Kaikki maastavedosta

Meta title: 💥 Kaikki maastavedosta – selkäpäivän kuningasliikkeen kattavin keskusteluketju

Meta description: Keskustelua maastavedon tekniikoista, variaatioista, varusteista ja tuloksista – kaikkea maven saloista aloittelijasta kovaan vetäjään.

No ota ihmeessä. Noin nuorena ei tosiaan kannata huolehtia hifistelystä(tai mistään optimaalisesta kehityksestä), tekniikka kondikseen ja pääasia että innostus harrastukseen säilyy!

noin! kiitos! innostusta löytyy, ja tekniikan haluan kuntoon. Kannattaako tehdä enempää kun toi?

kannattaako muka noin paljon? Raution Reijo esimerkiksi (katso googlesta, jos et tiedä) oli kuulemani mukaan luonnostaan kova vetäjä, eikä harjoitellut ollenkaan.

Tää oli varmaan tahatonta komiikkaa, mutta tää ketju piristi kummasti mun päivää. :)

Mun neuvo ois että teet alkuun esim. 5(toistoa) x 5 (sarjaa) x 60kg tai 6x5x55kg.

Moro , mulla on mavessa tekniikka jotain todella kamalaa. Vaikka 40kg vedän ja tekniikkaa yritän saada kuntoon niin silti tuntuu että päin persettä menee. Olisiko kyseessä alaselän heikkous? Miten sitä kannattaisi treenata, että saisin sitä vahvemmaksi?

Moro , mulla on mavessa tekniikka jotain todella kamalaa. Vaikka 40kg vedän ja tekniikkaa yritän saada kuntoon niin silti tuntuu että päin persettä menee. Olisiko kyseessä alaselän heikkous? Miten sitä kannattaisi treenata, että saisin sitä vahvemmaksi?

Mikäs siinä vedossa tuntuu vaikeimmalta? Tangon liikerata,polven kierto,kropan jämäkkä asennon pitäminen? vai joku muu?
Oletan jotta toistoja riittävän pienellä painoilla riittävän paljon=opetellaan oikea liikerata painolla jonka kroppa jaksaa ryhdikkäästi nostaa ja tiukalla ryhdillä tekniikka ehdottomasti kasassa selkä suorana oikealla kulmalla jalat mukana ja sitten vaikkapa hyvää huomenta apuliikkeenä kyykkyjen lisäksi.
Niitä selkä muurahaiskarhun köyryssä vetoja ei kannata opetella>käy nikamiin ja aiheuttaa vammoja, vakaviakin joskus.

veikkaan että se jämäkän asennon pitäminen on mun ongelmana..

Etsi joku hyvä painonnosto/voimannosto seura tai seuran puuhamies läheltä asuinpaikkaasi
ja mene ohjattuun treeniin hänen/heidän opastuksella. Jää virheellisen tekniikan pois opettelut pienemmäksi riesaksi ,kun ei montaa vuotta mutu tyylillä ehdi" väärään tyyliin" kroppaa totutella.>netissä ei tekniikkaa voi korjata, vieressä olis noston aikana otava ja nähtävä mikä mättää ja sitte rautalangasta vääntämään...selkä suorana,lavat taakse,tasapainoalue vedon alussa,katseen kiintopiste,kroppa jämäkkänä,jaloilla lähtee,polvenkierto vaiheen opiskelut jne..
tämä siis jalat kapealla vedolla tyylissä.
Itselläni ollut onni myötä tuon valmentajien osaamisen suhteen, joten monta varmaa vammaa vähemmän heidän vinkeistä johtuen jäi aikoinaan tulematta ja jos hyvin käy pääsen vielä veteraanikisoihin (painonnoston) 50 vuotiaanakin;).

No omalla salilla ei ole ohjaajia kun kuitenkin pienestä kylästä on kyse. Ja ikääkin on plakkarissa 15 niin ei niitä voimannosto kavereita tunnu löytyvän

Back
Ylös Bottom