Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Jos failure on suht hallittu, niinku se tossa tapauksessa onkin, niin kyllähän se tanko lähtee sieltä niskasta ilman varmistajaa tai rautojakin aika helposti, jos ei oo joku sali missä ihmiset häiriintyy pienestä kolistelusta.

Varsinkin jos se vedetään failureen suosiolla ennenku se karkaa julleks, selkä vaakatasosta tangon dumppaaminenhan onkin sit jo paljon vaikeempaa.

Teoriassa ainakin se lähtee joo helposti, mutta en ainakaan itse suosittele tekemään failureen ilman varmistajaa. Vaikka 180kg kanssa kun se kippaus vähä epäonnistuu niin sitten ei ookkaan kivaa.

Itsekin meen kyllä tuohon leiriin, että minusta ainakin kapeammissa kyykyissä julletus on yleensä etureisistä tai tekniikasta kiinni. Toi prässiargumentti on täysin turha, se on mekaanisesti aivan erilainen liike. Etukyykyssä taas näkee aika helposti, että kyllä niistä etureisistä vaan voi se voima loppua ja noi takaketjun lihakset on vahvemmat.

Ainakin siinä vaiheessa sun argumentit saa lisää arvoa.

Jos se jullettaminen häiritsee, niin mikä siinä nyt on niin vaikea opetella tekemään kyykky niin, että jos voimat loppuu niin se ei sillon nouse? Tietenkin tätä on huono käyttää jos ei ole varmistajaa/rautoja.

E: Olikos Herra Mirandosilla jotain kilpailuista meriittejä? Ei nyt siis ole mitään vittuilua, vaan muistelisin että oli, vai muistanko väärin?

Kiitos kysymästä, olen kisannut 80-luvulla. Paras yt oli hiukan yli 800 RAWna, sarja alle 110 kiloa.

Oon kyykkäillyt olympiatyylin nyt pari kuukautta. Seuraavana päivänä domsit on selkeästi vahvemmat toisessa jalassa. Kuitenkin jalat ovat yhtäpitkät (fysioterapeutin ja hierojan mukaan) ja tekniikan pitäisi olla kutakuinkin kohdillaan. Sen verran olen huomannut että heikkoa liikkuvuuseroa on jalkojen välillä venyteltäessä (liikkuvuus kuitenkin hyvä ja erot jaloissa vähäiset) ja selässä on ilmeisesti jonkin verran virheasentoa (vaikka luulen selän suoristuvan kyykätessä).

Kuinka huolestuttavaa domssien epätasainen jakaantuminen on? Silmin arvioitaessa jalat ovat yhtä kehitteet, ja liikkeen aikana pyrin keskittymään tekniikkaan.

Takajalalla mahdollisimman vähän työtä ja vain sen verran painoa, että asento on hyvä. Koita tehdä liike pystyssä.. ehkä hyvin pieni kumarrus eteen, mutta harjoittele ensin pystyssä jos liike on uusi sinulle. Mitä enemmän kumarrut eteen tulee kuormitusta enemmän selälle mikä minusta ei ole tarkoitus. Voi ottaa selkä itteensä jos isoilla raudoilla teet.

edit. oletuksena oli että teet tangolla/smithissä.

Liekkö jo joku kysynä, mutta miten tehdä maven kanssa, kun selkä ja jalkatreenin väli
ssä on vain yksi päivä ja jalkapäivänä tulee tehtyä kyykky,sjmv ja vipuvarsiprässi+ojennukset ja koukistukset.Eli tarvihteeko tuohon selkäpäivälle maven vai riittääkö tuo sjmv kun sekinhän rasittaa lajinsa selkää. Edit. Massaa koiteaan kasvattaa, ei niinkään sitä max voimaa.

no ehkä kannattas järkeistää sitä jakoa... jaloille vaikka etukyykky, prässi, reisikoukistukset. selälle maastaveto, leuat, leveä kulmasoutu.

Tilasin juuri saksanmaalta itselleni Conversen Allstarsit. Jos nuo kerran jenkeissä kuuluvat voimanostajien vakivarusteisiin, niin kai ne asiansa ajavat myös tavalliselle salitreenaajalle? Kokeilemallahan se sitten selviää :)

Onkohan kyykystä tullut uus penkki, kun nykyään salilla näkee enempi kyykkääjiä kuin penkkaajia.
Onks muuten tämä video ollut jo täällä, hyvin selitetään high barin, low barin ja etukyykyn eroja...

