Kaikki maastavedosta

Meta title: 💥 Kaikki maastavedosta – selkäpäivän kuningasliikkeen kattavin keskusteluketju

Meta description: Keskustelua maastavedon tekniikoista, variaatioista, varusteista ja tuloksista – kaikkea maven saloista aloittelijasta kovaan vetäjään.

Onko tuolla pahemmin merkitystä nostaako toinen käsi vastaotteella? Ite oon alottanu treenit taas kesän jälkeen ja en muistanu tuota vastaote-hommaa ja vein molemmat ranteet samaan suuntaan, enkä huomannu mtn eroa.

Vaikuttaaku tuo vastaote pitoihin vai mihin? :O

Juu, pysyy paremmin tanko näpeissä kun se ei pääse pyörimään pois. Niin kauan vaan myötäotteella kunnes alkaa lipsumaan, sitten ristiote niin pysyy.

Onko tuolla pahemmin merkitystä nostaako toinen käsi vastaotteella? Ite oon alottanu treenit taas kesän jälkeen ja en muistanu tuota vastaote-hommaa ja vein molemmat ranteet samaan suuntaan, enkä huomannu mtn eroa.

Vaikuttaaku tuo vastaote pitoihin vai mihin? :O

Pitoon sitte kovemmissa raudoissa. Muista vaihella käsien asentoa päittäin ettei tuu "epämuodostumia". Kannattaa pitää vaa se normiote nii kauan ku raudat pysyy käsissä.

Mielestäni on perusteltua vedellä myötäotteella eli rystyset eteenpäin niin kauan kuin tanko näpeissä pysyy. Itse vedän kolmesta sarjastani ekan aina näin, ja kaksi seuraavaa ristiottella "kätisyyttä" vaihtaen.

Miksi? Miksi se on perusteltua vetää noin verrattuna ristiotteella kätisyyttä vaihtaen? Puristusvoiman kehittyminen?

Miksi? Miksi se on perusteltua vetää noin verrattuna ristiotteella kätisyyttä vaihtaen? Puristusvoiman kehittyminen?
Se ja se, että vaikka sitä kätisyyttäkin vaihtelee, niin kieroonhan sitä aina silloin vähän vetää.

itsellä ei selkä kestä ristiotteella vetämistä jostain syystä, vasemmanpuoleinen alaselän lihas(pitkä selkälihas?) on myös oikeanpuolimmaista huomattavasti isompi jonka uskon johtuvan siitä että ennen vedin aina ristiotteella sama käsi myötaotteessa

Itse teen vedot pelkästään myötäotteella, kun ei pysy tanko sormissa otetaan vetoremmit käyttöön. En vaan osaa/pidä ristiotteella vetämisestä.

Ite pyrin tekemään aina 2 ensimmäistä sarjaa ristioteella ilman remmejä, mutta sitten otan suosiolla remmit käyttöön, että jää vähän panoksia forkkuihin vielä muihin liikkeisiin.

Vaikuttaako toi ristiotteella vetäminen jotenkin negatiivisesti, eli kroppa menis kieroon tms?

Ite pyrin tekemään aina 2 ensimmäistä sarjaa ristioteella ilman remmejä, mutta sitten otan suosiolla remmit käyttöön, että jää vähän panoksia forkkuihin vielä muihin liikkeisiin.

Vaikuttaako toi ristiotteella vetäminen jotenkin negatiivisesti, eli kroppa menis kieroon tms?

Niinhän sitä sanotaan, ellei vaihtele otetta. Kyllä kai siinä jotain perääkin on. Jos forkut treenaa erikseen niin ehkä paras olis tehdä ensin myötäotteella lämppärit ja kevyet sarjat, niin kauan kun pysyy käsissä (ei ristiotetta), sitten remmit käyttöön.

Niinhän sitä sanotaan, ellei vaihtele otetta. Kyllä kai siinä jotain perääkin on. Jos forkut treenaa erikseen niin ehkä paras olis tehdä ensin myötäotteella lämppärit ja kevyet sarjat, niin kauan kun pysyy käsissä (ei ristiotetta), sitten remmit käyttöön.

Mulla vaan ei oo noista remmeistäkään oikein iloa. Kun on heikot forkut, niin ei noi remmitkään auta. Sitte ku ote alkaa livetä, niin tanko suunnilleen roikkuu niiden remmien varassa.

Mulla vaan ei oo noista remmeistäkään oikein iloa. Kun on heikot forkut, niin ei noi remmitkään auta. Sitte ku ote alkaa livetä, niin tanko suunnilleen roikkuu niiden remmien varassa.

pistät ne niin kireelle, ettei ne pääse mihinkään roikkumaan, vaan pojottaa siinä kämmenessä, vaikket juuri yhtään purista.

e: tosin tuntuu sen teko hetken vähän vittumaiselta ranteessa :)

Tein tosta giffin

deadliFTT.gif

250/95x100=263%

155/76x100=203

203%

Talvella sitten vähän painoo alas ja tuloksia ylös ;) .

Back
Ylös Bottom