Itsellä lähes sama tilanne kuin alkuperäisen postauksen kirjoittajalla.
Treenaan 2-jakoisella, jako on:
- selkä, olkapäät, ojentajat ja rinta
- jalat, vatsat ja hauis
Olen tietoisesti ryöminyt kohti dc-tyylistä treenausta, tosin edelleen hyvin kaukana olen siitä. Olen huomannut, että jos teen radikaaleja muutoksia nopeasti, en pysty noudattamaan niitä, joten pikku hiljaa olen tässä yrittänyt siirtyä kohti dc-treeniä.
1. päivän treenissä liikkeitä tulee pääsääntöisesti 5, lisäksi jotain pientä eristävää jos siltä tuntuu
2. päivän treenissä liikkeitä tulee pääsääntöisesti 7.
Itse teen 3-4 treeniä viikkoon, riippuen fiiliksistä ja miten aikaa riittää jne.
Mavea olen pyrkinyt tekemään jokaisessa selkätreenissä, mutta varsinaisen päätöksen teen siitä vasta itse salilla, jos tuntuu huonolta, otan tilalle esim. kulmasoutua ja alataljaa. Ihan hyvin paikat minulla kestää viikottaiset mavetreenit.
Mavessa yleensä otan lämmittelyiksi 2 pidempää sarjaa ja sitten kaksi lyhempää sarjaa, tässä järjestyksessä, treenipainojen kokoajan kasvaessa.
Kovat sarjat otan yleensä 2x6-systeemillä, sillä poikkeuksella, että käytän kaksi treenikertaa samoja painoja ennenkuin lisään 2.5kg, ja toki jätän tekemättä jos ei tunnu hyvältä vaikka painoja progression puolesta tulisikin nostaa. Lopuksi sitten vielä pitempi kevyempi sarja (8-12).
En tiedä auttoiko tämä mitenkään threadin aloittajaa :D