Kaikki maastavedosta

Meta title: 💥 Kaikki maastavedosta – selkäpäivän kuningasliikkeen kattavin keskusteluketju

Meta description: Keskustelua maastavedon tekniikoista, variaatioista, varusteista ja tuloksista – kaikkea maven saloista aloittelijasta kovaan vetäjään.

MHa sanoi:
Laiskana ja aerobisesti huonokuntoisena pakko kysyä. Kuka vetää kolmannen viikon 3c 8*5 80%:lla??
Onko joku onnistunut?
Luinko huonosti vai ymmärsinkö väärin kolmannella viikolla maastaveto kahdeksan (8) viiden (5) toiston sarjaa 80% ohjelmaa aloittaessa testatusta maksimiykkösestä?

Taidan siirtyä postimerkkien keräilyyn. :nolo:

No kyllä mä oon vetäny :D Vedän ton loppuun varmasti kunnialla viime viikolla otin 6x5x85% ja olis vielä menny sarjoja. Vedon maksimi oli ennen aloittamista 200kg, katsotaan sitten noin kolmen viikon päästä miten on tuottanut tulosta. Voin pistää tänne kommenttia ohjelman loputtua maksimin noususta, jos se ketään kiinnostaa.

usein porukka näkee ongelmana ja ylitreenin hälytysvalot pamahtaa päälle, jos treenataan usein ja suurilla määrillä (lue: paljon sarjoja). tossakaan ohjelmassani ei loppujen lopuksi tehdä juuri yhtään sarjaa hamaan loppuun asti, joten tekniikka pysyy hyvänä.

kun ei sotketa mukaan liikaa apuliikkeitä, pitäs periaatteessa jokasen treenin jälkeen olla kohtuullisen virkee olo, eikä nääntynyt ja horkassa tärisevä. jos noin on, saattaa ohjelma olla liian kova a)prosenteiltaan, b)määriltään. yleensä innostutaan liikaa ja lasketaan painot jonkun vanhan enkan mukaan. parasta ois tehdä ihan oma testi ykköselle ja tehdä homma sen mukaan.

täysin natu-treenaajakin pystyy tekeen uskomattoman paljon ajautumatta silti ylikuntoon. hermostollisen ylikunnon aikaansaaminen kun ei oo mikään helppo homma edes ja vaatii pidemmän aikaa melkosta ruhjomista. tärkeetä on vaan pitää säännöllisesti kevyempiä jaksoja, vaikka treeni kulkisikin. pikkuhiljaa pidemmän aikaa on parempi ku äkkiä mulle sikspäkkiä.

hyvää tollasessa sarjamääriltään suuressa ohjelmassa on myös se, ettei kisassa koskaan kaaduta siihen, ettei jaksaisi tehdä niitä kovia ykkösiä. virtaa riittää vaikka maaliman tappihin :)

finviking sanoi:
elikkä olen yrittänyt saada maastaveto tulosta nousuun mutta turhaan :wall: joten laittakaapa mulle sellanen ohjelma mikä toimii... kiitos....

Tää toimi ainaki mulla:

Vetele 2 x 5. Aloita jollain 70-75% painoilla ja lisäät joka viikko 5kg. Vetelet niin kauan ku menee tuo 2 x 5. Sitte ku ei enää tuu alotat uuden jakson 2 x 3 ja laitat pari levyä jalkojen alle. Näin vedosta tulee pitempi. Aloitat taas pienemmistä raudoista lisäten taas joka viikko 5kg. Mieti semmoset painot tähän, että lähdet kevyesti liikkeelle aivan kuten alotit nuo kaks kertaa viitoset. Ja 2 x 3 vetelet niin kauan ku tulee joka viikko 5kg lisäten. Sitte ku ei enää tuu 2 x 3, kokeilet vetää parina viikkona 2 x 1. Tekniikka kannattaa pitää hyvänä, sen kustannuksella ei kannata kikkailla, varsinki ku on suuret raudat kehissä.

devil666 sanoi:
onko ludvig mitenkä hyvin tullu lisää voimaa tuolla ohjelmalla?eikö 2x5 ole liian vähän?

Sain mää sillä joku parikymmentä kiloo lisää. Ja veto tosiaan tuolla systeemillä. Apuliikkeitä mukaan sitte eli esim. alatalja/ylätalja/kulmasoutu.
Toistot 6-10 2-3 sarjaa. Ja kyllähän tuo ohjelma kestää aika kauan. Riippuu vähä miten tulokset nousee, eli kuinka kauan pystyy lisätä rautaa. Sain tään ohjelman kerran yheltä p*rkeleen riskiltä äijältä.

mulla on vedossa toiminut ehdottomasti parhaiten se että kun on tuntuu siltä niin silloin vedetään mutta vähintään kerran viikossa(jos ei koko viikolla oo fiilistä ni sit kerran-pari riveä) ja sit tuntuman mukaan pikkuhiljaa ylöspäin mentäessä voi miettiä vetääkö 1, 3, 5 2x2 tai ihan mitä vaan ja pyrkii lisäämään kyseiseen sarjaan/sarjoihin rautaa niin paljon ku pystyy(kerralla niin paljon ku tuntuu) sit ku tuntuu et enää ei pysty korottaa väh 5kg ni vaihtaa sarjoja...

mulla parani tollai kuukaudessa max. 5: 15kg, ykkönen yhtä monta ja vedin kakkosen 5kg alle entisen ykkösen ilman vyötä
(mulle toi vyö auttaa aikapaljon koska suurin ongelma vedossa on loppuojennus)

Mitäs olette siitä mieltä kun salilla isompi kaveri neuvo joka tuntee myös voimanostajia että maastanostoa ei kannattais tehdä joka viikko? Kuulemma tulee liikaa rasitusta alaselälle jos joka viikko vetää kovia treenejä?

