Kaikki maastavedosta

Meta title: 💥 Kaikki maastavedosta – selkäpäivän kuningasliikkeen kattavin keskusteluketju

Meta description: Keskustelua maastavedon tekniikoista, variaatioista, varusteista ja tuloksista – kaikkea maven saloista aloittelijasta kovaan vetäjään.

Taisin alottaa jollain sarjapainoilla 70 tai jotain, nyt on sarjapainona 160.

Suorin jaloin, ilman remmejä. Maksimeja en oo kokeillu enkä kokeile.

Minä en oo koskaan edes kokeillut maksimiykköstä. Selkä on sen verran huono, että pitää kiskoa varovasti. 5x115 oon ottanu tavallista mavea ilman vyötä:D Vedinkö kakskymppisten pohjat? Ekalla kerralla tais mennä jollain kuudellakympillä tekniikan harjottelua.

3pv sitten testasin kyseistä liikkettä ekaa kertaa ja sarjoja tein jollain 120kglla (muutaman kerran treenaillu tekniikkaa ennen tota).ykkösestä ei o mitään havaintoa. mut 200 lähetään hakemaan vuoden päästä:D . Kuis paljon toi vyön käyttö jeesaa mavessa? Paikat vissiin pysyy ehjänä paremmin mut mites tulosten laita?

Eka kertaa tein maastavetoa muistaakseni noin vuoden treenin jälkeen. Kyykky oli ollut mukana ohjelmassa alusta asti, joten siitä oli varmasti apua. Mutta en siltikään kokeillut ekassa treenissä ykköstä vaan vetelin kevyillä "tekniikkaa" hioten. Jossain vaiheessa uskaltauduin hiukan painojakin lisäämään ja silloin onneksi eräs voimanostaja tuli viheltään pelin poikki ja opettamaan mulle tekniikkaa. Hassu kaveri, saman tien parin sarjan jälkeen yllytti mua pistään lisää painoa (180kg). Ei siinä mikään auttanut. Mutta ylös tuli. Kokeiltiin vielä 190kg, mutta se ei enää mennyt. Muutaman kuukauden päästä nousi kuitenkin se maaginen 200! Ikää mulla oli tuolloin 21.

Dreamer sanoi:
Ja ammatti oli metsuri? :)

Ei sentään ympärivuotinen. Tuolloin kesti paikat paremmin (joku n 10 vuotta sitten). Nyttemmin vähän treenanneena nousi 250kg ja kävelin viikon huonosti. Mutta näillä orankikäsillä saa siten taistella ton penkin kanssa.

Mikähän siinä muuten on, kun lahjakkaalle vetäjälle todella isotkin romut ovat alussa helppo nakki, kun taas lahjakas penkkaaja erittäin harvoin penkkaa edes sitä satkua aloittaessaan? (Kovin kuulemani ekan kerran penkkaus on 85 kg ja mave yli 200 kg.)

Tomppa85 sanoi:
Mikähän siinä muuten on, kun lahjakkaalle vetäjälle todella isotkin romut ovat alussa helppo nakki, kun taas lahjakas penkkaaja erittäin harvoin penkkaa edes sitä satkua aloittaessaan? (Kovin kuulemani ekan kerran penkkaus on 85 kg ja mave yli 200 kg.)

Eihän kukaan mistään tyhjältä pöydältä lähde mitään tekemään. Penkissä rasittuvat lihakset/tukilihakset tuskin paljoa rasitusta saavat ihan normaalielämässä, kun taas selkä ja jalat rasittuvat varmasti kaikilla pennusta saakka.

Mä koitin joskus talvella huvikseni sarjojen välissä 200kg ja hyvinhän se nousi, se täytyy kyllä paljastaa että vetoremmeillä, ilman remmejä en saa senttiäkään ilmaan jotain yli 150-160kg :nolo:

Tosin en oo voimailija, joten kait hälläväliä.

JWO sanoi:
Mä koitin joskus talvella huvikseni sarjojen välissä 200kg ja hyvinhän se nousi, se täytyy kyllä paljastaa että vetoremmeillä, ilman remmejä en saa senttiäkään ilmaan jotain yli 150-160kg :nolo:

Tosin en oo voimailija, joten kait hälläväliä.

Välillä joo tuntuu, että eniten se sarja tuntuu pahimmalta juuri käsien pidon kannalta. Mä teen yleensä vain hack-kyykkyä tangolla ja en anna painojen koskettaa välissä maata, enintään hipaista. Sarjapainot on jossain 140kg paikkeilla ja välillä jää vajaaksi, kun ei jaksa pitää kiinni enää. Ei oo remmejä, mankku on pakollinen.

Tekeekö monikin maastavetoa jalkapäivänä. Mitä olette mieltä seuraavasta ohjelmasta, tarkoituksena saada selkäpäivänä paremmin keskitettyä yläselän liikkeisiin.

Ma: rinta ja yläselkä
Ke: jalat ja keskikeho
Pe: olkapäät ja käsivarret

Tuo keskiviikon ohjelma olisi viikolla 1
- jalkakyykky
- jalkaprässi
- SJMV
- reidenojennus
- reidenkoukistus
- pohkeet
- vatsat
- alaselkäojennus

ja viikolla 2
- maastaveto
- hack-kyykky
- reidenojennus
- reidenkoukistus
- pohkeet
- vatsat
- alaselkäojennus

Eräs treenari sanoi:
Tekeekö monikin maastavetoa jalkapäivänä. Mitä olette mieltä seuraavasta ohjelmasta, tarkoituksena saada selkäpäivänä paremmin keskitettyä yläselän liikkeisiin.

Ma: rinta ja yläselkä
Ke: jalat ja keskikeho
Pe: olkapäät ja käsivarret

Tuo keskiviikon ohjelma olisi viikolla 1
- jalkakyykky
- jalkaprässi
- SJMV
- reidenojennus
- reidenkoukistus
- pohkeet
- vatsat
- alaselkäojennus

ja viikolla 2
- maastaveto
- hack-kyykky
- reidenojennus
- reidenkoukistus
- pohkeet
- vatsat
- alaselkäojennus

Mä olen itse jakanut siten että mulla on ma-ti vatsat, kyljet, sitten prässi, reidenojennukset ja pohkeet. Perjantaina taas keskityn selkään, mutta maven perään teen reiden ojennukset...

Monta on tapoja, itsellä toiminut tämä paremmin, tein alkuun itsekin jalkapäivänä maven...

Jaan kropan puoliksi.Alakropan treeni:
maastaveto
pohkeet seisten smithissä
etukyykky
takareidet (yleensä koukistus maaten)
Hyvin toiminut eikä ongelmia ole kyykkysarjojen kanssakaan ollut vaikka vedot ennen.Tosin vedoissa ei montaa kovaa sarjaa tehdä...

Hyvin toiminut eikä ongelmia ole kyykkysarjojen kanssakaan ollut vaikka vedot ennen.Tosin vedoissa ei montaa kovaa sarjaa tehdä...
Samaan tyyliin täälläkin. Tosin niin että teen muutaman mave sarjan loppuun. Ei enää tarvi lämmitellä kun on jo jonkunlainen jalkatreeni alla.

Pääasiassa teen erilaisia kyykkyjä jalkatreenissä. Sitten kun niitä päiviä tulee ettei nappaa tippaakaan tai ei muutenvaan kulje niin korvaan kyykyt maastavedolla. Mave ei varsinaisesti kuulu säännöllisesti ohjelmaan. Ok kehitys näinkin...

Back
Ylös Bottom