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tilasin juuri saksanmaalta itselleni Conversen Allstarsit. Jos nuo kerran jenkeissä kuuluvat voimanostajien vakivarusteisiin, niin kai ne asiansa ajavat myös tavalliselle salitreenaajalle? Kokeilemallahan se sitten selviää :)

Tasapohjaista kenkää kun halutaan niin hyvin toimii.

Onko kellään muuten tietoa että onko aidoissa Converse All Starseissa jotain eroa noihin marketeista 10-15 eurolla myytäviin kopioihin? Itellä on ollut aina vaan noita kopioita kun aidot maksaa täälläpäin sen >50€.

Tasapohjaista kenkää kun halutaan niin hyvin toimii.

Onko kellään muuten tietoa että onko aidoissa Converse All Starseissa jotain eroa noihin marketeista 10-15 eurolla myytäviin kopioihin? Itellä on ollut aina vaan noita kopioita kun aidot maksaa täälläpäin sen >50€.

Halpikset kesti 6 viikkoa ja repes paskaksi. Aidot kesti 2 vuotta ennenkun pikkasen rupes irvistää.

Ehtoot.

Mavesta kysymys.
Liikkeenä mulle kohtalaisen uusi, ollut ohjelmassa suunnilleen 2kk.
Olen tehnyt koko matkan ilman remmejä, pienemmät painot menee ongelmitta, 120kg kohdalla alkaa hankaluudet otepitävyydessä.
Vaihdan siinä kohtaa ristiotteeseen ja vaihdan kämmenten suunnat sarjojen välissä, joskus vaihto tapahtunut myös puolessavälissä sarjaa. Sarjoina teen kutosia.
Oikeakätisenä mulle tuntuu sopivan selkeästi paremmin oikea käsi vastaotteelle ja vasuri vastaavasti myötäotteelle. Toisinpäin käännettynä katoaa jossain vaiheessa tasapaino, en oikein käsitä miksi. Onko ongelmia tulevaisuudessa tiedossa jos runnon vaan tuolla toispuoleisella, mulle paremmin sopivalla otteella?
Pitkä tarina ja yksinkertainen kysymys.

Ehtoot.

Mavesta kysymys.
Liikkeenä mulle kohtalaisen uusi, ollut ohjelmassa suunnilleen 2kk.
Olen tehnyt koko matkan ilman remmejä, pienemmät painot menee ongelmitta, 120kg kohdalla alkaa hankaluudet otepitävyydessä.
Vaihdan siinä kohtaa ristiotteeseen ja vaihdan kämmenten suunnat sarjojen välissä, joskus vaihto tapahtunut myös puolessavälissä sarjaa. Sarjoina teen kutosia.
Oikeakätisenä mulle tuntuu sopivan selkeästi paremmin oikea käsi vastaotteelle ja vasuri vastaavasti myötäotteelle. Toisinpäin käännettynä katoaa jossain vaiheessa tasapaino, en oikein käsitä miksi. Onko ongelmia tulevaisuudessa tiedossa jos runnon vaan tuolla toispuoleisella, mulle paremmin sopivalla otteella?
Pitkä tarina ja yksinkertainen kysymys.

Kyllä sitä kannattaa vaihdella. Tasapainon löytää varmaan vaan harjottelemalla. Enkä tietenkään voi vastata tohon suosittelematta sormilukkoa. Googleta hook grip, jos ei oo tuttu.

Mitäs arvon raati on mieltä kyykkytekniikasta?

https://www.dropbox.com/s/etnfq07pd98u6i2/Tekniikka.3gp

tässä sitte vähän isommilla painoilla

https://www.dropbox.com/s/trescomjrc4jamy/2014-01-24 06.53.54.mp4

näyttää videolla paljon kevyemmältä entä miltä se tehdessä tuntuu...

Tosta kuvakulmasta näki nyt ainakin, että pientä "buttwinkiä" siinä oli. Kato ettet vedä selkää notkolle, vaan pidä se suorassa, ja pidä keskivartalo tiukkana. Paina polvia riittävästi ulospäin.

Back
Ylös Bottom