Mies847 sanoi:
Mitäs olette siitä mieltä kun salilla isompi kaveri neuvo joka tuntee myös voimanostajia että maastanostoa ei kannattais tehdä joka viikko? Kuulemma tulee liikaa rasitusta alaselälle jos joka viikko vetää kovia treenejä?

Kyllähän niin monet reenaakin että vetoa tehdään esim. kerran kolemessa viikossa ja sitten kyykätään vedonkin edestä. Itselle näin alkuvaiheessa tollanen tyyli ei tulis toimimaan. Itse ripottelen kyllä sitten niitä kevyitä viikkoja raskaiden jälkeen. Kannattaa silti ihmeessä kokoeilla jos kuulostaa omasta mielestäsi hyvältä, ja ainahan isojen poikien juttuja mieluummin noudattaa kun pienten :)

Mies847 sanoi:
Meidän salilla ainakin yks jätkä rupes tekeen vetoa jokatoinen viikko ja hänellä se toimii tosi hyvin, tulokset nousee kokoajan. Kyykkyä tekee käsittääkseni myös joka toinen viikko ja joka toinen viikko prässäilee.

neutraali sanoi:
Meidän salilla ainakin yks jätkä rupes tekeen vetoa jokatoinen viikko ja hänellä se toimii tosi hyvin, tulokset nousee kokoajan. Kyykkyä tekee käsittääkseni myös joka toinen viikko ja joka toinen viikko prässäilee.
Mites tämä jätkä tekee sitte maastavedo tilalta niinä viikkona kun ei sitä tee?
Ajattelin tota joskus kokeilla niin käviskö sen tilalla kulmasoutu sitte sillon kun maastavatoa ei tehdä?

Mies847 sanoi:
Mites tämä jätkä tekee sitte maastavedo tilalta niinä viikkona kun ei sitä tee?
Ajattelin tota joskus kokeilla niin käviskö sen tilalla kulmasoutu sitte sillon kun maastavatoa ei tehdä?

Rinnalleveto vois kai olla kova sana?

Joo mave kerran kahteen/kolmeen viikkoon erittäin raskailla malmeilla jos selkä sen kestää. Vuorotahtiin vaikka sitten smjv voluumisarjoina jos se kiinnostaa. Itsellä ainakin alaselkä on täysin eri asia kuin muu selkä, mavepäivinä treenaan monasti vain kädet ja selkä sitten eri kerralla.

twinlab sanoi:
Kokeiles tätä:

1a 6*4*75
1b 3*4*65, 3*3*70
1c 4*5*80

2a 4*6*70
2b 8*2*75
2c 6*5*80

3a 6*4*75
3b 3*4*65, 3*3*70
3c 8*5*80

4a 4*6*70
4b 8*2*75
4c 3*6*60

5a 6*4*80
5b 3*4*65, 3*3*70
5c 4*5*85

6a 4*6*75
6b 8*2*80
6c 6*5*85

7a 6*4*80
7b 3*4*65, 3*3*70
7c 8*5*85

8a 4*6*75
8b 8*2*80
8c 3*6*60

Itsellä toiminu kyykyssä sekä vedossa. Kyykkyyn tuli miltei 20kg lisää kahdessa kuukaudessa. Vetoa vielä jäljellä kaksi viikkoa. Sitten kokeillaan kuinka tuotti tulosta.

Ja Jtolle kaikki kunnia tuosta ohjelmasta :)

mitäs oot ottanu tohon apuliikkeinä...?

finviking sanoi:
mitäs oot ottanu tohon apuliikkeinä...?

Tarkoitat varmaan vedon apuliikkeitä? Perjantaina raskaan vedon lisäksi otin vähän viikosta riippuen esim. kulmasoutua, SJMV, ylätaljaa, alataljaa ja selänojennuksia. Apuliikkeet yleensä 3x8.

Nyt tosiaan on se ohjelma onnistuneesti viety läpi. Vedon maksimin otin eilen ja nostin 230kg. Tyytyväinen olen tulokseen. Nyt rupeen tekeen 3 kertaa viikossa kyykkyä.

Kiitokset JTO:lle mahtavasta ohjelmasta!!!!!!!!!!!

twinlab sanoi:
Nyt tosiaan on se ohjelma onnistuneesti viety läpi. Vedon maksimin otin eilen ja nostin 230kg. Tyytyväinen olen tulokseen. Nyt rupeen tekeen 3 kertaa viikossa kyykkyä.
kova tulos :) kuinkas muut lajit kulkee? sussa on selvästi ainesta. ootko varma ettet bulgaari tai ryssä? :D

jarze sanoi:
kova tulos :) kuinkas muut lajit kulkee? sussa on selvästi ainesta. ootko varma ettet bulgaari tai ryssä? :D

Kiitos. JK: 185kg (siteet+vyö) ja PP: n.125kg(ilman varusteita). Voishan niitä kaikkia ohjelmia hyvinkin testiä, tykkään muutenkin vetää vähän HC-meiningillä tälläisiä erilaisia ohjelmia.

Tiedä kuuluuko tähän, mutta en löytänyt parempaakaan.
Elikkä, oon nyt 16 ja sitä voimaa ei ole vielä paljoa, jotkut on sanonu että maastanostoa ei kannata vielä alkaa tekemään, jotkut taas ovat sanoneet että parhaimpia liikkeitä koko kropalle..
Niin kannattaako alkaa tässä iässä vielä tuota maastanostoa tekemään? Tietenkin mahdollisimman puhtaasti yritän, mutta kertokaas mielipiteenne.
Ja minkäslaisia sarjoja pitäisiä tehdä, montako toistoa per sarja ja montako sarjaa.

Back
Ylös Bottom