Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Lääkkeenä venyttely, mutta kohdennettuna oikeaan paikkaan. Istu siis hajareisin penkille, polvet koukussa ikäänkuin kyykkyasennossa, ja taivuta ylävartaloa kohti penkkiä. Saatko navan kiinni penkkiin? Et? Venyttele siis tässä asennossa säännöllisesti vaikka kuukauden päivät, niin johan aukeaa. Itselleni riitti kaksi viikkoa, ja johan alkoi kyykky sujua ilman tasapaino-ongelmia!
Löysin tämän jostain parin vuoden takaisesta ketjusta, tällä mennään.
Kaiken järkeilyni perusteella tuon pitäisi auttaa, koska kyykyssähän laskeudutaan jalkojen väliin, jonne minä en taivu, ja tuohan juuri auttaa siihen.
Uskon tän auttavan :D

Löysin tämän jostain parin vuoden takaisesta ketjusta, tällä mennään.
Kaiken järkeilyni perusteella tuon pitäisi auttaa, koska kyykyssähän laskeudutaan jalkojen väliin, jonne minä en taivu, ja tuohan juuri auttaa siihen.
Uskon tän auttavan :D

Vastaava venytys istuen lattialla. Olen todennut, että itse kun pääsen tässä venytyksessä sellaiseen asentoon, että kyynärvarret lepäävät maassa, niin liikkuvuus riittää syvään kyykkyyn.

kuvankaappaus_2013-4-10_kello_21.46.32.png

Vastaava venytys istuen lattialla. Olen todennut, että itse kun pääsen tässä venytyksessä sellaiseen asentoon, että kyynärvarret lepäävät maassa, niin liikkuvuus riittää syvään kyykkyyn.

Kaikissa ton tyyppisissä venytyksissä yksi merkittävä tekijä on se, paljonko selkä pyöristyy. Turvallisen syvän kyykyn kannalta sillä että takareidet ja pakarat venyisivät, olisi paljon enemmän merkitystä.

Kaikissa ton tyyppisissä venytyksissä yksi merkittävä tekijä on se, paljonko selkä pyöristyy. Turvallisen syvän kyykyn kannalta sillä että takareidet ja pakarat venyisivät, olisi paljon enemmän merkitystä.

Ok hyvä tietää. Luonnollisesti olen venytellyt myös takareisiä, mutta minulle juuri tämä venytys on ollut hyvä liikkuvuuden mittari.

Mietin juuri tänään, että kannattaakohan tänne kirjoittaa mitään ohjeita, kun oma tietoni perustuu ainoastaan pitkään kokemukseen salista sekä muiden kirjoittaminen juttujen lukemiseen. En siis paljoa tiedä ihmisen anatomiasta/fysiologiasta. Toisaalta taas olisi hinku jakaa omia hyviä kokemuksia.

kyykyn lantiotilttauksen poistoon tarkotetussa liikkuvuustreenissä polvien tulee olla koukussa ja alaselän normikaarella. sillai se osuu ja uppoo paremmin.

kyykyn lantiotilttauksen poistoon tarkotetussa liikkuvuustreenissä polvien tulee olla koukussa ja alaselän normikaarella. sillai se osuu ja uppoo paremmin.

Ja siksi tosta lattialla tehdystä versiosta ei olekaan kyykkyä ajatellen erityisemmin iloa. Polvet koukussa ja jalat suorassa tehtynä noissa venytyksissä ei ole oikeen mitään samaa.

Nyt on pari treeniä tehty Powerlifteillä ikivanhojen sisäpelikenkien sijaan. Kun laittoi läpinäkyvän ohuet sukat niin kyllä nuo alkaa jalkaan istumaan ja vielä kun hieman nahka venyy niin eiköhän nuo aika sopivat ole. Mulla on levee ja lyhyt jalka, kyllä näissä selvästi kapeampi lesti on kuin esim Superstareissa joilla yleensä kävelen.

Uudet ja hienot, mutta en mä kyllä näistä ainakaan pariin ekaan treeniin saanut mitään havaittavaa hyötyä vanhoihin verrattuna. Pikemminkin tuntuu että kyykkyasennossa on sellainen muutos että jotenkin kroppa painuu enemmän eteen helposti, johtunee varmaan tuosta korosta kannan alla? Täytyy nyt muutamat treenit malttaa olla lisäämättä painoja ja keskittyä pitämään ruotoa pystyssä asennossa.

Tarvitsisin vinkkejä ja korjauksia etukyykky tekniikkaan. En ole kovin paljoa tehnyt etukyykkyä, mutta huomasin, että etureidet ovat takareisiä voimissa aika paljon jäljessä, joten ajattelin siirtyä tekemään etukyykkyä takakyykyn sijaan.
Pahoitteluni huonosta videosta, vähän hankala oli kännykkää viritellä penkin ja kenkien avulla, mutta jos tuosta edes vähän näkisi, että missä kaikessa on parannettavaa.
Etukyykky harjoittelua: Etukyykky harjoittelua - YouTube

Painot on pienet ja niin on mieskin. Aika paljon sai ottaa painoista pois verrattuna takakyykkyyn, ainakin näin alkuun. Takakyykyssä on tullut tehtyä 4x6x70kg, nyt etukyykyssä 4x6x50kg. Jalkojen puolesta olisi varmaankin tullut enemmän, mutta ajattelin ensin harjoitella ton tekniikan edes puolikunnolliseksi, ja sitten kokeilemaan omia maksimirajoja.

