Kaikki maastavedosta

Meta title: 💥 Kaikki maastavedosta – selkäpäivän kuningasliikkeen kattavin keskusteluketju

Meta description: Keskustelua maastavedon tekniikoista, variaatioista, varusteista ja tuloksista – kaikkea maven saloista aloittelijasta kovaan vetäjään.

Maastavetoa teen yhdesti viikossa, kannattaisiko tehdä useammin? Teen kolmesti viikossa voimatreenin maanantai penkki, keskiviikko kyykky ja perjantai veto. välipäivinä teen kevyttä lihaskuntotreeniä.
kerran viikossa riittää.

Ma-ke-pe -jakosi hyvä. Tuolla jaolla tein aikanaan yli 800 kilon RAW-yt:ni sarjaan alle 110 kiloa.

Vedossa vedin aina tuntuman mukaan, pääsääntöisesti 5 viikkoa vitosia, kolme viikkoa kakkosia, yksi huiliviikko ja sen jälkeen ykkönen (kisa). Aina joka sarjassa toisto-kaksi "takataskussa2 eli ei koskaan täysillä.

Koska maastalähtö oli heikoin kohtani, vedin vitoset korokkeelta seisten.

Kolmosissa käytin vyötä.

Voisko jarre tai kumppanit tehdä pikaisesti mulle jonkun veto ohjelman kun en ole löytänyt mitään vaikka kuinka olen etsinyt? Tämän hetkinen ennätys 255kg, ilman vyötä.. Tavoite olisi kesään mennessä ainakin joku 270kg. Mitkä ovat parhaat apuliikkeet? Itse olen käyttäny selänojennusta levytangolla ja reverse hyperiä vuoro viikoin ja vatsat lisäpainoilla.

Apuliikkeet? No, mikä on nostosi heikoin kohta, eli mihinkä nostosi jumittuu? Jääkö loppuojennus vajaaksi, vai onko ongelma tangon liikkeellelähdössä? Vai noston keskivälissä?

Saatko jalat mukaan vetoon, vai vedätkö enemmänkin selällä?

Eihän alaselkäsi pyöristy vedossa?

Saatko vedon alkuvaiheessa YLÄselän pyöristettyä? Onko tuolloin hartiasi rentona?

oletko pitkä- vai lyhytkätinen?

Kun olet täydellisessä vedon loppuasennossa, missä kohtaa vartaloasi tanko on; reisillä vai kutitteleeko tako hepin korkeudella?

Vatsojen (myös kylkien!) reenaamista ei voi korostaa koskaan liikaa.

Apuliikkeet? No, mikä on nostosi heikoin kohta, eli mihinkä nostosi jumittuu? Jääkö loppuojennus vajaaksi, vai onko ongelma tangon liikkeellelähdössä? Vai noston keskivälissä?

Saatko jalat mukaan vetoon, vai vedätkö enemmänkin selällä?

Eihän alaselkäsi pyöristy vedossa?

Saatko vedon alkuvaiheessa YLÄselän pyöristettyä? Onko tuolloin hartiasi rentona?

oletko pitkä- vai lyhytkätinen?

Kun olet täydellisessä vedon loppuasennossa, missä kohtaa vartaloasi tanko on; reisillä vai kutitteleeko tako hepin korkeudella?

Vatsojen (myös kylkien!) reenaamista ei voi korostaa koskaan liikaa.

Noston heikoin kohta on puolivälistä loppuojennukseen. Lattiasta kyllä irtoo tosi hyvin, joskus veto oli korkeelta korokkeelta (itse korokkeella)vain 10kg jäljessä normi vedosta nyt en ole pitkään aikaan sitä kokeillu.
Vedän selällä kun tuntuu hyvältä niin ja jalkojen ottamisella mukaan en saisi enempää kun syväkyykkykin on vaan n. 165kg, on vaan heikot jalat, tarviis kyllä tuohon kyykkyynki jonku ohjelman että pääsis vähä edes alkuun siinä. Teen kyllä vedon ja kyykyn samana päivänä vaihdellen vuoro viikoin mut vedosta vielä niin alaselkä ei pyöristy tietääkseni tai voihan se tietysti vähän kun ottaa ykkösiä mut ei ole ollu ainakaan kipeä kovien ykkösten jälkeen millonkaan. En ole ihan varma yläselän pyöristymisestä kyllä varmaan ja kyllä kai hartiatkin on rentona ei tule kovin mietitty.. Olen pitkä kätinen ja tanko on suurinpiirtein reisien kohdalla näin jälkeenpäin mietittynä.

kerran viikossa riittää.

Ma-ke-pe -jakosi hyvä. Tuolla jaolla tein aikanaan yli 800 kilon RAW-yt:ni sarjaan alle 110 kiloa.

Vedossa vedin aina tuntuman mukaan, pääsääntöisesti 5 viikkoa vitosia, kolme viikkoa kakkosia, yksi huiliviikko ja sen jälkeen ykkönen (kisa). Aina joka sarjassa toisto-kaksi "takataskussa2 eli ei koskaan täysillä.

Koska maastalähtö oli heikoin kohtani, vedin vitoset korokkeelta seisten.

Kolmosissa käytin vyötä.

sopiiko tuo 5x5 myös kyykkyyn ja penkkiin? tavallaan samallaista olen käyttänyt, kun 5x5 menee, 2,5kg lisää rautaa tankoon, 5-7viikoin välein nousuja, 2vko kolmosia, 1vko ykkösiä, ja max. ihan hyvin toiminut.

no neuvoja on monia

itse oon 74 kilosena vetänyt 380 eikä mulla oo ollut kyllä samat ohjelmat käytössä kun moni neuvoo mut mun ekan mastavedon sarjat meni suoraan yli 200 kg sen jälkeen veto oli mun lempi liike mä vedin pitkän aikaa vedon neljä kertaa viikos niin kun muutkin nosto liikkeet penkki ja kyykky joku vois sanoo et ei toimi eikä varmaan monella toimi mä vaihdoin välillä toitojen lukumäärää ja kasvatin panoja salilla kävin kävellen edes takas yhteensä 6 kilometrii per reissu mut emmä tiä kuka tekee miten kyllä kokeneet vetäjät tietää mut kyllä muut kin reeni tyylit toimii mul oli kyykky 280 ja penkki 145 sitten kun otin noi niin sanotut omat maksimit eli yhteen sä 805 kiloo 74 kiloo oma paino eikä mul muut selkä liikeet on ullu vetoon liittyvät ihan perus selkäpenkki ja kumarrus painojen kans tietysti vatsa on tärkee joku vois sanoo ja on sano nut en huono tehdä niin kun mä teen et ojennetaa aina täysiä kun on enemmän painoo mut pitää laittaa lihas kunto ensin siihen kuntoon et voi vetää täysiä varmaan parhaan tuloksen saa jos itse hieman muuttaa itselleen sopivaks reeniä vaikka muiden neuvot ottas huomioon mut empä sitten tuon kauden aikana muuta tehnyt kun huilasin loppuajan ja huolehdin ravinto aineista

Onko kyseessä sumoveto? Kova rauta kyllä noihin kiloihin:worship: Toivottavasti itsekkin saisi lähi vuosina tuon vedon alkamaan kolmosella mut eiköhän se sieltä joskus irtoa:evil:

Oonko nyt ymmärtäny oikein että tanko lasketaan lattiaan asti joka toistolla? Oon nimittäin alusta asti tehny niin että tanko menee hieman polvien alle. :david: En edes tiedä minkä takia oon noin tehny koska nyt ku oon katellu monia treeni ja opetuspätkiä nii lattiaan astihan se menee joten pikkasen "hävettää". :dance:

Oonko nyt ymmärtäny oikein että tanko lasketaan lattiaan asti joka toistolla? Oon nimittäin alusta asti tehny niin että tanko menee hieman polvien alle. :david: En edes tiedä minkä takia oon noin tehny koska nyt ku oon katellu monia treeni ja opetuspätkiä nii lattiaan astihan se menee joten pikkasen "hävettää". :dance:

You pick the bar off the ground and then put it back down.

Siinä pähkinänkuoressa :D Joo eli lasket AINA sen tangon lattiaan asti. Ensinnäki on paljon raskaampaa nostaa 'kuollutta' painoa ja kuolettaminen auttaa huomattavasti hapen ottoa ja ennaltaehkäisee loukkaantumisia.

Kiitos asian selventämisestä. :D Kyllä tosiaan vähän suututtaa ku oon tehny noinki tärkeän liikkeen hieman väärin jo vuosien ajan. :david:

Kiitos asian selventämisestä. :D Kyllä tosiaan vähän suututtaa ku oon tehny noinki tärkeän liikkeen hieman väärin jo vuosien ajan. :david:

Kyllä se siitä lähtee rullaamaan! Tosiaan laske tanko maahan ja aloita uusi toisto kuin se olisi ensimmäinen. Eli ei pomputteluja.

Kyllä se siitä lähtee rullaamaan! Tosiaan laske tanko maahan ja aloita uusi toisto kuin se olisi ensimmäinen. Eli ei pomputteluja.

Jees thx. Tässä laijissa ei saa koskaan olettaa että tietäis jo kaiken, tää taas todisti sen. :D

Back
Ylös Bottom