Olen aijemminkin pistänyt tänne viestiä kyykkytekniikasta ja sillon minua neuvottiin kehittämään syviä selkälihaksiani notkoselkäni takia. Eli nyt olen kehittänyt niitä ja alkanut taas tekemään kyykkyä. Aluksi tein sitä selkä täysin suorana, mutta helposti alkoi paino aina menemään päkiöille jne. Tein tuota jonkin aikaa ja keskityin lähinnä siihen, että paino pysyy kantapäillä. Sitten kokeilin jostain syystä tehdä kyykkyä minulle luonnolliselta tuntuvalla tekniikalla, eli selkä semisti notkolla. En mitenkään vedä selkää tarkoituksella notkolle, mutta jos lähden kyykkäämään niin se menee automaattisesti notkolle. Vedän vatsaa sisään ja koitan aina pitää korsettia tiukkana. Nyt olen huomannut, että saan tuolla vanhalla tekniikalla jalkoihin pirun hyvän tuntuman, paljon paremman kuin ennen syvien selkälihasten treenaamista. Eli mietin nyt vain, että miten haitallista tuo selän notko on? ja ennen syvien lihasten treenaamista, alkoi enemminkin selkä väsymään kun jalat. Nyt jaloissa tuntuu oikein kunnolla. Onhan tuo haitallista jos isojen painojen kanssa alkaa selkä huonosti kyykkäilemään, mutta meitsi tosissaan treenaa niitä syviä lihaksia ja koittaa korsettia kiristellä treenatessa. Vai pitäisikö minun vain siirtyä kokonaan etukyykkyyn? Siinä selkä pysyy suhteellisen suorana ja pääsen jopa alas asti. normikyykkyä en voi tehdä syvänä ilman palikkaa kantapäiden alla. Siitäkin on niin ristiriitaista tietoa, että en oikein tiedä, onko palikka kantapäiden alla hyvä vai huono. Ajatuksia?