Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Originally posted by fluid power
En ole kyllä tuota itsekään tehnyt. Olen kyllä sen verran kankea, että selkä pyöristyy jo pelkällä harjanvarrella sen ollessa polvien tasolla. Ehkä parin kk:n päästä kun venyttely alkaa tuottaa tulosta. Tilanne on kuitenkin parantunut jo huomattavasti. Käytätkö muuten, jos siis itse teet tuota, jotain pehmusteita kyynärtaipeissa?

Tein sitä jotain viisi kertaa ja totesin, että itseään voi kiduttaa helpommillakin tavoilla ja jos mustelmia haluaa, niin niitä saa esimerkiksi lyömällä vasaralla :-)

Pehmusteita ei ollut, mutta nyt kun tarkemmin miettii, niin joku pitkähihainen golitsi voisi olla hyvä.

Toisaalta, nyt kun lopetin nuo WSB-härhäilyt, niin maailman kaikkia liikkeitä ei tarvitse tehdäkään...

Täytyy kyllä sanoa, että mulle on aivan sama tekeekö porukka salilla kyykkyä ja maastavetoa tai sitten ei. Ei ole mun treenistä pois...

Eikö se ole myös vähän turvallisempaa laittaa tanko alemmas kuin pitää sitä ylempänä niskassa. Jos sattuu vielä selkärangan nikamat sojottamaan hyvin ulospäin, niin hyvällä tuurilla tangon painon ansioista tai tangon liikahtaessa saattaa nikamat murtua tjtn.

Originally posted by sadisti
Täytyy kyllä sanoa, että mulle on aivan sama tekeekö porukka salilla kyykkyä ja maastavetoa tai sitten ei. Ei ole mun treenistä pois...

Käytännössä tuo on täysin totta. (Mutta teoriassa ei? :p ) Mitä harvempi jamppa tekee kyykkyä tai mavea sitä paremmin sitä pääsee itse tekemään.

Mutta tämäkin threadi lähti siitä, että on aivan liikaa jengiä, jotka tekevät vain penkkiä, hauiskääntöä ja vipareita ja tulevat sitten inisemään etteivät kasva. Miksiköhän?

Näytti alapuolella olevan kaksi markkaa vedosta- threadi, niin ajattelin et vois alottaa vastaavan kyykystä. Eli kauan piti pumppailla,että pari markaa meni rikki? Ite oon ottanut vasta 180 kg (vyö ja polvisiteet). Painoo oli joku 73-74 KG. Viimesen vuoden aikana ollu maximi rintamalla vähän hiljempaa. Tavoitteena on ottaa toi kax sataa, viimenen satanen minkä pystyy puhkoo...

Hmm. Raakana en ole edes tuota viel ottanu, vaikka tiedän että sen sais otettua "etu taikka takaperin". Varusteilla se meni syyskuussa rikki.

edit-

Siis vajaa vuos kyykyn alottamisesta
:)

Niin, nyt kun on kyselty noita "kaksi markaa kyykystä/penkistä/vedosta", niin kysytäänpä kuinka kauan teillä meni 300kg:n saavuttamiseen jalkakyykystä, kyseisen liikkeen aloittamisesta? Saadaan hieman luokkajakoa Pakkotoistolaisiin, kun laitetaan rima hieman ylemmäksi, tosin toivottavasti A.T. ei tule nostamaan sitä rimaa vielä ylemmäksi...:)

Eli, kuinka kauan kesti ennen kuin tankoon lastattiin seitsemän sinistä kummallekin puolelle? Varusteet saa olla ihan mitä vaan teillä on ollut.

Lätkässä tullu vähän kyykkäiltyä pohjia, joten en ihan tyhjästä alottanu. Kunnon ohjelman kans treeniä n. 2kk ni olin 200 kunnossa.

Menee varmaan vielä kotvasen aikaa jotta tuon saa tunkattua mutta kyllähän minä sen nostan!
Tulee miljoonia hikipisaroita ja monta:urjo:

Voi prkl. :mad2: Pojaksi jäin.

Pääsin 290 kiloon parhaimmillani, kunnes vammat iski.

Edit: Varusteena oli polvisiteet..

myös mulla toi 290kg:n kondis tällä hetkellä päällä.keväällä viimestään 300kg jos paikat ei hajoa enne. ja toi o kapeella treeni jalkaotteella(n.30cm),eikä voimannosto leveydellä.

9 kk kyykyn aloittamisesta ilman varusteita. Alla oli tosin 6 vuotta koripalloa, yleisurheilussa pikajuoksuja ja hyppylajeja ja kaikki plyometriikka- ja pomppuharjoittelu mikä em. lajeihin liittyy.

Hiljaista on kuin huopatossutehtaalla. Kahden markan penkkaajia ilmoittautuu vaikka kuinka monta ja maastavedossa nousee kaikilta melkein ekalla salikerralla 200kg maasta, vaikkakin elopainoa on vain 75kg, mutta 300kg:n kyykkääjät näyttää olevan vähissä. Mikä on kun kehitys on pysähtynyt, eikö Hulkki ole saanut käännytettyä porukkaa tarpeeksi kun kaikki onkin vain rinta-hauis-pellejä? :)

Voimannostotreenin alettua meni noin 3 kk:ta kunnes pääsin +300 kiloon (RAW). Tätä treeniä ennen pikajuoksua noin 10 kuukautta, jolloin kyykkytulos tippui 220 kiloon. Enkka ennen juoksemista oli 275 (18-vuotiaana, RAW). Kuinka monta vuotta meni yhteensä on vaikea sanoa , koska taukoja on ollut vammojen ja harrastusten muutoksien takia.

Originally posted by strong
Hiljaista on kuin huopatossutehtaalla. Kahden markan penkkaajia ilmoittautuu vaikka kuinka monta ja maastavedossa nousee kaikilta melkein ekalla salikerralla 200kg maasta, vaikkakin elopainoa on vain 75kg, mutta 300kg:n kyykkääjät näyttää olevan vähissä.

Jokainen varmaan odottaa, että kyselyn aloittaja, strong, hyvien tapojen mukaisesti kertoo ensin oman kyykkytarinansa. :)

Itse onnistun luultavasti syömään hatullisen neekerin paskaa ennen sitä omaa 300 kg:n kyykkypäivää.

Ennustajaeukko?

Pitäisi olla ennustaja, että osaa kertoa sen 300 kilon kyykyn päivämäärän. Mutta kun en ole edes leipuri;)

Se tulee kyllä, ennen pitkää, hitaasti hivuttamalla. Kuten vanha inttikaverini sanoi: "Suomi on voiman ja vilppauden maa".

Pidän siitä kiinni vaikka henkitoreissani.

Originally posted by Hannibal
Jokainen varmaan odottaa, että kyselyn aloittaja, strong, hyvien tapojen mukaisesti kertoo ensin oman kyykkytarinansa. :)

Onneksi HULK pelasti threadin ja taktikointini onnistui, eikä tästä tullutkaan monologia niin kuin yleensä. :)

No, taisi mennä vajaa 2.5 vuotta kyykkytreenin aloittamisesta ja naturaalina. Pohjia oli hiukkasen verran ennen tuota aloittamista.

Back
Ylös Bottom