Tarvitsisin vinkkejä ja korjauksia etukyykky tekniikkaan. En ole kovin paljoa tehnyt etukyykkyä, mutta huomasin, että etureidet ovat takareisiä voimissa aika paljon jäljessä, joten ajattelin siirtyä tekemään etukyykkyä takakyykyn sijaan.
Pahoitteluni huonosta videosta, vähän hankala oli kännykkää viritellä penkin ja kenkien avulla, mutta jos tuosta edes vähän näkisi, että missä kaikessa on parannettavaa.
Etukyykky harjoittelua: Etukyykky harjoittelua - YouTube

Painot on pienet ja niin on mieskin. Aika paljon sai ottaa painoista pois verrattuna takakyykkyyn, ainakin näin alkuun. Takakyykyssä on tullut tehtyä 4x6x70kg, nyt etukyykyssä 4x6x50kg. Jalkojen puolesta olisi varmaankin tullut enemmän, mutta ajattelin ensin harjoitella ton tekniikan edes puolikunnolliseksi, ja sitten kokeilemaan omia maksimirajoja.

Noi painot on ihan hyvät suhteessa takakyykkyyn. Pidä painoa enemmän kantapäillä eli käytännössä kyykkää enemmän jalkojen väliin ja paina polvia ulospäin. Laskeutumisen vois myös pikkusen rauhallisemmin tehdä, vaikka ei toikaan nyt niin paha ollut.

Jees, tosiaan tuntuu hieman vaikeammalta pitää paino kantapäillä vrt.takakyykkyyn. Mites jalkojen asento pitäisi olla, hiemqn kapeammalla kuin takakyykyssä?

Eipä tässä muu auta kuin ahkera harjoittelu ja käsien venyttely... :D

Tarvitsisin vinkkejä ja korjauksia etukyykky tekniikkaan. En ole kovin paljoa tehnyt etukyykkyä, mutta huomasin, että etureidet ovat takareisiä voimissa aika paljon jäljessä, joten ajattelin siirtyä tekemään etukyykkyä takakyykyn sijasta

Miten noin niinkuin käytännössä huomasit että etureidet ovat jäljessä? Sarjapainojen perusteella ne eivät ole

Miten noin niinkuin käytännössä huomasit että etureidet ovat jäljessä? Sarjapainojen perusteella ne eivät ole

Pohdiskelin vain, kun mave ykkönen on 130kg ja maastavedossa viimeksi meni 2x6x115kg sarja. Myös SJMV:ssä sarjapaino ovat olleet esim 5x5x85kg. Mutta onko noi sittenkään niin paljoa edellä?

Ooraitti, noh meneepähän vaihteluna tuo etukyykky sitten. Ei varmaan haittaakaan ole. Hieman aikaisemmin koitin vähän aikaa harjoitella sitä myös, mutta se sitten kariutui, jospa nyt pitäisi sen vähän pidempään ohjelmassa.

Onko teillä kokemusta **Näyttää olevan kyykkykenkiä kohtuu hintaan, mutta googlella ei tule vastaan nettisivuista mitään kommentteja. Mielellään tilaisin Suomesta niin ei tule vaihtojen kanssa näet ongelmia ja verot Suomeen. Yrityksen nimi ainakin kohdallaan "SS Power OY on vuonna 1998 toimintansa aloittanut voimailun monialayritys". Tulee varmaan tuon perustajan nimikirjaimista, heh heh.

ps. en mainosta vaan kysyn kokemuksia

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Sakke Selkäinaho on Suomen voimailupiireissä aika tunnettu nimi ja kuten lainauksesikin sanoo, tuo pytinki on ollut pystyssä jo aika kauan ja valmistaa myös mm. salilaitteita.

Pistetäänpä tänne. Eli olen aloittelija, pari kolme kuukautta reeniä takana. Olen yrittänyt treenata kaikkia lihaksia tasapuolisesti. Tein aluksi typeryyksissäni nelijakoista, mutta tajusin pari viikkoa sitten vaihtaa stronglifts 5x5 ohjelmaan, johon olen lisäillyt pari sarjaa hauiskääntöä, dippejä, vatsoja ja pohkeita. On pitkään jo tuntunut että yläkroppa on huomattavasti vahvempi kuin jalat. Teen esimerkiksi penkkiä huomattavasti isommilla painoilla kuin kyykkyä. Maastavedonkin tulokset ovat lähes täysin samaa luokkaa penkkituloksen kanssa. Voiko olla että tekniikka on kyykyssä ja mavessa ihan perseellään vai voiko yläkroppani olla luonnostaan noinkin paljon vahvempi? Penkissä ja kulmasoudussa ym siis ei ole oikeasti mitkään isot painot, joten kyykky ja mavepainot näyttävät sitäkin säälittävämmiltä. Yläkropan liikkeissä on selkeästi painot nousseet ylöspäin, mutta kyykyn ja maven tulokset ei tunnu nousevan mihinkään. Olisi mukava kuulla mielipiteitä että onko joku nyt ihan räikeästi viallaan.

Kannattaa vaan laittaa sitä rautaa tankoon niin rupeaa nousemaan eikä kuumotella ja kitkutella jollain pienillä painoilla..salitreeni vaatii asennetta.

Back
Ylös Bottom