karikatyyri jostakin maailmantason poliitikosta, niin sitten taas eh-eh-eh..:jahas:

Softaaminen voisi ollakin ihan mukavaa vuosien tauon jälkeen, kun saisi asiallisen jengin kasaan. Taitais löytyä jonkinlainen kaasutoiminen pyssykkäkin tuolta romujen seasta. Näinköhän tuo toimii vielä?

hmm, lueskelin vähän lisää nii tommonen jousiviritteinen glockki vois olla ihan hyvä alkuun, pitäis vaan löytää tampereelta joku hyvä porukka et pääsis vähä kokeileen

ueshiba sanoi:
miksi ics pitäisi skipata? ics coltti on suht halpa ja "täysin metallinen" ja 2 osainen boxi joten jos virittää tai säätää ei tarvitse koko paskaa aukoa. Ja minun mielestä siinä on hieman paremmat sisuskalut kuin maruilla esim. rattaat minulla kestänyt m120 virit. mulla tosin ics sd5.

mutta tossa toi nettisivu www.assaultsquad.net

Suht halpa ja täysin metallinen on vissiin ainoa syy miks ihmiset sitä ostaa. Itselläni oli suoraan paketista otettuna m4:ssa hopuppi paskana ja semi ei toinut vaan ampu 3-5 burstia jonka jälkeen kuulansyöttö jumiutui. Oli nauru vitun kaukana kun oli juuri vilauttanut postin kassaneidille 600e euron seteli tukun händyyn 1.5 kuukauden odottelun jälkeen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom