Kaikki maastavedosta

Meta title: 💥 Kaikki maastavedosta – selkäpäivän kuningasliikkeen kattavin keskusteluketju

Meta description: Keskustelua maastavedon tekniikoista, variaatioista, varusteista ja tuloksista – kaikkea maven saloista aloittelijasta kovaan vetäjään.

Ei mitään tieteellistä pohjaa ole mutta kyllähän sitä on mukava joskus noita kovia vetoja kokeilla, tottuupahan vähän kovempiin rautoihin. Joskus teen pohkeita seisten tuolla kyykkytangolla, lataan oikein ison satsin (no joo) kiekkoja, siis paljon enemmän kuin esim. kyykyssä ja kyllähän taas kyykky tuntuu kevyeltä. Kai siinä vähän sellaista psykologiaakin on, vaihtelu kuitenkin virkistää. :)

jiiii sanoi:
Itse teen ko. liikkeen (siis "perinteisen" maastavedon) jalkapäivänä heti kyykyn jälkeen. Jotkut ovat sitä mieltä, että kyykky vie siinä määrin mehut jo alaselästä, että maastavedon turvallinen suorittaminen vaikeutuu, mutta itse olen ratkaissut asian tekemällä sen kyykyn kunnon syväkyykkynä sellaisilla painoilla, ettei kyykyn puhtaus kärsi, ja tuntuu voimaa riittävän maastavetoonkin.

Mave jalkapäivänä varmaankin sen takia,että koivet on kerinny jonkun verran lämmitä jalkareenin yhteydessä,eikä siis enää tartte niin paljon tehä lämmittelysrjoja?Ite yhistän kanssa noi kaks harjotusta.Minkälaiset lämmittelyt teet yläkropalle?Mihin väliin teet pohkeet?

Hyvä, muitakin pakkotoistajia löytyy !

xjussix sanoi:
Ei mitään tieteellistä pohjaa ole mutta kyllähän sitä on mukava joskus noita kovia vetoja kokeilla, tottuupahan vähän kovempiin rautoihin. Joskus teen pohkeita seisten tuolla kyykkytangolla, lataan oikein ison satsin (no joo) kiekkoja, siis paljon enemmän kuin esim. kyykyssä ja kyllähän taas kyykky tuntuu kevyeltä. Kai siinä vähän sellaista psykologiaakin on, vaihtelu kuitenkin virkistää. :)

Aivan, teen myös tätä samaa "syväkyykyn" kaveriksi. Eli vaikka 30-40kg lisää rautaa. Huomasin vaan että saa olla varovainen ettei huomaamattaan ole jo mehut jaloista, notkahtaa kivasti yli jos huonosti käy.

Olen havainnut tämän myös hyväksi liikkeeksi, ainakin niska tottuu sitten etukäteen kovaan puristukseen.

Tästä voi varovasti myös edetä samalla tavalla "väärinpäin" kyykkyyn eli tekee vaan pientä liikettä 140%-150% painoilla.

Levon ja sapuskan tarve kasvaa räjähdysmäisesti näillä toistoilla ja HUOM nivelten vuoksi pitää ottaa iisisti, niille pitää antaa enemmän aikaa palautumiseen kuin mitä lihakset sanoisivat ( luin tämän George Hackenschmidt:in kirjoituksista )

- Avilla -

Polvet hieman koukussa siitä lähdet laskemaan tankoa maata kohden samalla työntäen persettä taaksepäin. Selkä ei saa pyöristyä, kannattaa pitää hieman notkollaan niin voit välttää sen. Jos et saa tuntumaa takareisiin niin ota vähän leveämpi jalka-asento ja jalkaterät hieman ulospäin.

elikkä olen yrittänyt saada maastaveto tulosta nousuun mutta turhaan :wall: joten laittakaapa mulle sellanen ohjelma mikä toimii... kiitos....

finviking sanoi:
elikkä olen yrittänyt saada maastaveto tulosta nousuun mutta turhaan :wall: joten laittakaapa mulle sellanen ohjelma mikä toimii... kiitos....

Kuinka kauan olet treenannut ja mitkä tulokset? Aloittelijan on turha lähteä mitään HC-maastaveto treeniä harrastamaan, mutta jos treenaamisesta on jo kokemusta niin sellaistakin voi kokeilla. Mitenkä sitten olet yrittänyt sitä nostaa ja millä ohjelmalla? Kuinkas ruokailut?

twinlab sanoi:
Kuinka kauan olet treenannut ja mitkä tulokset? Aloittelijan on turha lähteä mitään HC-maastaveto treeniä harrastamaan, mutta jos treenaamisesta on jo kokemusta niin sellaistakin voi kokeilla. Mitenkä sitten olet yrittänyt sitä nostaa ja millä ohjelmalla? Kuinkas ruokailut?

oon reenannu kohta kuus vuotta ja oon nostanu joku pari vuotta sitten 200kg
mutta nyt ei enää tunnu vanha ohjelma toimivan se on sellanen pyramidi hässäkkä... ja ruokailusta se ei pitäis olla kiinni kun on tullu syötyä melkein kaikki mitä oon kiinni saannu... :kippis1:

finviking sanoi:
oon reenannu kohta kuus vuotta ja oon nostanu joku pari vuotta sitten 200kg
mutta nyt ei enää tunnu vanha ohjelma toimivan se on sellanen pyramidi hässäkkä... ja ruokailusta se ei pitäis olla kiinni kun on tullu syötyä melkein kaikki mitä oon kiinni saannu... :kippis1:

Kokeiles tätä:

1a 6*4*75
1b 3*4*65, 3*3*70
1c 4*5*80

2a 4*6*70
2b 8*2*75
2c 6*5*80

3a 6*4*75
3b 3*4*65, 3*3*70
3c 8*5*80

4a 4*6*70
4b 8*2*75
4c 3*6*60

5a 6*4*80
5b 3*4*65, 3*3*70
5c 4*5*85

6a 4*6*75
6b 8*2*80
6c 6*5*85

7a 6*4*80
7b 3*4*65, 3*3*70
7c 8*5*85

8a 4*6*75
8b 8*2*80
8c 3*6*60

Itsellä toiminu kyykyssä sekä vedossa. Kyykkyyn tuli miltei 20kg lisää kahdessa kuukaudessa. Vetoa vielä jäljellä kaksi viikkoa. Sitten kokeillaan kuinka tuotti tulosta.

Ja Jtolle kaikki kunnia tuosta ohjelmasta :)

Laiskana ja aerobisesti huonokuntoisena pakko kysyä. Kuka vetää kolmannen viikon 3c 8*5 80%:lla??
Onko joku onnistunut?
Luinko huonosti vai ymmärsinkö väärin kolmannella viikolla maastaveto kahdeksan (8) viiden (5) toiston sarjaa 80% ohjelmaa aloittaessa testatusta maksimiykkösestä?

Taidan siirtyä postimerkkien keräilyyn. :nolo:

en mä ookkaa koskaan sanonut, että toi ois helppoa. eikä ollenkaan, jos on tottunut tekeen pari kovaa sarjaa viikossa. ja numerot on aina numeroita, eli jos tuntuu hirvittävältä, sit vaan otetaan prossia pois tai modifioidaan muuten. tärkeintä tossa on se määrän lisäys ja nopeuden parantaminen.

no... ollakseni rehellinen, suunnittelin ton kyykkyjä varten. aika kovaa hommaa vedolle. rinnallevedolle kyl ok ja miksei maastavedollekin, jos on kova kunto.

MHa sanoi:
Laiskana ja aerobisesti huonokuntoisena pakko kysyä. Kuka vetää kolmannen viikon 3c 8*5 80%:lla??
Onko joku onnistunut?
Luinko huonosti vai ymmärsinkö väärin kolmannella viikolla maastaveto kahdeksan (8) viiden (5) toiston sarjaa 80% ohjelmaa aloittaessa testatusta maksimiykkösestä?

Taidan siirtyä postimerkkien keräilyyn. :nolo:

Kyllä tuo 8*5*80% menisi maastavedossa, mutta tekniikka hajoaa herkästi viimeisissä sarjoissa. 5*5*80 jälkeen alkaa itselläni selkä pyöristymään sarjan loppua kohden sen verran helposti, että olen suosiolla tehnyt enintään 6*5*80. Loukkaantumisriski kasvaa liikaa.
Kyykyssä ei ole aivan samanlaista ongelmaa, mutta hyvät varmistajat täytyy kyllä olla. Viimeiset sarjat tulevat, jos tulevat, niin hitaasti ja puristamalla ylös että liike näyttää välillä pysähtyvän.

Kyykyssä ja penkissä kuullostaa haastavalta ja toimivalta.

Itsellä vedossa parhaat perusvoimatreenit 5*5 nousevana pyramidina 10% sarjakorotuksilla edeltävästä maksimista. Eli esim 5* 130,160,190,220,250 ja päälle 1 kova apuliike ja lopuksi kulmasoutu tai vast. sekä keskivartaloharjoitteet.
Kolme nousevaa viikkoa ja palautusviikko, jonka jälkeen kolme nousevaa 3*5, joista viimeisellä viikolla viitosmaksimi.
Seuraava satsi 5 vkoa pikavoimaa ja tekniikkaa itse vedossa ja apuliike (korokkeelta veto, loppuveto polvista tai boxikyykky lujaa), jonka jälkeen piikkaus tai uusi perusvoimajutska.

Toimiva hommeli perusvoimakaudella oli rytmittää vetotreenit 1. vko pukiltaveto, 2. vko loppuveto polvista ja kolmannella viikolla normaaliveto.

Nyttemmin koin herätyksen jto:n kyykkyneuvojen ja revähtäneen kyljen ansiosta. Ei vetoa, kyykky 3*4 tekniikkaa hioen 8*5:een. :thumbs:
Auttaa ainakin penkkiin. :D

Back
Ylös Bottom