Kaikki maastavedosta

Meta title: 💥 Kaikki maastavedosta – selkäpäivän kuningasliikkeen kattavin keskusteluketju

Meta description: Keskustelua maastavedon tekniikoista, variaatioista, varusteista ja tuloksista – kaikkea maven saloista aloittelijasta kovaan vetäjään.

tuli tuossa perjantaina tehtyä sjmavea ja myöhemmin sinä päivänä tuli selkä kipeäksi selkärangan kohdalta ja on vieläkin (sunnuntai). Kolmas kerta oli kun tuota tein.
Ensimmäisellä kerralla ei tullu mitään, toisella kerralla oikea selkälihas, mutta nyt sitten tuntuis selkärangassa olevan kipua ajoittain

165kg/71kg=232,4% Treeniä takana reilu puol vuotta, kun oli 8kk tauko välissä ja kolme viikkoo olen nyt tauon jälkeen reenaillu. Tänää tuli sitten toikin maksimi testattua. Köyhä tulos mut minkäs sille kynäniska tervakeuhko mahtaa...:/

234,7% Näyttää tulevan 230/98. Kapea veto ja vyö.

253% 210kg/83kg kapeella vyön kanssa.

290% eli 250kg/86kg on kovin, nyt aika tarkkaan 275% ja 240kg/87kg. Kapeita molemmat, eka vyön kanssa ja toinen ilman.

112 % ja eli 66kg ja 80kg.:rolleyes: Maksimia en oo ees kokeillu.. tolla 80 menee jotain 3x5-8 vähä päivästä riippuen.

Mites nää hommelit olikaan nyt vedon loppuvaiheessa, kun ollaan jo vedetty tanko lattiasta ja seisotaan suorassa. Sitten:

1) Vedetään alaselkään kunnon loppurutistus
tai
2) Rutistetaan yläselkä yhteen, näkyy kun lapaluut liikkuu

Itse en tee kumpaakaan, koska ne eivät näytä kovin luonnollisilta...

Dear Eki, olenko normaali?

No siinä iässä kuin pituuskasvu on loppunut kai jos pelottaa tuo pituuskasvun loppuminen? Btw et sinä maastavetoa tekemällä sitä V selkää muutenkaan saa. Liike ottaa pääosin reisiin ja keskivartaloon.
Minusta se käypi todella hyvin keskiselän (erector spinae-lihaksen) kohteelle. Maastavedolla olen saanut siihen paikkaan enemmän lihasta kuin vaikkappa jullella ja sen semmosilla.

Omalla kohdalla maastaveto on toiminut kiilan tapaan jota hakataan puuhun ja levitetetään jotta tilaa olisi toiselle kiilalle ja sama uudelleen.

Esimerkkinä vanhoina hyvinä aikoina kun oli nuoruuden voimissaan, silloin kun tein maastavetoa, selkä oli suuri ja mahtava, mutta kun kuulin näistä kauheista tarinoista ja siitä että maastaveto ei sovi ikäiselleni. Lopetin sen jälkeen maastavedon ja yritin tehdä korvaavia liikkeitä, mutta ne eivät vetäneet vertoja tälle ah, niin mahtavalle ja kokonaisvaltaiselle liikkeelle. Tunsin kuinka selkäni kuihtui ja se näkyi selvästi, selkäni pieneni puoleen ja selän paksuus muuttui dramaattisesti surullisempaan suuntaan ja minulla oli kauhea ikävä maastavetoa (lempiliike). Viimeinen pisara oli kun kylkiluut ja selkäranka alkoivat paistaa lihasten alta.

Silloin mittani tuli täyteen ja hain neuvoja pakkikselta. Tekniikka oli ollut aina kunnossa joten ei siitä ole ollut kysymys. Ja vähät pituus kasvusta minulla oli kauhea ikävä maastavetoa, joten aloin tekemään liikettä uudestaan.

Pitkästä aikaa tunsin tuon saman ihanan liikkeen purevan juuri sinne minne pitääkin. Jo ensimmäisen kerran jälkeen tapahtui jo muutosta parempaan ja selkä alkoi kasvaa ja paksuuntua ja sitä myötä luutkin hävitä lihasten alle ja nyt pikkuhiljaa kunto paranee ja mielen hyvinvointi kasvaa, eikä pituuskasvua ole haitannut (paljoa).

Eli yhteen(maasta)vetona maastaveto tuo leveyttä ja paksuutta selälle ja muuallekkin.

Maastaveto<3

Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom