Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Itse mittasin 27-27,5cm ja koko 44 (PL 2) oli pikkasen liian pieni.

Jaano perkele. Otin koot 44 ja 43 1/3 kun muualla netissä jengi sano että kokoa pienemmät ovat yleensä olleet sopivat. Toivottavasti tuo 44 on sopiva niin ei tarvitse palauttaa molempia ja tilata kolmansia.

Noniin tässä on uber kauniita harjanvarsikyykkyjä höystettynä lauantaiaamun lökäpöksylookilla. Mutta kertokaahan miten ton selän vispaamisen saisi kuriin? Painoa tosiaan ei ole lainkaan, vaan ainoastaan näön vuoksi kevyt lattiaharja. :D
mailVU Video Mail

Joku osaavampi varmaan neuvoo paremmin, mutta sun pitäis saada keskikroppa pidettyä tiukempana, vatsalihakset pysyy koko liikkeen ajan jännitettyinä. Se, että pidät yläselän pystyssä voi auttaa myös alaselän pysymiseen pystyssä, eli reilusti vaan ne lavat taakke ja rinta pystyyn, niin voi olla että alaselän ryhtikin on helpompi säilyttää.

Tangon kohdasta on paha sanoa ton videon perusteella mitään, mutta kädet sulla ainakin on turhan eessä ja rentoina. Lavat taakse, olkapäitä vaan reilusti taakse ja ranteet suorina niin että se käsi on siellä tangon takapuolella, eikä alla. Sen painon on tarkotus (high bar kyykyssä) olla epäkkäiden päällä, kädet ainoastaan tukee ettei se pääse tippumaan siitä taaksepäin.

Joku osaavampi varmaan neuvoo paremmin, mutta sun pitäis saada keskikroppa pidettyä tiukempana, vatsalihakset pysyy koko liikkeen ajan jännitettyinä. Se, että pidät yläselän pystyssä voi auttaa myös alaselän pysymiseen pystyssä, eli reilusti vaan ne lavat taakke ja rinta pystyyn, niin voi olla että alaselän ryhtikin on helpompi säilyttää.

Tangon kohdasta on paha sanoa ton videon perusteella mitään, mutta kädet sulla ainakin on turhan eessä ja rentoina. Lavat taakse, olkapäitä vaan reilusti taakse ja ranteet suorina niin että se käsi on siellä tangon takapuolella, eikä alla. Sen painon on tarkotus (high bar kyykyssä) olla epäkkäiden päällä, kädet ainoastaan tukee ettei se pääse tippumaan siitä taaksepäin.

Joo en hirveesti kiinnittänyt huomiota "tangon" paikkaan kun ei ollut oikea paino käytössä. Mutta kiitos neuvoista! Voisin kuvitella että nuo mainitsemasi asiat vähentää ainakin eteenpäin kaatumisen tunnetta.

Mulla on ainakin venynyt jonki verran verrattuna mitä iha ekoilla kerroilla ne jalassa tuntu. Joskus laitan nykyää paksun sukan alle, että ne olis melki liia kireet varsinki kyykyis tykkään

Noniin tässä on uber kauniita harjanvarsikyykkyjä höystettynä lauantaiaamun lökäpöksylookilla. Mutta kertokaahan miten ton selän vispaamisen saisi kuriin? Painoa tosiaan ei ole lainkaan, vaan ainoastaan näön vuoksi kevyt lattiaharja. :D
mailVU Video Mail

Sama mikä aina näihin:

1. Enemmän happea ja jännitä keskikroppa kunnolla.
2. Katso, että alaselkä on neutraalina eikä notkolla alussa. jos vedät sen notkolle niin siihen tulee satavarmasti liikettä pohjassa, mikä ei ole hyvä juttu.
3. Sitten jos saat nuo kuntoon ja vielä dippaa niin ylätakareisiin liikkuvuutta eli polvi lievessä koukussa tarpeeksi pitkiä venytyksiä.

Minusta toi perseen dippaaminen on tosin melkeinpä aina kehonhallintaongelma tai siis vääränlainen "motor pattern", ei liikkuvuusongelma. Osalla ihmisistä on myös vaikeuksia tiedostaa, että missä asennossa se lanneranka on nostaessa ja ei huomata eroa neutraalin ja yliojentuneen rangan välillä. Joten kahdella ekalla pitäis korjaantua, kunhan saat oikeasti sen korrektin tekniikan ajettua selkäytimeen. Kannattaa myös kuvailla niitä omia kyykkyjä tai olla joku oikeasti pätevä katsomassa. Tossa pitää vaan olla todella tiukka itsekuri; pitää karsia pois se vääränlainen tapa ja vahvistaa oikeaa tekniikkaa. Painot treeneissä myös sellaisella alueella, että se uusi tekniikka pysyy.

Ei tohon nyt ton parempaa neuvoa oikein osaa antaa. Todella yleinen ongelma ja ilmeisen hankala karsia pois.

mailVU Video Mail

Kyykkäämään opit kyykkäämällä.

Äläkä hosu niin hiivatisti, mene rauhalisemmin alas. paino kantapäille, sulla se on päkiöillä. Paineet sisälle yläasennossa, vatsa tiukaksi.

Treeniä vaan. Hae sitä tekniikkaa.

Miksi käytätte kyykkykenkiä? Itse olen kyykännyt aina sukkasiltani, enkä tällä tarkoita, että minun tapani olisi parempi tai ei, vaan miksi kyykkykengät olisivat parempi vaihtoehto.

pieni tuki jalalle, optimaalisempi asento (kengät vähän kiilamaisia)

noi tulee eteen ainakin isoja rautoja nostellessa, mistä en itse kyllä tiedä mitään xD

mailVU Video Mail

Näytti vähän siltä, ettei yksikään toisto ollut samanlainen eli rutiinia puuttuu. Sulle vois ollaa hyvä päästä kyykkäämään jonkun kokeneemman kyykkääjän kanssa. Jos salilla on ohjaajia tai pt:tä niin heiltäkin voisi kysyä neuvoa. Pitäs olla jonkun vieressä korjaamassa.

Kiitoksia hyvistä kommenteista! Joo tuo on totta että rutiinia puuttuu ja eiköhän se siitä harjoittelun myötä kehity. Halusin vaan heti kuulla kuinka korjata ilmeisiä virheitä etten vahingossa totu niihin. :)

Kiitoksia hyvistä kommenteista! Joo tuo on totta että rutiinia puuttuu ja eiköhän se siitä harjoittelun myötä kehity. Halusin vaan heti kuulla kuinka korjata ilmeisiä virheitä etten vahingossa totu niihin. :)

Ei se takakyykkykään mikään välttämätön ole. Ite teen etukyykkyä ja maastavetoa. Etarissa pääsen paremmin ATG-syvyyteen.

Miksi käytätte kyykkykenkiä? Itse olen kyykännyt aina sukkasiltani, enkä tällä tarkoita, että minun tapani olisi parempi tai ei, vaan miksi kyykkykengät olisivat parempi vaihtoehto.

Korotetun kannan takia.

Sukkia parempana vaihtoehtona pidän myös tasapohjaisista Converseja, painikenkiä ja Feelmaxeja (barefoot kenkiä).

^^ Mutku mä haluun. :D Tänään meni ilmakyykyt jo imo paljon nätimmin (sen mitä peilistä pysty kattoo), tai ainakin tuntu selkeesti helpommalta. Ehkä veivaan näitä vähän aikaa ennen kun yritänkään painoilla?

^^ Mutku mä haluun. :D Tänään meni ilmakyykyt jo imo paljon nätimmin (sen mitä peilistä pysty kattoo), tai ainakin tuntu selkeesti helpommalta. Ehkä veivaan näitä vähän aikaa ennen kun yritänkään painoilla?

Tee ihmeessä painollakin, koska sen kanssa on erilaista tehdä ku harjanvarrella.

Nimenomaan painoilla kannattaa tehdä koska se on ihan eri juttu. Painopiste muuttuu täysin.

Ei pysty kyllä mitenkään olemaan alhaalla normaalissa kyykkimisasennossa jos ei ole painoa harteilla. Asento kallistuu paljon enemmän eteenpäin, koska painopiste eri. Perseelleen lentää jos menis "oikeaan" asentoon. Mutta siitä se kyykkytekniikka hioutuu paremmaksi kun sitä vaan tekee:)

Back
Ylös Bottom