Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Mulla ois tällanen juttu:
Aina kun teen kyykkyä niin alkaa pyörryttään ja oksettaan.
Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Kiitos vastauksista.

Muista hengittää kunnolla kun teet. Ja paha olo voi johtua siitä, että olet syönyt liian lähellä treeniä. Eli koitappas syödä esim. ~3 tuntia ennen jalkatreeniä. (tai ainakin muuttaa ruokailu ajankohtaasi)

Käytätkö vyötä kyykyssa (todennäköisesti). Voisko se olla liian kireellä, saattaa aiheuttaa ainakin pahoinvointia. Sopiva kireys ois mun mielestä sellanen, että mahaa pullistamalla vyö tuntuu sopivan tiukalta. Ja paras paikka vyölle on mun mielestä navan kohdalla.:confused:

Normaalia,jos et kyykkyä ole ennen tehnyt.Sattuu tuommoista "joskus" vähän kokeeneemmillekkin,jos ajat jalkoja äärirajoille.Menee perille.

Mistäköhän voisin löytää hyvät kyykkykengät, kun noiden alan kauppojen tarjonta ainakin nettisivujen perusteella näyttää kenkien osalta olevan aika suppea. Mitä kriteereitä on hyvillä kyykkykengillä? Kannattaako niitä käyttää myös muissa liikkeissä?

Itselläni ja monella muullakin kuuluu olevan Karhun kyykkykengät ja niitä voisin suositella sinullekin. Niiden korkeiden kantapäiden takia niille on aika vaikea löytää muita käyttötarkoituksia kuin kyykky, hack, prässistä en osaa sanoa mitään kun ei ole tullut kokeiltua. Ideanahan näissä kengissä on juuri se kova pohja ja korkea kantapää.

Eikös voimannostokengät juuri ole mallia tasapohja? Korjatkaa jos olen väärässä.

mä ainakin luulin et voimanostokengät on just ne korolliset. no, sellasilla ne mun käsittääkseni ainakin kyykkää. en tiedä mitä käyttävät penkissä, mutta veto menee jonkinlaiset paini/balettitossut jalassa

Voimanostokengät ovat lähes tasapohjaiset ja painonnostokengissä on korko. Itse olen kokeillut kyykätä kummallakin ja mielestäni tuolla kantapään korolla ei ole niin suurta merkitystä varsinkaan jos kyykkää leveällä. Tärkeintä on KOVA pohja! Itselläni on POWERin painonnosto kengät, maksoivat muistaakseni n. 100egee.

kehtaisko joku neuvoa mahdollisimman tarkasti maastavedon ja kyykyn suoritustekniikan? pitäs pikkuhiljaa alkaa opetteleen kyseisiä liikkeitä, en oo uskaltanu yksin ruveta kokeileen ku eikö nuo oo kuitenkin aika vaikeita tehdä puhtaasti... pitää yrittää saada joku näyttämään nuo salilla, eihän niitä tietenkään voi täältä kokonaan oppia. mutta vinkkejä kaipaan.

Joudun siirtymään kolmijakoiseen ohjelmaan ja vain arkipäivisin pääsen käymään salilla. Mielestäni aika hankala muutenkin on tehdä samalla viikolla sekä kyykkyä että mavea. Millaisia kokemuksia teillä on? Miten olette jaksottaneet ohjelman kyseisten liikkeiden osalta?

Voisiko olla toimivaa, että liikkeet tekisi vuoroviikoin ja jalkapäivänä perusliike olisi normaalin kyykyn sijasta hack-kyykky? Vai olisiko prässi parempi korvaavana perusliikkeenä? Tarvitseeko tiheämpää treenaus vväliä noille raskaille perusliikkeille?
Maastavedon tekeminen joka toinen viikko voisi olla hyvä muidenkin selkäliikkeiden osalta. Riittää paremmin rutistusta yläselän liikkeisiinkin.

Jako on tällä hetkellä:
Ma: rinta, olkapäät, ojentajat
Ke: selkä, hauis (mave selkäpäivänä)
Pe: jalat

Yksi vaihtoehto tietenkin olisi, että ottaa nelijakoisen takaisin ja lisää huilipäiviä, mutta tuntuu rinnalle esim. tulevan liian pitkä tauko.

Minä olen tehnyt vuoroviikoin maastanostoa ja kyykkyä - toimii mulla hyvin! Kyykyn korvaan nyt prässillä ja selkäpäivänä otan maastanoston "tilalla" kulmasoutua tangolla, kun en vedä. Kannattaa kokeilla.

Back
Ylös Bottom