Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Penkki 1 (123)
Kyykky 1.21 (150)
Mave 1.74 (215)

Näyttääpäs pirun omituiselta.
Tarttee varmaan skarpata tuon kyykyn kanssa?
En vain pysty järjellä käsittämään miten joku voi kyykätä enemmän kuin vetää...

Noh, kai se vaan johtuu näistä länkisääristä.:(

Originally posted by Zeta
Näyttääpäs pirun omituiselta.
Tarttee varmaan skarpata tuon kyykyn kanssa?
En vain pysty järjellä käsittämään miten joku voi kyykätä enemmän kuin vetää...
Mulla nousi tuo kyykky aika hurjasti, kun aloin sitä ihan oikeasti kunnolla treenaamaan, siten se meni maastanostonkin ohi, vaikka sitäkin kunnolla treenaan. Jotenkin kyykyssä uskaltaa vetää lyhyempiä sarjoja, kun vedossa..ehken mv tekniikka ei ole "ihan" paras mahdollinen, sekin pudottaa kiloja.
(tämä siis pohdintana, vaikkei tuo kyykky paljoa vetoa parempi olekkaan. Kyykyn otan siis kisasyvyyden alle, ei mitään niiauksia - sillon lukema vois olla melkosen paljon suurempi)
:)

Kannattaa leveällä kyykätessä liikkeen ala-asennossa työntää jalkoja tavallaan ulospäin toisistaan, siis ei lähdetä nousemaan suoraan ylös vaan pusketaan jalkateriä sivulle (toivottavasti tajusitte :) ).

Penkki 1
Kyykky 1,6
Maastanosto 2

Noi suhteethan on ihan kropan tyypistä kiinni. Pitkät kädet ja lyhyet jalat on oivalliset maastanostoon, mutta penkissä taas lyhyet kädet on valttia. Mulla toi maastanosto on aina ollut suhteettoman vahva johtuen apinamaisen pitkistä käsistäni.

Kyllä hyvän kyykky tuloksen aikansaamiseksi apuliikkeitäkin tarvitaan. Apuliikkeet kannattaa valita sen perusteella mihin epäonnistunut kyykky jää. Eli jos noston ala-asennossa kyykky lähtee niiaamaan eteenpäin alaselälle ja lantionseudun lihaksille apuliikkeitä. Jos nosto lähteet tulemaan hyvin ylös mutta jää vaan kesken reisille apuliikkeitä.

Box-kyykky on todella tehokas pääliike ja opettaa hyvin myös oikean tekniikan. Pitää vaan muistaa nostaa sillä perseellä ja takareisillä :D

Apuliikkeitä: hyvää huomenta, etukyykky, reverce hyber...

Mitä WTF

Enemmän mä huolestuisin jos se olis poika joka kutsuu itseään Anneksi.

Emmä mitään prosentteja osaa päässä laskee
Pena 120x2
Kyykky 160x5
Veto 180x6

...Kyykyssä ja vedossa semmonen "ongelma" et eka aina vaikein. Eli jos sen yhden saa ni sit tulee toinen ja kolmaskin. Ikävää et usein just se eka jää tulematta.

Originally posted by J.Jake
Enemmän mä huolestuisin jos se olis poika joka kutsuu itseään Anneksi.

:D joo, olet kyllä oikeassa.
Sitä WTF, että aikasta kovia tuloksia naiselle. Aamupöhnässä olin tietty sitä mieltä että siinä on kirjoitusvirhe.. :p

Joo eipä tuollaisia mimmejä ole meidän salilla näkynyt. Saako Anne kysyä oletko kisannut ja jos olet missä painoluokassa? :confused:

Joo, siis se eka veto on kyl kaikista vaikein jos vaikka jotain kolmosta tekee, kyykyssä ei kyllä oo tommoista ongelmaa.

Mitä taas tulee naiskoviksen ukkoon, niin hehhe. Joko sillä on vitullinen penkkitulos tai sit ei oo kyykänny koskaa. Itse muistaakseni sain 120kg ekalla yrittämällä kyykyssä.

Tulipahan tosiaan eilen treenattua kyykkyä leveeltä, ja kyllä huomaa, että perse ja takareidet on saanut "ärsytystä".
Sattui vielä olemaan kaveri seuraamassa kun tein sarjaa.
Aluks meni vähä sinnepäin, mutta kyllä se sitte löysi sieltä paikkansa. Onneks tuo treeni kaveri sattuu oleen voimannostaja (13 vuotta lajia harrastanut) ja se piti kyllä huolen siitä, että tekniikka opetellaan ensimmäiseksi, ja sitten vasta aletaan kasaamaan romuja tankoon.

pp: 1
jk: 1,454545454545454545454
mn: 1,81818181818181818182

Asiahan ei tietenkään minulle kuulu, mutta miksiköhän pääsääntöisesti kaikki tähän ketjuun osallistuneet kuljettaa tuota ykköstä mukana vaikka se kuitenkin annettiin jo "tehtävän annossa"? Yllätys on varmaan suuri... :)

Back
Ylös Bottom