Kaikki maastavedosta

Meta title: 💥 Kaikki maastavedosta – selkäpäivän kuningasliikkeen kattavin keskusteluketju

Meta description: Keskustelua maastavedon tekniikoista, variaatioista, varusteista ja tuloksista – kaikkea maven saloista aloittelijasta kovaan vetäjään.

Pecman sanoi:
Myös Dorian Yates vannoi maastavedon nimeen perusmassan rakentamisessa.
jaa, no ei tee ainakaan videollaan oikeaa mavea. kun mainitsin tuossa viestissäni "oikean" maven eli lattiasta asti, nuita puolittaisia vetojahan tekee aika monikin.

Mikä on puolikkaan vedon teho/kohdistus verrattuna täydellä liikeradalla tehtyyn? Itsellä olen huomannut, että selkä ei pyöristy niin helposti, jos laskee tangon vaan tohon polvien alapuolelle.

Vuoris sanoi:
Onko kukaan kokeillut sellaista liikekummajaista kuin maastavetoa käsipainoilla? Itse olen tehnyt tätä liikettä lievien alaselkäongelmien takia muutaman kerran korvaamaan tavallista mavea, ja vain pelkästään hyviä kokemuksia toistaiseksi. Tuntuma siirtyy ainakin minulla pakara- ja alaselkäalueelta enemmän etureisiin ja yläselkään.

Itse kuvittelin tekeväni kyykkyä käsipainoilla kun ekan kerran kokeilin (Katsoin kirjasta "Lihaskuntoharjoittelun anatomia"), mutta huomasin tehdessäni että liike on lähes yhtä paljon maastaveto kuin kyykky. Painot käy lattiassa. Just nyt on vaikeuksia kävellä, sen verran otti tiistaina ko. treeni reisiin ja epäkkäät ja lapojen välit on myös kipeät, eli samoja lihaksia rasittaa pitkälti kuin mave, mutta kuten sanoit yläselkäpainotteisemmin.
Missä kohtaa ne painot sulla on? Itse pidän niitä sivulla. Ongelma vaan on tällasella kapeehartiaisella että isokiekkoiset painot tuppaa ottamaan jalkoihin kiinni noustessa ja jalat on pidettävä hyvin lähellä toisiaan. Siitä johtunee myös tuo tuska tuolla reisien ulkosyrjässä...Pitäis olla salkkumallisia painoja tohon.

183%. Kyllä täältä vielä noustaan prkl. :curs:

200 ja 108 on 185%.

"Kyllä maastaveto on yksi parhaita ja varmimpia selänkasvatusliikkeitä, eikä se todellakaan vie pois v-muota, päinvastoin. Uskoisin, että kaikki huippukaverit tekevät maastavetoja.
Maastaveto on hyvä perusliike, joka kohdistuu kaikkialle selkään ja siinä myös takareidet ja pakarat saavat harjoitusta.
Suosittelen tekemään ehdottomasti maastavetoa, jos ei jokaisessa selkätreenissä, niin ainakin joka toisessa.

-ari-"

Hei jos Godzilla sanoo, että mave on hyvä liike niin kyl se sit on!

:D

jees... taas voin kehua tota 3x viikossa ohjelmaa... tuli jo toiseen kertaan ainakin +20kg kyykyyn ja tällä kertaa 6vko versiolla...
Mutta kuinkahan paljon noita prossia pitäs kevennellä että ton jaksas vetää kunnolla ton saman vedolle ku jos mä vedän 5x80% ilman vyötä ni toista sarjaa ei pysty tekemään samassa treenissä... mutta taas seuraavana päivänä selässä ei tunnu mitään vai pitääkö vaan karkeesti vähän "pompauttaa" alhaalla koska mulla kumminkaan ei irrotuksessa oo ongelmia vielä moniinkymmeniin kiloihin tulossa

finviking sanoi:
noniin nyt on ohjelma menty läpi ja tänään nousi 200kg maasta joten se oli todella varteen otettava ohjelma...KIITOS!!!

Ihan mielenkiinnosta: Mikä oli maksimi ennen ohjelmaa?
Itsellä menossa 5.vko ja toiveissa olisi se 200kg ylittäminen ennen kesää.

Twinlabille sama kysymys myös eli kokeilitteko ohjelman jälkeen vain maksimia vai piikkailitteko ensin?

finviking: kiitos vaan kiitoksista. hyvä, että toimii. en kyl näe mitään syitä sille, etteikö toimisi :)

veijari: turhaa runttaat vitosta 80%:lla. tee sen sijaan vaikka kolme tai neljä kolmosta. toistoja tulee 9-12 viiden sijaan ja ykskään sarja ei tapa. pikkuhiljaa saat sarjakestävyyttä sit.

Joo siis toi oli vaan tommonen heitto. Kyllä siis saisin enemmänkin toistoja tolla mut toi oli tommonen esimerkki... eli jos vedän 1 kohtuu kovan sarjan ni ei oo mitään toivoa tehdä samanlaista perään... mutta taas toisaalta toi ohjelma on potkinut kyykyssä niin kovaa että sitä vois kokeilla vedolla hiukan kevennettynyä...

edit: Riittäsköhän jos tekisi noin niiku toi on mutta laskis 5% alaspäin ja sarjamäärät ois 2,4,6 ton 4,6,8:n sijaan noissa c treeneissä

eiköhän tuo riitä. aika yksilöllistä se on aina. vedon tekniikasta: aina maasta asti ilman pomppuja. jos haluat lisää romua, käytä pukkeja.

Back
Ylös Bottom