Kaikki Softaajat Huoomio!!!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tämmöinen tyhmä kysymys mutta mikä tuossa touhussa on parempaa/erilaista kun splättiksessä? (paintball). Jälkihän noista ei ilm. jää eli osumat on vaikea laskea?

Ripe sanoi:
Tämmöinen tyhmä kysymys mutta mikä tuossa touhussa on parempaa/erilaista kun splättiksessä? (paintball). Jälkihän noista ei ilm. jää eli osumat on vaikea laskea?

Siis kyllähän sen osuman näkee ja kuulee, ja yleensä myös tuntee. 1/100 tilanteesta on ehkä oikeasti epäselvä näin ~200 000 tuhatta kuulaa kylväneenä voin sanoa. Ja sehän nyt on ihan vitun noloa ja rasittavaa rueta inttämään osumasta kesken pelin.

Omasta mielestäni ainakin aidon näköiset ja tuntuisen aseet kiehtoo enemmän kun pelkästään seminä toimiva splättis.

SeLektA sanoi:
Siis kyllähän sen osuman näkee ja kuulee.

öh kuulee? ja eihän siitä mitään länttiä jää? vrt. värikuula. Meinaan vaan, että luulisi olevan aika hankala vähänkin hämärässä tai muuten vaan epäselvissä tilanteissa nähdä osumia.

Ripe sanoi:
öh kuulee? ja eihän siitä mitään länttiä jää? vrt. värikuula. Meinaan vaan, että luulisi olevan aika hankala vähänkin hämärässä tai muuten vaan epäselvissä tilanteissa nähdä osumia.

Siitä kuuluu yllättävän kova napsahdus jos vaikka liiveihin osuu ja yleensä niitä kuulia tulee enemmän kerralla. Verilänttejä kyllä jää viikoiksi :)
Hyvä peliporukka ja ryhmähenki kuten täällä pakkiksella niin ei niitä osumia huijata.

SeLektA sanoi:
Siitä kuuluu yllättävän kova napsahdus jos vaikka liiveihin osuu ja yleensä niitä kuulia tulee enemmän kerralla. Verilänttejä kyllä jää viikoiksi :)
Hyvä peliporukka ja ryhmähenki kuten täällä pakkiksella niin ei niitä osumia huijata.

Ei mene mulla vieläkään jakeluun mutta eipä tuo mitään :D

Ripe sanoi:

Silloin kun minä olin nuori ei ollut ongelmia osumien laskemisessa. Meillä kun käytettiin ilmakivääreitä, harva osuma jäi epäselväks. Pelit loppu siihen kun eräs sankari vietiin tk:een, piti poistattaa yksi ammus ohimolta.

Ripe sanoi:
Ei mene mulla vieläkään jakeluun mutta eipä tuo mitään :D
Kyseessä on ns. herrasmiessopimus; Jos tiedät, että sinua on osunut, eikä ampuja sitä huomaa, niin et jätä osumaa huomiotta vaan siirryt sovitulle alueelle ase pääsi päällä tai mikä toimenpide onkaan sovittu "kuolemisen" johdosta.
Silloin kun itse vielä softasin, niin osuman huomasi itse kyllä ihan takuulla:eek: enkä usko, että nykyisissä pyssyissä olisi tehot laskeneet.

Mutta monilla on paljon varusteita päällä, ne lieventävät.

Osuessaan takkiin/varusteisiin, panos pitää erilaisen äänen kuin osuessaan puuhun/maahan -> kuulee että osuuko. Ja tuo herrasmiessopimus...

Ensikertalainen sanoi:
Mutta monilla on paljon varusteita päällä, ne lieventävät.

Osuessaan takkiin/varusteisiin, panos pitää erilaisen äänen kuin osuessaan puuhun/maahan -> kuulee että osuuko. Ja tuo herrasmiessopimus...
Niin tosiaan, me softattiin vain kesäisin. Kenelläkään ei ollut 25cm paksuisia toppahaalareita/luotiliivejä/turnajaishaarniskaa yllään, joten osumat kyllä huomasi. Vielä viikon päästäkin..

