Tämä on kyllä hieman hämmentävähkö ketju.
Kerro lisää...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tämä on kyllä hieman hämmentävähkö ketju.
Kerro lisää...
Ei tule luonnostaan suurimmalla osalla. Hapet otetaan väärin ja vaikka otettais oikein niin ei osata käyttää niitä hyödyksi kunnolla. Katsokaa mm. Chris Duffinin ja Chad Wesley Smithin videoita. Heidän opeissaan on huipputason nostajatkin oppineet uusia asioita.No, hengitystekniikan (tai selän neutraaliasennon hakeminen) opettaminen jää tossa pikkusen pintapuoliseksi, ja todellisuudessa tuo hengittäminen tulee viimeistään jossain kohtaa ihan luonnostaankin.
Ei tule luonnostaan suurimmalla osalla. Hapet otetaan väärin ja vaikka otettais oikein niin ei osata käyttää niitä hyödyksi kunnolla. Katsokaa mm. Chris Duffinin ja Chad Wesley Smithin videoita. Heidän opeissaan on huipputason nostajatkin oppineet uusia asioita.
älä vedä keuhkoja täyteen, idea on saada se paine sinne keskikroppaan eli siirtää se ilma sinne. Hengitä siis vatsaan. Ei sitä ilmaa tartte älyttömästi sinne vetää semmonen 50/50 jännitys riittää, liika on liikaa.

Eikös se ilma pitäisi vetää ennemmin palleaan, kuin keuhkoihin. Ja sitten jännittää vatsa, niinkuin valmistuisi ottamaan iskun vastaan.
Koroke vedon ideana on pidentää nostomatkaa, tehdä lattiasta lähtö raskaammaksi. Liike vaatii paremman liikkuvuuden/venyvyyden kuin normi mave. Katoitko tota videota ollenkaan? Anyway, venyttele niitä takareisiä http://greatist.com/sites/default/f.../ReclinedHamstringStretch_0.png?itok=4QNYByyG tolleen.Vedän ton maven täl hetkel kerran viikkoon(ainaki toistaseks), mut ajattelin tänään selkätreenin ohessa kokeilla jtn vähän kevyempää/erilaista mavettelua ennen vklopun virallisia mavetteluja. Olitte mitä mieltä tahansa, ni oon vahvasti sitä mieltä, että heikkojen reisien lisäks toi mun mave jää noin selkäpainotteiseksi, koska liikkuvuus takkuilee mm. takareisien kohdalla(asia jota korjaan).
Oonko käsittäny jtn väärin vai onko tän variaation idea juuri parantaa tota syvyyttä? Jos ei, niin mikä on suomennos(koroke veto?) tälle liikkeelle ja mihin tällä pyritään?
Niin ajattelinkin. Eli ei kannata lisätä painoa kuin sen verran että pääsee yhä syvälle ja sieltä ylöskinSyvältä ehdottomasti.

Morom!
Tämmänen kysymys, että mitenkä saaha tekniikkaa paranneltua kyykyssä. Tällä hetkellä veto on 250kg ja kyykky vain 180kg.
Pituutta 195+ ja paino 117kg, eli kyykkyyn tarvis saaha lisää malmia roimasti.
Suurin ongelma tuntuu olevan lantion käytössä kyykyn "holesta" noustessa.
Mahtaako asento olla liian pysty, vaikka levea asento ja tanko alhaalla?
T-nationilta artikkelia kyykystä lueskelin ja siellä mainittiin, että nännien tulisi osoittaa lattiaan ja katse eteen/alas, usein ohjatun KATSE YLÖS!! - huudon sijaan.
Onko muilla kokemuksia lantion kulman "säädön" (eli selän säädön) vaikutuksista kyykkyyn? Vedossa pakaroidennä käyttö ei tuota ongelmaa.
Mun kokemuksen mukaan ykkösmaksimeista ei tule juurikaan jumeja tai lihaskipuja (loukkaantumiset asia erikseen), vaan lihakset on lähinnä väsyneen oloiset muutaman päivän ajan. Mä ottaisin maksimeita enintään kerran kuussa ja liikkeitä vaihdellen, tai jos haluaa ottaa useamman tyyliin samalla viikolla, jättää enemmän väliä. Ja maksimeitten jälkeen aina kevyt viikko.Maven sarjat tänään: 50kgx10, 70kgx8, 90kgx6, 110kgx10, 120kgx6, 130kgx1, 135kgx0. Ainaki nous just eikä melkee sen verran ku olin aatellutkin aiemmin. Aiemmin olin pidätelly, mut nyt päätin sit vetää hamaan loppuun asti, ja sen kyllä huomas ku selkään iski totaalinen hyytyminen tos vikassa sarjassa :D. Kuinka usein olis suotavaa käydä maksimin tuntumassa(ei odota absoluuttista totuutta vaan mielipiteitä)? Voin kuvitella jumit mitkä täst seuraa.
Henk. koh.t olisin sitä mieltä, että katseen kiinnittäminen jonnekin yläviistoon, esim. parin metrin korkeudelle vastakkaiseen seinään parantaa ryhtiä ja asennon pitäminen on helpompaa kyykyssä. Mä tosin en tee voimanostokyykkyä, vaan atg-tyylillä.Liian pysty asento tuskin on ongelma. Periaatteessa mahdollisimman pysty asento on paras. Laita videota kyykystä niin on hiukan helpompi kommentoida. Katseen osoittaminen pikkusen alaviistoon voi olla ihan fiksua; ainakaan ihan hulluna niskaa ei saakaan vääntää ylöspäin.
Henk. koh.t olisin sitä mieltä, että katseen kiinnittäminen jonnekin yläviistoon, esim. parin metrin korkeudelle vastakkaiseen seinään parantaa ryhtiä ja asennon pitäminen on helpompaa kyykyssä. Mä tosin en tee voimanostokyykkyä, vaan atg-tyylillä.