Itse olen tuntenut vitutusta myös turhista uusintapainoksista, enkä ole varsinaisesti asioista eri mieltä kanssasi, yritän vaan viedä keskustelua ulos ns. valitus-modesta, jossa haukutaan epäkohtia ilman, että keskustelun sisältö olennaisesti muuttuu. Vitutukseni on viime aikoina jopa yltynyt entisestään, kun avokkini aloitti aikuislukion, uuden opintosuunnitelman kelkassa tietenkin...
"Ostatko huolto-asemalta bensaa siksi että sen myynti huolto-asemalla jatkuisi? Kuluttajien ostopäätökset perustuvat yleensä tarpeeseen, ei hyväntekeväisyyteen. Hyväntekeväisyys taas yleensä on vapaaehtoista."
Kyllä joskus tuen "miehitettyjä" bensa-asemia palveluperiaatteen takia. Esim. jos käyn pesemässä tuulilasini asemalla, tai käytän saniteetti/kahviopalveluja, todennököisesti tankkaan myös samalla kertaa, mikäli tankki kolottaa tyhjyyttään."
"Kyse onkin nyt siitä, että monissa aineissa uutta, opetuksen kannalta relevanttia tietoa ei ole tullut vuosikausiin, mutta kirjoja uudistetaan siitä huolimatta kosmeettisten muutosten verukkeilla. Tämä olisi hyväksyttävää, jos kirjoja ei olisi pakko ostaa"
Juu tuo on kyllä purnaamisen paikka monien lukioaineidenkin osalta. Mielestäni tiedon puoliintumisaikaa ei voikaan verrata lukion opintosuunnitelmiin, sillä lukiossa, varsinkin oeruskursseilla käsitellään tieteen yleissivistäviä perusteita, ei sen uusimpia tutkimussaavutuksia, joita ei joka tapauksessa kokeissa tai ylppäreissäkään tula kysymään. Esim historiassa uudistuspaineita voisi suunnata enemmän lähihistoriaa käsitteleviin kursseihin, ei koko kirjasarjoihin.
Aikasempi viestini oli jokseenkin provosoiva, toivottavasti ja tarkoituksenmukaisesti. Aihe on keskustelun kannalta mielenkiintoinen, mutta tylsä niin kauan kunnes sitä ruokitaan. Saisiko lisää soraääniä ;)