Mitä nyt itse joskus olen tutkinut näitä harrastuksia, niin paintball on aika paljon kalliimpaa, kuin softaus, vaikka sekin on tietty tyyris harrastus.

Aikoinaan oli vielä mukavaa kun pikku kaveriporukalla kesäsin juostiin pitkin peltoja ilman paitaa ja räiskittiin toisia hallpispistooleilla.Oli niin maan perusteellisen mukavvaa hommaa kuumina kesäpäivinä.Sitte kuitenki kahen kesän päästä se oli jo sillä mallilla että sielä oli kolomattakymmentä jannua ryömimässä maastopuvut päällä,leikkipyssyistä maksettiin tuhansia mummonmarkkoja ja viritysosat tilattiin Kiinasta.Siinä meni se maku koko hommasta.
Ja kyllä sen huommaa jos osuma tulloo,käy se sen vertta kipiää ku viritetyllä sähköaseella losauttaa kaveria parin metrin päästä ohtaan...

Glyptis, tarkoitin lähinnä niitä kellä on kantolaitteita ym. missä kantaa lippaita yms. roinaa...
Itse en kuulu näihin, joten itse ainakin tunnen.

Kerran meidän pelissä yks kyllä huijas. *PAM*->"Ai"->"Ei osunu" :D

Me oltiin kerran kavereitten kanssa softausta.Ammuin kaveria silmään ja mentiin sitten kotiin.

Kerran sain kaverin suostuteltuun siihen että jahtaan sitä paintball asella.Kaveri suosto ja minulla oli hauskaa.

Ripe sanoi:
1. coolimmat aseet (aidon näköiset)
2. vaatteet ei värjäänny
3. en ole paintballia harrastanut, mutta eikö se kuula ole aika painava? eli joko kantama on huono tai sitten se tulee niin kovaa, että osumista saa mustelmia.
4. aseissa suurempi tulinopeus :)
5. eikös paintball kuulat sotke sotamaastoakin kun väriä on joka paikassa?

paintball vaikuttaa enemmän urheilulajilta. softauksessa haetaan enemmän "aitoa" sotatunnelmaa. :)

quiz sanoi:
1. coolimmat aseet (aidon näköiset)
2. vaatteet ei värjäänny
3. en ole paintballia harrastanut, mutta eikö se kuula ole aika painava? eli joko kantama on huono tai sitten se tulee niin kovaa, että osumista saa mustelmia.
4. aseissa suurempi tulinopeus :)

paintball vaikuttaa enemmän urheilulajilta. softauksessa haetaan enemmän "aitoa" sotatunnelmaa. :)

3. Juu kunnon jäljet tulee, eikä ole mukavaa jos joku lasauttaa 2m päästä reitiin tms. Kyllä se kantama riittää oikein hyvin ja tarkkuutta on.
5. Sotkee joo maastoa mutta elitarvikevärihän lähtee ihan vedellä

Jep kyllähän noi on ihan kaksi eri lajia toki. Spälttiksessä on ainakin se mukavaa ettei ihan huvin vuoksi kukaan tahdo mennä tykinruuaksi kun se kyllä tuntuu...Uteliaisuudesta kyselin kun ei itsellä ole tuo Softaus touhu tullut missään oikein vastaan.

quiz sanoi:

mites nuo softis kuulat? eikö ne ole muovia? todella tervettä touhua kylvää sitä ympäri metsää.. :curs:

Älkää sitten missään nimessä sotkeko kisapainttia ja puskapainttia. Ja kyllä, paintball on helvetin kallista (ainakin toi kisapuoli). Mun osalta harrastus loppu siihen kun pelikertaan rupes uppoomaan helposti päälle 100e.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom