Kaikki maastavedosta

Meta title: 💥 Kaikki maastavedosta – selkäpäivän kuningasliikkeen kattavin keskusteluketju

Meta description: Keskustelua maastavedon tekniikoista, variaatioista, varusteista ja tuloksista – kaikkea maven saloista aloittelijasta kovaan vetäjään.

Etukyykky ja maastaveto samassa treenissä on myöskin aika kiva yhdistelmä. Mave käy takaosastoon etureisien rääkkäämisen jälkeen. Päälle tietenkin vielä jotain herkkua vaikka prässiä + ojennukset + koukistukset.

Juu, etukyykky ja mave on ihan ok samaan treeniin. Niin vois olla myös hack tangolla ja mave...vaikka supersarjana...ei tarvii ku vaihtaa tango takaa eteen. Eli vaik ensin vetää "takaa" ja sitten "edestä" :)

jossain vaiheessa tuli tehtyä mavea jalkapäivänä, mutta en kyllä saanut sitä käymään jalkoihin yhtään kun kyykkypainot pyörii reilusti korkeammalla kuin maven. Onko tähän nyt siis syynä huono selkä?
Nyt en tee enää ollenkaan mavea kun sen tekemineen korpee niin uskomattoman kovaa.

se kuuluu triple H:n harjoitusohjelmaan eli ei se varmaan paljoa haittaa,mutta luulis et kyykky vois olla kans tehokas

Mark Henry, kannattaa laittaa tuonne aloittelijoiden peruskysymyksiin joitain kysymyksiä, ettei tarvitse uutta aihetta jokaisesta alottaa

nivustyrästä vielä....

lääkäri meinasi että olisi alkava nivustyrä. reilu vuoden vaivannut tuo lonkankoukistajan kiinityskohdasta noin 5-8cm munia kohti.(hyvin saa selvää:D ). no siinä on kuiteskin se kipeä kohta mikä aika-ajoin vaivaa, tuntuu painetta, ei varsinaisesti satu kun ei mihinkään maksimeihin mene.
EEEli kysymys oli että pystyykö sitä mitenkään parantamaan ilman puukkoa.
Onko mitään kuntouttavia liikkeitä tai jotain...

Kertokaas nyt tyhmälle *mikä* siinä nivustyrässä pulpahtaa ja *mihin*?

Siis tossahan siitä kerrotaan 2 viestiä ylempänä. German Gorillan postauksessa. Suolta pullahtaa kivespussiin.

Itellä oli vaan semmoinen pienen kananmunan kokoinen patti nivusessa,ei ollut oikeastaan edes yhtään kipeä.Kävin lekurissa ihmettelemässä mikäs se tämä on,ja parin kuukauden jonotuksen jälkeen leikattiin 4vk saikkua ja taas treenattiin täysillä.
Muutama vuosi tosta ni huomasin toisella puolella saman homman,leikkaukseen noin 5kk jonotuksen jälkeen.Kummatkin puolet leikattiin vanhalla menetelmällä ja kestänyt on toistaiseksi.
Niitä tyriä on kai erillaisia, nivustyrä itellä johtui ilmeisesti synnynnäisestä heikkoudesta lihaskalvossa tai jossain semmoisessa.Tä kalvo sitten pikkasen repesi ponnistaessa ja sitten syntyneestä aukosta vähä suoli pyrki ulos.

tokkopaisto sanoi:
Siis tossahan siitä kerrotaan 2 viestiä ylempänä. German Gorillan postauksessa. Suolta pullahtaa kivespussiin.
Jaaha, okei. Hyi saatana. :urjo:

Tossa vaan monet puhui "nivusista" yleisesti, se ei oikein kerro mittään.

Täytyykin alkaa tutkia palleja tarkkaan. :)

Niin no,no niin.Ei sieltä aina niitä suolenpätkiä kiveksiin valu.ja jos sinne nivuseen tyrä tulee,ni ei muuta kuin yksityisen kautta leikkaukseen.pääsee n.Kuukaudessa,ku muistaa vähän pistää vaivoihin lapinlisää:lol2:

Kannattaa hoidattaa pois mahdollisimman nopeasti,ennenkuin rupeaa tosissaan vaivaamaan:curs:

Kertokaan joku maastavetoon hyvä tekniikka. Ja jos löytyisi klippi missä on paljas ja laiha ylävartalo niin sais selän suoruuden ja olkapäiden paikat selville.

Hullupaviaani sanoi:
Kertokaan joku maastavetoon hyvä tekniikka. Ja jos löytyisi klippi missä on paljas ja laiha ylävartalo niin sais selän suoruuden ja olkapäiden paikat selville.
Mä en oikeen osaa neuvoa sanallisesti enkä tiiä voiko tota hyvin edes selittää, mutta kannattaa kokeilla myös pukeilta vetoa.
Minä vedän n.25 cm korkeilta pukeilta, siinä voi käyttää enemmän malmia ja jalkojen osuus vähän vähenee.
Jotkut vetää jopa ihan polven yläpuoleltakin, siinä sitä romua vasta voi tankoon mättääkin.

Olisit laittanu tämän tuonne aloittelijoitten peruskysymyksiin, mutta ei se minua silti haittaa joten asiaan. Itse en tiedä paljon maastavedosta, mutta kun sitä ruukaan tehdä niin laitan toisen käden vastaotteella ja toisen myötäottella tangosta kiinni vähän hartioita leveämällä otteella. Ja kun nostan se niin selkä suorana nostan tangon maasta ja lasken edelleen selkä suorana alas. Kannattee tehdä lämmittely sarja ennen varsinaista sarjaa pienellä painolla tai ilman painoa, eli pelkällä tangolla. Minä käytin ohjelmassani 3x8 sarjaa, mutta en tiedä miten se vaikuttaa, itse luulen että sen avulla kehitettän selän ja jalkojen lihasmassaa, mutta jos joku tietää tarkemmin noista sarjoista ja niitten vaikutuksista niin voisiko hän kertoa minkälaiset sarjat ja toistot pitäisi olla voimaa harjoitellessa ja lihasmassaa kehittäessä. :rolleyes:

kataq sanoi:
mut lämmitely sarjan ja sarjanpainon ero ei saa olla paljoa näin sanoo supermassa jos ero on paljon nii hajoaa helposti paikat

Eli jos tekee mavea vaikka 200kilolla, niin lämppärit pitää ottaa 180:llä??

-Marchi- sanoi:
Eli jos tekee mavea vaikka 200kilolla, niin lämppärit pitää ottaa 180:llä??

Ennemmin vähän vähemmän, kuten 100-150. Tankolämmittelyt ei herätä lihaksia kovaan työhän tarpeeksi. Voimaa pitää käyttää, muttei liikaa. Eli 20%tai vähän yli sen vähemmän painoa lämmittelyyn.

Back
Ylös Bottom