Kaikki painonnostosta kiinnostuneet....

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja IR0N.
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
....kädet ylös____!

Kiinnostaa vain kartoittaa kuinka paljon olympiahenkistä porukkaa hengailee täällä. Itse harrastanut jonkun aikaa, tulokset aika kehnoja, mutta ylöspäin mennään!

No joo, olen kyllä kiinnostunut lajista, vaikka itse harrastan voimanostoa. Harjoittelen painonnostajien salilla, niin tulee välillä seurattua niiden tekemisiä. Uskomattoman vahvoja sällejä Olympia nostajista löytyy ja ennenkaikkea räjähtäviä.

Kiinnostunut olen mutta en ole ikinä kokeillut, kiinnostaisi kyllä oppia perustekniikat nimenomaan tuon räjähtävyyden takia, sitä kun ei ikinä saa liikaa peruspunttitreenillä (voima/bodytreenillä).

Kiinnostunu olen ja aikonaan vuosia sitten kävin muutamissa pienissä kisoissa. Nykyään tulee kyl todella vähän painonnosto liikkeitä tehtyä.

Juniorisarjoissa tuli kilpailtua painonnostossa ahkerasti ja nyt olisi tarkoitus aloittaa uudellen tuo kilpaileminen, harjoitellut olen jo muutaman kuukauden muun voimailun ohessa.

Kiinnostusta kyllä riittää. Seuraan ahkerasti tuloksia, joskaan en ole käynyt katsomassa kisoja, vaikka äskettäin oli ihan naapurissa. Joskus nuorempana (yli 20 v sitten) osasin jopa tempaista. Mutta sitten kai voimat kasvoivat liian nopeasti, enkä viitsinyt tehdä sitä ketterää allemenoa, kun raudat sai oikeaan asentoon vähemmälläkin niiauksella. Siihen se ketteryys jäi. Raakana vetelen edelleen rinnallevetoja aika usein punttiksella säilyttääkseni edes jonkinlaista nopeutta. Toisinaan työnnän tangon ylös suorille käsille. Jos terveenä saan treenata, olisi tarkoituksena rikkoa työnnön enkka tulevana talvena. Jonakin päivänä voisi harkita ikänaisiin osallistumista vaikkapa piirinmestaruuskisoissa.

Täytyy nostaa käsi ylös. Rinnallevetoa on tullut treenattua jo pari vuotta, ja vähän aikaa sitten hakeuduin valmennukseen... Kun olen mielestäni tarpeeksi hyvä, niin aion kilpailla. Olen aika uusi siinä lajissa, mutta laji sopii minulle mielestäni tosi hyvin... Itse keskityn paljon tekniikkaan, ja liikkeen puhtauteen samalla kun räjähtävyyttä pitää olla. 77 olisi kai minulle luonnollinen luokka.

Voimanosto on muuten jees, mutta IMHO tavallaan arvonsa menettänyt, rekvisiitan takia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ok, kiitos vaan vastauksista! Kuitenkin löytyy muutama ihminen täältäkin, joka lajia harrastaa, tai siinä jopa kilpailee. Itse aloittelen nyt taas hieman enemmän tosissani treenaamaan, ja pikkukisoja aion koluta tässä tämän vuoden puolella (ei kai niitä muita tämän vuoden puolella taida enää ollakaan).

:offtopic:

Ämmbee, missäpäin treenailet? Katselin vaan, kun Helsinkiin olet sijoittunut.

EDIT: ja Metri, ei muuta kuin kisaamaan! Hauskaahan se vaan on. :)

Jees, mie melkein voisin kutsuu ihteeni painonnostajaks. Muutamissa kisoissaki on tullu käytyä. Mut heikko oon. Loistava laji, heti telinevoimistelun jälkeen toisiks paras. :haart:

Originally posted by Fat22
Kiinnostunut lajista juu. Mutta en oo ikinä tainnu edes nähdä lajissa kilpailevaa harrastajaa livenä.

Joo, tuntuu olevan tosi harvassa noi painonnostajat. Tai sitten vain liikun väärissä paikoissa. Treenaileeko nuo mystiset oliot sitten muissa paikoissa kuin normaalit kuolevaiset?

Originally posted by misha
Joo, tuntuu olevan tosi harvassa noi painonnostajat. Tai sitten vain liikun väärissä paikoissa. Treenaileeko nuo mystiset oliot sitten muissa paikoissa kuin normaalit kuolevaiset?

No eihän ne missään kuntokeskus wellnessillä tai muulla vastaavalla kaupallisella salilla treenaa. Painonnostajien saleilla ei hajuvesi haise, siellä haisee Voima! Täällä Lappeenrannassa painonnostajien salilta ei löydy kuin yksi laite, jalkaprässi, joka sekin on vuodelta yksi ennen kahta. Eikä niillä laitteilla mitään teekkään.

Tuli -90 luvulla kilpailtua piirinmestaruustasolla muutama vuosi. Kultaa joka vuosi, olinhan ainoa kilpailija sarjassani....

Raaka tempaus jotaa 80 kiloa ja työntö 120kiloa sarjassa 67,5kg tuolloin...

Painonnostoa on tullut harrastettua jotain 11v ja kilpailtuakin SM-kisoja myöden, hyvä laji, voimaa pitää olla paljon ja tietenkin mitä nopeempi sen parempi.:thumbs:

Kiitokset kaikille vastauksista! :)

kyllä painonnosto kiinnostaa mut silti en ole ajautunut tekemään lajiliikkeitä...meidän salilla treenaa muuan painonnostaja ja on muuten vahva sälli...vanha mies jotain 55v. ollut kai joskus viides sm-kisoissa...tämä kyseinen herra on loistava kun kertoo millaista oli treenata joskus 60-luvulla...saa myös hyviä vinkkejä tältä mieheltä kun on painojen kanssa heilunut lähes 40-vuottaja...se on totta että painonnostajat ei treenaa missään fitness-salilla...sali jossa treenaan on ns.kellarisali jossa ei oikeastaan ole mitään koneita vaan ainoastaan tankoja,levypainoja ja käsipainoja...

Suositut

Back
Ylös Bottom