Kaikki maastavedosta

Meta title: 💥 Kaikki maastavedosta – selkäpäivän kuningasliikkeen kattavin keskusteluketju

Meta description: Keskustelua maastavedon tekniikoista, variaatioista, varusteista ja tuloksista – kaikkea maven saloista aloittelijasta kovaan vetäjään.

Itellä tais mennä ekalla kerralla 130kg kun koklas 16v. ja nytte menee 170 kg. eli tosi vaatimattomasti vieläkin. Käsittääkseni seon pienemill ihmisille vähän helpompaa kun pitkille..

Osa porukasta vetännyt ekalla kerralla varmaan suomen ennätyksen, osa hipoo ME:tä ikäluokassaan Kun katsotte voimannostoliiton sivuilta historia tietoja.

jamppa78 sanoi:
Osa porukasta vetännyt ekalla kerralla varmaan suomen ennätyksen, osa hipoo ME:tä ikäluokassaan Kun katsotte voimannostoliiton sivuilta historia tietoja.

Niimpä. Paras juttu on kuitenkin kun eräs 13 vuotias 50-60 kiloinen väitti minulle jokunen kuukausi sitten että ottaa penkistä 120 kiloa :rolleyes:...:hyper:

Ekaa kertaa kunnolla kokeilin mavea tällä viikolla, niin sai 2x8x120, enempää en uskaltanut vielä laittaa :) Maksimia turha kokeilla ennen kuin on tekniikka kunnolla hallussa...

Ekan kerran sain maasta muistaakseni 117kg. Tämän jälkeen en sitten edes mavea tehnyt.tuosta on kolmisen vuotta aikaa ja nyt olen ruvennut mavea tosissaan tekemään.Ekassa mve treenissä koitin nii 170 kg tuli.8-9 mave treeniä takana ja nyt 210kg. Kisoissa neljän mave treenin jälkeen 185.

Eikö ne painot ole maastavedossa tavallaan sivuseikka, jos ei ole tarkotuksena mihinkään kilpailuihin treenata. Meinaan, että vaikka tavaraa on 50kg ja tekee liikkeen puhtaalla tekniikalla niin varmaan vaikuttaa ja lihakset kipeytyy. Tietysti tämä koskee aloittelijoita, kuten minä.

Itse olen mavea aloitellut ja tekniikan opetteluun olen täysin keskittynyt. Nyt se alkaa pikkuhiljaa loksahdella kohdalleen, kun sain kaverilta vinkkiä.

ensimmäisen kerran kun kokeilin ykköstä nii nousi 160kg (ja tottakai puhtaalla tekniikalla :D). tosta aikaa pari kuukautta ja nyt nousee 180, ja tekniikka vieläki päin p******ä

J-M sanoi:
Niimpä. Paras juttu on kuitenkin kun eräs 13 vuotias 50-60 kiloinen väitti minulle jokunen kuukausi sitten että ottaa penkistä 120 kiloa :rolleyes:...:hyper:

pikkupainoja. eräs 15 vuotias kukkakeppi väitti nostavansa 200kg :hyper:

Ite sain ekalla kerralla 70 kg. Nyt vois nousta 150 kg:wall:

Mutta suhdanteet muuttuvat:evil:

Tavoitteena olis saada piakkoin nostettua se 200kg(ja penkistä 130kg), niin vois keskittyä enemmän muihin asioihin ja jättää salikäyntejä vähemmälle...

Eipä näytä olevan mikään maaginen laji tuo mave. Olen mavea tehnyt ehkä 4 kertaa tosissaan elämäni aikana(tosin SJMV on kuulunut treeniin jo reilun puoli vuotta), ja yllättäen tänään läpällä ykköstä kokeillessa(ilman kunnon lämmittelyjä:wall: ) 190 kg meni kevyesti ja 200kg menisi myös takuuvarmasti parissa viikossa tekniikkaa hioen.

onhan tässä muuten toki treenattu pari vuotta. Joku 250kg ei olisi mikään epärealistinen tavoite jos alkaisin nyt tuota reenaamaan..

hc-audio sanoi:
Eipä näytä olevan mikään maaginen laji tuo mave. Olen mavea tehnyt ehkä 4 kertaa tosissaan elämäni aikana(tosin SJMV on kuulunut treeniin jo reilun puoli vuotta), ja yllättäen tänään läpällä ykköstä kokeillessa(ilman kunnon lämmittelyjä:wall: ) 190 kg meni kevyesti ja 200kg menisi myös takuuvarmasti parissa viikossa tekniikkaa hioen.

onhan tässä muuten toki treenattu pari vuotta. Joku 250kg ei olisi mikään epärealistinen tavoite jos alkaisin nyt tuota reenaamaan..

Niin tai 400? :) Tottakai oot kehittynyt melkein samalla tavalla kun oot tehny SJMV:tä. Niistä tuloksista mitä "voisi" tehdä ei kannata puhua koska ne pitää tehdä ensin ja sitten puhua ) Ja stoppi voi tulla ennen 250:kin. Kova tulos kuitenkin 18v:lle noinkin pienellä reenillä :)

Pumppis84 sanoi:
Eli paljonko saitte Vedettyä Maasta eka kertaa kun kokeilitte :D

Ite sain 160kg 18vuotiaana :itku: Mutta sen jälkeen meniki 1½vuotta ja 260kg:rock: ikinä en kerinny 300 rautoihin :wanha:

Sata kg meni...Nyt menee ehkä 130kg

Keiko- sanoi:
Niin tai 400? :) Tottakai oot kehittynyt melkein samalla tavalla kun oot tehny SJMV:tä. Niistä tuloksista mitä "voisi" tehdä ei kannata puhua koska ne pitää tehdä ensin ja sitten puhua ) Ja stoppi voi tulla ennen 250:kin. Kova tulos kuitenkin 18v:lle noinkin pienellä reenillä :)

SJMV:tä oon tehnyt sellasilla max 90kg painoilla pitkää sarjaa, joten en usko että sillä mitään tajutonta ykköskuntoa olen mavessa saavuttanut. Pointti oli siis, että hetken treenamalla voimapainotteisesti mave nousisi varmasti äkkiä ylös, sillä en ole sitä ikinä treenannut ja tapana on ollut että aluksi uudet liikkeet nousevat kokoajan mukavasti, kunnes sitten tulee se maaginen stoppi. Tuo 200kg menisi kyllä varmasti nytkin, kun vaan uskaltaisi yrittää(en luota tekniikkaani kuten kallioon). Ehkä yritänkin ja kirjottelen miten kävi :)

Back
Ylös Bottom