Kaikki opiskelijat HUOMIO!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kvu
  • Aloitettu Aloitettu
Ymmärtääköhän täällä kaikki, että yhtä hyvin siellä kirjakaupassa voisi olla sama hintalappu siinä 3 vuotta vanhassa painoksessa. Ei siinä mitään suurta salaliittoa ole millä opiskelijoilta huijataan rahat. Tottakai ne vanhemmat painokset käy, mutta kun kaikille ei käytettyä kirjaa löydy, niin täytyy painaa lisää kirjoja ja samalla on hyvä päivittää kirjan tiedot.

Eikä todellakaan missään pakoteta ostamaan uusinta painosta kurssikirjasta. Kurssin alussa varmaan koulussa kuin koulussa ilmoitetaan oppikirja, mikä luonnollisesti on uusin painos ko. kirjasta, koska se on se kirja mikä siellä kirjakaupassa on myynnissä!:arvi:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Omalla kohdallani kun lukion vuosi sitten aloitin, niin otettiin uusi opintosuunnitelma käyttöön ja tätä myöten kaikki kirjat lukion aikana joudun ostamaan täysin uutena (paria poikkeusta lukuunottamatta). Mutta ei auta ikeminen, pakko ne kirjat on ostaa että voi opiskella. Kuitenkin tämä nykyinen OPS ei vaihdu uuteen varmaan vielä moneen vuoteen, niin voin sitten lukion päätyttyä myydä kirjat :)
 
Kannattaa varmaan käyttää kopioimiseen erikoistunutta firmaa, eikä kirjakauppaa jolta kirjojen kopioiminen on suoraan tuloista pois, kun et ostakkaan heiltä uutta kirjaa esim. 50 eurolla vaan ostat kopion 10 eurolla. Eli kopioimiseen erikoistuneiden firmojen kanssa ei luulisi ilmenevän ongelmia.

joo mulla tulikin ajatus-/kirjoitusvirhe, kävin siis kopiofirmassa kyselemässä kopiointia, en kirjakaupassa. My bad:) Mutta eivät oikea kirjaa kopioineet vaan vain valmiita kopioita olivat valmiit monistamaan.
 
Mun käsittääkseni Suomessa valtion ylläpitämät koulut ovat julkisia laitoksia, jonne oppitunneille voi kuka tahansa mennä seuraamaan, kunhan siellä käyttäytyy, eikä opettajalla ole valtaa käskeä ketään poistumaan luokasta.

Jos joku tietää tarkemmin niin korjatkaa kiitos.
 
Mun käsittääkseni Suomessa valtion ylläpitämät koulut ovat julkisia laitoksia, jonne oppitunneille voi kuka tahansa mennä seuraamaan, kunhan siellä käyttäytyy, eikä opettajalla ole valtaa käskeä ketään poistumaan luokasta.

Jos joku tietää tarkemmin niin korjatkaa kiitos.

Peruskoulsta/lukiosta ei sinänsä ole tarkkaa tietoa, joskus on ollut kauempaa lomaileva kaveri mukana, kun hiihtolomat sattuvat eri aikaan. Yliopisto-opetus on kaikille avointa ainakin. En kyllä tiedä mitä tapahtuu jos yrittää johonkin (pro)seminaariin tunkea, ehkä noita ilmoittautumista vaativia kursseja ei lasketa tähän?
 
Mun käsittääkseni Suomessa valtion ylläpitämät koulut ovat julkisia laitoksia, jonne oppitunneille voi kuka tahansa mennä seuraamaan, kunhan siellä käyttäytyy, eikä opettajalla ole valtaa käskeä ketään poistumaan luokasta.

Jos joku tietää tarkemmin niin korjatkaa kiitos.

Periaatteessa kuka tahansa saa tulla opetusta seuraamaan ilman sen suurempaa syytä tai selitystä: tämä ei silti tarkoita että se olisi "hyväksyttävää"
 
Sun koulu ei voi keksiä omia "lakeja"...

En nyt tiiä onko se omien lakien keksimistä, jos luokassa ennestään liikaa oppilaita, noin 40, ja jos joku näistä oppilaista ei osta kirjaa, eikä tee mitään työtä kurssilla, vaan ruuhkauttaa pelkästään kurssia ja vie resursseja.
 
Luultavasti toistan asioita, kun en jaksanut lukea muita viestejä, mutta lukiokirjojen hintakeskiarvo lienee noin 20e. Ehkä jonkun mielestä olen aivan idiootti, mutta itse maksan mielummin tuon parikymppiä, kuin alan kopioimaan parisataasivuista kirjaa (aivan jumalaton työ) ja lukemaan jotain yhteenniittailtua A4-nivaskaa. Sitä paitti maksaahan se kopioiminenkin, ja kuten sanottua, osan kirjoista voi ostaa käytettynä halvemmalla ja mikäli omaa vanhempia hyviä kavereita, voi kirjoja saada ilmaiseksikin.Sitä paitsi pitää myös muistaa, että kyllä uutta tietoa tulee aina lisää ja opetussuunnitelmia uudenaikaistetaan.
 
Back
Ylös Bottom